Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 18:27:30

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Goede voeding
BerichtGeplaatst: 04-02-2008, 15:03:22 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-08-2005, 14:09:54
Berichten: 200
Locatie: Enschede
Afbeelding

Ik ben er van overtuigd dat goede voeding (of beter gezegd: op een bewuste manier met voeding om gaan) ook zijn helende kracht heeft.

Ik ben zelf 'vegetarier' (met een beetje vis en af en toe biologisch vlees) en sinds kort heb ik iemand leren kennen die veganist is (en er ook enthausiast mee bezig is). Hij weet veel van voeding en heeft me weten te inspireren er ook mee bezig te gaan. Ik heb boeken over lekker vegetarisch koken gelezen en heb me aangemeld bij allerlei vega hyves en zo geleerd hoe ik genoeg vitaminen/mineralen binnen kan krijgen. Ook heb ik allerlei nieuwe producten uitgeprobeerd waar ik voorheen nog nooit van gehoord had!

De producten waar ik me minder goed bij voel die laat ik tegenwoordig staan. Soms omdat ik er allergisch voor ben of soms omdat er ingredienten inzitten die ik liever niet eet. Zo eet ik liever producten rauw en puur zonder enige toevoegingen van kleur en smaakstoffen. Ook suiker en zout probeer ik te matigen (honing is bijvoorbeeld een goed alternatief voor suiker).

Ik merk dat ik me nu een stuk beter voel en ik ben zeer dankbaar voor de vrije tijd die ik momenteel heb om mijn voedingspatroon aan te passen.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Goede voeding
BerichtGeplaatst: 04-02-2008, 15:37:54 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 11-01-2008, 12:23:55
Berichten: 63
Locatie: Nijmegen
Hoi jy bent vast pas begonnen met vegetarisch te gaan eten.
Ik wil geen volgende discussie beginnen maare mag je jezelf een vegetarier noemen als je nog vlees eet??
Ik ben al 20 jaar vegetarisch en sinds mn 6e eet ik ook geen vis meer want dat vind ik zielig vis is ook vlees (zoveel discussies over gehad :lol: ) Of dan krijg je van die vragen van waarom eet je dan nog eieren echt er zijn werkelijk mensen die dan denken dat je een dood kuiken zit te vreten!
Ik heb zelf geprobeerd om veganist te zijn voor een dag maarja zat binnen een half uur al aan de chocomel met slagroom zonder t besef te hebben. Maar ik zag ook in dat veganist zijn moeilijk was want je eet bijna nix meer. Heb vorige week die sojamelk geprobeerd :? Dat was geen suc6 smaakt naar pannekoekenbeslag getsie.

Ik ben het goed zat om telkens te moeten horen dat als je vlees eet ben je gezonder en dat ik wat mis.
Ik leef nog en ben niet ziek en voel me super en me lichaam heeft zich erop aangepast!!

Zo dat wilde ik ff kwijt vegetarisch zijn is gezond voor je lichaam.

Groetjes Famke


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Goede voeding
BerichtGeplaatst: 04-02-2008, 17:03:40 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2007, 19:16:51
Berichten: 452
Locatie: Rozenburg
Vegetarier zijn is niet persé goed voor je lichaam (het ene onderzoek sluit het andere weer uit dus het is een nutteloze discussie), máár het is wél goed voor dieren en ik denk dat elke vegetarier het uiteindelijk daar voor doet. Dat ik wat mis als ik geen dood dier eet vind ik niet erg.

Overigens ken ik wel wat mensen die de stap hebben gemaakt naar veganist maar niet bij iedereen is dat uiteindelijk gunstig uitgepakt. Dat is hetzelfde als bij vegetarier worden, voor sommige mensen pakt het niet goed uit. Het draait er dus om, hoe serieus je bent en hoe veel je er voor over hebt. Als je het niet erg vindt om bijvoorbeeld wat vermoeider door het leven te gaan, dan kun je doen wat je wilt. Anders moet je toch een beetje matigen in wat je wel of niet tot je neemt. Dat kun je alleen voor jezelf uitvogelen aan de hand van experimenten.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Goede voeding
BerichtGeplaatst: 04-02-2008, 19:48:03 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
'Bewust eten' is altijd goed. Dan zou je zeker kunnen zeggen dat het een helende kracht heeft. Maar zoals Sado het al zei, het is maar net hoe zoiets voor jouzelf uitpakt. Sommige mensen zouden het geen week uit kunnen houden als vegetarier, en sommige zijn het hun hele leven zonder enige problemen. Ik ben zelf vegetarier, maar ik eet af en toe vis. Dit omdat ik anders een boel zink, ijzer, en weet ik niet wat nog allemaal meer voor pillen moet gaan slikken, anders gaat t fout. Maar t liefst zou ik ook geen vis eten. Veganist vind ik voor mezelf te ver gaan.. Maar ik heb respect voor de mensen die t kunnen! Maarja, alle beetjes helpen, niet waar? De uitspraak 'als je leren schoenen draagt, kan je net zo goed ook vlees eten' slaat uiteindelijk ook nergens op..

Maar goed, leuk topic! Altijd fijn om over eten te praten :D

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Goede voeding
BerichtGeplaatst: 04-02-2008, 20:57:43 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-08-2005, 14:09:54
Berichten: 200
Locatie: Enschede
Ja, mooi verwoord! :hart:

Maar pakken jullie ook eten uit de schappen op je gevoel? Of heb je een vast eetschema? Ben je gevoelig voor het eten van veel snacks?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Goede voeding
BerichtGeplaatst: 04-02-2008, 22:11:54 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 11-01-2008, 12:23:55
Berichten: 63
Locatie: Nijmegen
ff om op jullie terug te komen, ik ben al vegetarisch sinds me 2e mn moeder was t geworden en wilde niet meer appart koken dus egt keuze heb ik niet gehad en het is nu ook niet van mmmm ik wil t s proberen want ik ken t niet en wat ik niet ken hoef ik ook niet te missen. Mij zoontje geef ik nu wel de keuze voor heb bak ik wel vlees. Maar ik voel me heel gezond en ben niet moe. Kan me voor stellen dat als je het altijd wel gegeten heb dat je lichaam dan wel ff een klap krijgt dan wordt je ziek zou ik nu ook worden als ik weer met vlees zou beginnen mn lichaam is het gewoon niet gewend.

Ik zelf pak in de supermarkt gewoon wat ik lekker vind ik eet veel groente fruit, noten, zuivel en als de portemonnee t toe laat af entoe ook een soja burger ofwel valles of tofu.
Vind het alleen niet erg in me voordeel werken in een cafetaria of restaurant .. erg logisch eigenlijk :)

Groetjes Famke:D


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Goede voeding
BerichtGeplaatst: 04-02-2008, 22:12:55 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2007, 19:16:51
Berichten: 452
Locatie: Rozenburg
Ik eet alles door elkaar op verschillende tijden. :P

Ik geef meestal niet om snacks, als ik honger heb eet ik vaak brood.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Goede voeding
BerichtGeplaatst: 04-02-2008, 22:14:29 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 11-01-2008, 12:23:55
Berichten: 63
Locatie: Nijmegen
Mile schreef:
Ja, mooi verwoord! :hart:

Maar pakken jullie ook eten uit de schappen op je gevoel? Of heb je een vast eetschema? Ben je gevoelig voor het eten van veel snacks?


Of mensen van vegetarisch gevoelig worden vooor snacks ?
ik denk dat dat verschilt bij iedereen ook met vleeseten de een kan zoveel snacken als ie wil en komt nix aan en heeft r een last van maag of darmklachten en de ander wel.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Goede voeding
BerichtGeplaatst: 05-02-2008, 07:56:19 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Als ik snack, kom ik niks aan, maar niet wil niet zeggen dat t goed voor me is. Alleen maar patat zou ik sowieso niet willen, want ik vind t helemaal niet erg om groente te eten. Eigenlijk eet ik gewoon wat ik wil eten.. Mn avondeten wordt dan wel bepaald door mn ouders, tenzij ik op zeldzame momenten zelf aan t koken sla :lol:
En eten uit schappen pakken op gevoel, hoe bedoel je dat precies? Ik pak wat ik lekker vind en waar ik op dat moment zin in heb (of dat nou een appel is of een zak chips), maar dat is toch ook je gevoel?

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Goede voeding
BerichtGeplaatst: 10-02-2008, 16:25:46 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Citeer:
Vegetarier zijn is niet persé goed voor je lichaam (het ene onderzoek sluit het andere weer uit dus het is een nutteloze discussie), máár het is wél goed voor dieren en ik denk dat elke vegetarier het uiteindelijk daar voor doet. Dat ik wat mis als ik geen dood dier eet vind ik niet erg.

Ik denk dat het erom gaat wát voor vlees je eet. Biologisch is logisch, dat in ieder geval. Vissoorten zijn ook aan te bevelen o.a. vanwege de essentiële meervoudig onverzadigde vetzuren, vitamine B's en vitamine D.
De ellende is dat vegetariërs en veganisten algauw niet alles binnenkrijgen, maar een vegetariër die goed met eten omgaat hoeft helemaal geen tekorten van iets te krijgen. Als je echt gevarieerd eet hoef je je geen zorgen te maken.
Overigens is het maar de vraag in hoeverre vlees eten wel gezond is voor je lichaam. Vlees ondermijnt de spiegel van bepaalde mineralen o.a. vanwege de grote hoeveelheid purine en oxalzuur. Ook heeft geeft vlees een zuuroverschot, waardoor het lichaam kan gaan verzuren, hetgeen niet wenselijk is. Zeker hele geraffineerde en industriële vleesproducten zijn niet aan te raden, zoals gehakt, 'knak'worst en sausijzenbroodjes.

Tot zover.

Vriendelijke groetjes,
Vyumae

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Goede voeding
BerichtGeplaatst: 13-04-2008, 10:28:25 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 28-12-2005, 10:43:19
Berichten: 2370
Locatie: Noord-Holland
Ik heb iets wat jullie misschien wel leuk vinden, tenminste de vegetariers.

Tien redenen om vegetarisch te koken:
Vegetariers hebben minder vaak last van aandoeningen aan de kransslagader.

Vegetaries krijgen minder snel bepaalde soorten kanker.

Vegetariers zitten vaker op een normaal gewicht.

Vegetariers zijn over het algemeen gezonder.

Vegetarische voedign beschermt onze planeet.

Vleesloze voeding is menselijker.

Vegetarische voeding bespaart je veel geld.

Vegetarisch koken is schoner.

Vegetarische maaltijden zijn gevarierder

Je voelt je beter bij vegetarische voeding.

Ik kan dit allemaal toelichten, staat in een boek. :roll:

Gezonden voeding zorgt voor een gezonde geest. :wink:

_________________
Weglopen van de waarheid is weglopen van jezelf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Goede voeding
BerichtGeplaatst: 07-07-2008, 20:07:45 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-03-2006, 20:49:43
Berichten: 4321
Locatie: Oldenzaal
Ik ben heel erg gevoelig voor snacks enzo. Ik heb de aanleg om echt heel dik te zijn, en ben erg blij met mijn maatje 38/40. Ik snack tegenwoordig veel wortels enzo, daar moet je best lang op kauwen om ze weg te krijgen, en ze zijn erg lekker! Maar ik moet zeggen dat ik niet echt koekjes aan het ontwijken ben enzo. :P

Ik woon op kamers, en ik moet zeggen dat het me erg goed bevalt, ook met eten koken enzo. Bij mijn ouders kookte ik ook al erg veel, dus ik moest niet echt wennen. Ik heb nog nooit afhaal voedsel gehaald, en ik heb geen frituurpan. Ik kook gewoon elke avond, met bij uitzondering een keer broodje sate ofzo. (als avondeten)

Eigenlijk vind ik dat ik best gezond eet. :)

_________________
Heb uw naaste lief, want dat ben ik!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Goede voeding
BerichtGeplaatst: 08-07-2008, 11:46:55 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
nadelen van een vegetarisch bestaan:

- (veel) lagere vitamine -B-12-toevoer

- lagere ijzeropname en- biobeschikbaaheid

- lagere zinkopname

- lagere toevoer aan proteïne en lagere waardigheid van de proteïne

- lagere opname van L-carnitine en zijn voorstadia

- gebrek aan jodium

ach wat maakt het nou helemaal uit mensen?

als je een kant van een zaak belicht kan iets góed of juist slécht klinkel al is de waarheid .....zoals altijd...... dat míts er gebruik wordt gemaakt van die grijze massa die je niet voor niets gekregen hebter niets aan de hand is...

het komt er wederom op neer... té veel vlees is slecht té weinig van de bovenstaande voedingsbestanddelen is slecht....

evenwicht!!!!!

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Goede voeding
BerichtGeplaatst: 08-07-2008, 16:53:05 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Ik ben het wel met je eens Truitje.

Vegetarisme heeft ook voordelen:
- geen dooie kippetjes
- geen dooie koetjes
- geen dooie varkentjes
- geen dooie (vul maar wat in)

- minder verzuring van je lijf
- minder verlies van calcium ten gevolge van purine en oxaalzuur e.d.
- en vast nog wel wat andere dingen. Omdat er zonder vlees een gat in je menu valt, vul je dat natuurlijk op met extra groentes! (is in ieder geval wel snugger...)

Groetjes

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Goede voeding
BerichtGeplaatst: 08-07-2008, 17:55:09 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Vyumae schreef:
Omdat er zonder vlees een gat in je menu valt, vul je dat natuurlijk op met extra groentes! (is in ieder geval wel snugger...)


In vlees zitten toch hele andere stoffen dan groenten? Zometeen heb je een overkill aan groenten en mis je de stoffen die in vlees zitten...

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl