Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 22:54:11

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 120 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 14 5 6 7 8
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 05-10-2010, 12:49:00 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-07-2009, 12:03:07
Berichten: 781
Locatie: friesland
behalve het vegetarier zijn ben ik ook nog moeilijk met gewoon eten, groente enz :( ik vind het wel enorm jammer. Ik reageer ook niet goed op elk voedsel, appels ben ik allergies voor, terwijl dat ook nog mijn lievelings fruit zijn :(

Maar vooral met groente enz lus ik bijna niks :(

+ dat ik dus al iets van 10 jaar ofzo vegetarier ben, niet bepaald gezond :(


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 05-02-2011, 19:42:47 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-01-2011, 01:37:28
Berichten: 89
Ik ben nu sinds een aantal jaar gestopt met het eten van dieren omdat het een logische stap in de evolutie van een intelligent ras is. Elke intelligente soort komt op een gegeven op dat punt, en gaat vanaf daar over op enkel plantaardig voedsel.
Zoiets gebeurt niet van dag op dag, maar is een proces van honderden jaren. Mede hierdoor beoordeel ik ook niemand op het eten van dieren.

_________________
"Pants are an illusion. And so is death." ~Huu.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 05-02-2011, 23:06:26 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
tja interessante vraag indd, dieren boven planten stellen...of dat we zelfs geen plantaardig voedsel meer moeten nemen want planten zouden ook gevoel kunnen hebben..

hmm, ik krijg geen vlees door mn keel, vanaf mn achtse ging er een knop om... "ik wil geen vlees meer eten". Moeder lief leek dit niet verstandig en zij dwong me tot mn 12e tenminste kip te eten ( dat ging er toen wel nog net in.. :wink: ) maar goed... ben nu bijna 14 jaar vegetariër en ik vind nog steeds vlees en mensen die vlees eten stinken.. ( sorry :lol: ) mijn vriend eet wel af en toe vlees en ik ruik het gewoon aan hem als hij vlees heeft gehad. Niet aan zijn adem maar door zijn poriën... maf he!

op de vraag of je geen dieren of planten meer zou moeten eten.. Ik denk dat alles op deze planeet in het teken staat van balans... Als je leeft in balans met je omgeving is er niks op tegen om af en toe een kippetje of een bloemkool te eten... Als opeens meer kippen dan nodig worden gegeten of meer bloemkolen dan nodig dan help je vroeg of laat problemen de wereld in...

liefs, binnenspiegel...

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 06-02-2011, 12:14:49 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-03-2009, 21:39:02
Berichten: 2031
Locatie: Westerbork (Drenthe)
Ik eet nu ruim twee jaar geen vlees meer, omdat ik het een walgelijk idee vind om dieren te eten. Ze worden gefokt voor ons, omdat wij perse vlees willen eten. Dieren kunnen niet voor zichzelf opkomen en kunnen er niets tegen doen. Ik vind het gewoon oneerlijk.

_________________
In this world of illusions nothing stays the same


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 06-02-2011, 19:46:22 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2010, 22:23:31
Berichten: 3743
Locatie: Grunn
Ik ben sinds een maand (iets meer denk ik) vegetarisch geworden. Uit principe... ik kon er echt niet meer tegen dat ik dingen at waarvan ik gewoon wist dat het levende wezens waren geweest.

Nu voel ik me een stukje zuiverder, klinkt misschien gek, maar zo voelt het echt.

_________________
Tom schreef:
Er is geen hoop meer voor deze we dit forum.
Zonder Blackbird zijn er alleen nog maar super strenge moderators over :'(

Ik sal de haat overleve,
de lievde een kans geve,
de b1tches ontwijke
en me einddoel bereike.


PS Haters gaan haten!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 17-02-2011, 12:13:07 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-12-2010, 20:44:38
Berichten: 96
Locatie: Steenwijk
Ik heb zelf kanker gehad en ik zie in dat een stukje vlees geen kwaad kan. En het zelfs goed doet. Dierlijke eiwitten zijn goed voor je spieren.
Ik eet vlees, maar sla ook wel eens een dag over. Ook ik heb aan de chemo's gezeten en af en toe heb je van die dagen dat je gewoon geen zin hebt in eten. :(
Ik eet wel bijna geen aardappels meer, maar wel 200 gram groente.
Aardappels zie ik als dikmakers, zeker s'avonds! Maar dat is gewoon mijn gevoel.
Wat heb ik aan koolhydraten s'avonds als ik de hele avond op de bank zit een boek te lezen of tv zit te kijken, bijvoorbeeld...

_________________
Wie niet kan loslaten, zal verliezen wat hij graag wil vasthouden.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 17-02-2011, 18:15:31 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
rowena1982 schreef:
Ik heb zelf kanker gehad en ik zie in dat een stukje vlees geen kwaad kan. En het zelfs goed doet. Dierlijke eiwitten zijn goed voor je spieren.
Ik eet vlees, maar sla ook wel eens een dag over.



Ik denk zelf dat dit het gezondste is voor de mens. Als je eens of twee maal per week een stukje biologische kip/ koe eet zal echt geen kwaad kunnen. Maar inderdaad, sinds de tweede oorlog en sinds we in het westen dit soort rijkdom kennen wordt er wel op meer dagen dan enkel de zondag vlees gegeten. Mijn opa vertelde me vaak over vroeger, dat zijn ouders soms weken geen vlees aten, omdat daar geen geld voor was en omdat de kippetje die ze hadden veel handiger waren voor de verse eitjes die ze dagelijkse legden...

Wow heftig trouwens Rowena, heb zelf meermaals verschillende vormen van kanker van dichtbij gezien... Ik heb gezien hoe heftig dat allemaal is...Ja, en dan ga indd nog eens kijken naar je voedingspatroon, daar is helemaal niks mis mee. Zouden meer mensen moeten doen... Ken je het Jan Dries dieet? Ik zeg niet dat dat hét dieet bij uitstek is maar er zitten veel nuttige tips in over voeding...

liefs, binnenspiegel...

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 01-03-2011, 20:47:50 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-02-2011, 14:11:36
Berichten: 13
Locatie: Amersfoort
Ik ben nu zo'n 10 jaar vegetariër (wat jammer dat ik de jubileumdatum niet weet en dus niet kan vieren :-P, dan het hele jaar maar feest) en dat bevalt me uitermate goed. Ben erg blij met de vele vegalapjes die inmiddels zijn bedacht door meneer Albert Heijn (dat vind ik over het algemeen de beste, alhoewel de yam nuggets van de biowinkel ook niet te versmaden zijn).

De reden dat ik vegetariër ben geworden is dat ik op een bepaald moment het in een keer helemaal zat was als dat vlees. Van de ene op de andere dag ben ik gestopt met vlees. Wat voor mij nu een bijkomende reden is om vegetarisch te blijven eten is het milieuaspect. Geen vlees is veel milieuvriendelijker dan wel. Zelfs als je biovlees eet. Sterker nog: dat schijnt heerljik voor de beesten te zijn, maar nog steeds slecht voor het milieu. Gelukkig, denk je dan, ik ben vegetariër, ben ik even lekker bezig voor het milieu! Karmapunten! Niets is minder waar als je wel kaas eet. En dat doe ik. Want kaas is even milieubelastend als vlees :cry: . Dus daar zou ik dan ook mee moeten stoppen. :roll: . Zucht.

Oké ik stop dan met kaas, dan blijkt dat het voor je gezondheid goed is om dierlijke vetten binnen te krijgen, zodat je een vol gevoel hebt en minder gaat snaaien (in mijn geval Tony's Chocolonely). AAAAARGGHH!! Ik word gek van de dilemma's, keuzes en implicaties van mijn keuze. Milieu, dierenleed, eigen gezondheid, IK WEET HET NIET MEER!

Gefrustreerde idealist.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 01-03-2011, 22:00:36 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
Leandra schreef:
Ik ben nu zo'n 10 jaar vegetariër (wat jammer dat ik de jubileumdatum niet weet en dus niet kan vieren :-P, dan het hele jaar maar feest) en dat bevalt me uitermate goed..



Misschien moet er maar een "dag van de vegetariërs" komen... :wink:

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 01-03-2011, 22:04:30 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2010, 22:23:31
Berichten: 3743
Locatie: Grunn
binnenspiegel schreef:
Leandra schreef:
Ik ben nu zo'n 10 jaar vegetariër (wat jammer dat ik de jubileumdatum niet weet en dus niet kan vieren :-P, dan het hele jaar maar feest) en dat bevalt me uitermate goed..



Misschien moet er maar een "dag van de vegetariërs" komen... :wink:


Count me in :wink: ...

_________________
Tom schreef:
Er is geen hoop meer voor deze we dit forum.
Zonder Blackbird zijn er alleen nog maar super strenge moderators over :'(

Ik sal de haat overleve,
de lievde een kans geve,
de b1tches ontwijke
en me einddoel bereike.


PS Haters gaan haten!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 02-03-2011, 07:26:57 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-07-2009, 12:03:07
Berichten: 781
Locatie: friesland
Leandra schreef:
Ik ben nu zo'n 10 jaar vegetariër (wat jammer dat ik de jubileumdatum niet weet en dus niet kan vieren :-P, dan het hele jaar maar feest) en dat bevalt me uitermate goed. Ben erg blij met de vele vegalapjes die inmiddels zijn bedacht door meneer Albert Heijn (dat vind ik over het algemeen de beste, alhoewel de yam nuggets van de biowinkel ook niet te versmaden zijn).

De reden dat ik vegetariër ben geworden is dat ik op een bepaald moment het in een keer helemaal zat was als dat vlees. Van de ene op de andere dag ben ik gestopt met vlees. Wat voor mij nu een bijkomende reden is om vegetarisch te blijven eten is het milieuaspect. Geen vlees is veel milieuvriendelijker dan wel. Zelfs als je biovlees eet. Sterker nog: dat schijnt heerljik voor de beesten te zijn, maar nog steeds slecht voor het milieu. Gelukkig, denk je dan, ik ben vegetariër, ben ik even lekker bezig voor het milieu! Karmapunten! Niets is minder waar als je wel kaas eet. En dat doe ik. Want kaas is even milieubelastend als vlees :cry: . Dus daar zou ik dan ook mee moeten stoppen. :roll: . Zucht.

Oké ik stop dan met kaas, dan blijkt dat het voor je gezondheid goed is om dierlijke vetten binnen te krijgen, zodat je een vol gevoel hebt en minder gaat snaaien (in mijn geval Tony's Chocolonely). AAAAARGGHH!! Ik word gek van de dilemma's, keuzes en implicaties van mijn keuze. Milieu, dierenleed, eigen gezondheid, IK WEET HET NIET MEER!

Gefrustreerde idealist.


Dit is eigenlijk net zo als mij, rond mijn 7e ben ik vegetarier geworden, ik besefte toen pas echt dat vlees van dieren kwam. Dit vond ik vreselijk en van de ene op de andere dag was ik vegetarier, mijn ouders zaten ook echt zo van :weird: Niemand in onze familie is vegetarier :P Sinds december 2009 eet ik ook geen kaas meer, een meisje vertelde dat daar stremsel in zit. Dit vindt ik vreselijk want kaas bracht iedergeval nog wat gezonds bij me binnen. Majah ik kan het gewoon neit meer eten, niet nadat ik weet dat er stremsel in zit.

Ik ben nu 18 jaar ( dus ook 10/11 jaar vegetarier ) en ik mis het vlees niet. Het enige wat is mis is gezond zijn. Ik ben namelijk ook erg lastig met groentes, veel lus ik niet...nou kan je het wel leren lekker vinden maar ik vindt het ook eng....gek he?!

Noujah , ik weet de dag ook niet dat ik vegetarier ben geworden :P beetje jammer, majah XD

x


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 05-03-2011, 23:48:21 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-03-2006, 12:30:12
Berichten: 3056
Locatie: Zuidwolde
Willow schreef:
Sinds december 2009 eet ik ook geen kaas meer, een meisje vertelde dat daar stremsel in zit.

Er is ook kaas zonder stremsel :)

_________________
The beauty of a rose cannot be taken away by the fact that it's imperfect.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 06-03-2011, 01:41:31 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-07-2009, 12:03:07
Berichten: 781
Locatie: friesland
Moon-Pearl schreef:
Willow schreef:
Sinds december 2009 eet ik ook geen kaas meer, een meisje vertelde dat daar stremsel in zit.

Er is ook kaas zonder stremsel :)



Klopt :D biologische kaas :) maar daar heb ik niks aan als ik bij iemand anders eet of in een restaurand zit :(


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 07-03-2011, 20:24:15 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-02-2011, 14:11:36
Berichten: 13
Locatie: Amersfoort
binnenspiegel schreef:
Misschien moet er maar een "dag van de vegetariërs" komen... :wink:


Ik kan het je sterker vertellen: die is er al! 1 oktober is wereld vegetarisme dag, :lol: .

Zie http://www.vegetariers.nl/nieuws/1_okto ... e_dag.aspx

Ik zet mijn vegetarische feestmuts alvast op!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 08-03-2011, 15:10:13 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
[quote="LeandraIk kan het je sterker vertellen: die is er al! 1 oktober is wereld vegetarisme dag, :lol: .

Zie http://www.vegetariers.nl/nieuws/1_okto ... e_dag.aspx

Ik zet mijn vegetarische feestmuts alvast op![/quote]

:shock:

er is ook echt overal een dag voor...

haha, hoe ziet een vegetarische feestmuts eruit?...

Misschien zoiets?

Afbeelding

liefs, binnenspiegel...

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 120 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 14 5 6 7 8

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl