Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 11:54:52

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Hypoglycemie
BerichtGeplaatst: 01-04-2011, 22:26:00 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 26-03-2011, 21:14:46
Berichten: 27
Ik ben deze week op het spoor gekomen van hypoglycemie. Wat ik er over lees levert voor mij grote herkenning op. Ik ben erg gevoelig voor voedsel. Ik ben mij er alleen nooit zo bewust van geweest. Ik heb last van ernstige stemmingswisselingen. Alsof er iemand een knopje omzet in mijn hoofd en ik zo in een rotgevoel wegzak. De weg terug vinden wil dan bijna niet meer. Ik ben gaan lezen over hypoglycemie http://www.kruidenvrouwtje.nl/ziektebee ... ycemie.htm en houdt mij nu een week aan het eetpatroon wat hierbij hoort. Ik ben verrast over het resultaat.

Ik denk dat het twee redenen heeft. Allereerst uiteraard de effecten van de voeding. Veel water, kruidenthee, fruit, groente etc. Ten tweede het feit dat ik mijn lichaam zo serieus neem. Dat geeft mij veel zelfvertrouwen. Zijn er mensen die hier toevallig ervaring mee hebben?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hypoglycemie
BerichtGeplaatst: 06-04-2011, 20:58:45 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-03-2006, 12:30:12
Berichten: 3056
Locatie: Zuidwolde
Hoi Gery,

Wat fijn dat het zo goed voor je werkt :) En ja, bewust op je lichaam letten is inderdaad een goed gevoel!

Mijn moeder heeft hypoglycemie. Die eet nu al een paar jaar helemaal geen suiker meer en die heeft veel meer energie dan in heel lang. Ze viel in slaap als ze suiker had gehad en werd dan ontzettend snel moe.

Dat vind ik een beetje apart als ik jouw verhaal lees - in mijn ervaring is hypoglycemie dat je niet tegen suiker kunt (als in dat je lichaam te veel insuline aanmaakt). Ik geloof je zo dat het veel schoner aanvoelt, maar mijn moeder drinkt niet meer kruidenthee en eet niet meer fruit dan voordat ze dit wist. Ze is alleen gestopt met suiker eten.

Hoe ben jij er achter gekomen dat dit voor jou beter werkt dan niet op deze manier eten?

_________________
The beauty of a rose cannot be taken away by the fact that it's imperfect.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hypoglycemie
BerichtGeplaatst: 05-05-2011, 21:09:52 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-04-2011, 22:29:34
Berichten: 294
Zoals Moon-Pearl al zei kan het idd aan het suiker eten liggen. Mijn moeder is naar een mesoloog gegaan nadat ze tevergeefs een allergietest heeft gedaan via de reguliere zorg. Een mesoloog kijkt naar wat je lichaam het beste kan eten en welk eten het best te vermijden.

_________________
Weten is niet genoeg, we moeten het Toepassen!
Willen is niet genoeg we moeten het Doen!

"Hurting people, hurt people."

When you release fear, all there is left is love.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hypoglycemie
BerichtGeplaatst: 12-07-2011, 08:30:56 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-03-2007, 15:20:45
Berichten: 306
Locatie: The world.
Haar teksten zijn niet helemaal waar! Ik heb zelf epilepsie grote en kleine aanvallen.
Ze schrijft dat mensen met epilepsie na eenaanval vaak geïnspireerd zijn en fantastische ideeën hebben.
Maar na een aanval, een grote, ben je in de war, vaak agressief, moe, ziek en weet je niet eens meer welke dag het is en sommige mensen niet eens meer hoe ze heten.

Bij een kleine heb je last van korte termijn geheugenverlies bv. Je bent in gesprek en je krijgt een kleine aanval dan weet je niet meer waar je het over had.
Deze vorm kan veel hoofdpijn veroorzaken en ook vermoeidheid.

Ik heb het al 6 jaar en ik heb nog nooit fantastische ideeën gehad of ineens geïnspireerd geweest wat voor iedereen wel zo is lijkt mij, het is geen kattenpis.

Ze heeft het over een engel etc. vmaar dat vind ik een beetje zweverig en ver gezocht, het is een storing in de hersenen, net als bij bv. een radio, je ontvangt een bepaalde zender niet.

_________________
Life is like a box of chocolats, you never know what you gonna get.



Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl