Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 14:18:30

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: problemen met voeding
BerichtGeplaatst: 28-04-2009, 10:46:51 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 15-04-2009, 12:58:55
Berichten: 42
Locatie: West - Vlaanderen, België
hallo,

ik weet niet of mijn topic wel hier thuishoort, maar het gaat over voeding, dusja.
Ik heb mijn hele leven al een probleem met voeding: zijnde, ik ben een emotionele eter en ik eet als ik mij verveel, verdrietig ben en ook als ik gelukkig en blij ben. Het is alsof ik geen controle over mijzelf heb als er iets van eten in de buurt staat. Ik kan echte vreetbuien krijgen, dan neem ik alles wat op mijn weg komt. Sedert mijn peutertijd heb ik overgewicht. Mijn moeder vond ronde billetjes en ronde wangetjes mooi en een teken van gezondheid. Rond mijn 14de ben ik beginnen diëten. En sedert dan, ondertussen wel 10 jaar, heb ik minstens 2 keer een periode in het jaar dat ik dieet. Het feit is dat mijn BMI nu wel in orde is en echt overgewicht heb ik niet meer, maar toch weeg ik nog wat kilo's te veel. En het is vooral het vet in mijn lichaam (kilo's kunnen mij niet veel schelen). Als ik dieet, focus ik mij gewoon om een gezond voedingspatroon aan te nemen: groenten en fruit, een beetje vlees, volkoren brood en pasta en rijst, water drinken, een gezond tussendoortje en niet meer snoepen of teveel eten. Laatst ben ik ook beginnen fitnessen. Ik ben 5 maanden goed bezig geweest en ik voelde mij veel energieker en zo en ik kreeg ook meer zelfvertrouwen. Ik zag er strakker uit. Maar ik heb weer gemerkt dat ijk een groooot tekort aan karakter heb! Ik heb het opgegeven en ben terug vervallen in mijn ongezonde leefpatroon. Ik ben ten einde raad.
Nu hoorde ik dat hypnose kan helpen in zo'n geval. Dat je een nieuw denkpatroon en gedrag ingeprent krijgt, waardoor je vanzelf bewuste gezonde keuzes maakt en je totaal geen zin hebt in ander eten, ookal staat het voor je neus.
Heeft hier iemand ervaring mee? Of weet iemand of dit klopt en echt werkt? Wat is jullie mening hierover?

groeten,

Thanatos


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: problemen met voeding
BerichtGeplaatst: 28-04-2009, 12:49:27 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Ik heb je even een pb'tje gestuurd :)

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: problemen met voeding
BerichtGeplaatst: 29-04-2009, 22:47:45 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-03-2006, 15:41:35
Berichten: 260
Locatie: Almere
Hoi Thanatos,

Jou probleem herken ik wel. Ik heb houd het sporten ook nooit vol.
Of hypnose echt werkt weet ik niet, ik heb er geen ervaring mee en ken ook niemand die dat wel heeft. Maar heb je wel eens geprobeerd om een voedingsdagboek bij te houden? Hier schrijf je per dag in wat je eet en hoeveel je ervan eet. Op die manier krijg je een volledig inzicht in je voedingspatroon en word je je bewuster van wat je eet, waardoor je andere keuzes gaat maken.

Liefs,
Belbe

_________________
No one cares how much you know, untill they know how much you care


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: problemen met voeding
BerichtGeplaatst: 02-05-2009, 10:26:16 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-02-2009, 20:03:30
Berichten: 31
Hypnose, ik weet niet, het klinkt me wel als een oplossing in de buitenwereld zoeken voor iets dat in jezelf zit. Zo lang je niet bereid bent jezelf definitief te veranderen, blijft elke methode die je gebruikt maar een tijdelijke 'oplossing'. De kern is: je moet je idee over het belang dat eten voor jou heeft veranderen. Je focus op eten moet weg, je moet inzien dat eten niet het belang heeft dat jij het toedicht. En die stap kun je alleen zelf maken, methodes kunnen je alleen maar helpen om die stap te zetten, maar je zult het zelf moeten Doen. Dat maakt dat het probleem lastig is, maar het maakt het ook heel simpel.

Misschien kun je je focus verplaatsen, van eten naar iets gezonds, zoals sporten. Beter verslaafd aan b.v. hardlopen dan verslaafd aan eten. Probeer ook je eigen gedrag zo goed mogelijk te leren kennen. Wanneer je toegeeft aan je drang om te eten, doe dat dan bewust. Observeer ondertussen wat er gebeurt in je hoofd, wat voor voldoening je krijgt, hoe 'echt' die voldoening is, enz. Als je je eigen gedrag door en door leert kennen, dan kan er een moment komen dat je 'het spelletje door hebt', en er gewoon mee ophoudt omdat je ziet hoe leeg de reflex in je hoofd eigenlijk is. De betekenis die eten voor je heeft moet uit je hoofd, de associatie met 'voldoening', 'afleiding' of wat het ook precies is. Zie in dat die associaties maar uit de lucht zijn gegrepen en helemaal geen echte inhoud hebben.

En zie een tijdelijke terugval niet als een mislukking! Je laat je niet kennen wanneer je af en toe valt, je laat je wel kennen door de manier waarop je daarna weer opstaat. Laat je ook niet er toe verleiden om terugval uit het verleden te zien als een teken dat je altijd wel weer zult terugvallen. Écht veranderen kan gewoon. Je bent al heel dicht bij geweest als ik het zo lees. Laat je niet demotiveren door de terugval die je toen had, maar laat je motiveren door de positieve gevolgen die je toen merkte. Je weet nu dat je je veel beter kunt voelen, dat is een verrijking die je kan helpen bij de volgende poging. En je probleem is simpel, je weet wat het verkeerde gedrag is, je weet dat het nergens goed voor is, je weet dat je er onder lijdt. Je weet ook wat je moet doen om dat probleem te laten verdwijnen. Wanneer je de fout in gaat weet je dat direct, want het is een heel simpel gedragsprobleem. Je weet ook precies wat het juiste gedrag is. Je hoeft het alleen maar te dóen (en in te zien dat dát het enige is dat je moet).

_________________
Al wat beweegt zal in beweging blijven
Erop en/of eronder: een keus is er niet
Niets dat beklijft en alles zal verdwijnen
Je leven een vuurwerk … of niet


-Simon Vinkenoog


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: problemen met voeding
BerichtGeplaatst: 17-06-2009, 09:22:10 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-05-2009, 22:48:48
Berichten: 231
Locatie: NL
ik herken je probleem ben zelf wel beetje eet verslaaft meestal word dat veroorzaakt door pogingen om je leegtes op te vullen met eten en op die manier krijg je een visieuze cirke.
l ik zelf kan max 1-2 uur zonder eten en dan krijg ik vaak driftbuien of ik denk contenu aan eten en slechte consentratie vermogen dan kan geen boek of brief lezen :| .
en ik hoop dat je er weer vanaf komt want het gaat je leven beheersen ik weet dat als geen ander ^^.
grt witte wolf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: problemen met voeding
BerichtGeplaatst: 17-02-2011, 13:56:57 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-12-2010, 20:44:38
Berichten: 96
Locatie: Steenwijk
Ik heb zelf een dochter van bijna 2 en geef haar geen snoep en chips. Wel krijgt ze bijna elke dag een doosje rozijntjes. Mijn schoonzus heeft een zoontje van 3 maanden ouder dan mijn dochter. Dat is echt een 'rausdouwer'! Die vreet en doet maar... Krijgt ook chips en dropjes elke dag. Vindt ik niet verantwoord. Want hij is dik hoor! Me schoonmoeder noemt het ook "gezond". (volgens mij een generatie-kwaaltje). Maar zo'n kind moet het allemaal mee sjouwen. Nee, dat wil ik mijn dochter niet aandoen. Ze is niet mager, maar wel mooi slank en dat wil ik zo houden. Ze hebben er alleen maar last van die kleintjes. Als zo'n kind eraan gewend raakt aan die zoete troep ken je elke keer wel met een zak klaar staan. Bij het CB lullen ze dat ze te licht is. Maar daar moet je ook niet naar luisteren. Het is nooit goed bij die lui. Als je het maar doet vanuit je hart ;) Bovendien als je geen zoete troep in huis haalt voor je kinderen kun je je er zelf ook niet aan vergrijpen ;)

Ik geef liever zelfgemaakte shakes van melk, fruit en soms vanille ijs (zomers) aan mijn dochter. Dat laatste is ook niet echt verantwoord (i.v.m suiker). Maar er zit fruit en melk door wat wel weer gezond is. Alhoewel ik het ook niet op melk heb. In melk zit een dierlijk eiwit wat voor mensen haast niet te verteren is. Om dat te verteren heeft het lichaam calcium nodig. Laat nou in melk de preciese hoeveelheid melk zitten om dat te kunnen verteren, dus je krijgt geen calcium binnen ;)
Ze zeggen altijd: melk is goed voor elk. Maar weet dat dit een instinker is. Dit is een reclame spotje voor de zuivelindustrie. Melk is voor kalfjes en niet voor mensen ;)

Voor mezelf maak ik zo af en toe een fruit shake als ik honger heb. Het is lekker en verantwoord. Maar je moet wel een blender hebben. :)

Ik heb zelf kanker gehad en dat wil ik niet nog eens krijgen! Ik heb nu echt gezien hoe belangrijk het is om goed te drinken (minstens 1,7l voor vrouwen) en veel fruit en groente te eten! Water zorgt ervoor dat toxines niet in je lijf blijven zitten en tot foutieve celdeling lijdt. Spoelen met die handel! Neem een glas water als je trek krijgt of poets je tanden, wil ook nog wel eens helpen. Geloof mij ook ik heb nog wel eens terugvalletjes. Je zal niet de enige zijn ;) Iedereen eet eigenlijk uit emotie.
Voornamelijk om maar niet te hoeven "voelen". Geldt ook voor roken en drinken!

Ook kun je vitamine B nemen (groen potje van kruidvat, 200%). Dit stilt het hongergevoel en je krijgt meer energie.

P.s ga een keer naar 'Familieopstellingen'
Ik weet niet of je hyves hebt?? www.familie-opstellingen.hyves.nl voor info.
Je kunt je lekkere trek 'opstellen' en eraan werken om inzicht te krijgen waarom je het doet. Wie weet zit er wel heel iets anders achter als dat jij denkt ;)
Ik doe dit werk al 5 jaar en het is elke keer weer een kick om er naar toe te gaan en wat eruit komt.

Ik weet dat sporten geen zin heeft om kilo's te verliezen.
Bovendien is dat allang achterhaalt.
Wist je dat je 125 kilometer moet lopen om 1 kilo te verliezen :O
Waarom zoveel lopen/bewegen? Vetcellen maken plaats voor spiermassa ;)
Spieren wegen zwaarder als vet.

Heel veel succes met de kilo's.

_________________
Wie niet kan loslaten, zal verliezen wat hij graag wil vasthouden.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: problemen met voeding
BerichtGeplaatst: 13-03-2011, 21:42:49 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-03-2007, 15:20:45
Berichten: 306
Locatie: The world.
@ Rowena : Dat is niet helemaal waar ! Je valt af als je meer calorieën verbrand dan dat je in neemt.

Ik ken het probleem misschien kun je inderdaad een eetdagboek bij houden en de calorieën optellen (een vrouw mag er gemiddeld 2000 een man 2500)

Je kunt afleiding gaan zoeken zoals op de pc dingen gaan doen. bv hier op 't forum zitten of zet een klok van 10 min. en wachten tot je mag eten of stel het uit met een half uur.
Lauw water drinken werkt ook wel en van cola light en spa rood zit je snel vol, je kunt ook gewoon iets anders zoets nemen van fruit.

Succes en je kan het !

_________________
Life is like a box of chocolats, you never know what you gonna get.



Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: problemen met voeding
BerichtGeplaatst: 17-09-2011, 20:50:24 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-05-2011, 22:33:41
Berichten: 60
Locatie: Den Haag
ik heb altijd precies het zelfde gehad.. overgewicht zit in mijn familie en ik ben er ook mee geboren.
ik heb ook verschillende dieeten gevolgt. in het begin gaat het goed maar daarna niet.
een keer was ik het zooo zat al dat eten dat ik er bijna helemaal mee gestopt ben. het leidde tot bijna anorexia(was er wel 30 kilo van afgevallen) mn ouders zagen dat het slecht met me ging en zijn naar de dokter gegaan. die vertelde weer dat ik gewoon mn normale eetpatroon weer moest eten. heb ik gedaan en alles zit er weer aan.
nu ben ik al n jaar bij een dieetiste en heb ik weer het zelfde probleem. val niet meer af..

ik heb me aangemeld bij Fit For Free en sport daar 3 uur op een dag, krijg ook volledig hulp van alle medewerkers die daar zijn. dat is erg prettig. het gaat nu ook kleine beetjes beter en ben nu ondertussen 11 kilo weer kwijt.(nu de rest nog xD)
wat mij erg inspireerd zijn de afval programa's, bijvoorbeeld : een gezellig gezin van dikkerds (sbs6) je echte leeftijd (sbs6) afvallers xxl, en I Used To Be Fat (elke zondag 19.00 bij MTV). dat motiveerd mij echt. dan denk ik, als zij het kunnen kan ik het zeker! zo maak ik er een eigen wedstrijd van. dat helpt echt.

maar ik zit er wel aan te denken om een maagband te nemen.. de mensen die ik ken met dit probleem hebben een maagband genomen en zijn inmiddels al meer dan 30 kilo afgevallen.

misschien zitten er hier ook handige tips voor jullie bij?

_________________
Always Believe In Yourself..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: problemen met voeding
BerichtGeplaatst: 17-09-2011, 20:57:18 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-09-2011, 12:08:34
Berichten: 615
Ik herken veel van wat je schrijft....ik heb niet de oplossing voor je...zoek zelf ook nog..


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl