Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 18:37:03

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 22-02-2012, 20:54:37 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Als het lichaam schreeuwt om iets wat normaliter ook op ons natuurlijke menu staat, dan beschouw ik dat als een teken aan de wand. Ik snap wel dat dit fysieke aspect hevig kan conflicteren met je moraal, maar die geestelijke toestand kan alleen maar hinderlijk zijn en zelfs schadelijk voor de gezondheid. Ik stel me bovendien ook zo voor dat het eten van (goed) vlees (geen frikandellen etc.) de nodige voedingsstoffen toevoegen die goed zijn bij zwangere vrouwen en het groeiende kindje.

Zelf ben ik denk ik minstens acht jaar geheel vegetariër geweest, maar sedert twee jaar voelde ik hoe langer hoe sterker de behoefte om weer eens vlees te eten. Nu, sinds het najaar, heb ik daar uiteindelijk eens aan toegegeven, door af en toe een stukje kipfilet te eten. Ik vind eigenlijk dat zoiets moet kunnen, en dat niemand dan meteen moord en brand moet gaan schreeuwen, alsof je op Gods naam zit te kakken. :)

Dus, doen, zeg ik! :P

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 22-02-2012, 22:24:43 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
Haha, mooi...

Kiro zegt 'Doen!'...
:lol:

Ja, als ik iets zou eten zou het ook wel kip worden denk ik... Dat is het lichtst verteerbaar van alle vlees soorten geloof ik...

Het is geen godslaster, echt niet! Mijn vriend eet ook vlees zo nu en dan... En ik denk ook niet dat het verkeerd is om af en toe vlees te eten, er zijn zelfs bepaalde ijzer soorten en eiwitten die alleen uit vlees zo snel en goed worden opgenomen door de mens. Daar moet je veel grotere hoeveelheden plantaardige voeding voor nemen wil je een gelijk deel opnemen...

Maar ik heb er zelf gewoon moeite mee... :? Dus ik ben geen vegetariër omdat ik één of andere stroming achterna loop, maar omdat ik er echt schuld gevoelens aan overhoud en me misselijk voel na het eten van een voormalig dier... De zin kan ik dan ook niet ervoor maken als ik denk aan het daadwerkelijke eten van vlees... Maar ik merk nu tijdens mn zwangerschap dat de geur echt één of ander 'oer' iets in me los maakt... haha...

Maar goed, we gaan het zien. Tot nu toe heeft mn principe het nog gewonnen van de behoefte... geen idee hoe lang dat nog zo blijft... :wink:

Liefs!

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 22-02-2012, 22:37:15 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Je kunt, om het ethische aspect, sowieso opteren voor biologisch ecologisch moraal-proof vlees gaan... :)

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 23-02-2012, 13:15:33 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Als je anders altijd zonder vlees kan, kan je dat nu ook.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 23-02-2012, 13:19:35 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
"Altijd" impliceert "eeuwig". Ik denk dat ze nog niet lang genoeg geleefd heeft om te zeggen dat ze "altijd" zonder vlees kan ;-).

Sterker nog, het feit dat ze nu behoefte voelt geeft aan dat het dus gewoon niet zo is.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl