Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 21:29:41

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 15-06-2008, 16:23:22 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-05-2008, 19:47:52
Berichten: 41
Locatie: Zeist
Hallo Allemaal,

Ik ben erg geintresseerd in astrolgie, weet er wel wat van maar zou er wel meer van willen weten!!!, misschien dat iemand wat meer weet alles is welkom!!!
Ik zal in het kort inleiden wat ik weet........!!!

Sterrenbeelden:

Ik ben zelf het Sterrenbeeld Weegschaal en mijn ascedant ligt in Boogschutter en mijn Maan in Ram: Wie weet daar iets over te zeggen?

Waar het op neer komt in globale lijnen:( zoals ik het begrijp!?)

Steenbok Aarde
Waterman Lucht
Vissen Water
Ram Vuur
Stier Aarde
Tweelingen Lucht
Kreeft Water
Leeuw Vuur
Maagd Aarde
Weegschaal Lucht
Schorpioen Water
Boogschutter Vuur

Aarde:Doen, Nuchter , Realistisch, Harde Werkers, Matrialistisch
Lucht:Denken, Logica, Zweven, Lui, Communicatief
Water: Voelen, Emotioneel, Spiritueel, Ondoordacht, Vertrouwen
Vuur: Actie, Agressiever, Loyaal, Naief, Instinctief

Zou moeite hebben als Weegschaal met Ram, Kreeft en Steenbok

Ram klopt die andere twee absoluut niet, het tegendeel ervan

Doe meer op Emotie, wat misschien wel uit beredenatie voorkomt?

Wie kan mij meer vertellen, want het klopt niet helemaal? alleen in grote lijnen!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 15-06-2008, 18:12:19 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-03-2006, 20:49:43
Berichten: 4321
Locatie: Oldenzaal
Karjava is hier de juiste persoon voor! Pb hem maar eens, vindtie machtig mooi.

_________________
Heb uw naaste lief, want dat ben ik!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 16-06-2008, 15:34:08 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 28-12-2005, 10:43:19
Berichten: 2370
Locatie: Noord-Holland
Wilde ik ook net voorstellen :lol:

_________________
Weglopen van de waarheid is weglopen van jezelf.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 19-06-2008, 08:00:00 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-05-2006, 13:37:45
Berichten: 1046
Leuk!:D ik zal er is naar kijken :) ben momenteel wat druk met school en andere dingen ;) stuur maar een PBtje met wat je weten wil dan zal ik het even uitzoeken!

Groetjes Karjava

_________________
Love is a Verb!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-07-2008, 10:12:42 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Hoi Weirdo,

Bij astrologie komen eindeloos veel dingen kijken, Weirdo. Het is eigenlijk een grenzeloze benadering. Je sterrenbeeld is één ding, je ascendant een tweede, en dan heb je nog 12 Huizen, de Planeten, het MC, de Noorderknoop, de Descendant, diverse Aspecten, elementpercentages en Kruizen.

Zoals je de elementen beschrijft kopt het wel. Het is alleen slechts één dingetje van de astrologie. Dat je een bepaald teken hebt, in jouw geval Weegschaal (Libra), wil niet zeggen dat je een ontzettend Lucht-type bent. Bij jou staat daar bijvoorbeeld Vuur in de vorm van Boogschutter (Saggitarius) tegenover.

Eigenlijk kun je jouw Sterrenbeeld beschouwen als het fundament waarop het 'huis' van je horoscoop op gebouwd is. Je Ascendant is dan als het ware de muren ervan. Dit teken geeft aan hoe je in de wereld staat, hoe mensen jou zien, hoe je optreed e.d. Mijn Ascendant is bijvoorbeeld Schorpioen (Scorpio), en men ervaart mij dan ook als ondoorgrondelijk, diepzinnig, mysterieus, doogrondend, teruggetrokken enzovoort (dat is wat men zelf tegen me zegt!), en dat terwijl mijn Sterrenbeeld zowat het tegenovergestelde is, namelijk Ram.

Om weer terug te komen op jouw tekens: Weegschaal is je fundament, en Boogschutter de muren die daarop gebouwd zijn. Weegschaal staat voor evenwichtigheid, zoeken naar balans, politiek, twee kanten van de medaille zien, redelijkheid, ruzie vermijden, schijnheiligheid, lafheid, niet partij kunnen kiezen enzovoort. Boogschutter is de reizer, houdt verband met het buitenland, maar reist ook innerlijk in de zin van religie en filosofie, en is ook doelgericht (de pijl van de boog!). Een combinatie van deze tekens zou kúnnen zijn: dat je graag ambassadeur wilt worden (politiek-buitenland), of dat je precies weet wat, waar en wanneer (Boogschutter) je in een conflict (Weegschaal) moet ingrijpen, of dat je goed kunt filosoferen (boogschutter) en het leven op diverse manieren kunt beschouwen (weegschaal).

Planeten geven aan om wat voor een soort energie het gaat, terwijl de tekens aangeven op wat voor manier die energie geleefd wordt.
Maan in Ram: Maan staat voor het vrouwelijke, inuïtie, gevoel, het onbewuste, gedragspatronen, zorg, spiegeling en reflectie. Ram is impulsief, onbezonnen, denkt aan zichzelf, pioniert, verkend, neemt het initiatief, kan goed dingen beginnen, maar maakt weinig af, is enthousiast enzovoort. Omdat Ram graag ergens op af stormt, kan Maan in Ram confronterend zijn voor anderen, of je eigen onbewuste gedrag verkennen, of heel goed voor zichzelf zorgen (en misschien veel minder goed voor anderen). Dit zijn allemaal slechts mogelijkheden die aangedragen kunnen worden. Het is aan jou om dingen te herkennen en te erkennen, door de tekens en planeten met elkaar te combineren.

Ter illustratie nog wat over mezelf; misschien dat het wat meer begrip maakt.
Ik ben Ram, met Schorpioen als Ascendant. Schorpioen gaat graag de diepte in, en met Ram als fundament spring ik spontaan (Ram) in het diepe (Schorpioen), soms de snel en te diep. Ik pionier (Ram) in mijn innerlijk (Schorpioen), ik kan confronterend zijn, afstandelijk en tegelijkertijd impulsief, maar wel op zo'n manier dat ik niet mijn emoties daarbij uit of intiem wordt. Schorpioen is gevoel (géén emotie), en voelt heel diep, en wil tevens al die dingen begrijpen. Ram is een naar buiten toe gericht teken, en ik als persoon wil dus ook heel graag de ander begrijpen. Ook presteer ik het om een boek over psychologie (Schorpioen) te lezen en halverwege aan een ander boek te beginnen.
Het gaat om dat soort combinaties, maar droge feiten zoals enkel een sterrenbeeld, daar kunnen weinig dingen uit afgeleidt worden. Astrologie is namelijk geen op zichzelfstaand iets, maar bestaat alleen in relatie tot de persoon zelf. Ik kan alleen een horoscoop uitleggen als ik in dialoog met jou ga. Dat is zo belangrijk aan het vak: de dialoog en de betreffende persoon inzicht geven inzichzelf, dingen erkennen.

Ik hoop dat ik je hiermee een beetje op weg geholpen heb. En het mag misschien raar klinken, maar ondanks alles is Astrologie toch niet echt mijn ding! :P Ik weet die dingen omdat ik het als vak gevolgd heb bij mijn opleiding.

Vriendelijke groet,
Vyumae

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-07-2008, 10:34:41 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-05-2008, 19:47:52
Berichten: 41
Locatie: Zeist
Ik vindt dit egt super intressant!!!, hoe je het beschrijf enzo vindt ik egt boeiend!!!, maan in Ram klopt ook!!!!, als je me meer wil vertellen zou ik dat errug leuk vinden!!!
Daarvoor: geboren: 06-10-1979 te Utrecht om 11.59 uur
Weet mijn huizen ongeveer, maar weet er weinig over te vertellen, wat voor aspect het heeft...... dus vandaar mijn belangstelling!
I.i.g bedankt voor je uitleg tot dusver..... erg boeiend!!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-07-2008, 17:03:07 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Ik heb zelf geen programma om geboortegegevens te verwerken en uit te draaien in de vorm van een horoscoop, dus met de huizen en eventuele aspecten kan ik je op deze manier niet verder helpen.
Wat je zou kunnen doen is me vertellen wat je zelf weet over je huizen, bijvoorbeeld in welk teken ze beginnen...

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 14-01-2011, 14:41:23 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-12-2010, 20:44:38
Berichten: 96
Locatie: Steenwijk
Sterrenbeeld: Weegschaal
Ascendant: Boogschutter

Huis 1: Boogschutter Imago (fysiek), reactie op de buitenwereld, fysieke
verschijning
Huis 2: Steenbok Geld, talenten, normen en waarden.
Huis 3: Waterman Comunicatie, broers/zussen, woonomgeving, korte reizen
Cursussen
Huis 4: Ram Afkomst, familie, huis, interieur
Huis 5: Stier Zelfexpressie, kinderen, romantiek
Huis 6: Stier Dagelijks leven, werk, gezondheid
Huis 7: Tweelingen Liefdesrelaties, zakenpartners, samenwerkingsverbanden
Huis 8: Kreeft Intimiteit, geld en bezit van anderen, verborgen talenten
Huis 9: Leeuw Studie, reizen, levensvisie
Huis 10: Weegschaal Beroep, status, ouders
Huis 11: Schorpioen Vrienden, groepen, idealen
Huis 12: Schorpioen Collectief onderbewuste, hulpverlening, spiritualiteit.


Hier je huizen en wat het zegt. Ik zeg je hiermee dat hier nog lange niet alles mee is gezegd en dat er nog veeeeeeel meer bij komt kijken. :wink:

Ook zeg ik erbij dat alle sterrenbeelden bij elkaar passen. Maar de één neemt het "luchtig" op, terwijl de ander in tranen kan liggen. De één neemt het nuchter op en de ander is laaiend enthousiast. En ja, het kan dan wel is botsen.

Versterkt elkaar:

Vuur - Lucht
Aarde - Water
Aarde - Lucht

Levert spanning op:

Vuur - Aarde
Vuur - Water
Water Lucht

Ik zou zeggen, doe een cursus astrologie en je gaat mensen echt begrijpen, is zo leuk! :D (studeer zelf ook astrologie).

_________________
Wie niet kan loslaten, zal verliezen wat hij graag wil vasthouden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-05-2011, 01:44:19 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 06-05-2011, 20:49:35
Berichten: 83
Waar is het 13e sterrenbeeld dan....?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-09-2011, 19:52:40 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 03-09-2011, 19:38:14
Berichten: 1
Locatie: Zwolle
Hallo beste mensen, wat een leuk en gezellig forum!

Ik was een beetje aan het googlen en opzoek naar forums die het èèn en ander met Astrologie te maken hebben. Nu kwam ik deze topic tegen en het valt mij op dat veel mensen op internet, graag het èèn en ander over hun eigen horoscoop willen weten. Nu ben ik mij zeer bewust van de regels dat ik hier geen websites etc mag promoten. Toch wil ik iedereen erop attenderen, die iets over zijn eigen geboorte horoscoop wil weten, om even via mijn profiel pagina mijn website te bezoeken(Dit mag volgens de regels wel.). Ik heb namelijk een behoorlijk uitgebreid astrologie programma ontwikkelt, waarmee je een uitdraai kan maken van een astrologische duiding. Deze is natuurlijk niet helemaal persoonlijk, maar geeft over het algemeen een vrij goed beeld over hoe de planeten in je eigen geboorte horoscoop mogelijk zouden kunnen uitwerken. Zowel de planeten in teken, als huis en in aspect worden redelijk uitgebreid geduid. Dus mochten er mensen zijn die interesse hebben, bekijk even de website in mijn profiel.

Groetjes,
Hermes.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-09-2011, 17:14:21 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben!

Is dit hobbymatig of hoop je wellicht een koper voor je software te vinden?

De informatie is zeer uitgebreid! Je moet hier lang mee bezig zijn geweest.

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-09-2011, 10:39:24 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Ontzettend interessant! Ik heb het even ingevuld en met het meeste kan ik me zeker vinden, maar wat mijn probleem eigenlijk is, ik had geboren moeten zijn als een waterman en dat weet dit ding natuurlijk niet. Ik ben drie weken te vroeg gehaald ;). Vandaar dat ik zowel de aspecten heb van een steenbok als van de waterman, wat ook erg fijn is omdat het juist tegenpolen zijn qua element haha.

Heb je daar misschien nog iets voor wat een oplossing betreft?

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 12-12-2011, 14:21:17 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-12-2011, 13:51:30
Berichten: 72
Locatie: Arnhem
Ik ben van mening, dat als je 3 weken te vroeg geboren bent, dat dat met een reden is geweest. Misschien was op dat moment geboren worden wel beter voor je uiteindelijke doel op aarde? De Zon is belangrijk voor de vorming van je identiteit. Je hebt blijkbaar gekozen om geboren te worden onder het teken Steenbok en niet Waterman :wink:

_________________
"Toeval bestaat niet"


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 02-03-2012, 14:34:20 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-12-2010, 20:44:38
Berichten: 96
Locatie: Steenwijk
Matthijs.

Dat je eerder gehaald bent heeft een reden. Dit wilde jou ziel. Ik had 18 maart geboren moeten worden en ben te vroeg geboren, op 14 maart. Mijn moeder heeft 50uur over mij gedaan (thuisbevalling). Dus ik had de 12e of zo al geboren kunnen zijn. Dit wilde mijn ziel.

Mijn dochter is vervolgend een week te laat geboren. Iedere ziel wil en doet dit op zijn/haar manier. Mijn dochter is Vissen met schorpioen ascendant. Het past PRECIES in haar karakter. Vaak bang, en als ze ergens niet mee eens is krijg je een sneer dat wil je niet weten. Maar ze kan ook heel lief zijn. Maar ook zeer gevoelig. Zij heeft de bevalling ervaren als leven of dood. Ik wilde koste wat kost geen keizersnee, en mijn dochter lag in stuit dus we hebben haar met 35 weken laten draaien. (stuitligging betekent voor mij; angst voor het leven hebben).
Alles is goed gegaan gelukkig :) En ze word aanstaande maandag alweer 3 jaar. ;)

Dus als je precies wilt weten hoe je planeten staan zou ik naar http://www.astro.com gaan om je planeetstanen te berekenen. ;)


Lucid

In de Zodiac spreken we over 12 sterrenbeelden en geen 13.
Ik ben wel van mening dat we eigenlijk voor de gek worden gehouden en dat we eigenlijk 13 maanden hebben. We hebben onze Maan niet voor niks. En we hebben ook niet voor niks vrouwen op aarde. ;) Allemaal tekens. 28x13= 364!! 1 dag verschil van onze kalender. We doen aan zomer/wintertijd, hebben een schrikkeldag 1x per 4 jaar. Allemaal om ons van de werkelijke waarheid af te houden. We houden de aarde onder controle. Veel mensen staan als het ware nog onder druk, onder Macht. De 7e trede van de mayatempel die overigens 9 treden telt. Veel mensen gaan nu wakker worden, en dit is nodig. Ik verwijs voor deze info mensen graag verder naar http://www.pateo.nl deze site heeft een bron van waarheid in zich zitten! Lees de gratis E-boeken of lees de artikelen.

Groetjes Rowena

_________________
Wie niet kan loslaten, zal verliezen wat hij graag wil vasthouden.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl