Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 00:53:53

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Astrologie en dagelijks leven
BerichtGeplaatst: 13-11-2008, 17:01:13 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-05-2006, 13:37:45
Berichten: 1046
Iedereen kent ze wel de horoscopen in tijdschriften, kranten, op internet en tv. Steeds meer mensen laten zich beinvloeden door wat de sterren ze zouden vertellen. Het lijkt wel of de nederlandse nuchtere cultuur er steeds meer door beinvloed wordt. Echter iedereen hecht er natuurlijk zijn eigen waarde aan. Hoe ver ga jij hier in mee? Wat zijn jou ideeen over Astrologie en in hoevere geloof jij een horoscoop?

Ben erg benieuwd wat jullie hier over te zeggen hebben :)

Groetjes Karjava

_________________
Love is a Verb!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Astrologie en dagelijks leven
BerichtGeplaatst: 13-11-2008, 17:41:34 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Ik heb hier zeker wel wat over te zeggen!

Ten eerste: dat wat via de media tot ons komt is voor een ALGEMEEN publiek, d.w.z. dat het een gefilterde toevoer van informatie is die van alle dynamiek en originaliteit ontroofd is!
Ten tweede: omdat het allemaal heel wijs, esotherisch e.d. overkomt, nemen mensen het serieus, waarbij ze veelal de moeite niet nemen om ZELF op serieus onderzoek uit te gaan. Wederom gebeurt dit wat we zo vaak zien: men legt een stuk verantwoordelijkheid bij degene die zegt het te weten.
Ten derde: ALGEMENISERING van dingen als horoscopen zijn per definitie plastic consumtiegoederen, net als boeddhabeeldjes en (soms?) new-ageboeken. Dat is geen oordeel over de essentie die deze verschijnselen bieden, het is alleen een oordeel over de pretentie die het heeft in de markt.

Met betrekking tot het derde punt: een horoscoop, zoals ik onlangs in een topic over astrologie & spiegeling aangaf, is NIETS waard zonder daarbij de persoon in kwestie te betrekken. Wat (te) vaak het geval is, is dat het individu gegeneraliseerd wordt. Dit is ook zo kenmerkend binnen de reguliere geneeskunde. Het individu is NIET het model mens, dus het feit dat ik een Ram als sterrenbeeld hebt, vertelt misschien voor 1/4 iets over mijn basisgedragingen, en men mag niet aanmenen mij daarmee te kennen. Een horoscoop kan ALLEEN bestaan in relatie tot een individu.

Conclusie: ik hecht geen waarde aan massaconsumptiegoederen als 'waarheden'.

Een horoscoop is een spiegel die je datgene laat zien wat je op dat moment kunt of wilt zien, en maakt feitelijk alleen maar bestaande items van jouw persoon of leven concreet benoembaar.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Astrologie en dagelijks leven
BerichtGeplaatst: 14-11-2008, 11:01:32 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 28-12-2005, 10:43:19
Berichten: 2370
Locatie: Noord-Holland
Soms lees ik mijn horoscoop wel, omdat dat gewoon leuk is, maar je moet er niet teveel waarden aanhechten. Het is maar net hoe je het inpreteerd. Bovendien, als je dat in de ochtend leest, pas je misschien je dag erop aan, waardoor het inderdaad uitkomt. Sowieso vind ik de horoscopen over het algemeen niet zo betrouwbaar. Al lees je die van een kreeft en ben je zelf tweeling, misschien dat die van kreeft ook toepassing op je heeft. Je komt heel veel horoscopen tegen, memt alleen het kopje: stier, vissen etc. Hoe groot is nou de kans dat alle vissen opeens geluk hebben in de liefde?

De horoscopen die ik wel betrouwbaarder vind, zijn die waarbij je een aantal gegevens moet invullen. Geboortedatum, en plaats etc.

_________________
Weglopen van de waarheid is weglopen van jezelf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Astrologie en dagelijks leven
BerichtGeplaatst: 27-11-2008, 16:55:54 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-05-2006, 13:37:45
Berichten: 1046
Heej!

Ik ben het over het algemeen met jullie eens :) Ik zelf hecht er ook geen waarde aan. Het zijn zo vaak dingen die gezegd worden die zo voor de hand liggen. Die zo vaak voorkomen. Een hoop mensen lopen hier achter aan dat vind ik jammer.

En Vyumae dat stukje over die spiegel ben ik het helemaal mee eens. Het concreet maken van dingen omdat je er op gaat letten

En g16 over die geboortedatum/horoscopen. Daar had ik pas een mooi artikel over, over een bepaald onderzoek wat gedaan was naar de 'echtheid' daarvan.
Ik zal is kijken of ik hem nog heb!

Groetjes Karjava

_________________
Love is a Verb!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Astrologie en dagelijks leven
BerichtGeplaatst: 21-01-2009, 18:28:27 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 28-12-2005, 10:43:19
Berichten: 2370
Locatie: Noord-Holland
Je hebt dat artikel zeker niet meer? :(

_________________
Weglopen van de waarheid is weglopen van jezelf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Astrologie en dagelijks leven
BerichtGeplaatst: 26-01-2009, 18:19:42 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-05-2006, 13:37:45
Berichten: 1046
Nog niet gevonden helaas.... Ben bang dat dat in de chaos verloren is :P
Zal van de week nog eens zoeken, kan me niet herinneren dat ik het weg heb gegooid...

Hou je op de hoogte ;)

Groetjes

_________________
Love is a Verb!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Astrologie en dagelijks leven
BerichtGeplaatst: 14-01-2011, 15:05:49 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-12-2010, 20:44:38
Berichten: 96
Locatie: Steenwijk
Astrologie is niet iets wat je zou moeten doen of een soort van toekomst voorspellen.

Astrologie is een studie van de geaardheid van een mens. De bladen met de dagelijkse horoscoop voldoet lang niet meer aan de verwachtingen van mensen. Je zal er ook nooit vinden wat je moet doen in de toekomst. Astrologie laat alleen zien wat de neigingen en behoeftes zijn van mensen.

Ik ben het er ook niet mee eens dat er gezegd word in bladen voor bijvoorbeeld, ik noem maar wat: sterrenbeeld Tweelingen, dat er deze week een nieuwe liefde aan zit te komen. Dat vind ik persoonlijk zo fout! Want ten eerste; ben jij het zelf die jou toekomst creeërt, en ten tweede; de toekomst is niet NU.

Helaas word hier grof geld aan verdient op die manier en zo lekker veel misbruik van gemaakt. Dat maakt astrologie ongeloofwaardig en dat is jammer. :(

Ik studeer nu zelf asrologie en ben het alleen eens wat de geboortehoroscoop over mensen zegt. Dat klopt in mijn ogen wel. :D

_________________
Wie niet kan loslaten, zal verliezen wat hij graag wil vasthouden.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Astrologie en dagelijks leven
BerichtGeplaatst: 14-01-2011, 15:43:33 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
goh, ik vind de horoscoop in tijdstriften ook altijd wel leuk om eens doorheen te lezen, maar ben echt niet iemand die er meteen vanuit gaat dat hetgeen er vermeld staat ook daadwerkelijk 100% van toepassing is op mij...

Toch is er een lokaal huis aan huis blad hier en die horoscoop lijkt wel heel vaak te kloppen, haha.. ( ach ja, ik laat altijd alle opties open.. :wink: )

liefs, binnenspiegel...

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Astrologie en dagelijks leven
BerichtGeplaatst: 06-02-2011, 21:35:02 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-05-2009, 22:48:48
Berichten: 231
Locatie: NL
ik lees astrologie wel es omdat ik boeind vind ,maar meer ok niet ..
tis vaak gis werk of natte vinger werk is mijn mening maargoed een mening is geen feit :) .
heel soms lees ik wel wat over mijn sterren beeld en dan past het totaal niet bij me :? .
dus vandaar .. tis beetje te algemeen voor mijn smaak :wink:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Astrologie en dagelijks leven
BerichtGeplaatst: 15-02-2011, 22:13:51 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-12-2010, 20:27:08
Berichten: 200
Locatie: Gemert, Noord-Brabant
Ik lees de week-/daghoroscopen wel eens, omdat ik alles lees wat ik tegen kom. Dus als ik in een blad of zo zit te bladeren en ik kom er een tegen, tja... Letters, zinnen, tekst... Ik ben er verslaafd aan. ;)
Meestal lach ik om die horoscoopjes. Dan denk ik: "Als ik hier in ga geloven, krijgen ze nog gelijk ook."

Ik heb wel eens mijn geboorte horoscoop laten uitwerken. Eentje van tientallen bladzijden. Ik moest geboortedatum, -plaats en -tijd (tot op de minuut) opgeven en er even op wachten.
Hij klopte tot in detail en ik leerde zelfs wat over mezelf wat ik nog niet wist en wat heel fijn was om me bewust van te worden.
Het heeft tot veel zelfinzicht geleid, dus ik hecht er veel waarde aan.

Die horoscoop ging inderdaad over mijn persoonlijkheid/geaardheid.
Niet over mijn toekomst. Hihi.

Ik ben echt een typische Tweelingen, vind ik zelf. :P
Veel denken, veel praten, lekker wisselvallig en analytisch, liever humor dan "zware zaken" en ongeduldig, maar begripvol en open-minded.
En heel erg verslaafd aan taal, nieuwe dingen en vrijheid. ;)

_________________
In het Begin was er niets... En toen ontplofte het ook nog...
Has the grass been greener on the other side at all?
Seize the time. Live now, make now. The most precious time. Now will never come again.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Astrologie en dagelijks leven
BerichtGeplaatst: 01-03-2011, 19:29:50 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
De vader van mijn vriendin heeft mijn hele horoscoop berekend, zonder me eerst ontmoet te hebben. Het enige wat hij van me had was dus mijn geboorteplaats, geboortetijd en geboortedatum. Wat eruit kwam was verbazingwekkend! Hij kon me zelfs vertellen wanneer mijn ouders gescheiden waren. Verder leek het net alsof hij me al jaren kende, puur en alleen aan wat hij uit mijn horoscoop kon halen! Ik krijg er binnenkort nog meer over te horen, maar de meer persoonlijke dingen wilde hij face to face bespreken.... Ik ben erg onder de indruk!

Wat betreft de horoscopen in de kranten; die zijn zo globaal, dat ze op iedereen zouden kunnen slaan. Ik lees ze altijd voor de lol, we grappen erover, maar ik neem ze niet serieus.

Na deze serieuze horoscoop ben ik me veel meer gaan verdiepen in astrologie. Ik ben een Leeuw, mijn maan staat in Steenbok en Schorpioen is mijn ascendant. Ik ben er nog meer over gaan lezen, en alles wat erover geschreven is klopt erg met mijn karakter!

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Astrologie en dagelijks leven
BerichtGeplaatst: 02-03-2011, 08:49:35 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-12-2010, 20:27:08
Berichten: 200
Locatie: Gemert, Noord-Brabant
@ Xiro: Op een paranormale beurs, een paar jaar geleden. Ik zou echt niet meer weten hoe die man heet, sorry! Misschien kun je astrologen googlen of kom je er eens eentje tegen. Of misschien weet iemand anders een astroloog... Maar ik kan je helaas niet helpen.

_________________
In het Begin was er niets... En toen ontplofte het ook nog...
Has the grass been greener on the other side at all?
Seize the time. Live now, make now. The most precious time. Now will never come again.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Astrologie en dagelijks leven
BerichtGeplaatst: 20-04-2011, 11:57:17 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-12-2010, 20:44:38
Berichten: 96
Locatie: Steenwijk
@ Xiro

Je kan er een maken op http://www.astro.com

- Klik rechts boven op 'nl' (is misschien makkelijker te lezen) ;)
- En dan ga je naar het linker menu 'gratis horoscopen'
- Horoscooptekeningen
- Horoscooptekening Ascendant
- Vul je geboortedatum etc in.
- Druk op: vervolg, en tada, daar is ie :D


Hier zit overigens geen omschrijving bij. Daarmee kun je bv naar een paranormale beurs gaan, en hopen dat daar een astroloog zit.

Succes!

Warme groet,

Rowena

_________________
Wie niet kan loslaten, zal verliezen wat hij graag wil vasthouden.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Astrologie en dagelijks leven
BerichtGeplaatst: 10-05-2011, 18:03:57 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 06-05-2011, 20:49:35
Berichten: 83
Ik heb niks met horoscopen, vind het maar een beetje apart om gigantische brandenden plasmabollen welke lichtjaren ver van ons af staan te gaan vergelijken met emotie en andere zaken..
Ik neem aan dat niemand hier een horoscoop afleid uit een kernfusie reactor?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Astrologie en dagelijks leven
BerichtGeplaatst: 16-03-2012, 09:20:21 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 27-01-2012, 10:40:07
Berichten: 1
Hallo astrologie liefhebbers!
Net zoals jullie ben ik geïnteresseerd in astrologie!
En samen met enkele klasgenoten doen wij een project over astrologie..
We hebben al een bronnenonderzoek gedaan en nu is het tijd voor een interview..
Dus misschien kennen jullie iemand die interesse heeft om mee te werken aan dit interview of wil je zelf graag meedoen?

Je kan me contacteren op het volgende e-mail aders: sokoo@hotmail.nl


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl