Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 00:31:44

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Mineraalwater of bronwater?
BerichtGeplaatst: 19-09-2008, 22:15:03 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Mineraalwater of bronwater?

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mineraalwater of bronwater?
BerichtGeplaatst: 19-09-2008, 23:02:42 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Vyumae, de twee zijn het zelfde ding... er is geen verschil:

Mineraalwater is water dat mineralen bevat die de smaak veranderen of het water een therapeutische waarde geven. Zouten, zwavelverbindingen en gassen zijn voorbeelden van stoffen die van nature in het water zijn opgelost. Traditionele mineraalwaters zouden gebruikt of geconsumeerd worden bij zijn bron. Bij deze bronnen ontstonden dan ook vaak kuuroorden, waar echter meer gebaad werd in het water dan dat het geconsumeerd werd.

Bronwater is drinkwater dat wordt gewonnen uit natuurlijke of onderaardse bronnen. Doorgaans wordt het niet behandeld; dat wil zeggen dat het puur gebotteld wordt. Sinds september 2003 mag bronwater wel met behulp van ozon worden gezuiverd.

het enige verschil is dat het bronwater tegenwoordig behandeld wordt met ozon. en dat is alleen maar om de bacteriën eruit te halen. :)

Zoals ik bij iedere vraag over voeding zeg: te veel van alles is veel te veel. Als een mens enkel bron/mineraalwater drinkt zal het te veel minerale zouten binnen krijgen waardoor nieren en lever overbelast raken. Mineraal / bronwater is gezond in normale hoeveelheden, afgewisseld met normaal water en het vocht dat men haalt uit groentes en fruit.

ik moet wel zeggen dat een glas bar-le-duc of liever nog dat bruisende Italiaanse mineraalwater San Pellegrino écht lekker is én betaalbaar.

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mineraalwater of bronwater?
BerichtGeplaatst: 20-09-2008, 13:01:52 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-08-2008, 15:17:19
Berichten: 4289
Helemaal mee eens, goed uitgelegt. :D
Ik vind het maar onzin, geef mij maar water uit de kraan.
Ergens hier in het wereldje is het bronwater niet drinkbaar.
Dat is dan een ander verhaal. :wink:

Ze doen tegenwoordig vanalles om geld te verdienen.
Bijv. 2 precies dezelfde voeding, maar dan van een ander merk/verpakking.
En toch zit er prijsverschil in, terwijl je zoiets hebt van...... ja daaagg! :wave:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mineraalwater of bronwater?
BerichtGeplaatst: 22-09-2008, 19:01:51 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-08-2008, 13:24:27
Berichten: 72
Ik raad echt iedereen aan om geen bronwater te kopen want het is zooooooooooooooooo'n verschrikkelijke geldverspilling en het is ook nog eens slecht voor het milieu.
groetjes Sora

_________________
the true mind can weather all lies and illusions without being lost
the true hearth can touch the poison of hatred without being harmed
from beginningless time darkness thrives in the void, but always yields to purifying light


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mineraalwater of bronwater?
BerichtGeplaatst: 01-10-2008, 06:51:29 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-03-2006, 12:30:12
Berichten: 3056
Locatie: Zuidwolde
Waarom is het slecht voor het milieu?

_________________
The beauty of a rose cannot be taken away by the fact that it's imperfect.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mineraalwater of bronwater?
BerichtGeplaatst: 01-10-2008, 08:08:41 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 28-07-2008, 15:56:21
Berichten: 133
Locatie: Limburg
Als ik water drink, dan ook gewoon die uit de kraan, is even lekker o:)

_________________
Het mooiste aan de mens, is de glimlach.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mineraalwater of bronwater?
BerichtGeplaatst: 05-10-2008, 21:03:03 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-02-2007, 21:14:58
Berichten: 138
Locatie: Amersfoort
Nou geef mij maar het water uit de kraan hier in de Utrechtse heuvelrug :) Vind ik het lekkerste en het schijnt het best (of bijna beste?) water uit europa te zijn : )

En Moon-Pearl.. is slecht door alle plastic flesjes..

_________________
Love


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mineraalwater of bronwater?
BerichtGeplaatst: 06-10-2008, 16:04:27 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-03-2006, 12:30:12
Berichten: 3056
Locatie: Zuidwolde
Hihi, oh ja ^^"

_________________
The beauty of a rose cannot be taken away by the fact that it's imperfect.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mineraalwater of bronwater?
BerichtGeplaatst: 31-10-2008, 18:57:30 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-10-2008, 18:40:10
Berichten: 27
Hallo allemaal,

Ik ben het met jullie eens dat bronwater niet perse beter hoeft te zijn dan kraanwater. Wel vind ik dat je het verschil kunt proeven. Er is ook nog een andere manier om "beter" water te drinken. Een vriend van mij heeft een waterfilter en een Pimag Optimiser. Het eerste lijkt een beetje op een koffiezetapparaat. Je giet het kraanwater bovenin een bak, vervolgens loopt het door een filter naar de kan. De Pimag Optimiser is een apparaat dat door middel van mineralen het water zuivert.

Kijk maar eens op:
http://clients.digipage.co.uk/?userpath ... /00017278/
Je ziet dan de informatiefolder (je kunt nog veel meer van dit soort "gezondheidsproducten" bestellen). Klik zo'n 6x op het pijltje naar rechts en dan zie je de uitleg en beschrijving van beide apparaten.

Ondanks dat ik niks tegen kraanwater heb, vind ik de Pimag Optimiser echt een superapparaat. Het zal vast niet goedkoop zijn, maar je kunt echt het verschil merken als je het drinkt. Nog veel meer dan het verschil tussen kraanwater en bronwater. Als het water in de Pimag is geweest, dan proeft het heel fijn en heel zacht. Ik ervaar zelf als ik een groot glas kraanwater vlug leegdrink, dat het dan in m'n buik gaat klotsen. Maar als het water door de Pimag is geweest, kan ik veel meer glazen drinken voordat het gaat klotsen. Bloemen staan trouwens ook langer als ze Pimag-water krijgen.

Inderdaad zijn de flesjes van het bronwater slecht voor het milieu maar als je toch graag "gezonder" water wil drinken, kan de aanschaf van zo'n apparaat een hele uitkomst zijn.

Groetjes!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mineraalwater of bronwater?
BerichtGeplaatst: 01-11-2008, 14:09:18 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-02-2007, 21:14:58
Berichten: 138
Locatie: Amersfoort
hee Ijsbeertje
Die ken ik volgens mij, is echt lekker water! :)

_________________
Love


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mineraalwater of bronwater?
BerichtGeplaatst: 07-11-2008, 15:26:09 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
:P Eigenlijk was mijn vraag als grap bedoelt; benieuwd wat er uit voort zou komen.

Ja, er is wel verschil: naamgeving, etiketering, manier van productie...
Water uit de kraan hoeft niet beter te zijn, zeker niet in de (grote) steden.

En ik meen dat plastic flesjes gerecycled worden. Daarbij kun je stellen dat al die waterzuiveringsinstalaties, aanleg van waterleidingen etc. ook milieubelastend zijn.

Groetjes

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mineraalwater of bronwater?
BerichtGeplaatst: 08-11-2008, 09:33:53 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-03-2006, 12:30:12
Berichten: 3056
Locatie: Zuidwolde
En het ligt eraan in welk land je bent. In Engeland bijvoorbeeld wordt er namelijk een klein beetje chloor in kraanwater gegooid om het te zuiveren, mensen daar kopen ook water in de supermarkt.
Ik meen me te herinneren dat Nederland een van de schoonste kraanwaters heeft van de wereld, maar ik weet niet of ik me dat goed heb herinnerd. Als je Nederland in ieder geval vergelijkt met Engeland, hebben wij het hier bijzonder lux met ons kraanwater.

_________________
The beauty of a rose cannot be taken away by the fact that it's imperfect.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mineraalwater of bronwater?
BerichtGeplaatst: 19-11-2008, 10:52:59 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-12-2005, 16:26:04
Berichten: 813
Locatie: Limburg
Drink lekker kraanwater uit een karaf met bergkristal!

Mooi van binnen door water
Water + stenen = levenselixer


Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken, dat water niet alleen belangrijk is om het lichaam van vocht te voorzien; ook de kwaliteit van water is maatgevend voor de gezondheid en levendigheid van de mens. Door gezond water te drinken (bio-energetisch water) worden de lichaamscellen met de oerkracht van de aarde gevoed. In water uit de bergen zit deze oerkracht nog. Helaas is deze oerkracht niet meer aanwezig in water uit de kraan of uit de fles. Gelukkig hoeven wij niet naar de bergen te gaan om bio-energetisch water te halen. Bio-energetisch water kunt u immers zelf maken, dankzij het gebruik van stenen. De oerkracht of de informatie van de oerkracht wordt in dit water weer teruggebracht. Dit water is beter bekend onder de naam levenselixer. Levenselixer bevordert uw welzijn, vitaliteit en genezing. Ook ondersteunt levenselixer een gezonde groei van cellen. De levenselixerflessen zijn gevuld met 300 gram stenen. Dat zijn genoeg stenen om één jaar levenselixer te maken (gemiddeld 2 tot 3 liter per dag).

Gebruiksaanwijzing: Voordat u de stenen gebruikt vult u de fles halfvol met water. De stenen vervolgens doorschudden en het water volledig uitgieten, dat twee keer heerhalen. Nu pas vullen met water dat u wilt drinken. De stenen moeten minstens 30 minuten in het water liggen om de kracht vrij te kunnen zetten. Nog beter voor het lichaam is als u s’avonds de fles vult, zo heeft u s’ochtends de kracht goed erin zitten. Overdag laat u gewoon 1 cm water onderin staan. Zo heeft u altijd een concentraat erin en kunt u het gewoon opvullen met kraanwater of water uit een fles. Voor de reiniging één keer per week de fles weer half vol maken, schudden en volledig uitgieten.

_________________
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mineraalwater of bronwater?
BerichtGeplaatst: 03-01-2009, 14:06:10 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-08-2008, 13:24:27
Berichten: 72
hey moon-pearl
het is slecht voor het milieu omdat het water extra verpakt wordt en ook nog eens extra vervoerd. dus extra afval en extra benzine.

_________________
the true mind can weather all lies and illusions without being lost
the true hearth can touch the poison of hatred without being harmed
from beginningless time darkness thrives in the void, but always yields to purifying light


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mineraalwater of bronwater?
BerichtGeplaatst: 03-01-2009, 15:54:06 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-01-2009, 11:43:33
Berichten: 3556
Locatie: Zuid-Holland
Gewoon water uit de kraan ;P veel makkelijker ^^ Lang leve de makkelijke weg o:)

_________________
Chatpromo

[Tut] 17:57: Vrouwen...
[Tut] 17:57: Labiele wezens
[Misoyama] 17:57: idd Tut
[Misoyama] 17:57: jij snapt t kerel
[Butterfly12] 17:57: hahaha
[Tut] 17:57: Ja he
[Tut] 17:58: Wij mannen, wij zijn anders


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl