Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 17:15:26

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: receptenhulp voor dummy's
BerichtGeplaatst: 30-01-2012, 15:41:13 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-01-2012, 17:25:51
Berichten: 1586
Locatie: Hoogezand
hooi allemaal.

zet in dit topic maar alle recepten(superduidelijk beschreven) die lekker en makkelijk te maken zijn:D:D

heel erg bedankt en ik ga foto's neerzetten als het gelukt of mislukt is:D

_________________
Loslaten is achterom kijken zonder spijt, vooruit kijken zonder verwachtingen en het leven ervaren in het
hier en nu.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: receptenhulp voor dummy's
BerichtGeplaatst: 30-01-2012, 21:23:06 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Haha, vet leuk! Oke, ik ga proberen iets te schrijven over mijn uber-studenten-makkelijkste-recept-ooit-in-1-pan-maar-toch-vet-lekker-en-nog-gezond-ook-maaltijd!

En dat is: de Spaanse tortilla!
Een aardappelomelet dus. Voor 2 personen.

Ik ben vegetariër, maar uiteraard zou je het ook met vlees kunnen maken. Ik beschrijf de aller-aller-allermakkelijkste manier die ik weet, met daaronder nog een paar tips om het lekkerder te maken.

Nodig:
- 1 redelijk grote koekenpan
- deksel die op de koekenpan past
- kommetje
- garde
- olie
- een blikje Mexicaanse groentemix (bvb van de Albert Heijn of van Bonduelle ofzo)
- voorgekookte aardappelschijfjes
- ongeveer 4 eieren (afhankelijk van hoe groot je pan is en hoeveel erin past)

1) Breek de eieren in een kommetje (zorg dat er geen schaal bij komt, dat gebeurd mij nog altijd) en kluts ze goed door elkaar met een garde (of vork)
2) Verwarm een scheutje olie in de koekenpan op middelmatig vuur
3) Gooi de aardappelschijfjes in de pan en bak ze tot ze een beetje goudgeelbruinig zijn (laat ze in ieder geval niet zwart worden :wink: )
4) Gooi dan de geklutste eieren bij de aardappels en meteen daarachteraan de groenten uit het blikje, zodat het een beetje vermengd en goed verdeeld wordt
5) Zet het vuur dan lager en doe de deksel op de pan (zo wordt de bovenkant van de tortilla ook goed en niet alleen de onderkant)
6) Kijk zo af en toe even of het ei al gestold is. Als het heel langzaam gaat kun je het vuur ook weer ietsje hoger zetten, maar let erop dat je onderkant dan niet verbrand terwijl de binnenkant nog niet goed is. Je kunt er ook af en toe even in prikken met een mes, en dan zie je aan dat mes of het ei nog vloeibaar is of al gestold. En als t echt te langzaam gaat, dan kun je ook nog proberen de hele tortilla om te draaien in de pan. Maar meestal valt ie dan uit elkaar :P Ook niet erg, maar ziet er minder mooi uit
7) Zodra het ei helemaal goed gestold is, zet je het vuur uit en keer je de tortilla om op een bord. Eet het met een beetje zout en peper en andere kruiden die je lekker vindt

Tips:
- 'echte' groenten (dus niet uit blik) zijn natuurlijk veel lekkerder om er doorheen te doen. Paprika, courgette, champignons, eigenlijk kan alles. Als je dit doet, moet je ze wel eerst even meebakken met de aardappels, en dan pas de eieren erbij gooien
- hetzelfde geldt voor de aardappels: die kun je natuurlijk ook gewoon zelf schillen, koken en dan pas bakken
- lekker om er nog doorheen te doen, tegelijk met de groenten uit blik is bijvoorbeeld peterselie. Maar eigenlijk kunnen er heel veel soorten kruiden doorheen, net wat je lekker vindt! Dit kun je ook achteraf nog doen

Ik hoop dat t helemaal duidelijk is :wink: Dit was echt mijn ideale recept voor toen ik net op mezelf woonde, lekker snel, makkelijk en heul weinig afwas xD
Misschien post ik later nog wel iets! :)

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: receptenhulp voor dummy's
BerichtGeplaatst: 30-01-2012, 22:25:25 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-01-2012, 17:25:51
Berichten: 1586
Locatie: Hoogezand
heel erg bedankt julia:D:D ik ga het zeker proberen:D alleen nog even het vertrouwen winnen van mijn moeder:P
ik zet hier zo snel mogelijk een foto:D:D

_________________
Loslaten is achterom kijken zonder spijt, vooruit kijken zonder verwachtingen en het leven ervaren in het
hier en nu.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: receptenhulp voor dummy's
BerichtGeplaatst: 31-01-2012, 16:49:03 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-12-2011, 19:25:59
Berichten: 355
Locatie: In je hart
okeee... Lekkerbekjes:

Voor 4 personen:
- 4 tilapia filets
- 60 gram bloem
- 1 ei
- een snufje zout en wat peper (niet teveel)
- 2 dl melk/ water (wat jezelf lekkerder vind)

Benodigheden:

- Een frituurpan/ een pan met olie erin om te bakken.
- Een beslagkom
- Een soort knijper (om de vis om te draaien in de frituurpan)
- Een bord/vergiet met toiletpapier/keukenpapier om de vis te laten uitdruipen.

Hoe begin je

1. Je legt de vis uit de vriezer en laat het ontdooien :P (ja duurt lang, maar is lekkerder, en je moet maar met de geur leven.
2. Je pakt de kom, gooit de melk, bloem, het ei, de peper en zout in de kom (voorzichtig!) en roert het door elkaar. Is het een beetje waterachtig, doe er dan meer bloem bij.
3. Dan laat je dat even staan, zodra de vis ontdooit is, zet je de frituurpan op 180 graden zodat die opwarmt. (Doe je het met een pan, zet de pan op het vuur, olie erin, wachten tot de olie voor verwarmt is.)
4. Zodra de olie warm genoeg is, pak je de vis, leg je die in het beslag wat je hebt gemaakt in de kom, zorg ervoor dat die doorweekt is van het beslag en doe hem dan in de frituurpan.
5. Zodra de vis goudbruin/bruin is, haal je hem eruit. (wel even kijken dan of de vis gaar is, zo niet, er weer terug in ;)) Dan leg je hem uit te lekken neer op het bord of in de vergiet.

Lekker met ravigotesaus, knoflooksaus, cocktailsaus, vele soorten saus.

Ook lekker bij patat en rijst :D.

Xxkoekje

_________________
Als iemand huilt, is diegene niet zwak, maar veel te lang sterk geweest <3


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: receptenhulp voor dummy's
BerichtGeplaatst: 31-01-2012, 17:05:47 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-01-2012, 17:25:51
Berichten: 1586
Locatie: Hoogezand
dankje:D:D en ook deze ga ik zo snel mogelijk proberen:D

_________________
Loslaten is achterom kijken zonder spijt, vooruit kijken zonder verwachtingen en het leven ervaren in het
hier en nu.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: receptenhulp voor dummy's
BerichtGeplaatst: 31-01-2012, 17:08:18 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Ik kan zelf ook niet zo goed koken, dus ik zal misschien ook wat van deze recepten gebruiken :D
Ik ben zo'n typische man die alleen een eitje kan bakken, en verder alleen eten op kan warmen ;D


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: receptenhulp voor dummy's
BerichtGeplaatst: 31-01-2012, 22:21:27 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-01-2012, 17:25:51
Berichten: 1586
Locatie: Hoogezand
welkom bij de club:D:D

_________________
Loslaten is achterom kijken zonder spijt, vooruit kijken zonder verwachtingen en het leven ervaren in het
hier en nu.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: receptenhulp voor dummy's
BerichtGeplaatst: 31-01-2012, 23:37:00 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Nou, daar komt er nog 1tje van mij dan! Deze pasta maak ik best vaak. Pasta is natuurlijk het studentengerecht of all times, maar daarom zeker niet minder lekker. Ook weer snel klaar, en niet de standaard bolognesesaus :wink:

En, weer vegetarisch.. Maar je kunt er altijd vlees doorheen doen mocht je dat willen :P

Pasta mascarpone
Ingredienten:
- per persoon ongeveer 100 gram strikjespasta / vlinderpasta (of een ander soort, als je dat fijner vindt, het maakt niet zoveel uit)
- een bakje mascarpone (dat is Italiaanse zachte kaas)
- courgette
- paprika
- kerstomaatjes
- ui
- peterselie
- gedroogde salie
- olijfolie

Verder nodig:
- snijplankje
- mes
- een grote koekenpan
- een gewone pan
- kookwekker/eierwekker/wekker op je mobiel xD
- pollepel
- vergiet

1) Was en snij alle groenten en de peterselie (die laatste kun je ook knippen in een bakje)
2) Breng water aan de kook in de pan. Als het kookt, doe je de pasta erbij en zet je de wekker op 8 minuten. Een beetje zout erbij terwijl het kookt geeft de pasta meer smaak.
3) Verhit een scheut olijfolie in de koekenpan. Doe de gesneden ui erbij en 'fruit' de ui (met een pollepel roer je de ui door de olie) tot ie een beetje doorzichtig/glazig wordt. Laat m in ieder geval niet aanbranden, te kort is beter dan te lang! Gooi wat gedroogde salie over de ui en wat peper als je daar van houdt.
4) Doe vervolgens de gesneden courgette en paprika erbij. Weer lekker doorroeren met een pollepel. Na een minuutje of 2 doe je er nog wat salie bij en misschien wat andere kruiden die je lekker vindt (je hebt bijvoorbeeld een Italiaanse kruidenmix in een potje van de Albert Heijn die er lekker bij is).
5) Doe de door de helft gesneden kerstomaatjes en de gesneden/geknipte peterselie ook in de koekenpan en roer het nog een minuutje door.
6) Neem een flinke lepel mascarpone en laat die in de koekenpan bij de groenten smelten. De mascarpone moet de groenten een beetje bedekken, maar het moet geen echte saus worden. Laat je groenten er dus niet in verdrinken :P
7) Als de pasta 8 minuten gekookt heeft, gooi je het in een vergiet en laat je het eventjes uitlekken in de gootsteen.
8) Dan gooi je alle groenten met de kruiden en de mascarpone bij de pasta. Dit is belangrijk, want dan vermengd het lekker met elkaar. Zo nodig kun je het even proeven en nog op smaak brengen met zout en peper.
9) Enjoy!

Natuurlijk kun je hier weer groenten in doen die je zelf het lekkerst vindt en dit geldt ook voor de kruiden. Het is een gezond gerecht, omdat je wel een cremerige saus maakt, maar met niet zo heel veel kaas. Als je bijvoorbeeld roomkaas gebruikt, moet je er vaak een heel bakje van in doen. Mascarpone smelt zo dat je er niet zoveel van nodig hebt.

Tip:
- Je kan, na het maken van dit gerecht, het eventueel ook nog in een ovenschaal doen met een laagje paneermeel erover heen. Dit doe je dan 10 minuten op 180 graden in een voorverwarmde oven. Het geeft niet heel veel verschil, maar is een leuke variatie (als je bijvoorbeeld teveel maakt en de volgende dag het net ietsje anders wilt eten :wink: )

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: receptenhulp voor dummy's
BerichtGeplaatst: 01-02-2012, 08:38:18 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-11-2011, 20:08:06
Berichten: 99
Locatie: Hoogeveen
Over pasta gesproken ik heb nog een lekker pasta gerecht ! Geen idee hoe het heet dus ik noem het maar:

Pasta a la Teardrops :lol:

Ingrediënten:
*Bakboter
*Olijfolie
*Penne, minipenne of vlinderpasta (het zou eventueel ook nog met die wokkel achtige pasta kunnen)
*gehakt (of pastagehakt of gehakt dat al gekruid is)
*Roerbakgroente (Hollands, italiaans of lekker simpel en goedkoop soepgroente is ook heerlijk erbij)
*Champignons
*kaassaus (ik doe zelf altijd 1 pakje kaassaus en 1 pakje hamkaassaus door elkaar)

Verder nodig:
*Koekenpan (eventueel zou een wok ook nog kunnen)
*Snijplank + mesje
*Grote kookpan (waar je aardappels in kookt zo groot)
*Steelpannetje
*Maatbeker + Garde
*Spatel of Pollepel
*Vergiet

Voorbereiding:
*Snij de champignons in plakjes
*Bekijk op de verpakking van de saus hoeveel water je nodig hebt en doe dat alvast in een maatbeker

Beginnen!
Zet de grote kookpan op het vuur met genoeg water erin (staat op de verpakking van de pasta hoeveel je nodig hebt) en doe er nog een klein beetje zout bij in en wacht tot het water kookt.
Doe een beetje bakboter in de koekenpan (hoeft echt niet veel te zijn er komt genoeg vet van het gehakt af)
Als dit lichtbruin is kun je het gehakt erbij in doen. Bak/rul het gehakt tot het bruin is en gooi dan de (in plakjes gesneden) champignons erbij in. Blijf lekker roeren/omscheppen tot de champignons wat geslonken zijn.
Ondertussen zal het water wel aan de kook zijn voor je pasta, doe je pasta erin en roer het goed door (maak het zoals op de verpakking staat beschreven)
Doe ondertussen de zakjes met saus in de maatbeker waar je het water in hebt zitten en roer dit goed door met een garde tot er geen klontjes meer in zitten. Doe dit dan eerst op een laag vuurtje op je kookplaat zetten en goed blijven roeren.
Doe de roerbakgroente (of soepgroente) bij de pan in met je gehakt en champignons en roer het lekker door. hoeft niet op een hoog vuur te staan. (als je vind dat het klaar is vuurtje uitzetten)
Is je kaassaus klaar? zet het vuurtje uit en gewoon uit met een dekseltje erop :)
Is je pasta klaar? (proef er 1tje voor als jij het goed vind is het klaar)
Giet het af,stop het terug in de pan en pak de olijfolie erbij. Doe ongeveer 2 kleine scheutjes olijfolie over je pasta heen en roer dit goed door (dit zorgt ervoor dat de pasta niet plakkerig word)

En nu?
Schep eerst de pasta op op je bord, doe daarna het gehakt met champignons en roerbakgroente op je bord
(Roer nog even de kaassaus goed door het kan zijn dat er een velletje opzit) En doe naar smaak lekker wat kaassaus daarover eten

Bon apetit!

_________________
~*~ Kies niet met je hoofd, maar met je hart en gevoel;
je verstand is er om keuzes te begrijpen, niet om ze te maken.
~*~


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: receptenhulp voor dummy's
BerichtGeplaatst: 01-02-2012, 22:25:14 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-01-2012, 17:25:51
Berichten: 1586
Locatie: Hoogezand
jammie!!! ook deze ga ik uitproberen:P ik ga maar eens instellen dat ik twee keer in de week mag koken:P

_________________
Loslaten is achterom kijken zonder spijt, vooruit kijken zonder verwachtingen en het leven ervaren in het
hier en nu.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: receptenhulp voor dummy's
BerichtGeplaatst: 14-03-2012, 18:46:58 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-02-2012, 19:55:05
Berichten: 1282
Locatie: Zuid-Holland
super handig :D
ga ik mooi eens gebruik van maken.

heb hier nog wel een zoet receptje:
snel makkelijk lekkeeerrr :D

2 eitjes
100 g kristalsuiker
50 g bloem
100 g pure chocolade of gemixt met melk en wit
boter en walnootjes

meng de eieren met de suiker en de bloem
smelt de chocolade samen met de boter. Hak de noten fijn.
Roer alles lekke rsamen en schenk het beslag in een vorm of vormpjes.
Bak 15 min op 200 graden in een voorverwarmde oven ofcourse :)

succes. jum jum.

_________________
De zoektocht naar geluk, is de voedingsbodem van ongelukkig zijn.[/color]


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: receptenhulp voor dummy's
BerichtGeplaatst: 22-03-2012, 13:00:23 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2010, 22:23:31
Berichten: 3743
Locatie: Grunn
Argh! Help! Komt je vriend of vriendin langs, maar heb je geen zeeën van tijd meer om iets uitgebreids voor hem of haar te koken? Is knoflook niet zo handig, omdat je ook nog op een normale manier met elkaar wilt knuffelen na de maaltijd? Dan heb ik hier dé oplossing voor al je problemen!

Studentenpruttel à la Blackbird

[Ingrediënten:]
- Rijst (ongeveer 1.5 kopje per persoon)
- Zak Chinese roerbakmix
- Pot Chinese roerbaksaus (zoetzuur)
- 3 eieren
- Bakboter of vloeibare bakboter

[Benodigdheden:]
- Pan om in te wokken
- Pannetje voor de rijst
- Mes (eieren/boter)
- Houten spatel(s)
- Kopje (om de rijst mee af te meten)

[Bereidingswijze:]
1) Doe een klont bakboter in de wokpan en wacht tot deze goed is gesmolten. Vervolgens kun je de drie eieren in de pan doen (zonder schaal natuurlijk, logisch). Met de spatels kun je de eieren in kleine stukjes prakken terwijl je het geheel goed bakt.
2) Breng een pannetje water (voor de rijst) aan de kook.
3) Als je klaar bent met de stukjes ei, dan kun je de Chinese roerbakmix in de wokpan doen. Roer het ei en de groenten goed door elkaar heen.
4) Pak de pot Chinese roerbaksaus en doe de gehele inhoud ervan in de wokpan. Roer het geheel weer goed door elkaar heen met behulp van de spatels.
5) Doe de rijst in het kokende water. (Pas op! Sommige pannen koken over als je het rijst er te snel in een keer in doet.)
6) Laat de rijst ongeveer (afhankelijk van de soort rijst die wordt gebruikt) 10 minuten op het vuur staan.
7) Roer de inhoud van de wokpan van tijd tot tijd goed door. Als je niet roert, doe dan de deksel even op de wokpan (voorkomt dat al het vocht verdampt).
8) Zodra de rijst klaar is, kun je deze afgieten.

Eet smakelijk!

[Tips:]
- De groenten zijn het lekkerst als ze nog een beetje 'bite' hebben.
- Je kan in plaats van voorgesneden groenten ook zelf verse groenten snijden; dit kost natuurlijk wel meer tijd.
- Ben je in een gekke bui? Gooi er dan wat basilicum, tijm en oregano bij. Dit zijn kruiden die door Italiaanse gerechten worden gebruikt, maar persoonlijk vind ik ze ook door dit hapje erg lekker.
- Het is natuurlijk de kunst om de rijst en de inhoud van de wokpan tegelijkertijd op tafel te krijgen.

_________________
Tom schreef:
Er is geen hoop meer voor deze we dit forum.
Zonder Blackbird zijn er alleen nog maar super strenge moderators over :'(

Ik sal de haat overleve,
de lievde een kans geve,
de b1tches ontwijke
en me einddoel bereike.


PS Haters gaan haten!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: receptenhulp voor dummy's
BerichtGeplaatst: 22-03-2012, 13:09:02 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-05-2010, 11:02:39
Berichten: 1571
Locatie: Brabant
Snelle zalm maaltijdsalade (voor 1 persoon)

Men neme:

- 1 ei
- klein blikje roze zalm
- klein zakje gemengde sla
- 6 cherry tomaatjes
- 1/2 komkommer
- zout
- peper
- stokbrood
- kruidenboter

Verder nodig:
- een kom
- een pannetje
- blikopener
- mes
- snijplank

Hoe maak je het:
1. Kook het ei in een pannetje water tot hij hard is
2. Doe ondertussen de sla in een kom
3. Snijd de komkommer en tomaat wat kleiner en doe deze bij de sla
4. Maak het blik zalm open en maak deze schoon doe de zalm bij de sla
5. Haal het schil van het ei en snijd het ei in kleine stukjes doe het ei ook in de salade
6. Maak de salade af met een klein beetje zout en peper.

Het is erg lekker om er een stokbroodje met kruidenboter bij te eten.

SMAKELIJK!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: receptenhulp voor dummy's
BerichtGeplaatst: 22-03-2012, 17:03:43 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Klinkt heerlijk :D


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: receptenhulp voor dummy's
BerichtGeplaatst: 22-03-2012, 20:53:10 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-01-2012, 17:25:51
Berichten: 1586
Locatie: Hoogezand
ik heb een nieuwe wok hoor dames en heren:D dus ik ga weer lekker aan de slag:D de foto's verschijnen zo snel mogelijk in het andere topic

_________________
Loslaten is achterom kijken zonder spijt, vooruit kijken zonder verwachtingen en het leven ervaren in het
hier en nu.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl