Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 22:51:36

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Meditatie
BerichtGeplaatst: 28-12-2006, 11:51:53 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 12-11-2006, 12:56:51
Berichten: 285
Locatie: Zevenhuizen
Hey Hier een topic over meditatie hoop dat ik hem juist heb gepost.

Ik heb hier een topic over gemaakt vooral omdat ik wel eens wil weten waarom mensen mediteren en hoe ze zijn begonnen met mediteren hebben jullie cursus gehad boeken gelezen of een eigen manier voor mediteren?

Waarom Mediteer jij?
Wat zijn jou ervaringen?
Hoe ben je begonnen met mediteren?
Wat gebruik jij bij meditere?(muziek kaarsen enz)



Greets Hubert


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Meditatie
BerichtGeplaatst: 01-01-2007, 19:57:15 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 01-01-2007, 19:43:29
Berichten: 78
Locatie: IJsselstein
Ik ben ongeveer een jaar of anderhalf begonnen met meditatie met zo z'n pieken en dalen, waarmee ik bedoel: tijden dat ik heel fanatiek bezig ben en tijden waarin ik een paar weken of een paar maanden helemaal niet mediteer. Vaak heb ik geen zin om er tijd voor uit te trekken. Stom eigenlijk, want het is altijd weer een heerlijke ervaring. :)

Wat ik meestal doe is: Ik verduister m'n kamer, steek een wierrookje op (nag champa is hiervoor favoriet bij mij) steek een kaars op, die ik voor mij neerzet. Dan leg ik een kussen neer en ga ik daarop zitten. Dan ga ik'me op m'n ademhaling focussen en dan ga ik, wanneer ik er lekker inzit, een lichtstraal visualiseren die binnenkomt, vanuit de kosmos, in mijn kruin. Het duurt soms even voordat ik deze straal ook daadwerkelijk voel (een soort licht tintelend gevoel op mijn hoofd) maar wanneer ik dit voel, er als het ware contact mee heb gemaakt dus, dan visualiseer ik dat deze straal verder naar beneden gaat en mijn hele wezen met wit Licht bestraald. Hierbij visualiseer ik dan dat alle cellen binnen mijn lichaam gedegeneerd worden.

Negatieve energieën visualiseer ik als zwart spul dat via mijn stuitje m'n lichaam verlaten en wordt opgezogen door moeder aarde (door dit te doen aard je ook). Wat je ook kunt doen is: visualiseren dat je witte rook in-ademt en zwarte rook uit-ademt. Dit heeft weer een soort multifunctioneel effect, want je oefent hier zowel je concentratie mee als dat het ook nog eens een energetische schoonmaak plaatsvindt. :P

Wanneer dit reinigen heeft plaatsgevonden ga ik de Lichtstraal sturen naar mijn aura. Hierbij visualiseer ik dan dat mijn aura verlicht wordt en wanneer ik dan ook echt een cirkel van energie om mij heen voel dan houdt ik dat gevoel een tijdje vast en kan ik er weer even een tijdje helemaal tegenaan.


En zo heb ik wel meedere technieken. Dit is er één van. :)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Meditatie
BerichtGeplaatst: 02-01-2007, 10:48:02 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-11-2006, 06:27:33
Berichten: 303
Ik er ook ooit mee begonnen om wat te ondspannen, maar was toen niet zo fanatiek, gwn in mijn cirkel met wierook, kaarsje en muziekje, maat oen ondekte ik een andere manier van mediteren.

Dar was er 1 waarbij je eerst alles spant en dan ondspant, te beginnen bij je tenen en dan je hele lichaam door. Daarna ga je weer je hele lichaam lanks maar nu visualzeer je en blauw licht en denk je de hele tijd: ik ben rustig, ik ben ondspannen.

Dan ben je in een soort alfa iets en kan je dingen gaan doen in en met je geest, of je kan gwn lekker zo blijven zitten, of je kan in slaap vallen :P .

Ik doe dat nu niet zo vaak meer, en ik heb er ooit een enorme opdoffer mee gekregen.

Misschien heb je er iets aan :D gr marij

_________________
Elen sila lúmen omentielvo...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Meditatie
BerichtGeplaatst: 13-01-2007, 23:54:51 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 13-01-2007, 23:46:54
Berichten: 24
Locatie: Utrecht
Hoi allemaal!

Waarom Mediteer jij?
Voornamelijk omdat het me rust geeft. De gedachtenvlucht wordt er minder door en ik voel me helderder.

Hoe ben je begonnen met mediteren?
Eerst zelf, zocht wat informatie op op internet over meditatie en ademhaling en ging evt. met wierook en een kaarsje zitten.

3 maanden geleden heb ik een weekend een cursus gevolgd en nu mediteer ik 2 keer per dag. s Ochtends voor het douchen en ontbijt. `s Avonds voor het avondeten. (met een volle maag mediteert het niet fijn)
Werkt echt fijn :)

Wat gebruik jij bij meditere?(muziek kaarsen enz)
Alleen m`n mobiele telefoon 8)
Zodat ik niet op de tijd ga letten. Zet m`n alarm over 15 tot 18 min. En als hij af is gegaan dan neem ik daarna nog 1 a 2 min. om stil te zitten.

Hubert wat zijn jouw antwoorden op je eigen vragen? :P


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Meditatie
BerichtGeplaatst: 13-01-2007, 23:56:10 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 13-01-2007, 23:46:54
Berichten: 24
Locatie: Utrecht
oja.. natuurlijk sla ik het ook wel eens over of kort ik het in... helaas...

ja niet te streng zijn op jezelf, maar je over het algemeen eraan houden maakt het makkelijker...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Meditatie
BerichtGeplaatst: 14-01-2007, 04:28:28 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 12-11-2006, 12:56:51
Berichten: 285
Locatie: Zevenhuizen
ik heb nog geen antwoorden op die vragen. binnekort misschien wel ;)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Meditatie
BerichtGeplaatst: 14-01-2007, 11:01:39 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 13-01-2007, 23:46:54
Berichten: 24
Locatie: Utrecht
Hubert schreef:
ik heb nog geen antwoorden op die vragen. binnekort misschien wel ;)

Ben je van plan te beginnen ?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Meditatie
BerichtGeplaatst: 14-01-2007, 11:33:44 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 12-11-2006, 12:56:51
Berichten: 285
Locatie: Zevenhuizen
Ja ben het al heel lang van plan maar moet eerst maar eens mezelf ertoe zetten om te onderzoeken wat er allemaal voor techniekene zijn enzovoorts.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Meditatie
BerichtGeplaatst: 14-01-2007, 18:35:06 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 13-01-2007, 23:46:54
Berichten: 24
Locatie: Utrecht
ja dat kan, de methode zoeken waarvan je denkt dat ie bij je past.

(toen ik van een meditatiecursus hoorde die me betrouwbaar leek en betaalbaar was heb ik m gedaan. dat beviel goed. maar ik ben minder van dingen uitzoeken, soms is dat niet handig, soms wel!)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Meditatie
BerichtGeplaatst: 28-08-2007, 02:24:12 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 28-08-2007, 02:13:35
Berichten: 3
Ik ben gaan mediteren omdat het me in eerste instantie intreseerde. Daarbij komt ook dat mijn vriendin de set heeft geven, noem het maar begeleiding bij de eerste keer dat ik het deed.

Ten einde van de meditatie "voelden" we elkaars energie en ja de rust in je geweldig gewoon.

Verder is het tot nu toe ietsjes anders gegroeid nu heb ik contact weten te leggen met iets diepers. Maar ik heb geen behoefde om hier op verder te gaan zeker niet zo openbaar.

_________________
Of Wolf And Man.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Meditatie
BerichtGeplaatst: 20-09-2007, 14:25:34 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-11-2005, 21:14:06
Berichten: 17
ik heb helaas ook nog geen antwoord op de vragen maar ook ik ben bezig met het uitzoeken van hoe het werkt ed. ik ga binnenkort een introductieweekend met yoga en meditatie doen, dat zal me denk ik veel helpen. ik heb het namelijk wel geprobeerd maar ik heb er erg veel moeite mee om niet na te denken en een beetje begeleiding is dan ook erg welkom.
Het lijkt me iig heerlijk en ik kijk erg uit naar het weeken!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Meditatie
BerichtGeplaatst: 20-09-2007, 19:39:59 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
Henne schreef:
ik heb helaas ook nog geen antwoord op de vragen maar ook ik ben bezig met het uitzoeken van hoe het werkt ed. ik ga binnenkort een introductieweekend met yoga en meditatie doen, dat zal me denk ik veel helpen. ik heb het namelijk wel geprobeerd maar ik heb er erg veel moeite mee om niet na te denken en een beetje begeleiding is dan ook erg welkom.
Het lijkt me iig heerlijk en ik kijk erg uit naar het weeken!

De essentie van meditatie (en ook van yoga) is bewust zijn van jezelf en je omgeving. Niet nadenken zou ik niet als uitgangspunt nemen, want het is niet de bedoeling dat je in trance raakt of in slaap valt.
De meest gebruikte methodes bij meditatie zijn bewust ademhalen en het gebruik van mantra's.
Een mantra kan iedere zin zijn die je prettig vindt. Daarbij gaat het dan dus om bewust te zijn van de woorden die je uitspreekt.

Maar je kan in principe bij ieder proces bewust zijn van je handelingen zonder erbij na te denken. Bijvoorbeeld tijdens het eten of tijdens sport.

Veel succes met het introductieweekend!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Meditatie
BerichtGeplaatst: 23-09-2007, 15:42:40 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-11-2005, 21:14:06
Berichten: 17
Bedankt!

flowwhenyouknow schreef:
Niet nadenken zou ik niet als uitgangspunt nemen, want het is niet de bedoeling dat je in trance raakt of in slaap valt.


dat is waar, maar ik bedoelde eigenlijk meer dat mijn gedachten alle kanten op fladderen en ik me niet goed kan concentreren, dat is een beetje het probleem. misschien dat het weekend me daar wat meer over kan leren.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Meditatie
BerichtGeplaatst: 30-10-2007, 07:23:02 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 17-08-2007, 00:11:54
Berichten: 17
Locatie: Deest
Ik vind meditatie na een lange dag fijn om te doen.
Toch weer even 'bijtanken'.

Stefan:)

_________________
Love never dies..


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl