Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 12:38:32

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 19-10-2007, 11:08:52 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 19-02-2005, 22:09:36
Berichten: 313
Hallo,

Ik zat net even te mediteren op mijn ademhaling in de kleermakerszit, toen ik plots merkte dat ik van links naar rechts zat te schommelen. Eenmaal ik dit merkte, begon ik steeds heviger te schommelen. Ik kon het stoppen, en weer stil zitten, maar zonder enig bewuste intentie begon ik rustig aan opnieuw te schommelen. Nu ben ik er zelf erg sceptisch over mijn eigen waarnemingen, maar dit gebeurde echt zonder dat ik bewust mijn spieren aanspande. Ben benieuwd of iemand dit herkent, en misschien een idee heeft van wat het kan zijn.

Groeten!
Rens

_________________
Joy is the key


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 19-10-2007, 12:55:59 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Dag Rens,

heeft waarschijnlijk te maken met de golfbeweging in het hersen/ruggemergvocht.
Dat vocht (de liquor) maakt een golfbeweging (daar maken cranio-sacraal-therapeuten gebruik van)
Dit is de meest natuurlijke golfbeweging van je lichaam en ook de traagste meetbare bewegingsgolf (alleen je hersenen wekken lagere golfpatronen op maar die zijn elektrisch van aard)

Als je nu volkomen ontspannen in meditatie zit, kan het (afhankelijk van je zithouding) gebeuren dat je gaat meedeinen in die golfbeweging. Je lichaam volgt dus gewoon (in het groot) de golfbeweging van de liqour (in het klein)

groet, Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 19-10-2007, 14:23:11 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 19-02-2005, 22:09:36
Berichten: 313
Bedankt DT. Heb dit nog nooit zo meegemaakt. Wat is het lichaam toch interessant ;)

Groeten

_________________
Joy is the key


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 20-10-2007, 16:35:13 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-12-2005, 16:26:04
Berichten: 813
Locatie: Limburg
Zou je hier eens wat meer over kunnen vertellen DT ik heb dit ook vaker. Is idd wel interessant.

_________________
Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 21-10-2007, 09:58:02 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
Je moet die indiase lui is zien, die springen soms een halve meter hoog in lotus houding :o
Echt gestoord..


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 21-10-2007, 10:35:27 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Hoi daar,

:P Dat schommelen ken ik wel. Ik beaam het stuk van Nico, maar voeg eraan toe dat dit niet altijd optreed. Ik mediteer ook vaak op een soortgelijke manier, en pas sins een maand overkomt mij dit schommelen ook. Ik vind het heel prettig en ontspannend. Net als een deinende of wiegende beweging dat ook is. Als ik mij daarop focus glij ik als het ware weg in een trance. Heerlijk. :D

many greetings,
Vyumae

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-11-2007, 17:43:16 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Ben jullie hier nog een reactie schuldig ... sorry, heeft even geduurd.

In de wervelkolom en schedel bevind zich vloeistof (het liquor) waarin een lopende golf beweegt van kruin naar stuit.

In de situatie dat je tot een goede ontspanning komt tijdns een zittende meditatie, kan je lichaam die golf gaan volgen en daardoor in een schommelende beweging komen. Meestal is dat een trage beweging die weinig opvalt en soms kan je ontspanning zo diep worden dat je lichaam daadwerkelijk gaat meedeinen.

Nu bestaat de kans dat de lopende golf door verschillende oorzaken (blokkades, storingen, enz) niet past bij de afstand kruin - stuit. Er ontstaat dan een vergroting van de toppen van de golf zoals je ook kent bij de zee: normaal een rustige deining maar onder omstandigheden kunnen golven gaan botsen hetgeen een hogere golf veroorzaakt (om de zoveel golven). Dat is dan ook waar survers gebruik van maken.

Als dat in je lichaam gebeurt zie je soms dat iemand ongecontroleerde bewegingen of hele sterke zwaaien gaat maken, soms zelf op het spastische af. Dan weet je dus dat er iets fout gaat in je lichaam (een blokkering, storing of wat dan ook de natuurlijke lopende golf verstoord) en dat je iets moet doen.
Soms helpt meditatie (de juiste) oefening dan bij het corrigeren, soms is een andere interventie nodig zoals bij een cranio-sacraal therapeut of een magnetiseur of zelf (op lichamelijk gebied) bij een homeopaat of natuurgeneeskundige, acupuncturist of wat dan ook.

Ik hoop dat het zo helder is, anders krijg ik wel weer vragen :D

groet, Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl