Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 00:10:49

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Goede voeding
BerichtGeplaatst: 08-07-2008, 18:06:47 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Zo kun je het ook interpreteren, maar wat ik bedoelde is, dat je eigenlijk meer ruimte overhoudt om groentes e.d. te gaan eten.
Uiteraard zitten in vlees andere stoffen, ofwel in hele andere verhoudingen. Echter, een overkill aan groentes lijkt me erg sterk (behalve dan grote porties peulvruchten wegens gisting, of iets soortgelijks). Volgens mij is er nog nooit in de geschiedenis iemand dood gegaan wegens een overdosis bloemkool! :)

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Goede voeding
BerichtGeplaatst: 08-07-2008, 18:30:47 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Ahhhhhh! Dan heb ik het niet goed begrepen haha, excuses!

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Goede voeding
BerichtGeplaatst: 09-07-2008, 08:25:16 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Vyumae schreef:
Volgens mij is er nog nooit in de geschiedenis iemand dood gegaan wegens een overdosis bloemkool! :)


lol... nouja... misschien is er een manier.

als je te veel water drinkt in een te snelle tijd (we hebben het over 6-8 liter in een uur) kan je daaraan sterven. als je een waterige groente neemt en daar zo snel en veel van eet misschien?1 :D

whahahahaaaa

tja, wat betreft die zielige diertjes... zolang je niet veel en biologisch eet... het ligt in de natuur van de mens om groenten én vlees te eten. niet voor niets hebben wij 'malers' 'snijders' en 'scheurders' in ons gebit.

en kom nou niet aan met al die bs dat het spijsverteringskanaal van de mens niet gemaakt is voor het verteren van vlees.. dat is echt onzin.. het kan alleen niet té veel vlees aan. net zoals dat je geen hele fles azijn op kan eten.

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Goede voeding
BerichtGeplaatst: 09-07-2008, 09:18:41 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Citeer:
en kom nou niet aan met al die bs dat het spijsverteringskanaal van de mens niet gemaakt is voor het verteren van vlees.. dat is echt onzin.. het kan alleen niet té veel vlees aan. net zoals dat je geen hele fles azijn op kan eten
Dat zul je mij ook niet horen zeggen. De mens is een omnivoor. :)

Citeer:
als je te veel water drinkt in een te snelle tijd (we hebben het over 6-8 liter in een uur) kan je daaraan sterven. als je een waterige groente neemt en daar zo snel en veel van eet misschien?1
Ja, daar heb ik een tijdje terug ook kennis van genomen. Het kan een flinke aanslag op de nierfunctie zijn. Bijvoorbeeld als je drugs gehad hebt, of een tijd lang heel weinig vocht hebt binnengekregen, geloof ik.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Goede voeding
BerichtGeplaatst: 09-07-2008, 09:28:36 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
nee na/tijdens drugsgebruik droogt het lichaam juist extreem uit. het is dan belangrijk zo veel mogelijk vocht binnen te krijgen...

dit is wat er in engeland gebeurde

Citeer:
Man sterft door overdosis water
Een 35-jarige Britse man is afgelopen september dood in zijn badkamer gevonden nadat hij een enorme hoeveelheid water had opgedronken. In eerste instantie werd aan een hartaanval gedacht, maar uit de autopsie blijkt nu dat de man gestorven is aan watervergiftiging. De grote hoeveelheid water die hij gedronken had, zorgde er namelijk voor dat zijn hersenen gingen uitzetten. De theorie achter deze gruwelijke dood is dat het lichaam de plotseling grote hoeveelheid zouten in het water niet kan verwerken. Het is nog niet duidelijk waarom deze man zoveel water naar binnen heeft gewerkt. Waarschijnlijk leed hij aan een depressie. Doorgaans zijn het marathonlopers die sterven door watervergiftiging omdat ze na een wedstrijd ineens teveel water drinken. Onlangs overleed ook een vrouw uit Californië door watervergiftiging omdat ze voor een radiowedstrijd zoveel mogelijk water moest drinken, zonder naar het toilet te gaan.

ledi - 02-02-08 - © De Standaard - Reageer NU!


tja

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Goede voeding
BerichtGeplaatst: 11-08-2008, 14:06:28 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 28-12-2005, 10:43:19
Berichten: 2370
Locatie: Noord-Holland
Tegenwoordig eet ik alleen nog maar vegetarisch. Ik laat het vlees staan. Voel me er stukken beter door moet ik zeggen. Wel eet ik gewoon vis, is lekker en gezond. De stoffen die ik niet door vegetrisch eten binnen krijg, krijg ik wel door andere producten binnen. Moet nu veel noten en zuivel binnen zien te krijgen.

_________________
Weglopen van de waarheid is weglopen van jezelf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Goede voeding
BerichtGeplaatst: 11-08-2008, 20:10:25 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-08-2008, 21:43:03
Berichten: 102
Locatie: In my dreams
Je kan inderdaad een watervergiftiging krijgen, water is goed voor je, maar niet teveel. ;)
Ik ben ook vegetarier, sinds mijn elfde eet ik geen vlees of vis meer, wel melk en (scharrel)eieren.
Mijn voedingspatroon is niet echt gezond, ik drink wel voornamelijk water, appelsap en thee, maar qua eten... Ik eet het liefst friet, kaassouflé, pannekoeken en chocolade. XD Op mijn brood doe ik altijd chocopasta, heel af en toe kaas. In de vla doe ik altijd hagelslag. Ik eet (te) weinig groente en fruit. Ik eet wel veel melkproducten en regelmatig eieren. Op mijn gewicht hoef ik in ieder geval niet te letten, ik kan eten wat ik wil en blijf dun.

_________________
For one human being to love another, that is perhaps the most difficult of all our tasks... The work for wich all other work is but preparation.
- Loving Annabelle


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Goede voeding
BerichtGeplaatst: 01-11-2008, 20:01:21 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-10-2008, 18:40:10
Berichten: 27
Hallo allemaal,

Ik zit zo alle berichten te lezen en ik vind het erg interessant. Ik vind dat iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt. Voor de één is dat veganisme, voor de ander vegetarisch, voor een ander de hele dag snacken, en alles wat hier tussenin zit :wink: Persoonlijk denk ik niet dat ik veganist zou kunnen zijn, maar als er mensen zijn die dit wel kunnen en zich er goed bij voelen... Waarom dan niet? Het lijkt me zeker niet verkeerd, zolang je maar wel voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt. Ik sluit me helemaal aan bij Truitje, teveel is niet goed en te weinig ook niet! En voor iedereen ligt die grens ergens anders.

Ik merk wel aan mezelf dat ik de laatste tijd kieskeuriger word met eten. Vroeger at ik in principe alles wat m'n moeder me voorzette en dacht ik er niet bij na. De laatste paar maanden merk ik dat ik slechter reageer op sommige producten, terwijl ik daar vroeger geen last van had. Zo wil ik nou liever geen varkensvlees, pizza's en melk meer, omdat m'n lichaam er niet goed op reageert. Een logische verklaring hiervoor heb ik niet echt, (maar goed wat is logisch :P) maar als ik het toch zou moeten verklaren dan zou ik zeggen dat het komt doordat ik de laatste jaren erg (geestelijk) gegroeid ben, en steeds meer mezelf ben gaan zijn. Ik denk dat ik daardoor beter kan voelen wat wel en niet goed is voor m'n lichaam.

Het komt er dus op neer dat iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt. Haha daar had ik nou zoveel tekst voor nodig :mrgreen:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Goede voeding
BerichtGeplaatst: 05-11-2008, 18:26:50 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30-03-2005, 12:56:26
Berichten: 1122
Locatie: Amsterdam
Stev schreef:
Vyumae schreef:
Omdat er zonder vlees een gat in je menu valt, vul je dat natuurlijk op met extra groentes! (is in ieder geval wel snugger...)


In vlees zitten toch hele andere stoffen dan groenten? Zometeen heb je een overkill aan groenten en mis je de stoffen die in vlees zitten...


dit is dus onzin. Elke stof is opgebouwd uit een aantal vaste stoffen (vraag me niet ze allemaal op te noemen) het is enkel wel zo dat de onderdelen van die stoffen waaruit vlees is opgebouwd dichter bij de stoffen in het menselijk lichaam liggen omdat vlees nou eenmaal op vlees lijkt en dus makkelijker op te nemen zijn.
Zo neemt een mense makkelijker b12 op uit vlees dan uit een plant. Dat er in planten geen b12 zit is dus onzin, maar je hebt veel meer nodig. Eigenlijk kom je daarvan dus als vega altijd te kort = pilletje slikken.

Een vega moet bewuster zijn met voedsel en wel degelijk even langs een kundige gaan om erover te praten. Maar volg je de adviezen goed op en laat je eens in de vijf jaar een bloedcheck doen dan is er helemaal niets aan het handje.

_________________
u.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl