Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 11:29:27

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 120 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 68 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 19-09-2008, 22:12:07 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Ik ben al vijf jaar vegetariër. Dit n.a.v. enkele documentaires over hoe het er in de bio-industrie aan toe gaat; die heb ik op school gezien. Ik ben dus een principevegetariër, en eet ook geen vis (daar hield ik toch al nooit van), maar ik ben geen veganist. Dat vind ik nauwelijks haalbaar. Gevoelsmatig wil ik er nog aan toevoegen dat het mij een dubieus gevoel geeft om b.v. leren schoenen te dragen, maar dat doe ik wel. Dierenhuiden dus. Ik weet nog niets over de vervaardiging daarvan, en heb daar eigenlijk nog nooit over besloten.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 19-09-2008, 23:47:32 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Even voor de duidelijkheid, ik ben geen fanaticus noch ben ik een leer fetesjist. deze site geeft zeer gedetailleerde info over het winnen van leer. Gevoelige zieltjes raad ik af de site te bekijken. De PETA is vrij extreem en Amerikaans.

zejer de film op de tweede site is niet aan te raden voor de gevoelige maag!!! Niet kijken als je der niet tegen kan@

http://www.cowsarecool.com/cows.asp
http://getactive.peta.org/campaign/US_i ... leathergen

enkel hier om te informeren en geïnformeerd te worden

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 21-09-2008, 17:16:18 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-09-2008, 18:12:27
Berichten: 66
Locatie: België
Eigenlijk, als je toch tegen leer bent mag je ook geen melkproducten eten he.
Melkkoeien die hun tijd gehad hebben worden immers ook 'verwerkt' om het mooi te zeggen he.

waar ik het meeste van geschrokken ben is van kaas.
Ze gebruiken er stremsel voor, dit zou vanuit kalvermagen komen.

Ben dus vegetariër he. Eet ook geen vis.
Eet enkel philadelphia omdat die vegetarisch zou zijn en soms ijs (en dan nog maar op enkele plaatsen).

_________________
Iets heeft enkel de kracht die je eraan geeft
I don't believe it, That is why you fail. - M. Yoda


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 21-09-2008, 17:55:07 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-02-2007, 21:14:58
Berichten: 138
Locatie: Amersfoort
Citeer:
waar ik het meeste van geschrokken ben is van kaas.
Ze gebruiken er stremsel voor, dit zou vanuit kalvermagen komen.


Je hebt ook veel vegetarische kaas hoor :) staat dan gewoon op dat het vegetarissch is gestremd, bv uit natuurwinkel..

_________________
Love


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 22-09-2008, 18:59:54 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-08-2008, 13:24:27
Berichten: 72
Ik eet bijna geen vlees en absoluut geen vis. Ik moet vlees eten van m'n ouders maar ik lust het eigenlijk niet. Altijd als ik vlees eet heb ik echt het idee dat ik een lijk eet, niet echt een geruststellende gedachte. Maar ik zou mezelf geen vegetarier willen noemen.
groetjes Sora

_________________
the true mind can weather all lies and illusions without being lost
the true hearth can touch the poison of hatred without being harmed
from beginningless time darkness thrives in the void, but always yields to purifying light


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 01-12-2008, 14:16:40 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30-03-2005, 12:56:26
Berichten: 1122
Locatie: Amsterdam
in alle goedkope kazen zit ook chemisch stremsel tegenwoordig.

Ik ben nu ongeveer 10 jaar vega, het begon allemaal toen de BSE uitbrak of een van die ziektes. Varkens werden doodgemaakt terwijl ze ook behandeld hadden kunnen worden, maar dan was het vlees niet meer geschikt voor export.

Dat vond ik bizar. Het medicijn zou namelijk niet schadelijk zijn voor de mens.

Toen in groningen de varkenskoppen langs de weg werden gehanden was ik er klaar mee en stopte.

Tegenwoordig weet ik het niet meer, waarom ik vega ben. Ik realiseer me vaak niet eens dat ik het nog ben. Dinsdag heb ik voor het eerst een slavink gegeten sinds 10 jaar geen vlees. Het was ronduit smerig, maar ik voelde me niet bijzonder schuldig. Deze week heb ik het een en ander aan vlees geprobeert, kip en spek voornamelijk en gehakt en salami. De kip was vies, het spek lekker en de salami te doen. Ik merk dat mijn lichaam vlees nodig heeft, van al dat plantenspul is mijn maag de afgelopen jaren flink op hol geslagen. En vlees kan dat beter maken.

Ik gruwel bij de gedachten aan grote stukken vlees en kip. Gehakt is echt heeeel vies. Ik zal dat dan ook niet snel met plezier gaan eten.

Ik verbaas mezelf met dit gedrag. Ik was altijd super stellig in mijn vegetarier zijn. Misschien is het na 10 jaar tijd voor herbezinning?

_________________
u.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 26-12-2008, 12:30:54 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-12-2008, 15:21:10
Berichten: 289
Locatie: Kerkdriel
Ik ben nu 2 weken vegetarisch. Bij mij kwam het in een opwelling. Ik zette er plotseling een punt achter en zei tegen mezelf; genoeg is genoeg, dieren hebben een ziel en zijn net als ons ook levende wezens die liefde ervaren. Sindsdien ben ik vegetarisch gaan eten en het bevalt me prima. Ik heb geen behoefte meer aan vlees o.i.d en ik vind het echt lekker ook. Vooral die vegahamburgers, die vin dik zlefs nog lekkerder als de vleeshamburger. :P Ik voel me er eigenlijk ook stuk prettiger bij moet ik zeggen..

_________________
If you cannot find the truth right where you are, where else do you expect to find it?
Dogen


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 26-12-2008, 15:42:24 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Citeer:
Ik ben nu 2 weken vegetarisch
Haha :mrgreen: . Je bént niet vegetarisch, maar vegetariër, en dan is je voeding dus vegetarisch. :wink:

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 26-12-2008, 21:11:42 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 25-12-2008, 12:22:39
Berichten: 17
Ik ben alweer ongeveer 2 jaar vegetariër. Ik demonstreer vaak voor de rechten van dieren. Ook help ik vaak achter de bar in een kraakpand (ook vegetarisch/biologisch restaurant) tijdens verschillende benefieten voor de rechen van dieren.

Mijn vriend eet gewoon vlees, zoals meerdere vrienden van mij. Ik vind dat het een eigen keuze is. Mijn keuze is om dat niet te doen, vooral omdat ik het zielig vind, maar ook vind ik vlees echt NIET lekker.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 29-12-2008, 09:57:58 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Ik kan je niet vertelen welke appel te prefereren valt boven een andere appel. Ik kan je wel dit vertellen, zonder poespas: appels zijn gezond (vitamines, mineralen, basenvormend voor je lijf etc.). En gezond wil zoveel zeggen als: opeten die handel!

En als je zo'n lekker sappig en zoet stuk fruit niet weg kunt werken, zou je misschien kunnen denken aan stevig gedroogd fruit: rozijnen, dadels, vijgen, pruimen en abrikozen, of tuti fruti of studentenhaver.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 29-12-2008, 11:30:57 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Lowbass schreef:
qua voeding is het voor mij denk ik anders.

Ik ben volledig tegen alle dierenleed maar ondanks dat eet ik wel vlees.
Het enige waar ik moeite mee heb is het eten van groente en fruit. Sinds ik alleen woon heb ik nog maar weinig groente en fruit gegeten. Ik weet dat het niet goed is en ik wil dat gaan veranderen. Het is off-topic maar kan iemand me helpen me meer groeten en fruit te laten eten? gewoon door aan te geven welke fruitsoorten goed zonder te veel poespas zijn. Of welke shakes of drankjes er zijn om dagelijks te nemen en die ook nog eens gezond zijn?


Ahaaa, dat zijn altijd leuke projecten.

Ten eerste: Zorg dat je bij iedere maaltijd in iedergeval een beetje groente hebt. Let wel! Aardappelen zijn geen groente!! Rijst is ook géén groente! Dat zijn zetmelen.

Ten tweede: haal de nonsense van "twee ons groente en twee stuks fruit" uit je hoofd. Niemand eet twee meloenen op een dag ;) maar twee lychés zou dan weer weinig zijn lijkt me zo :D
Eet wat goed voelt. En niet meer of minder dan dat.

Tips:
- Ga eens lekker naar de markt in jou dorp of stad. Je woont alleen? Dan hoef je lekker met niemand rekening te houden. Trek er de tijd voor uit en ga eens goed kijken wat voor dingen ze nu allemaal hebben liggen. Vergeet niet: groente is relatief zeer goedkoop als voedselbron en kan hele interessante aspecten toevoegen aan je gerecht.
- Koop als je op de markt bent in iedergeval iets waaarvan je zeker weet dat je het lekker vind en iets wat nieuw of wat minder bekend is voor je. Kijk dan op internet hoe je dat bgereid en maak er wat moois van.
- Haal groente voor in iedergeval drie dagen in huis. Zo heb je iets in de koelkast waarop je je maaltijd kan baseren. Veel mensen kijken eerst naar welk soort vlees ze willen gaan gebruiken en bedenken daaromheen hun maaltijd. Maar je kan ook eerst bedenken welke groente je wilt gebruiken en daar dan een stuk vlees bij zoeken.

Ik zal nog even een paar leuke receptensites voor je zoeken! Goed van je dat je er aan wil werken Robbie!

Groetje,

Een groenteliefhebber en tevens vleeseter :D

Dit is een hele leuke site voor het vinden van een ton basisgerechten. Beschrijf in de zoekbalk wat je gerect in ieder geval moet bevatten en geef dan aan welke catagorie van gerechten je wilt.
de combi: Courgette - vegetarisch leid dus naar vegetarische gerechten met courgette erin verwerkt. (ik ben dol op courgette)
http://www.123recept.nl/

Dit is ook een hele leuke site maar wel enorm uitgebreid. Als de recepten bij jou snel gaan duizelen zou ik deze even laten voor wat hij is. 300.000 gerechten ;)
http://www.smulweb.nl/

De groentekalender is handig om te weten welke groente wanneer het goedkoopst en het lekkerst te krijgen is.

Succes!!

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 03-01-2009, 15:51:45 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-01-2009, 11:43:33
Berichten: 3556
Locatie: Zuid-Holland
Ik ben al vegetariër zolang ik het me kan herinneren :P geloof dat ik 5 was of zo toen ik vegetariër werd. Ik vind het gewoon mega zielig om dieren op te eten. Ik bedenk me dan altijd dat ik mijn kat moet opeten of mijn beste vriendin, brrr..

_________________
Chatpromo

[Tut] 17:57: Vrouwen...
[Tut] 17:57: Labiele wezens
[Misoyama] 17:57: idd Tut
[Misoyama] 17:57: jij snapt t kerel
[Butterfly12] 17:57: hahaha
[Tut] 17:57: Ja he
[Tut] 17:58: Wij mannen, wij zijn anders


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 04-01-2009, 21:03:56 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-03-2006, 20:49:43
Berichten: 4321
Locatie: Oldenzaal
Seih schreef:
Ik bedenk me dan altijd dat ik mijn kat moet opeten of mijn beste vriendin, brrr..


Ik heb geen kat. En ik vind mijn beste vriendin echt iets anders dan een koe. Haha.

_________________
Heb uw naaste lief, want dat ben ik!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 04-01-2009, 22:28:20 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Ik ken anders wel mensen die echt een rund zijn. :P

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 06-01-2009, 17:43:21 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 06-08-2008, 19:27:14
Berichten: 61
Ik heb het wel geprobeerd, met name wanneer ik varkentjes naast me op de snelweg in zo'n aanhanger zag zitten, maar voor mij is het gewoon niet te doen.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 120 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 68 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl