Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 20:07:28

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 120 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 58 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 12-06-2005, 15:18:58 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-02-2005, 13:02:34
Berichten: 222
Locatie: nederland
hooi!
weet je wat ik me afvraag?
wie zijn er allemaal vegetarier en zo ja? waarom?

ikzelf ben geen vegetarier gewoon simpelweg omdat ik het niet volhoudt zonder vlees en het is veeel te lekker en ik hou niet zo van die vegadingen :wink:
X Don

_________________
what touches our hearts, binds us to the dance of life


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 12-06-2005, 15:57:57 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-04-2005, 22:59:07
Berichten: 66
hoj :P
ik ben vegetarier..
gewoon omdat ik het niet nodig vind om diertjes op te peuzelen.... en ja ik weet dat het vast niet 'helpt' of iets, maar het gaat om het idee ;P
was sowieso nooit zo dol op vleesch/vischjes, en die vegetarische meuk vind ik wel te eten =)
houdet al 3,5 jaar vol.. heb er totaal geen moeite mee 8)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 12-06-2005, 17:18:08 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 18-05-2005, 20:53:48
Berichten: 117
Ik neem mijn petje af voor de vegetarische mensen!
Ik heb zelf het ook al een paar keer geprobeerd, maar mij lukt het niet.
Ik vind het ook niet nodig om dieren op te eten, maar mijn moeder die altijd kookt vind het niet zo leuk als ik geen vlees eet, dus ik ben wel verplicht mee te eten.
Ik vind het wel lekker (sommige dingen)...
Maar dat was mijn stukje erover :)
Groetjes,
Charlotte

_________________
An Angel Is Like A Butterfly, He Can Open His Wings And Fly Off, Far Far Away...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 12-06-2005, 20:28:36 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-03-2005, 22:57:10
Berichten: 206
Locatie: Amersfoort
Ik eet nu een jaar of vijf vegetarisch omdat vlees eten voor mij niet samen ging met spirituele groei. Dat was destijds mijn gevoel nu weet ik hoe belangrijk het is om geen vlees of vis te eten. De wijsheid hierover is duizenden jaren oud. Toch zijn er volkeren geweest die vlees/ vis aten die hier zeer bewust mee omgingen en zodoende (veel) minder schadelijk is.
De Vedische leer hecht zeer veel belang aan het voedsel dat je tot je neemt. Deze leer gaat ervan uit dat de toestand van de geest (mind) voor een groot deel afhankelijk is van het voedsel dat gegeten wordt.
Daarnaast is het zo dat de dierenwereld bestaat uit wezens die bewust leven. Bewuste wezens ervaren zowel pijn als liefde. Het doodmaken van dieren houd in dat je ze laat lijden. (op welk niveau dan ook) Omdat we een zijn met alles dat is ervaren wij dus ook deze pijn. Het is daarom dat een van de redenen dat de wereld is zoals nu is doordat er zoveel vlees en vis wordt gegeten.

Leef in Liefde.

_________________
De enige manier om het lijden te boven te komen is om ook afstand te doen van het genot. Vivekananda


Laatst gewijzigd door edger op 12-06-2005, 22:11:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 12-06-2005, 20:53:46 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-11-2004, 13:14:17
Berichten: 721
Locatie: Reusel, Noord-Brabant
Ik ben vegetarisch. Vroeger hield ik nooit zo van vlees, had dus niet zo'n moeite om het te laten staan. Verder doe ik het uit respect voor de dieren. Ook zij zijn levende wezens en die eet je in mijn ogen niet op, ik zie het als een soort kanabalisme je medemens eet je ook niet op.

Verder heb ik trouwens geen moeite met mensen die wel vlees eten. Mijn vriend is geen vegetarier, verder in de familie en vriendenkring ook niemand. Ik respecteer de keuze van mensen die wel vlees eten. Het is nou eenmaal een eigen keuze en een eigen principe zoiets dring je niet op aan iemand. Het enige wat ik wel jammer vind is dat ik van sommige (bij lange na niet allemaal gelukkig :) vragen krijg over waarom ik vegetarisch ben geef ik mijn uitleg begrijpen ze het niet helemaal en gaan ze er een beetje moeilijk over doen. Dan vind ik het jammer dat het voor deze mensen geen keuze van iemand kan zijn die gewoon gerespecteerd kan worden.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 13-06-2005, 09:31:55 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-05-2005, 21:42:56
Berichten: 41
Locatie: Hoorn
Ik ben ook vegetarisch, ik ben zo opgevoed...en ik moet zeggen ik heb er ook helemaal geen behoefte aan om vlees te eten. Wel eten wij regelmatig vis...maar daar blijft het ook bij.

Ik vind het wel oke zo :)

_________________
Life is a dream, a dream that you don't dreaming, a dream in your own hands.
Http://groups.msn.com/MegaMSNIndex


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 13-06-2005, 11:58:47 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-12-2004, 20:31:27
Berichten: 273
Ik eet sinds twee weken geen vlees meer, nadat ik in een opwelling besloot dat al dat vlees toch niet zo goed zou zijn voor mijn lichaam. Ik moet zeggen dat het prima bevalt en dat ik het echt niet mis. Leve de Vega's ;)!

_________________
Heel de wereld, begin bij jezelf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 13-06-2005, 12:08:43 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-06-2005, 14:50:20
Berichten: 592
Locatie: Zuid-Holland
Ik ben ook niet vegetarisch, maar het liefst
eet ik wel alles biologisch..
En paardenvlees is not done bij mij..
Dat eet ik dus niet..
Maar verder eet ik gewoon vlees, maar af en toe
een vegetarische maaltijd ertussen door is ook okee!
Ik ben niet zo moeilijk.. :roll:

xxx
Rose

_________________
What man really seeks is not perfection
which is in the future,
but fulfillment,
which is ever in the present


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 13-06-2005, 12:37:47 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16-03-2005, 16:36:53
Berichten: 50
Locatie: Groningen
Ik ben ook vegetarisch opgevoed, net als lievelevensgenieter. En heb het dus ook nooit geproefd. Ik vind het eerlijk gezegd een heel vies idee om een dood lichaam op te eten... Het is voor mij dus helemaal niet moeilijk om het niet te eten, ik vind het ook niet lekker ruiken. (Ik geloof best dat het lekker smaakt hoor, anders zouden natuurlijk niet zoveel mensen het eten).
Ik ben het helemaal met Isis eens, ik respecteer ook iedereen die wel vlees eet en gelukkig respecteren de meeste 'vleeseters' in mijn omgeving mijn keuze ook. Maar ik heb het ook regelmatig meegemaakt dat mensen het niet snapten, of niet wilden snappen en dat ze zich aangevallen voelen door mij omdat zij wel vlees eten. Dat vind ik best jammer.
Mooi uitgelegd edger! ik ben het helemaal met je eens. Mijn ouders zijn ook veel bezig met de vedische leer. En ik denk ook (zonder mensen aan te vallen..) dat de wereld een stuk beter zou zijn als we geen (of iig veel minder) vlees zouden eten. Ik heb ook eens iemand ontmoet die ervan overtuigd was dat vlees mensen veel gestresster en aggressiever maakt. gewoon omdat de mens niet gemaakt is om vlees te eten. En behalve dat kunnen al die hormonen die de dieren binnenkrijgen natuurlijk nooit goed voor je zijn. En door de leefomstandigheden en manier van vervoeren en slachten zitten die dieren vol met stress en adrenaline enzo, ik denk dat het nooit goed kan zijn om dat op te eten...

Nogmaals, ik wil hier niemand mee aanvallen hoor! Dit zijn gewoon mijn gedachtes erover. En gelukkig hou ik wel van die vegadingen :D

liefs Floor


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 13-06-2005, 16:41:52 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-02-2005, 13:02:34
Berichten: 222
Locatie: nederland
ok!!! leuk dat jullie zo veel antwoorden :D
biologisch vlees is beter: hiervan weet je zeker dat de dieren een goed leven hebben gehad. ik eet nooit batterijkippen of andere dieren die het nooit het buitenlicht hebben gezien. mijn zus is ook vegetarisch maar ze eet wel vis omdat ze anders ijzertekort komt. in die vleesvervangers zit ook wel ijzer maar lang niet zoveel als in een stukje vlees/vis.
sorry voor degenen die ik heb beledigd :oops: met dat die vegaburgers enzo niet te vreten zijn :wink: eigenlijk zijn ze heel af en toe ook best wel lekker :?
X Don

_________________
what touches our hearts, binds us to the dance of life


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 14-06-2005, 09:43:09 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-12-2004, 21:57:28
Berichten: 626
Locatie: Hoogvliet
ik ben niet vegatarisch..
maar van sommige vlees walg k wel..
zoals varken en herten enzo..
een hamburger, frikandel en gehakt bal gaat er altijd wel in..
maar taai vlees enz.. vind k ranzig..

mn moeder noemt me weleens half vegatarier..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 14-06-2005, 10:08:13 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-11-2004, 13:14:17
Berichten: 721
Locatie: Reusel, Noord-Brabant
Don schreef:
ok!!! leuk dat jullie zo veel antwoorden :D
biologisch vlees is beter: hiervan weet je zeker dat de dieren een goed leven hebben gehad. ik eet nooit batterijkippen of andere dieren die het nooit het buitenlicht hebben gezien. mijn zus is ook vegetarisch maar ze eet wel vis omdat ze anders ijzertekort komt. in die vleesvervangers zit ook wel ijzer maar lang niet zoveel als in een stukje vlees/vis.
sorry voor degenen die ik heb beledigd :oops: met dat die vegaburgers enzo niet te vreten zijn :wink: eigenlijk zijn ze heel af en toe ook best wel lekker :?
X Don


Vis eet ik weer wel. Eigenlijk om dezelfde reden die van jou zus. Voor het extra ijzer en extra eiwitten. Maar daar ben ik dan weer heel kieskeurig in. Komt er op neer dat ik heel af en toe vistickje mee eet, maar het is dan nog ze weinig mogelijk (1 keer in de twee maanden)

Wat de vegaburgers betreft. Ligt er maar net aan welke je hebt. Van veel mensen die niet vegetarisch zijn hoor ik vaak dat ze van tofu reepjes ook lekker vinden. Verder is het natuurlijk ook een kwestie van smaak.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 14-06-2005, 11:26:59 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 28-04-2005, 19:28:30
Berichten: 48
ik vind biologisch vlees beter dan vegetarisch zijn eigenlijk... Met name als je kijkt wat voor gevolgen het verbouwen van soja heeft voor het milieu... bedoel om dat spul te verbouwen worden er grote stukken bos weggevaagd... denk dan eens aan alle dieren (waarvan ook nog bedreigde soorten) die daar aan ten onder gaan :( ... Nee dan eet ik liever een stukje vlees waarvan ik weet waar het vandaan komt


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 14-06-2005, 12:18:38 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-12-2004, 11:00:03
Berichten: 1169
Ik ben sinds een week vegetarisch.. nu vind ik namen geven aan iets dubiel want ik eet geen vlees om diertjes te redden, ik eet geen vlees omdat ik er geen voordelen meer van zie. Het juist NIET eten van vlees geeft mij al genoeg voordelen om het niet meer te eten...

Verder heb ik ook totaal geen behoefte om anderen te overtuigen om hetzelfde te doen, want ik begrijp heeeeel goed dat een lekker stukje bief er soms heel goed in gaat haha.

_________________
Afbeelding
Van het licht waarin ik mijzelf draag, tot het licht dat mij draagt.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 16-06-2005, 15:50:28 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16-06-2005, 10:09:18
Berichten: 1037
Locatie: Roeselare
Isis schreef:
Ik ben vegetarisch. Vroeger hield ik nooit zo van vlees, had dus niet zo'n moeite om het te laten staan. Verder doe ik het uit respect voor de dieren. Ook zij zijn levende wezens en die eet je in mijn ogen niet op, ik zie het als een soort kanabalisme je medemens eet je ook niet op.



Dat is altijd een mooie reden om vegetariër te worden, maar ik vind vlees te lekker. Onze medemens (wel onze mededier) eten we in onze beschaafde cultuur niet op, maar in van die vreemde zuiderse culturen deed dat men wel. Dit werd dan gedaan als er iemand stierf zo had men nog (extra) eten. Het kan dus handig geweest zijn in geval van hongersnood. Misschien smaakt dat lekker (k weet het nie). naar mijn weten doen dieren dat niet bij hun eigen soort.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 120 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 58 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl