Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 10:16:42

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Interesse in Astrologie
BerichtGeplaatst: 04-01-2012, 18:50:05 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Haha, ik reageer meteen maar even overal op. Ikzelf ben ook erg geïnteresseerd in astrologie, het heeft mij al veel kunnen vertellen. De vader van mijn ex was astroloog en heeft ook eens mijn hele hebben en houwe bloodgelegd doormiddel van mijn geboortehoroscoop, dit was erg indrukwekkend! Er bestaan inderdaad programma's voor, maar dit zijn uiteraard voorgeprogrameerde teksten die deze uitwerpt bij het invullen van je gegevens. Ze zijn echter niet heel ingewikkeld, alleen het aflezen is wat lastiger, maar daar bestaan boeken voor!

Ik ben overigens een Leeuwtje en heb ascendant in Schorpioen. Kan me er erg goed in vinden! Pluto staat heel erg centraal in mijn leven, net als de dood en conflicten. Ik vond het echt bizar hoe die astroloog precies af kon lezen wanneer mijn ouders gescheiden zijn, ikzelf in een identiteitscrisis kwam en in welke periodes de dood centraal stond in mijn leven!

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Interesse in Astrologie
BerichtGeplaatst: 04-01-2012, 20:15:06 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-12-2011, 13:51:30
Berichten: 72
Locatie: Arnhem
de transits en progressies idd :) ik heb zelf ook ascendant scorpioen en onze generatie heeft pluto in schorpioen dus bij ons in 1 of 12. bij mij ook in 1. ik leef mn hele leven al in angst. gelukkig is dat het laatste jaar een stuk minder geworden.

_________________
"Toeval bestaat niet"


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Interesse in Astrologie
BerichtGeplaatst: 04-01-2012, 22:37:56 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-01-2008, 11:24:29
Berichten: 2234
Locatie: Langeraar
Ik zelf ook geïnteresseerd in Astrologie.
Mijn sterrenbeeld is Vissen klopt meer bij als een bus, ik zeg dan zelf wel vaak ik voel me als een vis in het water :P

Van mn ascendant Schorpioen klopt weinig maar bij sommige puntjes gaat er af en toe een belletje rinkelen van ja dat klopt.
Erg leuk en grappig die Astrologie allemaal.

Dagaz schreef:
onze generatie heeft pluto in schorpioen dus bij ons in 1 of 12

Ik wil het graag begrijpen maar ik begrijp het niet, valt het makkelijker of duidelijker uit te leggen?

En de planeten ik heb er de balle verstand van, maar ik wil het graag eens weten van goh zus of zo zit dat.

_________________
Omnia vincit amor,
Liefde overwint alles.

I'm an angel on the earth ;)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Interesse in Astrologie
BerichtGeplaatst: 04-01-2012, 23:13:36 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-12-2011, 13:51:30
Berichten: 72
Locatie: Arnhem
Je ascendant is het begin van het eerste huis. Maargoed, als je de basis wilt leren, is astrologie voor dummies een aanrader. Het is een heel toegankelijk boek in begrijpelijke taal.

_________________
"Toeval bestaat niet"


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Interesse in Astrologie
BerichtGeplaatst: 05-01-2012, 00:08:00 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Ascendant is ook wel een hele belangrijke factor binnen je horoscoop, eveneens als de zon (geloof ik). In de astrologie symboliseert Pluto de eeuwig durende kringloop van dood en wedergeboorte. Pluto is intens, wil alles intens ervaren en gaat hierdoor ook door intense verwerkingsprocessen. Kan destructief zijn, maar bouwt ook op.

Ik geloof dat dat Pluto een beetje samengevat is, maar uiteraard verschilt dit per persoon.

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Interesse in Astrologie
BerichtGeplaatst: 05-01-2012, 11:42:04 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-01-2008, 11:24:29
Berichten: 2234
Locatie: Langeraar
Dagaz schreef:
Je ascendant is het begin van het eerste huis. Maargoed, als je de basis wilt leren, is astrologie voor dummies een aanrader. Het is een heel toegankelijk boek in begrijpelijke taal.

Dank je Dagaz voor het boek Ik ga er eens naar kijken maar zoals ik mezelf ken heb ik het boek ik lees er af en toe in voor 5 dagen en daarna als je het weg haalt bij mij zal ik het niet missen. Ik haat niet boeken maar het interesseert me soms te weinig om er in "gevangen" te blijven ;) en Wortelbrood bedankt voor wat uitleg, het is een beetje duidelijk maar misschien moet ik wat meer erover gaan opzoeken e.d. maar goed ik hou het topic wel in de gaten en ik steek er waarschijnlijk een hoop van op :)

_________________
Omnia vincit amor,
Liefde overwint alles.

I'm an angel on the earth ;)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Interesse in Astrologie
BerichtGeplaatst: 07-01-2012, 12:13:53 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 02-01-2012, 20:08:04
Berichten: 30
Tijdens een werkshop die ik had gevolgd kwam ook astrologie naar voren. Ze kon me vertellen dat ik in mijn vorige leven afgerekend werd vanwege spiritualiteit en dat ik nu vertrouwen in moet krijgen om het weer op te pakken.

Vanaf mijn 12e ben ik al geinteresseerd in horoscopen, maar ik heb me nooit in verdiept.

Maar zou jij voor mij ook willen uitrekenen?
Ik ben geboren op 4-11-76 17.00 uur.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Interesse in Astrologie
BerichtGeplaatst: 09-01-2012, 19:38:16 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Hallo Shamballa,

het maken van een geboortehoroscoop vereist veel kennis hierover, en het is iets waar veel tijd in kan zitten. Ik verwacht niet dat iemand je daar hier bij kan helpen. Daarbij heb je ook bijv. je geboorteplaats nodig en je exacte geboortetijd.

Ik dacht, ik reageer hier toch maar even op.. ;)

Wortel

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Interesse in Astrologie
BerichtGeplaatst: 18-01-2012, 23:43:49 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-12-2011, 13:51:30
Berichten: 72
Locatie: Arnhem
Het enige wat ik nodig heb is de geboorte datum (dag,maand en jaar) en de tijd en plaats. de tijd is wel handig om nauwkeurig te hebben. want anders kunnen bepaalde prognoses verkeerd worden ingeschat.

_________________
"Toeval bestaat niet"


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Interesse in Astrologie
BerichtGeplaatst: 19-01-2012, 11:10:32 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Dit is zo'n onderwerp waar ik nog over moet nadenken eigenlijk. Ik weet niet of ik erin geloof. Iemand met wie ik eens bevriend was had er een mooie theorie over, in combinatie met wedergeboorte.. Maar als je het hebt over die berichtjes in de krant, die dingen die op iedereen slaan.. daar geloof ik niet in :p


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Interesse in Astrologie
BerichtGeplaatst: 24-01-2012, 19:03:53 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 02-01-2012, 20:08:04
Berichten: 30
Nou, mocht iemand er zin in hebben om het " uit te rekenen"
4-11-1976, 17:02 geboren in Rheden.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Interesse in Astrologie
BerichtGeplaatst: 24-02-2012, 14:37:34 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-01-2012, 17:25:51
Berichten: 1586
Locatie: Hoogezand
bij mij hetzelfde. als iemand zin heeft...

26-03-1996 om 10:58 in haarlem
(ik en mijn moeder weten de tijd niet zeker :roll: )
((mijn accendant ofzo is kreeft))

_________________
Loslaten is achterom kijken zonder spijt, vooruit kijken zonder verwachtingen en het leven ervaren in het
hier en nu.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Interesse in Astrologie
BerichtGeplaatst: 02-03-2012, 12:14:56 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-12-2010, 20:44:38
Berichten: 96
Locatie: Steenwijk
Ik ben haast dagelijks bezig met astrologie. Vind het vooral erg boeiend. Ik maak vooral geboortehoroscopen en bekijk dagelijks de zogenaamde "transits".

Ook ik heb in 2010 een cursus gevolgd, en stukje bij beetje leer je wat bij. Het is niet zo dat je het na een cursus allemaal "weet". Daar gaan nog wel wat jaren overheen voor je het begrijpt en snapt. Ik heb precies het zelfde.

Maar het lijkt mij leuk om ervaringen uit te wisselen etc. :D

P.s ik ben een Vis met Ascendant Vissen en merk dat Neptunus vooral op positieve wijze mijn leven kleurt d.m.v Spiritualiteit. Ik heb verder geen verslavingen die ook wel aan Neptunus worden gekenmerkt.

Groetjes Rowena

_________________
Wie niet kan loslaten, zal verliezen wat hij graag wil vasthouden.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Interesse in Astrologie
BerichtGeplaatst: 02-03-2012, 12:21:39 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-12-2010, 20:44:38
Berichten: 96
Locatie: Steenwijk
Dagaz

De geboortetijd heb je nodig om dieper op je zaken in te gaan. Om de zogenaamde "huizencuspen" te brekeken.


Tom

Je moet niet "geloven" maar WETEN!

Geloven is "dromen in een schijnwerkelijkheid" en WETEN is "realiteit".

En wat ik WEET is dat vele religies verband houden met astrologie.
Neem anders een kijkje op http://www.pateo.nl en lees de gratis E-boeken of lees de artikelen.
Of nog beter bekijk de filmpjes van Johan Oldenkamp op youtube "de klok van Gizeh" is een heel interessante!!!

Bovendien voldoen de horoscopen in bladen lang niet aan ieders verwachtingen. En dit is bovendien gemaakt voor veel stieren/rammen etc. Een geboortehoroscoop zegt wat over jou als persoon. Het zijn de neigingen en behoeftes van de mens.

Babywolfje

Je ascendant is idd Kreeft en je Zonneteken is Ram.
Je ascendant is "iets" wat de buitenwereld gelijk aan je opmerkt en dat is kwetsbaarheid (kreeft).
Ram kan energiek zijn, maar tegelijkertijd ook koppig. een Ram, hoe klein ook staat graag centraal en in de picture. Terwijl Kreeft zich niet graag in de picture zet. het is al water (kreeft) en vuur (Ram).

Bij een sterk bezette bovenste hemisfeer moet je leren functioneren in de samenleving. Je kunt te sterk geneigd zijn om alles buiten jezelf te beschouwen. Dat alle moeilijkheden van buitenaf lijken te komen en je de oplossingen dan ook van buitenaf verwacht. Je bent een toepasser, iemand die de dingen in praktijk wilt brengen.

Met de Zon in het 10e huis conjunct saturnus heb je mogelijk een dominante vader. De Maan (je moeder) staat in het 12e huis en kan mogelijk onzichtbaar zijn of te weinig aanwezig zijn in huis. Mogelijk voel je je een met de natuur of met God. Kan ook het goddelijke in jezelf zijn.
Wat jij zoekt in een relatie is iemand die stabiel is (7e huis steenbok), hoeft absoluut geen Steenbok te zijn!! Maar iemand die sturing geeft als het ware.


Shamballa

Wat ik bij jou zie is een zogenaamde vlieger en daarmee dien je in het reine te komen met je Maan en Pluto. Ook jou maan staat in het 12e huis in Ram. Gekke vraag misschien, maar heb je vaak hoofdpijn?
Je ascendant is Stier en mensen die zien aan jou dat je een rustige kalme persoonlijkheid hebt. een goede prater, iemand waarbij je je hart kunt luchten Wat jij zoekt in een relatie is iemand die jou leert om met intense emoties om te gaan. (7e huis schorpioen) diegene hoeft ook geen schorpioen te zijn!!
Bij een sterk bezette rechter hemisfeer ben je bezig met relaties. Hier heb je ook meer te maken met het projectie mechanisme: je komt vaak in de ander tegen wat je in jezelf (nog) niet onderkent. Met deze bezetting moet je leren loslaten, leren meegaan in hetgene wat op je afkomt. Gevaar is dat je tè afhankelijk wordt in je relaties met anderen en vergeet dat je in de eerste plaats een goeie relatie met jezelf zou moeten opbouwen.


Just Mike

Het is de bedoeling dat je niet naar de generatieplaneten (Pluto) kijkt. Maar naar het groter geheel. De aspecten op Pluto bijvoorbeeld, en in welk huis Pluto bivakeert Dit kan 1 of 12 zijn, aangezien je aangaf Ascendant Schorpioen te zijn. Maar dan kan Pluto nog in zijn eigen teken staan maar daarmee bereik je weinig. Als je je geboortedatum, geboortetijd, geboorteplaats geeft kan ik ook voor jou wat dingen aangeven.

_________________
Wie niet kan loslaten, zal verliezen wat hij graag wil vasthouden.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Interesse in Astrologie
BerichtGeplaatst: 02-03-2012, 16:08:50 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-01-2012, 17:25:51
Berichten: 1586
Locatie: Hoogezand
bedankt rowena:D:D denk wel dat alles klopt:P

_________________
Loslaten is achterom kijken zonder spijt, vooruit kijken zonder verwachtingen en het leven ervaren in het
hier en nu.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl