LaDy16 schreef:
Alytuiere schreef:
hoihoi,
lijkt me verstandig om nog even te wachten met het kopen van een paard en je er echt goed in gaan verdiepen (fora, boeken, enz). 3x een uurtje per week naar buiten is ontzettend weinig, houdt er rekening mee dat een paard dan onder het zadel erg fris zal zijn en dat je een grote kans hebt op stalondeugden als weven, kribbebijten en luchtzuigen (vaak voorkomend uit verveling)
Ik heb geen idee waar je ergens woont, maar misschien kun je eerst een verzorg paard proberen. Daar leer je vaak veel van en krijg je een beetje een idee hoe het is om een paard te hebben.
Jah ik heb al een paard keer een verzorgpaard gehad maar ik kan niet onder leiding iets doen van een ander absoluut niet
Ik heb al anderel stal gevonden waar hij de hele dag naar buiten heen gaat
Maar ook een paard dat wel de hele dag buiten staat en dus voldoende bewegingsruimte heeft (ik neem aan dat hij dan in de wei staat?) is erg fris onder het zadel als je hem dan maar 3x per week een uurtje rijd. Toen ik mijn verzorgpony net had reed ze ook maar 3x per week een uurtje. De rest van de week stond ze in het land. Ik heb een half jaar elke keer weer met haar moeten "vechten" Nu gaat het inmiddels prima. Je moet het zo zien: Jij hebt elke dag vakantie je hoeft niks behalve eten, slapen, lekker in de zon zitten spelen etc. Kortom alleen maar dingen doen die jij wilt en geen dingen die een ander wilt. Dan in eens na 2 dagen lekker vrijheid te hebben gehad staat er iemand voor je neus die neemt je mee, bind je vast stopt je onder de douche en laat je vervolgens een uur lang kei en kei hard werken. Ik zelf zou strontchagerijnig worden en dat word je paard ook. Dus wil je echt het beste voor hem dan zorg je dat hij elke dag een uur beweging krijgt. En dat kan dus ook longeren zijn, spelen met jou etc. En dan kan een rustdag per week natuurlijk absoluut geen kwaad.