Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 18:21:37

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 26-08-2011, 00:38:15 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 14-07-2011, 13:08:31
Berichten: 80
Locatie: Krommenie
Goed het heeft even geduurd maar heb dan nu even de tijd gevonden om een topic te maken over het werk dat ik (voornamelijk) doe. Ik hoop een beetje te kunnen uitelggen wat ik doe, hoe het werkt en waarom het dankbaar is om op deze manier bezig te mogen zijn.
Ik werk dus op verschillende manieren met dieren. Het allerbelangrijkste voor dit werk is respect en een beetje kennis. Als kind ben ik in een spirituele, paranormale familie opgegroeid. Dus eerlijk gezegd niets is mij vreemd. Ik wilde dierenarts worden maar dat was voor mij niet weggelegd. Ik liep altijd met zieke diertjes rond, wist heel wat muisjes te redden en was altijd tussen de paarden te vinden. Kortom mijn hart ligt bij dieren. Dit is nog een erg belangrijk oordeel voor het willen werken met dieren. Na mijn gaves op een veilig en goede manier tot ontwikkeling te hebben gebracht en een flink aantal studies te hebben gedaan, merkte ik tijdens mijn opleiding als gedragsadviseur dat ik erg makkelijk contact kon maken met dieren. Op een andere manier dan de meeste mensen doen en kunnen. Dieren zijn voor mij makkelijker te readen dan mensen. Ik zie hun aura’s makkelijker, kan makkelijker telepathisch contact leggen en ga zo maar door.
Hoe gaat dit alles in zijn werk. Heel simpel: respecteer ten alle tijden de vierkante meter van een dier(moesten we bij mensen ook eens wat vaker doen). Ik vind het niet prettig als iemand zomaar inbreuk maakt op mijn vierkante meter, dus doe ik dat bij een dier ook niet. Ik vraag of het dier waar ik mee ga werken toestemming om contact te maken en om te readen. Meestal is dat geen probleem, maar sommige dieren moet eerst overtuigd zijn van de goede bedoelingen. Voor de behandeling (magnetiseren) vraag ik apart toestemming. Bij mensen weet ik dat het goed is, want zij komen ervoor naar me toe. Dieren weten niet wat ik kom doen en hun is niets gevraagd.
Als ik van een dier de aura niet goed kan lezen, vraag ik of ze kunnen laten zien of voelen wat er aan de hand is. Dit gaat heel goed, het lastige zit hem in de vertaling. Een stom voorbeeld misschien, maar hoe leg ik uit dat ik last heb van mijn staart terwijl ikzelf geen staart heb. Maar ik voel hem op dat moment wel. Een ander voorbeeld is dat ik me heel depressief kan voelen omdat mijn hoofd nog van alles wil maar mijn poten het niet meer zo goed doen. Terwijl de baasjes alleen maar een vrolijk kwispelende hond zien. Hier komt een stukje wetenschappelijke en theoretisch kennis heel erg van pas. Hoe communiceert een dier, waarmee doet hij dat en welke signalen geeft ze af. Als hond kwispel je vrolijk als de baas thuiskomt, want je bent blij hem/haar te zien, je komt wat stram overeind, want de leeftijd gaat tellen. Vervolgens doen de gewrichten in je poten je zo’n pijn dat je gaat staan “trappelen” om maar te zorgen dat niet alle poten en gewrichten tegelijk zeer doen. En iedereen maar denken dat je het doet van blijdschap. Dit is nog maar een klein stukje van wat ik doe.
Ik zal een andere keer meer proberen te vertellen, maar als hier vragen over zijn hoor ik ze wel.

_________________
Inzicht zonder handeling, brengt geen verandering


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-08-2011, 09:58:59 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
heel duidelijk en heel herkenbaar... :wink:
Ik ben juist met mensen gaan werken omdat daar voor mij een grotere uitdaging lag/ ligt dan bij dieren. Ik verdien mijn inkomen in het helpen van mensen maar spendeer mijn vrije tijd aan het helpen van dieren... Een beetje van twee werelden, en één wereld tegelijk...

leuk om je op deze manier te leren kennen!

Liefs, binnenspiegel...

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-08-2011, 17:35:36 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 14-07-2011, 13:08:31
Berichten: 80
Locatie: Krommenie
Leuk te horen dat iemand nu net de andere kant opgegaan is, maar het stukje wel heel duidelijk herkent.
Ik wil en moet er even bij vertellen, in dit geval, dat mijn werk voor 80% uit dieren bestaat.
Zelfs in mijn hobby's draait bijna alles om dieren. Ik werk als vrijwilliger bij de dierenambulance, het dierenasiel en voor
dit zelfde asiel vang ik vrijwillig moederloze kittens op, moederpoezen met kittens die ernstig verwaarloosd zijn en extra zorg en aandacht nodig hebben. Indien nodig worden de dieren kosteloos behandeld met Homeopathie en/of Bachbloesemremedies. De laatste twee horen ook bij mijn werk namelijk. Zo kan ik nog wel even door gaan hoor. Kortom het werken met en voor dieren is een soort passie, misschien kun je het een roeping noemen. Zeg het maar.

_________________
Inzicht zonder handeling, brengt geen verandering


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-08-2011, 12:00:16 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
Ik weet nog dat het voor mij een erg bewuste keuze was om van mensen helpen mn beroep te maken. Hier heb ik meer in te leren omdat dieren voor mij veel eenvoudiger te doorgronden zijn. Ze leven, reageren en voelen veel eerlijker en ongecompliceerder dan de meeste mensen, hetgeen jij ook beschrijft. Bij mensen speelt meestal veel meer mee wil je ze kunnen helpen. Die uitdaging ben bewust aangegaan en ga ik nog steeds 30 uur per week aan... :wink:

Ben benieuwd welke studies je hebt gedaan mbt het omgaan en helpen van dieren. :)
Mijn hart ligt ook bij dieren, maar mijn nieuwsgierigheid ligt bij mensen... Wij zijn toch zo een aparte wezens...sta elke keer weer paf van onze vermogens en onze onvermogens...

Liefs, binnenspiegel...

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 29-08-2011, 18:24:26 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 14-07-2011, 13:08:31
Berichten: 80
Locatie: Krommenie
Hoi Binnenspiegel,
Mensen zijn heel aparte wezens, vraag me wel eens af van welke planeet de meeste van ons komen, maar daar gaan we het
verder maar niet over hebben.

Welke opleiding ik heb gevolgd mbt dieren, heb je even.
Ik ben begonnen op de Land en Tuinbouwschool de richting dierenverzorging. Hierna kon ik geen geschikte vervolgopleiding vinden
en ben maatschappelijk werk gaa doen. Dit is leuk maar niet voldoende mijn ding. Terug naar de dieren.
Ik ben gaan werken via een uitzendburo en via de LOI de opleiding dierenartsassistente gaan doen. Vanwege deze opleiding, stage gelopen bij een dierenarst, waar ik daarnaast nog weleens invalwerk ben gaan doen. Omdat ik toch nog directer met dieren wilde werken ben ik aansluitend dierenasiel/pensionhouder (honden en kattenbesluit) gaan doen. Inde tussentijd ben ik bij de dierenambulance en het dierenasiel gaan werken als vrijwilliger. Hier leer vooral heel veel in de praktijk over de omgang met dieren. Omdat ik nast mijn werk en studie nog voldoende tijd overhad, ongeveer de hele bieb gellend en gelezen als het gaat over dieren en gedrag. Heel veel boeken zelf gekocht, veel film en documataire's gekeken. Nog steeds niet helemaal mijn ding gevonden hebbend ben ik de opleiding (weer LOI) probleemgedrag bij honden en katten gaan doen. In die tijd gemaakt door Martin Gaus. Hier zaten ook een aantal verplichte praktijk dagen bij.Bij de plaastelijke hondenschool veel getaind met de asielhonden. Op het gebied van dierengedrag allemaal heel toereikend, maar nog steeds niet mijn ding. Ik wilde meer kunnen doen. Toen ben ik vie iemand op de site van de Sorag-akademie terecht gekomen.
Hier ben ik gestart met de opleiding Homeopathie voor dieren, dit werd al snel uitgebreid met dieren natuurlijk genezen.Hierin zit een stukje aromatherapie, edelsteentherapie, Bachbloesemtherapie, massagetechnieken en nog wat andere dingen. Eindelijk helemaal mijn ding hierin gevonden. Bij het asiel heb ik volop de kans gehad om dieren te observeren en zo veel gedrag te kunnen verklaren. De praktijk is bij dieren de beste leerschool. Ik ben nog altijd bezig met boeken lezen, de nieuwe ontwikkelingen volgen op het gebied van dierengedrag. Want er is de loop der jaren (gelukkig) heel veel veranderd als het gaat om hoe met dieren om te gaan. Inmiddels werk al 4 of 5 jaar met een licentie.
Ik moet er absoluut bij vermelden dat ik in al die jaren theoretische zaken ook vooral veel met mijn intuïte heb gewerkt. Ik kan niet zonder dat stukje mijn werk doen. Van kinds af aan ben ik hier al mee bezig, ik ben er mee groot gebracht. Mijn moeder en oma waren magnetiseur/helderziende. Na het overlijden van mijn moeder (nu zo'n 23jaar geleden), ben ik jarenlang getraind en begeleid door een mentor.
Bij ons in de buurt was een spiritueel centrum de gelid werd door 1 persoon. Deze man heeft mij veel verder gebracht als het gaat om intuïtief werken met dieren. Hij heeft mij bewuster gemaakt van mijn mogelijkheden, ik wist dat er waren, deed er veel mee maar was me niet altijd bewust hoe ik het deed en wat ik deed.
Dit hele verhaal is ongeveer hoe ik aan mijn kennis en ervaring kom. Ik zal hier en daar wat vergeten zijn, maar het is lastig om alles te onthouden over 42 jaar. Maar ik hoop dat dit ongeveer het antwoord is op je vraag???

lieve groet Mar

_________________
Inzicht zonder handeling, brengt geen verandering


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 31-08-2011, 19:00:47 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
Ja, dat is wel een uitgebreid en toch antwoord op mn vraag...haha...

Fijn lijkt me dat, als je iemand vind die je kan begeleiden in het intuïtief werken met dieren. Moet zeggen dat ik tot nu toe alles zelf voel, uitprobeer, reflecteer, aanpas om vervolgens weer te voelen, toe te passen, te reflecteren aanpas en zo gaat dat cirkeltje telkens weer rond. Ik ben op die manier zelf veel te weten gekomen over het werken en communiceren met dieren maar de luxe van iemand die met je mee kijkt en denkt lijkt me heerlijk en ontzettend leerzaam!

Groet, binnenspiegel...

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 31-08-2011, 20:21:40 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-03-2011, 18:10:12
Berichten: 2508
Locatie: Zutphen
ik heb zoiets met planten maar ik merk nu op me stage dat er ijgelijk voor alle 3 een zwak ligt want je werkt met energie
en dat vind ik interresant....

_________________
"Alles in dit universum beïnvloed elkander..."


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 31-08-2011, 21:15:18 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 14-07-2011, 13:08:31
Berichten: 80
Locatie: Krommenie
Hey Binnenspiegel,
Het is heel erg prettig en zeker heel leerzaam. Een ander ziet soms de dingen net even anders dan jij of doet alles net even anders. Op die manier kan je van elkaar leren. En leren van iemand met veel ervaring is altijd prettig. De persoon heeft niet alleen mij, maar meerdere geholpen, door zijn kennis en ervaring over te dragen. Ben hem nog dankbaar, helaas is hij niet meer onder de levende, maar af en toe komt hij nog even langs zeg maar. Ben nu op klein bescheiden schaal begonnen met mijn kennis overdragen.

En voor Gigo Valoanka,
Je werkt altijd met energie en dat is heel prettig, zeer als je weet hoe er mee om te gaan. Het maakt niet uit of je met planten, mensen of dieren werkt. Het is maar net waar je de meeste feeling mee hebt. Voor mij zijn dat dieren.

_________________
Inzicht zonder handeling, brengt geen verandering


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl