Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 21:13:01

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: 13 Sterrenbeelden...
BerichtGeplaatst: 27-07-2006, 21:00:06 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 11-05-2006, 15:34:01
Berichten: 72
pat schreef:
Pe51...

Ik was zover mij bekend altijd een weegschaal met als ascedant boogschutter.

Nu ik hier naar kijk zou ik ineens een maagd zijn, terwijl ik daar voor mijn gevoel toch ehlemaal niets mee heb, ja wel iets maar niet persoonlijk.

Ik ben geboen op 27 september 1985, en in die tijd was ik dus een weegschaal.

Zou het dan niet zo kunnen zijn dat de horoscoop die je hebt op je geboortedag wordt bepaald, en dat die niet veanderd, dat enkel de mensen die NU geboren worden bijvoorbeeld op 27 september een maagd zijn,en geen weegschaal meer... en hier dus ook de bepaalde eigenschappen die erover bekend zijn bij zich dragen?

Namaste

Hallo Pat,

Volgens mij werkt het ook zo in de westerse astrologie. Je hebt een geboorte-horoscoop, die wordt vergeleken met de sterrenstanden (horoscopen) van andere datums in je leven. Als je zon op dit moment een gunstige hoek maakt met de zon tijdens je geboorte, dan werkt die omstandigheid gunstig uit, zo is het idee. Het sterrenbeeld dat je hebt in je geboortehoroscoop wordt bepaald door de stand van de zon tijdens je geboorte, en die verandert daarna ook niet meer in je verdere leven. Je bent en blijft een weegschaal als je geboortezon in weegschaal staat.

De mensen die NU geboren worden, op 27 september 2006, zijn ook weegschalen, omdat de zon op 27 sept 2006 ook in weegschaal staat, een graad of 4. Alleen, de mensen die de zon op 4° weegschaal hebben, zullen ook nog wel een beetje maagd zijn, voor 37% maagdeigenschappen hebben, volgens de manier waarop ik het persoonlijk bekijk dan. Maar de gangbare westerse astrologie beschouwt ze wel als 100% weegschalen.

groeten, peter.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 13 Sterrenbeelden...
BerichtGeplaatst: 28-07-2006, 01:17:12 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 12-01-2006, 01:49:27
Berichten: 97
Vind het zeker een mooi uitgelegde visie...

Ik stel graag vragen want wil duidelijkheid...

Als het zo is, dat de een aanvoelt, de ander berekent, en die weer berekent vanuit andere gebieden, en er komt steeds een verschillend resultaat uit...is het dan wel betrouwbaar?

De mayakalender klopt bij werkelijk iedereen, ik heb zelf ook het boek wat wisten de maya's gelezen, en ga er misschien nog een workshop van volgen, maar niet meer dit jaar te druk met andere cursussen en workshops...maar het fascineert me, dat de oudst bekende manier van astrologie berekenen zo duidelijk is.

Het is een hele complexe berekening die ze deden, maar ze wisten veel, dus ook informatie van het licht zal hun mogelijk een aanreiking hebben gegeven (sirius en haar broertje dat er naast ligt waren onbekend tot voor kort, maar hun wisten van het bestaan, terwilj het broertje van sirius zelfs met sterrekijker nog moeilijk te zien is)

En ik vind het vreemd dat de horoscoop van het westen (eveneens berekenen) voor maar weinig aspecten overeen komt met de berekening van de maya's.

Daarbij komt dat eigenlijk iedere vorm van berekeningen zo ver van die manier van de maya's vandaan ligt, dat er geen touw aan vast te knopen is.

Een ding is heel zeker, er is meer, en de standen van de planeten bepalen welke energie vrijkomt...maar dat is een ander soort astrologie, de horoscoop is maar een heel klein deel (net zoals alles) van het grote geheel.

ook in de astrologie, ben ik een poging aan het doen om het AL in beeld te krijgen, mede door informatie die ik mocht ontvangen.

Ik hoop dat je me eens iets meer wil vertellen over de astrologie, zodat ik hierin ook de weg mag vinden.

Maar hoe is je visie over de maya's ten opzichte van de andere...je zegt de westerse manier past bij mij, maar in principe past alles bij je, omdat het vanuit welke hoek dan ook, toch op dezelfde collectieve informatie neerkomt...als dit niet het geval is dan zit er in de theorieen die afwijken (maya als zuivere basis nemende) een onzuivere factor, vertrouw daar maar op.

Ik hoop dat we elkaar spoedig eens spreken.

Bedankt voor de inzichten

Namaste

_________________
It's the choice you make, not the chance you take, that will determine your destiny...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 13 Sterrenbeelden...
BerichtGeplaatst: 21-09-2006, 17:16:09 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 10-09-2006, 14:27:56
Berichten: 631
Citeer:
HET 13E STERRENBEELD
Afbeelding
eXplorion (de voormalige sterrenwacht in Heerlen) heeft twee ontdekkingen gedaan. De eerste ontdekking heeft betrekking op de astrologie van de dierenriem. In plaats van 12 dierenriemtekens zijn er eigenlijk 13. De tweede vaststelling betreft de data van de sterrenbeelden van de dierenriem. Na duizenden jaren zijn deze veranderd en kloppen de sterrenbeelden niet meer bij de data.

Hoe wordt je sterrenbeeld bepaald?
Je sterrenbeeld wordt bepaald door de plaats van de zon op de dag dat je geboren wordt. Staat de zon in het sterrenbeeld Stier, dan ben je een Stier. Staat de zon in het sterrenbeeld Leeuw dan ben je een Leeuw. Je kunt ook naar je sterrenbeeld kijken, maar nooit op je verjaardag want dan staat de zon ervoor. Wil je je eigen sterrenbeeld aan de avondhemel zien, dan moet je dus 3 tot 6 maanden wachten, want dan staat de aarde aan de andere kant van de zon..

13e Sterrenbeeld; de slangendrager
In het voorbije jaar kwamen er bij de sterrenwacht van eXplorion vele honderden vragen uit het hele land binnen van met name leerlingen uit het VWO, die in het kader van het vak ANW (algemene natuur wetenschappen) opdrachten moesten doen over sterrenbeelden. Naar aanleiding daarvan besloten de medewerkers een tentoonstelling te wijden aan die sterrenbeelden. Al doende ontdekte men dat er met het sterrenbeeld Schorpioen iets vreemds aan de hand was. De zon gaat maar een klein gedeelte van de periode van de Schorpioen (22 oktober t/m 21 november) echt door de Schorpioen. In het andere gedeelte van deze periode gaat de zon door een heel ander sterrenbeeld, namelijk door de ‘Slangendrager’. Een sterrenbeeld dat natuurlijk al lang bestond, maar nooit deel uitmaakte van de astrologie van de dierenriem.

Afbeelding

Nieuwe data
De zon en de planeten zijn een stukje verschoven in de duizenden jaren dat sterrenbeelden al bestaan. De plaats van de zon en de planeten ten opzichte van de sterren en dus de sterrenbeelden, is hierdoor anders geworden. Dit betekent dat de data waarop de zon in een bepaald sterrenbeeld staat ook veranderd zijn. De sterrenbeelden van de dierenriem van tegenwoordig kloppen helemaal niet met de situatie van vroeger. Zo’n 2000 jaar geleden was je inderdaad een Stier als je bijvoorbeeld op 4 mei jarig was. Maar door de verschuiving van de zon en de planeten temidden van de melkweg ben je nu eigenlijk een Ram!

Afbeelding

Horoscoop
Als je je dus vaak afvroeg waarom je horoscoop niet klopte, heb je mogelijkerwijs het antwoord gevonden. Onderstaand overzicht geeft de sterrenbeelden weer met de oude data en daarnaast de nieuwe data. Zo kun je zien of ook jouw sterrenbeeld veranderd is.

Sterrenbeeld traditioneel actueel
Steenbok (Capricornus) 22 dec-21 jan 21 jan- 16 feb
Waterman (Aquarius) 22 jan- 21 feb 16 feb- 11 mrt
Vissen (Pisces) 22 feb- 21 mrt 11 mrt- 18 apr
Ram (Aries) 22 mrt-21 apr 18 apr- 13 mei
Stier (Taurus) 22 apr- 21 mei 13 mei-22 juni
Tweelingen (Gemini) 22 mei-21juni 22 juni-21 juli
Kreeft (Cancer) 22 juni-21juli 2 1 juli- 10 aug
Leeuw (Leo) 22 juli- 21 aug 10 aug-16 sep
Maagd (Virgo) 22 aug-21 sep 16 sept-31 okt
Weegschaal (Libra) 22 sep- 21 okt 31 okt- 23 nov
Schorpioen (Scorpio) 22 okt- 21 nov 23 nov-29 nov
Slangendrager (Ophiuchus) 29 nov-18 dec
Boogschutter (Saggittarius) 22 nov-21 dec 18 dec-21 jan



Nou, dan zou ik dus ineens van kreeft naar tweeling gaan...
Ik hou t wel lekker bij het oude...
Tweeling komt ook helemaal niet overeen met mij eigenlijk..
Nou ja, je moet ook niet naar het sterrenbeeld kijken, maar naar de geboortetijden, data, stad, etc bij elkaar.[/img]


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 13 Sterrenbeelden...
BerichtGeplaatst: 12-11-2008, 16:35:32 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-11-2008, 15:35:39
Berichten: 4
Ben nog steeds Vissen..
maar sowieso.. het niet kloppen van horoscopen is niet zo gek.. alleen op zonneteken kom je nergens. je moet ook kijken naar alle andere planeten en je ascendant..
(Ik bedoel, hoe waarschijnlijk is het dat, bijv., ALLE Vissen in 1 week liefdesverdriet zullen hebben?!)

_________________
It’s all or nothing, can’t you see? Don’t you know I only can be me?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 13 Sterrenbeelden...
BerichtGeplaatst: 12-11-2008, 22:30:54 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Welja, dat een stelletje techneuten mij ineens bestempelt als ´Vissen´; schandalig gewoon! Afbeelding :shock: Ik wil mijn Ram-identiteit terug! Afbeelding

En mijn teerbeminde Schorpioen-ascendant is ook meteen naar de eeuwige jachtvelden. Alle Huizen staan nu anders, de planeten staan in andere tekens, kortom: het hele zaakje waar ik twee jaar lang op heb moeten studeren ligt overhoop. Drommels!
Afbeelding

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 13 Sterrenbeelden...
BerichtGeplaatst: 13-11-2008, 10:11:29 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Vyumae schreef:
Welja, dat een stelletje techneuten mij ineens bestempelt als ´Vissen´; schandalig gewoon! Afbeelding :shock: Ik wil mijn Ram-identiteit terug! Afbeelding


Whahahhaaaaa. Dat is een goede smily voor de ram ;)

Ik ga van dubbele tweelingen naar dubbele stier... Hmz.... Ik kan goed opschieten met stieren maar ik ben er absoluut geen. :) Ook ik was erg gesteld op mijn vierling identiteit ;)

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 13 Sterrenbeelden...
BerichtGeplaatst: 13-11-2008, 10:34:11 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Een vierling dus? Dan zul je zeker wel erg verstrooid/verknipt zijn, of op een breed gebied dingen willen weten etc., o.i.d. Ik zou me zoiets niet voor kunnen stellen, een dubbele tweeling.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 13 Sterrenbeelden...
BerichtGeplaatst: 13-11-2008, 11:09:36 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Het is een hel en een zegen. verstooid en verknipt :mrgreen: zeker!
Moet je voorstellen hoe mijn vriend zich moet voelen ;) Fucking harem in zijn huis :D

Nee, je hebt helemaal gelijk als je zegt dat ik veel interesses, hobby's en etcetera heb :D vooral die etcetera! Ik kan dan ook alles wel een beetje... Het nadeel ervan is dat ik nergens een lang genoege adem voor heb om góed in te worden. Ik ben gemiddeld in alles :) Ach... zoals ik al zei, een zegen en een hel.

Ram - schorpioen combi lijkt me ook wel een lastige.

Het stijfkoppige van de ram en het onvergeefelijke van de schorpioen. De creatieve energie van de ram en het hondstrouwe van de schorpioen...

Goeie combi eigenlijk wel... maareh... ik zou niet graag ruzie met je maken ;)

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 13 Sterrenbeelden...
BerichtGeplaatst: 13-11-2008, 11:45:14 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Citeer:
Moet je voorstellen hoe mijn vriend zich moet voelen. Fucking harem in zijn huis
Is het zo druk dan, met al je persoonlijkheden? :shock:

Citeer:
Nee, je hebt helemaal gelijk als je zegt dat ik veel interesses, hobby's en etcetera heb vooral die etcetera! Ik kan dan ook alles wel een beetje... Het nadeel ervan is dat ik nergens een lang genoege adem voor heb om góed in te worden. Ik ben gemiddeld in alles Ach... zoals ik al zei, een zegen en een hel.
Vaak bij tweelingen. Veel interesse, van veel dingen kennis nemen, maar nooit echt diep gaan. Dat je van alles wel kunt kan ik me voorstellen, aangezien je goed kunt communiceren en best verstandelijk bent (ingesteld). Best handig, maar een solide fundament ontrbeekt vaak.
Toch kan ik dit bij mezelf ook best herkennen, maar dan vanuit het Ram-principe: aan van alles beginnen, maar het niet afmaken, met als gevolg dat ik honderd dingen half achterlaat en weer verder spring :roll: Gelukkig heb ik m'n Scorpio-ascendant, die er voor zorgt dat ik wél (erg) de diepte in ga. Ik ben echt blij met hem :mrgreen: .

Citeer:
Ram - schorpioen combi lijkt me ook wel een lastige.
Dat valt dus wel mee. Het zorgt voor een soort compensatie en voorkomt dat de weegschaal finaal doorslaat. Desondanks ervaar ik het wel vaak als een innerlijke paradox: water versus vuur. Gevoel - ratio, impulsiviteit - behhoudend etc.

Citeer:
Het stijfkoppige van de ram en het onvergeefelijke van de schorpioen. De creatieve energie van de ram en het hondstrouwe van de schorpioen...
Klopt allemaal als een autobus. Als iemand me een streek levert, vergeet ik dat nooit, maar als iemand iets moois voor me doet, vergeet ik dat ook nooit.
Het leuke van de spiegel die astrologie heet is, dat het veel dingen concreet benoembaar maakt. We wisten het eigenlijk al wel van onszelf, maar nu wéten we het in woorden en duidelijke verhoudingen. Heerlijk.

Citeer:
Goeie combi eigenlijk wel... maareh... ik zou niet graag ruzie met je maken
Dat is inderdaad iets dat je niet wilt :twisted: :mrgreen: Gelukkig maar dat ik een zwak voor zachtaardige en sociale mensen heb, en die zijn er volop in dit forum.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 13 Sterrenbeelden...
BerichtGeplaatst: 13-11-2008, 11:48:36 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Ow wacht, vandaar ook dat je zo vreselijk veel op dit forum bent, bij zowat alle topics! Aha...

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 13 Sterrenbeelden...
BerichtGeplaatst: 14-11-2008, 11:03:00 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 28-12-2005, 10:43:19
Berichten: 2370
Locatie: Noord-Holland
Ik blijf gewoon stier :roll:

_________________
Weglopen van de waarheid is weglopen van jezelf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 13 Sterrenbeelden...
BerichtGeplaatst: 14-11-2008, 18:29:51 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 13-11-2008, 09:39:00
Berichten: 79
Nog steeds de oude vertrouwde tweelingen 8)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 13 Sterrenbeelden...
BerichtGeplaatst: 15-11-2008, 10:50:40 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Potverdorie ... ben ik opeens geen Libra meer :twisted: .
Juist waar ik me prima in voel en wat perfect bij me past. :duh:

Moet ik verder als maagd door het leven. Nu nog, na al die jaren. :shock:
Net wat nu eventjes helemaal NIET bij me past.

Waar kan ik een klacht indienen? :mrgreen:

groetjes, DT/Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 13 Sterrenbeelden...
BerichtGeplaatst: 16-11-2008, 13:31:40 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-11-2008, 19:53:42
Berichten: 187
Locatie: Op de wereld lijkt me..
Ik even blij dat ik boogschutter blijf...Tja...Vuur hea o:)

_________________
Als je zegt dat je vliegt
Kom je dan ooit naar beneden?
Je ogen staan gericht
Naar de lucht die zo blauw is


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 13 Sterrenbeelden...
BerichtGeplaatst: 18-11-2008, 21:27:20 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-11-2008, 13:18:49
Berichten: 91
Locatie: Venlo
ik ben van weegschaal naar maagd gegaan :o

maja mijn horoscoop klopte heel soms ..

moet ik nu maagd aan houden dan ofzo?

_________________
Groetjes Keelkee


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl