Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 15:17:45

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: receptenhulp voor dummy's
BerichtGeplaatst: 22-03-2012, 22:18:15 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2010, 22:23:31
Berichten: 3743
Locatie: Grunn
babywolfje schreef:
ik heb een nieuwe wok hoor dames en heren:D dus ik ga weer lekker aan de slag:D de foto's verschijnen zo snel mogelijk in het andere topic

Goed zo :mrgreen: ! *Kuch*(Maak mijn gerecht...)*Kuch*

_________________
Tom schreef:
Er is geen hoop meer voor deze we dit forum.
Zonder Blackbird zijn er alleen nog maar super strenge moderators over :'(

Ik sal de haat overleve,
de lievde een kans geve,
de b1tches ontwijke
en me einddoel bereike.


PS Haters gaan haten!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: receptenhulp voor dummy's
BerichtGeplaatst: 23-03-2012, 17:21:43 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-01-2012, 17:25:51
Berichten: 1586
Locatie: Hoogezand
haha rustig aan BB:P je bent de eerste als we geld hebben:P

_________________
Loslaten is achterom kijken zonder spijt, vooruit kijken zonder verwachtingen en het leven ervaren in het
hier en nu.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: receptenhulp voor dummy's
BerichtGeplaatst: 03-04-2012, 03:30:31 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 21-03-2012, 23:09:23
Berichten: 7
Locatie: Noord-Brabant
Ik houd best van koken, vooral als het snel gemaakt kan worden maar toch super lekker is!
Hier mijn stevige uitbrakmaaltijd a la Cybeles(Voor z'n twee tot vier personen):

Ingrediënten:

Voor de hamburgers:

- 500 gram gehakt
- groot ei
- 2 beschuitjes, verkruimeld
- 1 boterham zonder korst geweekt in lauw water
- 1 fijngesnipperd uitje
- 1/2 teentjes uitgeperste knoflook
- zwarte peper, chilipoeder en zeezout naar smaak

Voor de saus:
- 200 ml griekse yoghurt
- 3/4 eetlepels halfvolle mayonaise
- 2 eetlepels mosterd
- 2 uitgeperse teentjes knoflook
- snufje zeezout
- sap van een halve limoen

Voor de salade:
- 1 zak rucolamelange evt. met extra ijsberg/botersla
- 1/2 hardgekookte eitjes
- 1 bakje cherrytomaatjes, gehalveerd
- halve gele- rode- en groene paprika
- 1 advocado
- 1 rode ui
- 100 gram bospaddestoelen
- handje geroosterde pijnboom- of zonnebloempitten

Recept:
Het fijngesnipperde uitje in een pan met olijfolie glazig bakken, op het laatst de knoflook toevoegen(kijk uit dat het niet verbrand!). Daarna de uitjes van het vuur halen en af laten koelen(eventueel uit laten lekken op een papiertje).
Het gehakt met je handen doorkneden en hier zout, peper en chilipoeder naar smaak aan toevoegen. Het ei breken en door het gehakt kneden. Vervolgens de geweekte boterham uitknijpen en samen met de twee beschuitjes bij het gehakt doen. Als het gehakt daarna nog te nat is er een extra beschuitje bij verkruimelen! Hierna het gefruite uitje en de knoflook bij het gehakt doen en goed mengen. Hier 4 platte hamburgers van maken en 5 minuten in de koelkast laten rusten op een bord met plasticfolie.

Ondertussen kun je de salade maken:

In een droge koekenpan de pijnboom- of zonnebloempitten grillen totdat ze mooi gebruind zijn. Vervolgens in een pan het uitje, de bospaddestoelen en paprika aanfruiten, op het laatst de knoflook erbij doen en over het geheel naar smaak zeezout en peper strooien.
In een kom de sla, cherrytomaatjes, advocado, de eitjes, croutons en pijnboompitten met elkaar vermengen.
Een beetje limoen/citroensap zorgt voor een frisse smaak. Vervolgens de gebakken groente bij de sla doen, bedekken met plasticfolie en aan de kant zetten.

In een grillpan wat olijfolie doen en dit heet laten worden, vervolgens een klontje boter bij de olijfolie laten smelten totdat deze goudbruin kleurt. Vervolgens de hamburgers in de pan op hoog vuur aan elke zijde 2 minuten dichtschroeien en vervolgens het vuur omlaag zetten en de hamburgers verder laten bakken.

Tijd voor de simpele doch heerlijke saus:
Meng yoghurt, mayonaise, mosterd, knoflook, zout, peper en citroensap bij elkaar en zet in de koelkast om af te koelen.

Leg wat salade met saus en een hamburger op het bord en bon appetit!
Wanneer gewenst zou je ook nog een ciabatta of ander broodje met de hamburger kunnen eten.

Extra lekker: een afbakciabatta doormidden snijden en halverwege de baktijd uit de oven halen, besprenkelen met extra vierge olijfolie, insmeren met knoflookpasta/groene pesto, zongedroogde tomaatjes en bedekken met mozarella/andere kaas en vervolgens weer in de oven leggen totdat het brood knapperig is en de kaas gesmolten. Hierover nog wat sla en aanvallen maar!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: receptenhulp voor dummy's
BerichtGeplaatst: 31-07-2012, 20:42:15 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Pasta met rode pestosaus

Nodig (voor 3 personen)
250 gram vlinderpasta
1 klein potje pomodori pesto
een half flesje kookroom
1 ui
1 teentje knoflook
1 courgette
een half potje zontomaatjes
een half potje gesneden zwarte olijven
een half blokje tuinkruidenbouillon
salie (of een mix van italiaanse kruiden, ook lekker!)
peper
zout

Bereiden
Kook de pasta samen met het blokje tuinkruidenbouillon zo lang als er op het pak staat (meestal 8-10 minuten).
Snij alle groenten. Fruit eerst de ui en daarna de knoflook. Als deze bijna goed zijn doe je de courgette erbij. Als deze bijna goed is gooi je wat salie (naar smaak) en peper en zout erbij. Dan doe je de pesto en de kookroom bij de groenten totdat er een goede verhouding ontstaat van de smaak van de pesto en de romigheid van de saus. Dit is voor iedereen anders, dus probeer wat je lekker vindt! Dan kunnen de olijven en de zontomaatjes er ook bij. Nog even opwarmen, en je saus is klaar.
Als de pasta goed is, giet je deze af en meng je de pasta met de saus. Naar smaak nog wat peper en zout toevoegen.

Ennnn klaar! Dit is weer 1 van mijn ubersimpele-ik-heb-geen-tijd-en-weinig-geld-want-ik-ben-een-student-recepten :P Hopelijk smaakt het jullie ook goed :)

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: receptenhulp voor dummy's
BerichtGeplaatst: 01-08-2012, 10:07:28 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
Deze is ook vegetarisch maar je kan er altijd wel ergens vlees door draaien ofzo. Ik weeg eigenlijk nooit mn ingrediënten af maar doe het op het zicht :P

Cannelloni gevuld met spinazie-kaasmengeling

Nodig:
cannelloni buisjes (pasta)
een portie spinazie
1 potje ricotta kaas
een goed handje vol pecorino kaas (harde italiaanse kaas)
pot tomatensaus
gemalen kaas
spuitzak of een vershoudzakje die je toe knoopt en de punt af knipt

Hoe maak je het
meng in een kom de spinazie, ricotta en pecorino voor de vulling
zet de buisjes pasta op een schaal of bord
vul je spuitzak of wat daar voor door gaat en doe de punt er van in de buisjes, spuit de vulling er in
schik de gevulde buisjes in een schaal
giet over dit alles tomatensaus heen
werk af met de gemalen kaas en dan een half uurtje de oven in op 180°C

(je kan ook eer je de kaas er over strooit op de laag tomaten saus nog een kaassaus laagje doen, is ook lekker maar dus wat meer werk)

:)

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: receptenhulp voor dummy's
BerichtGeplaatst: 06-08-2012, 15:31:26 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-01-2012, 17:25:51
Berichten: 1586
Locatie: Hoogezand
en weer allemaal lekkere gerechtjes erbij!!!! :D :D bb... jou gerechtje komt morgen hoor :D ik mag voortaan zelf koken. los van mijn moeder dus ik heb alle tijd.

p.s. als iemand nog super goedkope tips heeft die smaken en niet uit blik zijn, zijn ze van harte welkom!!!

_________________
Loslaten is achterom kijken zonder spijt, vooruit kijken zonder verwachtingen en het leven ervaren in het
hier en nu.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl