Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 23:00:48

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 120 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 58 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 04-09-2008, 15:34:58 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2007, 19:16:51
Berichten: 452
Locatie: Rozenburg
Citeer:
sorry :) klein grapje moet ook kunnen ;)


En kannibalisme ook, volgens Higher Balance!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 04-09-2008, 16:38:51 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16-05-2008, 13:20:23
Berichten: 52
Locatie: Kaatsheuvel
Een bron met wat informatie over experiementen e.d. kun je hier vinden:

http://scientress.blogspot.com/2008/02/ ... osted.html

Sommige zijn voor, andere zijn tegen de conclusies die uit die experiementen worden getrokken, maar er is daar in mijn perspectief zeker iets gaande op cel niveau als we kijken naar overleven en communicatie. Emoties zijn ook signalen, of dat nu op chemisch via een ander medium wordt ervaren.

Er dient natuurlijk wel een balans te zijn, tussen mensen en de omgang met de andere organisme op deze planeet.
Dat is logisch. Met mijn eerdere post probeerde ik me te richten op het micro niveau om te laten zien dat er op dat niveau geen fundamenteel verschil als we kijken naar levende cellen en micro organisme; Het zijn ook levende dingen, en beide vinden we terug bij planten en dieren.

Daarna kom ik terug op de emoties en dat ik denk dat we daar de conclusies trekken om vegetarier te worden of niet. Wat voor band vormen we met dieren en planten, en hoe ontstaat die band, door welke mechanismes, en emotie speelt daar een grote rol in. Wat is de interactie met het object, en wat voor interactie heeft het met ons.

Uiteindelijk komt het in mijn mening terug op balans. Het maakt niet uit of je nu vlees eet of niet, het gaat er om hoe we ermee omgaan, en hoe anderen ermee omgaan. Dat gaat dan weer terug naar bewustzijn.

_________________
You are made from the fiber of God. You are supreme. ~Eric J. Pepin


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 04-09-2008, 18:37:11 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2007, 19:16:51
Berichten: 452
Locatie: Rozenburg
Bedankt voor die 'bron'. Het is mij nu duidelijk dat het hier pseudo-wetenschap betreft. Een plant reageert echt niet zo heftig op het vooruitzicht van de slachting als een dier. Dit suggereren is absurd, en nergens op gebaseerd. In ieder geval niet op iets wat ook daadwerkelijk wetenschappelijk te peilen is.

Ik denk dat een mens met ook maar een klein beetje een hart echt wel door heeft dat de manier waarop wij met slachtvee omgaan gewoon niet kan; iedereen die geconfronteerd wordt met dit soort beelden moet lijkt me zo met afschuw vervuld raken dat ze spontaan geen vlees meer willen wat ook maar het kleinste beetje suggestie met zich mee draagt dat het op dergelijke manier geproduceerd is.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 04-09-2008, 20:18:26 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-02-2007, 21:14:58
Berichten: 138
Locatie: Amersfoort
Goed gezegd Sado! :D
(Al snap ik best dat een plant ook wel iets heeft dat je als 'gevoel' zou kunnen omschrijven, maar ik vind dat niet te vergelijken met dieren of mensen.)

_________________
Love


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 04-09-2008, 20:41:18 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2007, 19:16:51
Berichten: 452
Locatie: Rozenburg
Citeer:
(Al snap ik best dat een plant ook wel iets heeft dat je als 'gevoel' zou kunnen omschrijven, maar ik vind dat niet te vergelijken met dieren of mensen.)


Ik werk elke dag met planten. Bij planten is het heel eenvouding. Als er wel zon is, groeien ze. Is de zon er niet, groeien ze wat minder hard. Wij hebben radio 538 opstaan met de hele tijd van die populaire liefdesliedjes, maar sneller gaan ze er echt niet door groeien. Als dit zo was, had mijn baas hier al lang van geweten, en was het al lang via de universiteit onderzocht. Nederland is cutting-edge met agriculturele technologie en studies, en elk klein factortje wat ook maar een klein beetje voor meer groei kan zorgen, daar wordt rekening mee gehouden. Mijn baas zou grof geld neerleggen voor iemand die ook daadwerkelijk kan aantonen dat planten gevoel hebben en sneller zouden groeien als je aardig tegen ze doet. Planten hebben de inwendige structuur niet om uberhaupt emotionele prikkels te kunnen verwerken. Als dit wel zo zou zijn, zou je die echt wel kunnen opmerken - je zou psychologische stoornissen binnen planten hebben. Die bestaan echter niet.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 05-09-2008, 18:42:49 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-02-2007, 21:14:58
Berichten: 138
Locatie: Amersfoort
Citeer:
Ik werk elke dag met planten. Bij planten is het heel eenvouding. Als er wel zon is, groeien ze. Is de zon er niet, groeien ze wat minder hard. Wij hebben radio 538 opstaan met de hele tijd van die populaire liefdesliedjes, maar sneller gaan ze er echt niet door groeien. Als dit zo was, had mijn baas hier al lang van geweten, en was het al lang via de universiteit onderzocht. Nederland is cutting-edge met agriculturele technologie en studies, en elk klein factortje wat ook maar een klein beetje voor meer groei kan zorgen, daar wordt rekening mee gehouden. Mijn baas zou grof geld neerleggen voor iemand die ook daadwerkelijk kan aantonen dat planten gevoel hebben en sneller zouden groeien als je aardig tegen ze doet. Planten hebben de inwendige structuur niet om uberhaupt emotionele prikkels te kunnen verwerken. Als dit wel zo zou zijn, zou je die echt wel kunnen opmerken - je zou psychologische stoornissen binnen planten hebben. Die bestaan echter niet.

Wat jij vind;)
Toch denk ik dat omdat ze levend zijn bepaalde dingen/energieën wel invloed op hun groei hebben..
Heb ik trouwens ooit ergens gelezen dat muziek, maakt niet uit wat voor, planten sneller laat groeien, maar ik weet niet meer waar ik dat hoorde.. Als ik het weet zet ik het er nog wel even bij ;)

Maar.. laten we nu maar weer even on-topic gaan :P

_________________
Love


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 05-09-2008, 18:54:39 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2007, 19:16:51
Berichten: 452
Locatie: Rozenburg
Citeer:
Toch denk ik dat omdat ze levend zijn bepaalde dingen/energieën wel invloed op hun groei hebben..


In de praktijk merk je hier dus niets van terug. Wat voor nut heeft het vast te houden aan een idee dat geen enkele overeenkomsten kent met de observeerbare werkelijkheid?

Citeer:
Heb ik trouwens ooit ergens gelezen dat muziek, maakt niet uit wat voor, planten sneller laat groeien, maar ik weet niet meer waar ik dat hoorde.. Als ik het weet zet ik het er nog wel even bij ;)


Juist, dit is dus de visie die ik hierboven ook deels bestrijd. Dit is dus pseudo-wetenschap: muziek heeft geen effect op de groei van planten. Wederom geobserveerd vanuit de praktijk.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 06-09-2008, 23:19:05 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Sado schreef:
Als dit wel zo zou zijn, zou je die echt wel kunnen opmerken - je zou psychologische stoornissen binnen planten hebben.


ik ken wel een plant met psychologische stoornissen ;)

Afbeelding


wouw wat zou dat een mogelijkheden bieden voor een therapeut :D

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 09-09-2008, 19:09:26 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Ik heb deze discussies nooit zo goed begrepen. Je eet vlees als je je goed voelt bij het eten van vlees en je eet geen vlees als je je niet goed voelt bij het eten van vlees. Fuhk wat de rest doet... Ik ga toch ook geen mensen overtuigen om te gaan voetballen?

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 09-09-2008, 20:19:30 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2007, 19:16:51
Berichten: 452
Locatie: Rozenburg
Stev schreef:
Ik heb deze discussies nooit zo goed begrepen. Je eet vlees als je je goed voelt bij het eten van vlees en je eet geen vlees als je je niet goed voelt bij het eten van vlees. Fuhk wat de rest doet... Ik ga toch ook geen mensen overtuigen om te gaan voetballen?


Zo naief als dit ben jij niet, en dat weet je zelf ook wel.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 09-09-2008, 20:29:42 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Misschien ligt het er aan dat ik wat dit onderwerp betreft geen standpunt kan aannemen, maar ik denk er echt zo over sado :P

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 09-09-2008, 20:37:57 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2007, 19:16:51
Berichten: 452
Locatie: Rozenburg
Stev schreef:
Misschien ligt het er aan dat ik wat dit onderwerp betreft geen standpunt kan aannemen, maar ik denk er echt zo over sado :P


Dus je ziet het subtiele verschil niet tussen voetbal en (massa geproduceerd, mind you) vlees?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 10-09-2008, 09:35:33 
Offline
Nimf
Nimf

Lid geworden op: 21-12-2004, 17:43:28
Berichten: 861
Locatie: Amsterdam
Stev schreef:
Ik heb deze discussies nooit zo goed begrepen. Je eet vlees als je je goed voelt bij het eten van vlees en je eet geen vlees als je je niet goed voelt bij het eten van vlees. Fuhk wat de rest doet... Ik ga toch ook geen mensen overtuigen om te gaan voetballen?


Iemand overtuigen om vegetarier te worden is hier in deze discussie volgens mij niet aan de orde. Er worden alleen een aantal standpunten belicht en gegeven.

Mijn standpunten om geen vlees en vis te eten, zal ik alleen geven als men erom vraagt, zoals in dit topic. En het is verder ieder zijn eigen keus wat diegene ermee doet.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 10-09-2008, 18:25:25 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Thierry, hier is het niet echt een discussie, maar je snapt dat het wel een punt is waar graag over gediscusseerd wordt. en DIE discussie, daar had ik het over


Sado, je hebt gelijk wat de vergelijking betreft! De vergelijking met voetbal heeft geen zin. Ik wilde het even heel simpel neerzetten, maar dat is mislukt :wink:

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 10-09-2008, 18:49:22 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2007, 19:16:51
Berichten: 452
Locatie: Rozenburg
Citeer:
Sado, je hebt gelijk wat de vergelijking betreft! De vergelijking met voetbal heeft geen zin. Ik wilde het even heel simpel neerzetten, maar dat is mislukt


Gelukkig, er is nog hoop!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 120 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 58 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl