Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 15-01-2025, 16:01:30

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Dierproefvrij!
BerichtGeplaatst: 19-05-2005, 19:43:33 
Elf
Elf

Hoe denken jullie over Dierproeven?
Ik vind het echt gewoon zielig, ik zou nooit naar Canada willen want daar mogen ze gewoon zeehonden slachten grrrrr :evil:
Hoe vinden jullie dat nu? Denk je eens in als jij die zeehond was, dan zou je het toch ook niet leuk vinden dat je afgeslacht werd aleen om zn bond te verkopen, zouden ze eens bij mensen moeten proberen!

Berichtenonderwerp: Re: Dierproefvrij!
BerichtGeplaatst: 19-05-2005, 19:52:10 
Feniks
Feniks

ik verafschuw die mensen die deze diertjes slachten.

Ik zeg altijd dat als WIJ in vellen pelsen of bont hadden moeten rondlopen dan waren we er wel mee geboren. Nee hoor ik vind het echt niks om mensen erin te zien lopen.
Toch heb ik wel enig begrip voor de eskimo's. Maar meer dan van vroegere tijden. Ze MOESTEN deze dieren slachten om zelf te overleven, toch, ze gebruikte alles van deze dieren, pels, vlees, vet, botten ingewanden letterlijk alles. Ze sprongen verstandig en met eerbied om met deze dieren en slachten nooit meer dan dat ze echt nodig hadden.
Maar wat je nu ziet, zeehondenbabys achtergelaten omdat een of andere idioot zonodig moet pronken met de pels.. grr mijn bloed gaat koken ervan. Ik steun dan ook alle acties van IFAW, Greenpeace, WWF etc.. want dit moet gestopt worden natuurlijk..

liefs rogue

BerichtGeplaatst: 19-05-2005, 19:52:28 
Kabouter
Kabouter

Citeer:
Denk je eens in als jij die zeehond was,

of een koe, of varken, of kip, of lam, of haas, of konijn, of maakt het welk dier???????

Maak je geen zorgen, of druk of boos maar wees een voorbeeld.

leef in liefde, edger

BerichtGeplaatst: 19-05-2005, 20:05:56 
Nimf
Nimf

edger schreef:

of een koe, of varken, of kip, of lam, of haas, of konijn, of maakt het welk dier???????

Maak je geen zorgen, of druk of boos maar wees een voorbeeld.

sluit ik me volledig bij aan..

BerichtGeplaatst: 19-05-2005, 20:25:53 
Moderator
Moderator

Sorry maar ik als non vegetariër kan me bij die koe en kip niet aansluiten, vis eet ik ook maar dier proeven is heel wat anders dan dieren eten
ben ik van mening.
Dierproeven, dat is nog meer lijden dan wat dieren doen die op je bord eindigen zeg maar..
klinkt misschien een beetje bot maar das niet zo bedoelt.
en met dierproeven nemen ze geen koeien ofzo
maar ook apen,
ratten, konijnen, katten, honden, zelfs cavia's,
de dieren die wij in huis als huisdieren hebben lopen en waar we zoveel van houden,
dat vind ik iets anders dan "vee"dieren..
alhoewel ik er wel op let met vlees eten dat ik niet te vaak vlees eet en ook kijk of het allemaal eerlijk vlees is zeg maar,
geen erbarmelijke omstandigheden enzo, scharreleieren, dat soort dingen..
klinkt als een enorm blaat-verhaal als ik het zo terug lees maar zo zie ik het :)

:kiss:
Angel©®

But don't throw it away,
It's still my life..

http://www.NymphomaniacPhantasy.punt.nl

BerichtGeplaatst: 19-05-2005, 22:09:42 
Admin
Admin

Weet je, het is allemaal zo tegenstrijdig. Ik ben zeker tegen proefdieren. Maar ik eet wel vlees, en ik vind het lekker.

In wat Angel (NP) zegt kan ik me wel plaatsen. Alleen vind ik dat bijvoorbeeld koeien wel een goed leven moeten hebben gehad. En een snelle, niet pijnlijke dood.

Ook kippen bijvoorbeeld die moeten gewoon vrij rond hebben gelopen en niet in een klein hokje worden gepropt.

BerichtGeplaatst: 20-05-2005, 12:01:20 
Reus
Reus

Ik heb een allergrootst respect voor dieren.
Ik ben absoluut vegetariër, ik zou nooit van mijn leven het meer op mijn geweten willen hebben dat er dieren gedood zijn voor mijn consumptie.
Ik weiger akkoord gaan met de bioindustrie.

Dierproeven vind ik ook niet kunnen.
Dieren moet je respecteren, vooral omdat ze zich niet kunnen verzetten.
toch geeft stichting dierproefvrij een vertekend beeld naar mijn mening. Sommige concerns hebben een keer in hun bestaan een dierproef uitgevoerd, en moeten daarvoor tot op vandaag de dag nog het boetekleed voor aantrekken.
Ja het is beter als ze het nooit gedaan hadden, maar het is toch ook goed dat ze het nu niet meer doen?

Dat doodknuppelen van zeehondjes gaat echt mijn pet te boven. Ik snap niet hoe je dat over je hart kan verkrijgen.

Noem mij een extreme vegetariër, maar ik snap ook niet hoe je het over je hart kunt verkrijgen om vlees te eten.
Het eten van mede-bewoners van deze aarde terwijl je ook anders kan, vind ik bizar.

Daarbij komt dat vlees eten voor mij ook niet strookt met spiritualiteit. Als spiritueel persoon zou je toch juist respect moeten hebben voor alles wat leeft?

Dat betekent overigens niet dat ik mensen die vleeseten minderwaardig vind, of bizar.. Maar ik vraag me wel af wat de meerwaarde er van is.
En mijn begrijpen, is niet begrijpen met een oordeel (zo van: je bent stom als je dat doet) maar gewoon echt niet begrijpen (zoals je wiskunde niet kan begrijpen)

edit: ik bedenk me altijd dat die koe die je opeet, ook je huiskoe had kunnen zijn waar je aan gehecht bent. Hoe kan je verschil maken tussen dieren en dieren. Is een kat meer waard dan een koe?
Waarom is het raar een hond te eten, maar eet je wel vaak een kip?

BerichtGeplaatst: 20-05-2005, 13:27:16 
Kabouter
Kabouter

mooi gesproken kleintje (zo heette mijn oude kat trouwens)

Citeer:
Daarbij komt dat vlees eten voor mij ook niet strookt met spiritualiteit. Als spiritueel persoon zou je toch juist respect moeten hebben voor alles wat leeft?

Niet alleen respect maar Liefde.... (staat spritualiteit niet gelijk aan bewustwording van de liefde die je bent, die alles is)

En is het is heel kortzichtig om te zeggen dat ok is om vlees te eten wanneer dieren een 'goed' leven hebben en snelle 'niet pijnlijke' dood. Wie ben jij om te bepalen wat niet pijnlijk is. En net of een dier niet weet wanneer er iets verschikkelijks staat te gebeuren voor hem. En wat about de mensen die je de opdracht geeft het dier af te maken voor jouw stukje vlees, zou dat zelf ook kunnen?? Wanneer je antwoord is niet dan mag je jezelf toch wel eens wat dingen gaan afvragen.

daarnaast durf ik te beweren dat het eten van vlees de grootste oorzaak van alle agressie in deze wereld is.
En is het niet zo dat door het lijden van de dieren wij ook lijden, zijn we niet immers één.

Er valt veel over te zeggen maar een ieder heeft zijn of haar eigen weg te gaan, geen is beter enkel anders.

leef in liefde, edger

BerichtGeplaatst: 20-05-2005, 13:56:33 
Reus
Reus

Ik vind dierproeven niet kunnen.
Vlees eten is een ander verhaal.
Ik ben 6 jaar vegetarisch geweest. Tot ik van de 1 op andere dag een koemelkallergie kreeg.
Om toch alle ijzers e.d. binnen te krijgen kreeg ik het advies toch weer vlees te gaan eten. Wat mij in het begin zwaar viel.
Op brood eet ik vaak salade o.i.d. En soms een plakje kaas (waar ik gek genoeg tegen kan, zolang het niet teveel is. 1 plakje per dag...).
's Avonds bij m'n eten eet ik dan vlees.
Vervangend vlees is geen optie, omdat daar ook een stof in zit waar ik niet tegen kan.
Dus ik ben een soort van 'gedwongen' om vlees te eten ;)
Ik probeer wel scharrelvlees te nemen, lukt niet altijd. Net als scharrel eieren.

BerichtGeplaatst: 20-05-2005, 14:02:47 
Reus
Reus

ik vind vlees eten omdat je er anders ziek van wordt toch anders dan vlees eten omdat het lekker is..

In jouw geval begrijp ik het ook echt..

BerichtGeplaatst: 20-05-2005, 14:12:59 
Admin
Admin

Ik eet vlees omdat ik het lekker vind. En zoals ik al zei, tegen proefdieren maar eet wel vlees. Beetje tegenstrijdig eigenlijk. Maar goed :)

BerichtGeplaatst: 20-05-2005, 14:16:53 
Kabouter
Kabouter

Hoi Amanda,

Ik wil even reageren op je stukje alhoewel het wel off topic is maar toch.

Ik vraag me nl. een beetje af wie jou heeft aangeraden weer te beginnen met vlees eten. Ik zelf eet al jaren geen vlees en het gebruik van melk produkten is echt minimaal (want ook voor dit lichaam zijn die niet goed) en ik heb nergens last van. Haal alle voedingsstoffen die nodig zijn uit biologische groente, noten, tofu, seitan, soja, rijst, fruit, etc. Volgens mij zijn er maar heel weinig mensen voor wie vleeseten (of vis) daadwerkelijk een must is omdat anders het lichaam ziek wordt.

Ontopic, ik ben tegen dierproeven alleen zijn er mede door deze methode ook medicijnen ontwikkeld die we niet graag zouden willen missen. In hoeverre daar ook daadwerkelijk proefdieren voor nodig zijn om deze te ontwikkelen weet ik niet. Ergens zegt iets in mij dat dit niet nodig is maar ik ben geen wetenschapper (gelukkig) dus kan hier geen uitsluitsel op geven.

leef in liefde, edger

BerichtGeplaatst: 20-05-2005, 14:25:20 
Reus
Reus

Mijn huisarts heeft dit aangeraden.
En ik neem aan dat zijn advies goed is ;)
Hij had het over voedingsstoffen die je gaat missen, bloeddruk blijft niet constant (familieprobleem) en kans op bloedarmoede.
Ik baalde ervan, maar ben er inmiddels alweer aan gewend.

BerichtGeplaatst: 20-05-2005, 14:42:45 
Kabouter
Kabouter

Citeer:
Mijn huisarts heeft dit aangeraden.
En ik neem aan dat zijn advies goed is

Huisartsen hebben de westerse leerschool gehad die het belangrijk vind om vlees en vis te eten. Zou je met dit probleem naar een arts gaan in bijv. India zal hij je zeer waarschijnlijk ander advies geven.

nogmaals ik ben er van overtuigd dat er maar een kleine groep mensen is die daadwerkelijk vlees/ vis nodig heeft om gezond te kunnen leven.

leef in liefde, edger

BerichtGeplaatst: 21-05-2005, 20:39:47 
Ik ben nog niet zo heel lang vegetariër, maar omdat ik met dieren werk ben ik er wel beter over na gaan denken, het klinkt heeeeeel stom maar toen we kip aten moest ik ineens aan het lieve kipje op mn werk denken :oops: en dus kreeg ik het nauwelijks weg. Nu eet ik geen vlees meer en ben ik aan het kijken wat ik in plaats van vlees ken eten, ik vond vlees toch al niet lekker en at aleen af en toe eens koe vlees maar dan aleen als het bijvoorbeeld door de macaronie zat ofzo, verder liet ik het vlees altijd leggen. Maar nu raak ik het niet eens meer aan.
Ik vind dat een koe rond hoort te lopen in de wei en niet vandaag geboren word lekker aan het grazen is met de gedachten dat het morgen op mn bord legt :? ieegg aleen de gedachten al. Ik ben niet tegen mensen die vlees eten ieder voor zich. Maar ik zeg wel vaak dat ze zich bewust moeten zijn hoe zo'n beest zich gevoeld moet hebben.
Veel vegetariërs eten wel vis, dat is geen vlees maar toch een dier! Ik zie geen verschil tussen een koe en een vis het zijn beide dieren dus ik eet beide niet!!
Wel eet ik veel kaas en drink ik melk en yoghi en eet eieren (scharreleieren!!) Ben ook absoluut tegen de bio-industrie (of hoe heet dat?) Dat kippen in een klein hokkie gestopt worden vind ik vreselijk, en ze worden doorgefokt :cry:
Ik denk me dan wel eens in, hoe zou ik het vinden als ik morgen op een bord leg.... moet er niet aan denken!

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00