Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 20:52:01

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 17-12-2006, 16:17:49 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-01-2006, 21:28:02
Berichten: 162
Hej lieven mensen...

Al een paar jaar heb ik last van bolumia-trekjes...het is niet heel ernstig maar natuurlijk niet gezond..en zwak!
Ik kan mezelf gewoon niet stoppen of sturen wat eten betreft (met alle gevolgen van dien...)
Al op heel veel manieren heb ik geprobeerd om gezond te eten
Maar steeds lukt het net niet, en daardoor heb ik geen vertrouwen meer in mezelf. Ik ben bang dat het me nooit meer lukt.

Het is een questie van zelfbeheersing. Soms gaat het heel goed, maar op de een of andere manier kan ik het niet volhouden.. steeds als ik me rot voel, of teleurgesteld in mezelf ga ik weer eten!!!!!

hebben jullie tips om mijn zelfbeheersing te verbeteren?
dankjewel!
Liefs Suuz

_________________
Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 17-12-2006, 16:29:31 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 26-10-2006, 12:32:35
Berichten: 168
Locatie: Vragender
best apart.. ik heb nu precies hetzelfde..
het is niet echt dat ik het helemaal heb..
maar af en toe, als ik me niet goed voel of voor mijn gevoel teveel gegete heb, moet alles dr weer uit..
ik wil dr ook mee stoppen.. maar het lukt me nog niet helemaal.. doe het ook niet heel vaak..
nu heb ik dus eigenlijk geen tips of advieze voor je.. maar kvind wel heel herkenbaar..
voor mij zijn die adviezen ook wel handig enzo..

liefs,!

_________________
aj moar skik hebt...!:)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 17-12-2006, 18:16:38 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2006, 19:08:10
Berichten: 317
Locatie: Overijssel
Hoi Suuz,

je vraagt om tips voor zelfbeheersing, maar volgens mij is het handiger om te kijken naar waarom je (te) veel eet, en waarom je vindt dat het er daarna weer uit moet. Ik denk dat het zo werkt: eten om leegte te vullen, en om niet te hoeven voelen misschien, en het er daarna weer uitgooien omdat je je schuldig voelt.

Dus - ook voor Moaneskiene - als je je aandacht erbij houdt als je eet (en je afvraagt: waar heb ik zin in? Wat is gezond of goed voor me, en wanneer heb ik genoeg gegeten?), ben je al een heel eind. Zeg het maar als je denkt dat ik er naast zit, maar eten waar je zin in hebt, wat goed voelt, ook qua hoeveelheid, gaat ook over om jezelf geven! Dus belang hechten aan jouw gevoel en wensen, daar naar luisteren en er wat mee doen. En dan in die volgorde, en in kleine stapjes :D
Misschien weet je wel wanneer zo'n bui er aan zit te komen. Realiseer je dan dat je een keuze(moment) hebt! Sta daar even bij stil, en kies dan wat je wilt.

Wees lief voor jezelf :hart:

Liefs Flora

_________________
Geen paniek! Niets is onder controle.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 17-12-2006, 21:39:00 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-01-2006, 21:28:02
Berichten: 162
Lieve flora en Moaneskiene, dankje voor de reacties...!
Flora volgens mij heb je gelijk...ik weet van mezelf wanneer er zo'n moment aankomt. Maar vaak ben ik dan zo moe, teleurgesteld in mezelf (of boos), dat niets me meer wat kan schelen..
Ik kan dan alleen nog maar aan de kortetermijn beloning van eten denken..

Als ik zeker ben van mezelf, (of heel verliefd:P) dan gaat alleen perfect, en dan snap ik ook niet hoe ik ooit zo kan zijn geweest..
Alsof ik er even niet bij was in die momenten.
Het gaat echt om dat keuze moment, waarin ik toch steeds het verkeerde kies.

En als ik het niet doe lijk ik het op te sparen, om dat uit eindelijk (na een uur, na een dag, na een paar weken) het weer ' in te halen' en weer in mijn oude patroon te vervallen....


En moaneskiene, alsjeblieft, doe het jezelf niet aan..een paar jaar geleden begon ik met dan uitspugen etc. gewoon omdat het me handig leek en ik af wilde vallen zonder dat het opviel... (niet eten bv.) maar echt het begint 'onschuldig' en je denkt dat je kan stoppen wanneer je wil, maar als je het eenmaal een keer hebt gedaan, je komt er niet meer vanaf!
Kijk even goed bij jezelf waarom je het doet...en stop asjeblieft, ik gun dit niemand!

_________________
Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 17-12-2006, 21:46:09 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 12-05-2005, 14:24:06
Berichten: 274
Locatie: hilversum
Heyhey,

ik heb ook heel lang eetproblemen gehad, dat is idd niet leuk. Ik had meer iets richting anorexia, met waarschijnlijk dus ook een andere oorzaak. Nu is het wel zo dat ik niet boven de 60 kilo wil wegen want dat staat me niet mooi, maar niet meer zoals eerst en ik van op een gezonder manier af.

Misschien helpt t om te zeggen dat het bij mij is omgeslagen door er simpelweg mee op te houden me er druk om te maken. Het klinkt heel simpel, maar wel doeltrffend! Dus ook niet meer zo druk maken als je wel zin hebt om veel te eten. Dat is nl zo gek niet hoor!

Misschien verandert dan ook de neiging om het eruit te gooien.

Weet dat het een heel simpel klinkende oplossing is, die heeft misschien ook meer met een besef en gevoel te maken dat het echt niet nodig is. Maar ik wilde eigenlijk vooral even reageren om jou, jullie, een hart onder de riem te steken. Veel sterkte hiermee, laat je niet gek maken en al helemaal niet door jezelf!

Veel liefs
Barbara

_________________
Music is a world within itself, in a language we all understand.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 17-12-2006, 21:52:29 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 26-10-2006, 12:32:35
Berichten: 168
Locatie: Vragender
heey

echt lieve berichtjes allemaal:) nee nouja, bij mij is het gelukkig ook niet zo erg! ik ben wel bezig met afvallen.. ben ongeveer 5 kilo afgevallen in 4 maand tijd ofzo.. maar dat is gewoon omdat ik mn eetpatroon heb aangepast enzo.. maar ik wil onder de 70 wegen, dus nu probeer ik dus op een slechte manier af te vallen.. gwoon eten doe ik wel, maar als ik dan een keer een vreetbui heb, of zoals suzanna al zei, als ik boos ben.. moet alles dr uit..

maar ik ga er mee stoppen, dat wil ik, dus dan lukt het ook!!
heel erg bedankt voor jullie berichtjes/tips enzo:)
suzanna, jij ook succes er mee..!

Liefs, Leonie!

_________________
aj moar skik hebt...!:)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 18-12-2006, 21:58:27 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-12-2005, 10:44:34
Berichten: 53
Locatie: Heerenveen
Beste Suuz,

Eigenlijk is het een vicieuze cirkel he: je voelt je niet goed en dan ga je eten, waardoor je je vervolgens weer rot voelt omdat je denkt: he verdorie heb ik het weer gedaan. Ik denk dat de enige manier om hier een einde aan te maken is door terug te gaan naar het eerste moment dat je je rot voelde en je begon te eten en merkte van hee, ik voel nu mijn verdriet of boosheid wat minder. Want vanaf dat moment ben je je onderbewuste negatief gaan programmeren, zodat er een steeds sterkere associatie is ontstaan met eten en je beter voelen. Ik denk dat hypnotherapie de snelste weg is om hier vanaf te komen. Omdat je dan direct je onderbewustzijn daarmee kunt aanspreken. Wel zou ik dan iemand opzoeken die lid is van de beroepsvereniging, zodat je zeker bent dat diegene een behoorlijke opleiding hierin heeft gehad.

De beroepsvereniging: http://www.hypnotherapie.nl/

groetjes en sterkte,


Eelke

_________________
- Er is alleen leven, opgang en ontwaking -
Jozef Rulof


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 15-01-2007, 16:29:57 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-01-2006, 21:28:02
Berichten: 162
Hej allemaal, fijne reacties ..dankje!
Eelke, wat houdt hypnotherapie precies in? Ga je dan onder hypnoze? (dat lijkt mee heel speciaal)

Het is zo lastig om uit je patroon te stappen..echt niet te geloven. Ik doe heel erg mijn best. Toch val ik vaak ineens bam..terug.

Ik blijf gewoon proberen, en ik zou graag wat meer over die therapie weten.
Al weet ik niet of ik die stap durf te nemen.

Moaneskiene, ik geloof dat we n beetje in het zelfde schuitje zitten.. :) en inderdaad, als je maar echt wil, lukt het ook. Maar soms lijkt de 'goede' weg niet zinvol. Zo veel makkelijker om dan toe te geven... ik ben nu al ruim een half jaar bezig met 'echt stoppen!' en toch ben ik nog wel eens terug gevallen..maar ik ga vooruit :D ik wens jou sterkte en kracht... het is het waard..
Ik wil niet meer dat mijn leven beheerst wordt door de gedachte aan eten..dik/dun..enzovoorts, er zijn zoveel belangrijker dingen die mijn aandacht nodig hebben en waarin ik me wil verdiepen!

barbara, t klinkt inderdaad simpel, maar ik geloof dat het dr wel op neerkomt ja! Het is ook een kwestie van zelfdiscipline denk ik.. doorzetten en gewoon doen wat je wil doen, niet wat je hersens hebben in geprogrammeerd.. naja de praktijk is altijd lastiger dan de theorie :( ..
Dankje voor je reactie.. en ik zal me niet (nog) gek(ker) laten maken door mezelf! thnx..

Liefs Suus

_________________
Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 15-01-2007, 20:36:14 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-06-2005, 02:25:26
Berichten: 916
Locatie: Overijssel
Vaak helpt het ook als je "weet" wat je eigenlijk met je lichaam aan het doen bent. klinkt hard maar als je respect hebt voor jezelf en je lichaam doe je zo iets niet. Wat is de reden dat je jezelf dan zo straft? Wees lief voor jezelf en geef jezelf eens een lieve knuffel en zeg wat lieve woordjes tegen jezelf. Merk dan wat het met je doet, kom je weerstanden tegen, is het juist mooi omdat je iets merkt waaraan je mag werken. :)

Respect voor jou omdat je het erkent. Daarin heb je al een stap naar jezelf toegezet :)
Het is goed dat je erover praat met mensen die het ook hebben meegemaakt of misschien nog inzitten. Zij kunnen je erkenning geven waardoor je merkt dat je eigenlijk toch niet zo gek bent :wink:.

Barbara zegt: Misschien helpt t om te zeggen dat het bij mij is omgeslagen door er simpelweg mee op te houden me er druk om te maken. Het klinkt heel simpel, maar wel doeltrffend! Dus ook niet meer zo druk maken als je wel zin hebt om veel te eten. Dat is nl zo gek niet hoor!

Door controle te willen hebben zet je jezelf alleen maar vast. Mooi gezegt Barbara!


Kus brenda

_________________
Liefde is.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-06-2007, 15:55:33 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30-03-2005, 12:56:26
Berichten: 1122
Locatie: Amsterdam
lieverd lieverd lieverdst,

je lichaam, je huis, je omgeving weerspiegelen jouw gemoedstoestand.
daarom voor jou een paar vragen

denk je dat anderen net zo streng zijn voor zichzelf als jij?
denk je dat anderen je zullen veroordelen om hoe je eruit ziet?
denk je dat als ze je veroordelen dat het jouw fout is?
waarom moet jij altijd goed zijn in alles?

lief. laat jezelf eens los, gaan. mensen veroordelen je niet om alles wat jij in de spiegel slecht aan jezelf vind. Mensen beoordelen je op je daden, je uitstraling. Als jij uitstraalt: "ik ben gelukkig" dan kan niemand daar om heen.

Het leven is zo een mooie leerschool, waarin dingen fout doen juist zo heerlijk is, want daar leer je van.
Je hoeft jezelf niet kwalijk te nemen dat niet alles goed gaat. In feiten, als je het heel nauw neemt, gaat alles juist goed ómdat het doel "leren" is in plaats van alles goed doen.

kijk jezelf eens aan in de spiegel en realiseer je dat jij het alleen met jezelf zo ver kan schoppen en zo een goede vriendschap op kan bouwen.
Vertrouw jezelf, je hoeft niet perfect te zijn, je hoeft niet eens goed te zijn.
sterker nog, als je met jezelf leert leven is het constateren van karakteristieke foutjes juist ontzettend lachwekkend en leerzaam.

Het is heerlijk te leren dat je MAG zijn wie je bent, en als je dat leert ben ik er van overtuigd dat je eetkicks verdwijnen. Want die zijn een straf voor iets "slechts" wat je hebt gedaan.
terwijl je jezelf juist mag belonen op zo'n moment, want hej het ging niet helemaal goed maar ik zie het en leer ervan hoe het volgende keer beter moet. en gedrag is niet in 1 middag verandert, dat duurt maanden, jaren of eeuwen. maar zie het als een uitdaging om van jezelf te houden en jezelf je misstappen te gunnen. Die horen er net zo hard bij..


dikke kus
en veel sterkte

Nynke

_________________
u.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 23-06-2007, 10:43:22 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-01-2006, 21:28:02
Berichten: 162
heej Nynke!

Bedankt voor je berichtje... het heeft me geroerd :oops: ! Ik ben heel blij dat je me dit schreef, het geeft me steun! Ik zal er aan denken op momenten dat ik het moeilijk heb en ik weet zeker dat het me zal helpen!

Liefs Suuz

_________________
Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl