Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 20:35:43

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: veganisme
BerichtGeplaatst: 26-09-2008, 15:44:43 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 12-09-2008, 20:38:34
Berichten: 28
Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort veganist, vooralsnog voornamelijk op het gebied van eten en af en toe eet ik nog wel eens wat vegetarisch omdat het niet altijd even gemakkelijk is om iets veganistisch te krijgen. Maar grotendeels eet ik alleen plantaardige voeding. Nu is mn eetpatroon bij lange na niet zoals ik het graag zou zien, ik heb hiervoor nogal wat eetproblemen gehad en het is knap lastig om nu een heel nieuw eetpatroon op te bouwen.

Ik vroeg me af of er nog meer mensen waren die veganist zijn en wat zij zoal op een dag eten.

ben benieuwd,

Jasje


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: veganisme
BerichtGeplaatst: 26-09-2008, 20:56:07 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Haai Jasje,

ik weet niet of het mijn plaats is het volgende te zeggen, daarom: als het je stoort, negeer het!

Ik denk niet dat het verstandig is om aan een dieet patroon (want dat is het, niet om af te vallen maar voor een ander ideaal) te beginnen als je aan het herstellen bent van een eet-stoornis. Mijn raad zou zijn; als je er echt problemen mee hebt vlees te eten, begin dan met het stoppen met vlees maar blijf vis eten. leer, bont en dergelijke hoef je natuurlijk niet te dragen. Spreek met je huisarts en/of therapeut over de keuze die je wilt gaan maken en maak een afspraak met een diëtist(e).

als het om informatie gaat geef ik je het volgende:

http://www.veganisme.org/ ; is een erg informatieve site over veganisme.

Iedere site over veganisme stelt dat je een evenwichtig dieet moet vinden met voldoende voedingsmiddelen die het vlees en de zuivel vervangen. Vreemd genoeg kan ik nergens vinden wat die verhoudingen zijn. Wel vind ik veel shock and horror verhalen over veganisten die te ver gaan. hmz...

succes in je keuze maar let op jezelf!

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: veganisme
BerichtGeplaatst: 14-01-2009, 19:30:02 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 12-09-2008, 20:38:34
Berichten: 28
Hoi Truitje,

Nog bedankt voor bovenstaande reactie, alweer een tijdje geleden dat ik dit bericht poste. Intussen gaat het met het eten wel beter, het is niet zozeer dat ik niet weet wat ik zou moeten eten, dat weet ik net zo min als wanneer ik als vegetarier of omnivoor zou eten, ik doe gewoon maar wat en het bevalt me wel, ik probeer meer op m'n gevoel af te gaan.

Ik heb veel over voeding gelezen in de periode dat ik nog erg in m'n eetstoornis zat, ik weet het dus eigenlijk ook wel en ik heb ook een lijst van de dietiste, maar ik was vooral benieuwd naar voorbeelden uit de praktijk van anderen die veganist zijn.

Maar toch bedankt voor je input. De site ken ik, dat is waarschijnlijk ook wel een geschikte plek om antwoord op m'n vragen te krijgen.

Jasje


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl