Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 00:53:37

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 16-02-2012, 17:29:47 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
Hey hallo,

Ben druk de laatste tijd dus post echt nog maar sporadisch hier iets... Ik lees wel nog altijd mee op de achtergrond hoor, dus helemaal van mij af zijn jullie toch niet :wink:

De titel zegt het al een beetje... ongelofeloos maar waar.
Ik ben vegetariër vanaf mijn twaalfde, en echt vanuit intrensieke motivatie ( dus niet van woaw, ik heb dreads en ik geen vlees want dat hoort zo... :wink: ) maar omdat ik het een walgelijk idee vind om dieren als consumptie middel/ product te beschouwen...

Nu liep ik laatst door de supermarkt langs de lijken etalage ( de vlees afdeling) en wow, ik kreeg me toch ineens zin in kip zeg ik je!!! Die geur, hoe het eruit zag... ik krijg nu alweer water in mond gewoon... En dan besef ik me dat dit gebeurt en dan schrik ik echt van mezelf...

Ergens denk ik dat mijn lijf me een seintje probeert te geven van : "He, dit heb je nu gewoon even nodig". Maar ik merk dat mijn overtuiging van de laatste 15 jaar wel nog steeds geldt... Maar, ik wil natuurlijk ook het aller aller beste voor ons kleine kindje wat in mn groeit...

Dilemma dus...Zucht, wilde het even van me afschrijven...

Ik denk dat ik es op zoek ga naar een goeie scharrel/ bio slager... :|

Liefs!

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 16-02-2012, 18:03:01 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Weet je, er zijn mensen die bepaalde voedingsstoffen niet goed kunnen opnemen uit plantaardig voedsel maar wel uit vlees. Dan kunnen ze vegetariër willen zijn wat ze willen, ze worden er gewoon ziek van.

Als ik zo'n sterke trek had, dan zou ik het ook zeker nemen. Ik drink nooit melk, maar heel soms, 1 keer in de 2 jaar ofzo, dan koop ik een pak en drink ik het in 1 keer op. Heb ik er gewoon enorme trek in.

Ik ben al weer een hele tijd vegetariër maar een trek in vlees heb ik nog niet gehad. Nou ja, m'n lichaam reageert er wel gunstig op. Zo van "hmm dit zou ik wel lekker vinden". Maar het is geen sterke behoefte.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 16-02-2012, 18:19:19 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
Xen schreef:

Ik ben al weer een hele tijd vegetariër maar een trek in vlees heb ik nog niet gehad. Nou ja, m'n lichaam reageert er wel gunstig op. Zo van "hmm dit zou ik wel lekker vinden". Maar het is geen sterke behoefte.


Ja, maar je bent ook niet zwanger denk ik... ;)

En dat is ook het punt denk ik... in die 15 jaar dat ik geen vlees heb gegeten ook niets dan kokhals neigingen bij alleen al het zien van vlees... maar nu... damn!

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 16-02-2012, 18:35:15 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Ik ben zwanger met ideeën. Telt dat?

:P


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 16-02-2012, 18:42:47 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09-05-2011, 12:19:42
Berichten: 78
Hoi Binnenspiegel,

Ik werk part-time op een gynaecologie afdeling, waar onder andere zwangere vrouwen komen.
Als het niet goed gaat met een zwangere vrouw dan komen ze ter observatie een nachtje of meer op de afdeling. En hun vriend of echtgenoot komen soms met de gekste dingen aan die ze dan van hun vrouw moeten kopen. Sommige komen met 1 of 2 big mac menu's, of chinees menu. Ook turkse pizza, kebab halve haan, kaas(dan heb ik het niet over 1 plakje maar over een halve kilo!!) gaat er allemaal in. Soms vraag ik me echt af waar het allemaal blijft.. maar ja ze eten voor 2;)
Het is soms zo erg dat de echtgenoot of vriend dan snachts gebeld worden door hun vrouw of ze even iets te eten willen brengen.. erg grappig als je nachtdienst hebt en vervolgens zo'n man voorbij ziet komen met een hele maaltijd;P

Maar het is ook heel normaal om iets te willen wat er bij jouw normaal niet in gaat... hoe raar dan ook.. komt door de hormonen.. je kan toegeven.. maar je kan ook iets heel vets gaan eten of zo.. om het een beetje te compenseren;p

Groet, Albert

_________________
Anything is possible if you put ur mind to it!

Onderzoek alles, behoud het juiste!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 16-02-2012, 23:52:18 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
Xen schreef:
Ik ben zwanger met ideeën. Telt dat?

:P



:lol: ... pffff

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 17-02-2012, 00:02:56 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
albert87 schreef:
Hoi Binnenspiegel,

Ik werk part-time op een gynaecologie afdeling, waar onder andere zwangere vrouwen komen.
Als het niet goed gaat met een zwangere vrouw dan komen ze ter observatie een nachtje of meer op de afdeling. En hun vriend of echtgenoot komen soms met de gekste dingen aan die ze dan van hun vrouw moeten kopen. Sommige komen met 1 of 2 big mac menu's, of chinees menu. Ook turkse pizza, kebab halve haan, kaas(dan heb ik het niet over 1 plakje maar over een halve kilo!!) gaat er allemaal in. Soms vraag ik me echt af waar het allemaal blijft.. maar ja ze eten voor 2;)
Het is soms zo erg dat de echtgenoot of vriend dan snachts gebeld worden door hun vrouw of ze even iets te eten willen brengen.. erg grappig als je nachtdienst hebt en vervolgens zo'n man voorbij ziet komen met een hele maaltijd;P

Maar het is ook heel normaal om iets te willen wat er bij jouw normaal niet in gaat... hoe raar dan ook.. komt door de hormonen.. je kan toegeven.. maar je kan ook iets heel vets gaan eten of zo.. om het een beetje te compenseren;p

Groet, Albert



Wow, ja.. dat is wel heel confronterend zeg... Dalijk verander ik ook nog in zo'n veelvraat...!!! :shock:
Naja, dat eten voor twee snap ik niet helemaal... Tuurlijk, je lichaam verbruikt wat meer maar wat ik heb begrepen wordt het pas echt 'bij eten' wanneer je borstvoeding gaat geven... Toch?!
Nouja, dat duurt nog even zeg maar...

Ik vind vooral gezonde voeding belangrijk, wij eten echt maximaal eens in de twee weken een zelfgemaakt frietje... Mac Donalds.. damn, daar heb ik nog nooit iets van gegeten ( yep, die mensen bestaan!), en één ding weet ik zeker in mn leven... ik ga nooit iets van die vatsige troep eten... Als je ergens plastic fantastic food krijgt is het wel in die toko...

Maar hetgeen wat je omschrijft herken ik wel.. het is een ramp als we nu boodschappen gaan doen... Opeens kies ik heel andere dingen uit de schappen... :| ik kan dan volgens mijn vriend ook echt als een verslaafde reageren ( verwijdde pupillen, het voedingsmiddel de hele tijd vasthouden ipv in het winkelwagentje leggen... etc..) :roll:

Boh, ben echt benieuwd hoe dat met het vlees gaat aflopen... Mijn hoofd wil het niet. Ik ben nog steeds zo vegetarisch als een konijn... Maar mijn lijf zegt wat anders...

Liefs!

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 17-02-2012, 12:59:13 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-12-2011, 19:40:22
Berichten: 66
Locatie: Frankrijk
Ik ben ook vegetarier, maar heb geen ervaring met zwanger zijn.... Ik weet wel dat je vlees niet per se nodig hebt, het is makkelijker om bepaalde voedingstoffen binnen te krijgen, maar je kan alles ook uit andere producten halen... noten, granen etc. etc.

Ik kan me goed voorstellen dat je lichaam opeens andere dingen vraagt met al die hormoonveranderingen, en nu je voor twee moet eten. Zelf kan ik niet herinneren hoe vlees smaakte, dus is moeilijk te beoordelen... maar ik ken wel het gevoel dat ik ergens heel erg zin in heb, maar het niet mag/wil eten van mezelf.... Dan ga ik na waarom ik dan precies daar zin in heb, de zoetigheid, de vettigheid, iets heel zouts, de structuur etc. Als ik bijv. heel erg zin heb ik kaas, maar ik eet rijst, met pesto, olijfolie, lekker zout... kan dat soms de trek in kaas wegnemen... snappie ?

Trouwens, als je in de buurt van Utrecht woont..? Daar is nu op de Voorstraat een Vegetarische slager. Die heeft bijvoorbeeld saucijzenbroodjes, gehaktballen en zalm... maar niet zoals die vervangers in de AH, maar gewoon ECHT. Sommige producten waren zo echt dat ik geen behoefte had om ze te eten, ookal wist ik dat het vegetarisch was.. gewoon omdat het téveel lijkt op vlees. Misschien kan je eens gaan kijken ;)

Sterkte ermee ! Doe wat je wil, zorg dat je geen spijt hebt later. Snap dat het heel dubbel is....

_________________
toeval bestaat niet - geniet zoveel mogelijk, en leer van alles


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 17-02-2012, 13:10:19 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Haha, geweldig om vleeseters mee te foppen :D.

Voer je ze 5 keer dat nepvlees en dan na de 5e keer zeg je, weet je, dit is eigenlijk allemaal vegetarisch.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 17-02-2012, 13:31:32 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2010, 22:23:31
Berichten: 3743
Locatie: Grunn
Hey binnenspiegel,

Ik begrijp je dillema wel, want ik ben sinds een jaar vegetarisch, terwijl ik eigenlijk een enorme vleesvreter was :lol: ... Je bent niet de enige vegetariër met dit probleem; bij mij loopt het water ook altijd in de mond als ik vlees of vis zie en dan kost het wat moeite om je in te houden. Niks om je schuldig over te voelen.

Het enige wat ik je kan meegeven is: Doe wat je zelf prettig vind. Met biologisch vlees is in principe helemaal niets mis en de mens is van nature een omnivoor. Als je gevarieerd en goed eet hoeft je kind absoluut geen schade te ondervinden; de juiste stoffen krijg je immers wel binnen. Je zou ervoor kunnen kiezen om een keer langs de huisarts te gaan om te kijken of de stoffenhuishouding in je lichaam nog klopt. Dan heb je wat zekerheid :wink: .

Groetjes,
Blackbird

_________________
Tom schreef:
Er is geen hoop meer voor deze we dit forum.
Zonder Blackbird zijn er alleen nog maar super strenge moderators over :'(

Ik sal de haat overleve,
de lievde een kans geve,
de b1tches ontwijke
en me einddoel bereike.


PS Haters gaan haten!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 17-02-2012, 13:52:16 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Er zijn wel vegetariërs die misselijk worden als ze vlees eten.. Hoewel ik daar weinig ervaring mee heb.

Maar je moet maar zo denken: geen enkele overtuiging is absoluut. Als je zou moeten overleven in de wildernis en er waren geen handige aardappelvelden in de buurt waarvan je kon oogsten, dan zou je toch moeten vissen en konijntjes moeten strikken.

Natuurvolkeren eten allemaal vlees maar vaak (meestal?) houden ze geen dieren. De Sioux indianen geloofden dat alle dieren en planten heilig zijn, maar dat het 'rechtvaardig' is om van de natuur te nemen wat je nodig hebt. Ze deden dit echter wel met het allergrootste respect, dwz. ze vroegen eerst toestemming aan de geest van het dier voordat ze het doodden. Dit deden ze met alles, zelfs met sprokkelhout.

In het spel World of Warcraft is er een quest waarbij je gaat praten met gorillas. De vraag die je aan ze stelt is: wat heb je geleerd over het leven? En de gorilla antwoordt: De lopende planten eten de kleine dieren. Wij eten de lopende planten. De dinosaurussen eten ons. Dit is zowel eerbaar als natuurlijk. De mensen en de orcs doden ons voor de huid, en laten het lijk achter om te verrotten. Daarom vallen we de mensen en de orcs aan.

In de natuurlijke orde der dingen vindt een dier het niet erg om als voedsel te dienen voor iets anders. In de 'beschaafde' maatschappij echter wordt het dier niet slechts gedood voor vlees, maar bovendien als slaaf gehouden, waarbij zijn leven niet meer van hem is maar simpelweg wordt uitgebuit voor onze doeleinden.

Dat is de reden dat ik geen vlees eet. Eigenlijk zou ik ook moeten stoppen met kaas eten. Maar melkkoeien vinden het op zich niet zo erg, als ze maar hun eigen ding kunnen doen. Het zijn dan een soort huisdieren.

Persoonlijk heb ik daarom ook veel moeite met vlees eten al is het maar een enkele keer. Het is zo respectloos.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 17-02-2012, 17:46:53 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Ik ben zelf van het idee dat op het moment juist álles wordt gebruikt van beesten.
Het vel is misschien het enige wat overblijft van een vleeskoe... Als het niet samen met de botten naar een lijmfabriek gaat.
Met de ontwikkelingen op het gebied van separatorvlees... Het mooie vlees wordt verkocht in de super, het minder mooie verwerkt in gehakt, het lelijke in de worsten en wat over is naar kroketten en honden/kattenvoer. Bouillon van de botten/pezen trekken en hóp naar de lijmfabriek...

Hoe kan je een groter rendement aan een koe geven?
Alles wordt gebruikt.

Nu heb ik het overigens niet over of deze koeien (of andere beesten wat dattegaat) een fijn leven hebben. Dat is een andere vraag... Maar ze worden volledig opgemaakt.

Wat betreft het hebben van trek. Is in mijn ogen een gevolg van de zwangerschapshormonen. Sommigen krijgen trek in haring met slagroom. Jij krijgt trek in vlees.
Ikzelf ben ervan overtuigd dat veel impulsen er zijn om je leven beter te maken / meer in evenwicht. Veel behoefte aan een bepaalde kleur, trek in bepaald eten? Mogelijk een tekort in zichzelf.

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 17-02-2012, 20:17:00 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Jup alles wordt gebruikt... maar niet op een heilige manier.

Er was op de PlayStation een spelletje Oddworld: Abe's Oddysee. Oddworld was een wereld waarin mensachtige wezens, de Mudokon, als slaven werden gehouden door de Glukkons, kwaadaardige zakenmensen. De Glukkons hielden de Mudokon als slaven niet voor arbeid maar om ze te verwerken in levensmiddelen. Het is aan de speler, die een Mudokon speelt genaamd Abe, om zijn volk te bevrijden en een einde te maken aan de slavernij.

lol het was een vet spel maar toch dringt de parallel niet helemaal door ;-).


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 17-02-2012, 20:23:50 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09-05-2011, 12:19:42
Berichten: 78
binnenspiegel schreef:
Wow, ja.. dat is wel heel confronterend zeg... Dalijk verander ik ook nog in zo'n veelvraat...!!! :shock:
Naja, dat eten voor twee snap ik niet helemaal... Tuurlijk, je lichaam verbruikt wat meer maar wat ik heb begrepen wordt het pas echt 'bij eten' wanneer je borstvoeding gaat geven... Toch?!
Nouja, dat duurt nog even zeg maar...

een veelvraat zal wel meevallen;P maar zo af een toe een eet aanval is volkomen normaal :wink:
Ja, bij borstvoeding eet je inderdaad voor 2, maar nu zorg je ook voor voedingsstoffen voor de baby, dus niet voor 2 eten maar wel de juiste stoffen eten, want de baby in de buik heeft ook voedingsstoffen nodig! :wink:


binnenspiegel schreef:
Ik vind vooral gezonde voeding belangrijk, wij eten echt maximaal eens in de twee weken een zelfgemaakt frietje... Mac Donalds.. damn, daar heb ik nog nooit iets van gegeten ( yep, die mensen bestaan!), en één ding weet ik zeker in mn leven... ik ga nooit iets van die vatsige troep eten... Als je ergens plastic fantastic food krijgt is het wel in die toko...

Maar hetgeen wat je omschrijft herken ik wel.. het is een ramp als we nu boodschappen gaan doen... Opeens kies ik heel andere dingen uit de schappen... :| ik kan dan volgens mijn vriend ook echt als een verslaafde reageren ( verwijdde pupillen, het voedingsmiddel de hele tijd vasthouden ipv in het winkelwagentje leggen... etc..) :roll:

Boh, ben echt benieuwd hoe dat met het vlees gaat aflopen... Mijn hoofd wil het niet. Ik ben nog steeds zo vegetarisch als een konijn... Maar mijn lijf zegt wat anders...

Liefs!


Tja als je vegetaries, dan zal je idd niet bij de mac eten;)
Mac. is ook geen fav. voor mij!
Zolang je maar goede vervangers eet, zeker vanwege je baby! Maar dat zal wel goed zitten;)

Succes in iedergeval de komende tijd.

En mocht je het echt niet kunnen weerstaan.. denk maar zo, elke winkel besteld een bepaald hoeveelheid vlees die ze verkopen.. het vlees wat over is, gooien ze weg. En er blijft bijna altijd vlees over, omdat het uiteindelijk goedkoper is vlees weg te gooien, dan dat klanten niet meer komen omdat de schappen steeds leeg liggen...

_________________
Anything is possible if you put ur mind to it!

Onderzoek alles, behoud het juiste!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 17-02-2012, 21:30:22 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
Ja, snap niks meer van mn lijf en mn behoeftes in voeding... vanavond aardappeltjes met spruitjes en visticks gemaakt... Echt een combi van niks maar goed, echt zin in... opeens bedacht ik me... "ooh, spekjes zouden ook echt lekker zijn door de spruitjes heen..."

WTF! :shock: Ik eet al meer dan 15 jaar geen vlees meer, ik zou indd ook niet meer weten hoe het smaakt! haha...

We gaan ( als dit zo blijft aanhouden) volgende week hier net over grens eens kijken bij een biologische/ scharrel slager... Ik vind het belangrijk dat een dier een dierwaardig leventje heeft gehad ( wat in mijn ogen inhoud, lekker buiten kunnen lopen, lang genoeg bij moeder en de rest van de kudde kunnen lopen, natuurlijk gedrag ontwikkelen, en minimaal 2 jaar kunnen leven...) Daar houdt deze boer allemaal rekening mee... Ook slacht hij de dieren aan huis, ze staan dus niet eerst uren lang op een transport wagen...

Als ik dan toch zo nodig aan die zwangerschaps hormonen moet toegeven, dan wel enigzins zonder al te grote schuld gevoelens... ( hoewel ik me nog steeds afvraag of ik het echt in mn mond krijg en krijg afgeslikt...)

@BB: Ik laat jaarlijks mn bloed testen en zit altijd netjes binnen de gezonde waardes. 29 ebruari zijn we weer bij de verloskundige, zij gaat me helemaal doormeten, bloed afnemen, etc. Dus dan komen we opnieuw meer te weten...

@Xen: Yep, ik heb een keer bij de chinees een stukje verdwaalde ham in mn eten gekregen... Ik heb echt een week buikpijn gehad... dus ja, met name je darm flora stemt zich af op bepaalde voedingsgewoontes...


Sowieso, wij mensen zijn van nature fructivoren en verzamelaars... Dit zie je aan alles bij ons lijf ( geen grote snijtanden, geen klauwen, etc... Wij lijken in onze bouw en lichaams kenmerken het meest op de aap, juist en wat die...? Onze darmen zijn te lang voor vlees en de vertering hiervan. Vlees brengt hierdoor extra gifstoffen met zich mee... Er bestaan interessante boeken hierover...

Bedankt voor het meedenken/ meeleven allemaal... waardeer ik echt! :hart:
Liefs!

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl