Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 30-01-2025, 18:47:19

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Meditatie
BerichtGeplaatst: 03-04-2008, 13:32:52 
Groentje
Groentje

Heey allemaal,

Ben net nieuw hier, heb eens een paar dagen zitten rondneuzen, en wat een ongelofelijke hoeveelheid informatie vindt je hier :shock:

Maar dat is alleen maar handig voor iedereen :)

Maar wat ik eigenlijk wilde gaan vertellen is iets heel anders, ben nu al een tijdje bezig met mediteren. Of ja, eigenlijk al jaren, maar met periodes... En nu weet ik dat dit niet bevordelijk is voor de 'prestaties' maar goed...
Laatste paar maanden ga ik er toch op een regelmatige basis voor zitten. En ik moet zeggen het gaat steeds beter hoewel ik vorige een periode had waarin ik me echt niet kon concentreren en al helemaal niet mn hoofd kon leegmaken van gedachten.

Vandaag had ik echter een totaal nieuwe ervaring, het was maar heel even maar toch. Ik ging allereerst gewoon rustig er voor zitten op mn bed in kleermakerszit. Oogjes dicht en alles zoveel mogelijk ontspannen.

Dit ging allemaal redelijk en het werd steeds stiller en stiller. Tot ik op een gegeven moment niet meer wist waar ik nu was. Het leek erop alsof ik zat en alles om me heen was wit. Geen schaduwen, alleen maar wit. Dit was maar heel even, omdat ik daar eigenlijk zo van schrok dat ik direct 'terug' was en me realiseerde dat ik gewoon op bed zat.

NJ, misschien stelt het niet veel voor ;) , ik vond het een hele aparte ervaring. En moest m gewoon eventjes kwijt.

Later,
Matthijs

Berichtenonderwerp: Re: Meditatie
BerichtGeplaatst: 04-04-2008, 08:06:03 
Groentje
Groentje

mooi matthijs.
en je ging heel diep dus. kan me voorstellen dat je daar even van schrok. :lol:
laat je niet weerhouden,maar blijf gewoon doorgaan hiermee.

groetjes marie

BerichtGeplaatst: 04-04-2008, 10:43:41 
Elf
Elf

Net als bij hardlopen, heb je bij mediteren een 'dood punt'; waar je als je dat bereikt veel gemakkelijker gedachtes los kan laten.
Het is bij mediteren in mijn ogen echter van belang dat je je bewust blijft van je lichaam. Wanneer je in trance raakt en je daar in op laat gaan dan ben je snel de weg kwijt. Hetzelfde geldt voor slapen o:)

Succes!

BerichtGeplaatst: 04-04-2008, 11:43:03 
Kabouter
Kabouter

Op deze manier mediteren wij ook flowwhenyouknow. Het steeds aandachtig blijven van je lichaam en de meditatieoefening. Concentratie dus en je niet laten afdwalen door gedachten.

BerichtGeplaatst: 23-10-2008, 19:18:31 
Groentje
Groentje

Dag matthijs, het is gebruikelijk dat je de ogen open houdt. Als je dat doet, zul je doordat je zicht steeds actief is ,waarschijnlijk niet meer zo'n desoriënterende ervaring hebben.

BerichtGeplaatst: 25-10-2008, 18:16:23 
Groentje
Groentje

Hoi Matthijs,

Ik heb voor een tijd terug een soortgelijke ervaring gehad. Inderdaad was bij mij ook alles wit en het was net alsof alles en iedereen met elkaar verbonden was. Ik kon duidelijk voelen dat alles wat er is, uit één en dezelfde bron komt. Ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven! Ik vond het zelf heel mooi, maar ook was het wel heftig toen ik me weer realiseerde waar ik was enzo. Wel gaf het me een warm gevoel, ik vond het fijn om te weten dat alles en iedereen zijn doel heeft op aarde. Ik sluit me aan bij de anderen wat betreft concentratie: zo'n ervaring is mooi, maar ik denk ook dat het goed is wanneer je je bewust blijft van jezelf en je lichaam. Mij helpt het wel eens om fijne muziek op de achtergrond te hebben. Succes ermee!

Groetjes Femke

BerichtGeplaatst: 25-10-2008, 22:24:54 
Dwerg
Dwerg

Chlorofiel schreef:
Dag matthijs, het is gebruikelijk dat je de ogen open houdt. Als je dat doet, zul je doordat je zicht steeds actief is ,waarschijnlijk niet meer zo'n desoriënterende ervaring hebben.

Ik weet niet of ik het hiermee eens kan zijn. Ik heb geleerd te mediteren met mijn ogen gesloten, juist omdat je dan (nog beter) helemaal op jezelf kan concentreren en je je nog bewuster word van je lichaam en je ademhaling!

BerichtGeplaatst: 02-11-2008, 23:08:47 
Nimf
Nimf

Meditatie met de ogen open zou ik nooit aanraden. Zeker niet aan iemand die net begint met mediteren.
Gevorderde boedda's mediteren wel eens met de ogen open...

BerichtGeplaatst: 05-11-2008, 00:22:55 
Elf
Elf

volgens mij is er geen alleenrecht op een goede manier, die zal voor iedereen verschillen. het kan wel nuttig zijn om het een en tander uit te proberen zodat je weet waar je je lekker bij voelt.

BerichtGeplaatst: 08-11-2008, 01:32:41 
Reus
Reus

Is dit ook een vorm van meditatie? :

Dat je naar een punt staart maar eigenlijk niets ziet? en dat je helemaal opgaat in het niets zijn? Even niet bestaan-gevoel?

How long should we two wait, before we're one?

BerichtGeplaatst: 08-11-2008, 18:10:00 
Groentje
Groentje

Citeer:
Dit ging allemaal redelijk en het werd steeds stiller en stiller. Tot ik op een gegeven moment niet meer wist waar ik nu was. Het leek erop alsof ik zat en alles om me heen was wit. Geen schaduwen, alleen maar wit. Dit was maar heel even, omdat ik daar eigenlijk zo van schrok dat ik direct 'terug' was en me realiseerde dat ik gewoon op bed zat.

NJ, misschien stelt het niet veel voor , ik vond het een hele aparte ervaring. En moest m gewoon eventjes kwijt.

Later,
Matthijs

Mooi Matthijs, je zat in het witte licht....

Als je het weer ervaart schrik dan niet, maar geniet .....

Enne Rikku..
Citeer:

Dat je naar een punt staart maar eigenlijk niets ziet? en dat je helemaal opgaat in het niets zijn? Even niet bestaan-gevoel?

Is een prima methode voor jouw zo te lezen...

Lekker toch helemaal opgaan in het niets zijn....

Eigenlijk ben je dan juist iets...voel maar eens de volgende keer

de verbondenheid...

Groetjes Myself :)

BerichtGeplaatst: 09-11-2008, 18:25:25 
Reus
Reus

Citeer:
Eigenlijk ben je dan juist iets...voel maar eens de volgende keer

de verbondenheid...

Hmm dat zou kunnen.. Maar tegen de tijd dat ik besef dat ik in het "niets" aan het staren ben, kom ik weer terug in de werkelijkheid :?
Maar wel bedankt ^^

Our passion play has now, at last, begun

Past all thought of right or wrong, one final question.

How long should we two wait, before we're one?

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00