Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 14:54:48

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Dierproefvrij!
BerichtGeplaatst: 22-05-2005, 00:14:07 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09-12-2004, 21:41:52
Berichten: 341
Ik ben het met Revi eens!

Ik ben tegen geweld tegen dieren, en tegen dierproeven...

Maar ik eet wel vlees omdat ik het lekker vind...........heb er weleens over nagedacht hoor om vegetarisch te worden, maar ik weet dat ik vlees heel erg ga missen en dat is dan ook weer niet goed.
Als je zoiets gaat doen dan moet je dat met volle overtuiging doen vind ik.

Dus vegetarich zijn past niet bij mij. Maar ik ben het er wel mee eens dat die dieren zo min mogelijk pijn moeten hebben en waardig moeten worden behandeld, zoals met het vervoer en zo.
Als ik die ellende zie dan word ik echt niet goed van.

Vind het soms ook erg als ik dierentuinen zie. Aan de ene kant goed werk want sommige dieren worden zo van uitroeing beschermd, maar ook weer fout vind ik want die dieren worden zo uit hun natuurlijke omgeving weggehaald en moeten leven in kooien....
Dat vind ik ook zo raar en dubbel.
Circusssen vind ik helemaal een ramp!

Groetjes...
Groetjes

_________________
Iedereen heeft wel een geheim,
Maar het belangrijkste is,
Wees zelf geen geheim........

Asya.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Dierproefvrij!
BerichtGeplaatst: 22-05-2005, 13:10:40 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30-03-2005, 12:56:26
Berichten: 1122
Locatie: Amsterdam
ik ben denk ik op mijn veertiende vegetariër geworden.
Tussendoor heb ik een periode van vier maanden vlees gegeten, omdat mijn huisarts mij dat aanraadde, omdat het slecht met mij ging.
Maar daar kon ik zelf niet mee leven.
Ik heb liever elke dag wat meer pijn, dan elke dag mee te werken aan het leed van dieren.

vis eet ik ook niet.. Ik eet nog wel kaas, dat vind ik vrij slecht van mezelf, aangezien er beenmerg inzit.. maar mijn portefueille laat het echt niet toe om vegetarische kaas te kopen. Ik koop nu kaas bij een boerderij, dan weet ik zeker dat alles zo diervriendelijk als mogelijk is verlopen..

_________________
u.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Dierproefvrij!
BerichtGeplaatst: 22-05-2005, 17:21:09 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09-12-2004, 21:41:52
Berichten: 341
Hee? beenmerg verwerkt in kaas??

echt waar? wist ik helemaal niet?
Hoe en waarom doen ze dat dan vooral?
en zit dat in alle kazen?
of bepaalde merken en of winkels verkopen dat?
Getsiederrie zeg, sorry hoor maar hier ga ik dus echt van over me nek!

_________________
Iedereen heeft wel een geheim,

Maar het belangrijkste is,

Wees zelf geen geheim........



Asya.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Dierproefvrij!
BerichtGeplaatst: 22-05-2005, 19:27:02 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-03-2005, 22:57:10
Berichten: 206
Locatie: Amersfoort
Citeer:
Hoe en waarom doen ze dat dan vooral?
en zit dat in alle kazen?


Het is een stremsel en waarom het gebruikt wordt weet ik niet. Tegenwoordig worden in de goedkope massaproduktie kaas vaak een chemisch stremsel gebruikt. In de natuurwinkels kan je kaas kopen met een vegatarisch en natuurlijk stremsel.


Citeer:
Maar ik eet wel vlees omdat ik het lekker vind...........heb er weleens over nagedacht hoor om vegetarisch te worden, maar ik weet dat ik vlees heel erg ga missen en dat is dan ook weer niet goed.


Je moet doen wat je denkt dat goed is maar de reden die jij noemt vind ik niet erg sterk. Is het niet zo dat wanneer je het sprirituele pad opgaat een v/d dingen is dat je leert te onthechten van alle prikkels van de 5 zintuigen. Nogmaals iedereen moet doen wat hij of zij goed vindt.

Citeer:
Dus vegetarich zijn past niet bij mij.


hoe kan je dat zeggen wanneer je het niet geprobeert hebt. Je hoeft van mij niet vegetarisch te zijn maar ik proef een beetje dat je diep in je hart voelt dat vlees/ vis eten ergens niet klopt en vervolgens 'excuses' bedenkt om het niet te doen.

een aantal quoten:

Albert Einstein zei hierover: “De vegetarische levenswijze zou, alleen al door puur lichamelijke invloed ervan op het menselijke temperament, het lot van de mensheid zeer gunstig kunnen beïnvloeden.”

De grondlegger van de Hara Krishna beweging, Sri Srimad A.C. Bhakativedanta Swami Prabhupada, legt de oorzaak van de vele agressie die de wereld kent in het karma principe. Hij zegt: “In deze tijd is bijna niemand geneigd barmhartigheid te tonen. Daarom zijn er altijd gevechten en oorlogen gaande tussen mensen en volkeren. De mensen begrijpen niet dat ze, als reactie op het feit dat ze onophoudelijk zoveel dieren doden, net als dieren geslacht moeten worden in grote oorlogen.”

Tot slot een citaat van Sri Sathya Sai Baba, de bekendste spiritueel leider in India van deze tijd: “Er bestaan een aantal regels gegeven met betrekking tot voedsel dat via de mond het lichaam binnenkomt. Eet geen sterk gekruid voedsel; dat windt je op en bedwelmt je. Eet ook geen vis en geen vlees. Vis veroorzaakt onreine gedachten en door het eten van vlees ontwikkelt men hartstocht, agressie en dierlijke ziekten. Ook alcohol, tabak en drugs zijn schadelijk, want zij verstoren het natuurlijke evenwicht.”

leef in liefde, edger

_________________
De enige manier om het lijden te boven te komen is om ook afstand te doen van het genot. Vivekananda


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Dierproefvrij!
BerichtGeplaatst: 22-05-2005, 21:24:08 
Offline
Admin
Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-07-2004, 00:23:54
Berichten: 1882
Locatie: Enschede
Sri Sathya Sai Baba, de bekendste spiritueel leider in India van deze tijd schreef:
“Er bestaan een aantal regels gegeven met betrekking tot voedsel dat via de mond het lichaam binnenkomt. Eet geen sterk gekruid voedsel; dat windt je op en bedwelmt je. Eet ook geen vis en geen vlees. Vis veroorzaakt onreine gedachten en door het eten van vlees ontwikkelt men hartstocht, agressie en dierlijke ziekten. Ook alcohol, tabak en drugs zijn schadelijk, want zij verstoren het natuurlijke evenwicht.”


Uitlaatgassen, te veel zon, en nog veel meer verstoren het natuurlijke evenwicht. En daar zijn we tegenwoordig redelijk aan gewend lijkt me :D

Ik vind dat, wanneer je vegetarisch bent je daar zelf volledig achter moet staan. De meeste doen het niet omdat het slechts is voor je lichaam, maar omdat ze het zielig vinden voor de dieren.

_________________
Brutalen hebben de halve wereld, niet-brutalen de andere helft.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Dierproefvrij!
BerichtGeplaatst: 23-05-2005, 10:31:29 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-03-2005, 22:57:10
Berichten: 206
Locatie: Amersfoort
Aanvulling voor Revi:

Hoe zondig is het om ons voedsel te ontlenen aan dieren, die door dezelfde vijf elementen worden onderhouden als menselijke wezens! Dit leidt tot demonische neigingen, en men begaat ook nog de zonde van wreedheid tegenover de dieren.
Sai Baba.

_________________
De enige manier om het lijden te boven te komen is om ook afstand te doen van het genot. Vivekananda


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Dierproefvrij!
BerichtGeplaatst: 23-05-2005, 10:32:15 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-01-2005, 01:39:47
Berichten: 774
Locatie: Sassenheim (Zuid-Holland)
mm proefdier vrij

ik hoorde laast van een labborant
dat alles stoffen en produchten die nieuw op de markt komen eerst getest moet zijn op dieren

dus ik weet niet precies hoe het in de wet staat
maar jha dan kun je het ok niet uit bannen

ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het niet flex vind dat je die beessies ziek maakt om een medicijn te testen ect ect

maar ik kan er niet zo veel tegen doen ik moet eerlijk zijn daar houd ik me niet bewust mee bezig.


vergetarische:D

moi onderwerp ik eet niet graag meer vlees en dat is puur etische.
kip eet ik zowiezo niet meer want die kippies hebben het zo zuur met zen 1000den in een hokkie ahhh.

nou goed of ik ooit helemaal vega wordt weet ik niet
als ik eerdaags op mij zelf woon wil ik wel biologiesche vlees gaan eten
duss das net wat beter
en kip kan je heel goed vervangen door corn of tofu duss heerlijk

dus neej ik ben niet vegetarische ja ben wel bewust met vlees eten bezig

_________________
het NU is waar ik gelukkig ben


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Dierproefvrij!
BerichtGeplaatst: 23-05-2005, 11:04:53 
Offline
Admin
Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-07-2004, 00:23:54
Berichten: 1882
Locatie: Enschede
edger schreef:
Aanvulling voor Revi:

Hoe zondig is het om ons voedsel te ontlenen aan dieren, die door dezelfde vijf elementen worden onderhouden als menselijke wezens! Dit leidt tot demonische neigingen, en men begaat ook nog de zonde van wreedheid tegenover de dieren.
Sai Baba.


Geldt dat dan niet voor planten? Deze worden tenslotte ook door dezelfde vijf elementen onderhouden als menselijk wezens ;)

_________________
Brutalen hebben de halve wereld, niet-brutalen de andere helft.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Dierproefvrij!
BerichtGeplaatst: 23-05-2005, 12:42:59 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-03-2005, 22:57:10
Berichten: 206
Locatie: Amersfoort
Citeer:
Geldt dat dan niet voor planten? Deze worden tenslotte ook door dezelfde vijf elementen onderhouden als menselijk wezens


De elementen zijn het zelfde maar de samenstelling is totaal anders. Maar het ging mij vooral om het laatste stukje: en men begaat ook nog de zonde van wreedheid tegenover de dieren.

leef in liefde, want liefde ben je.

edger

_________________
De enige manier om het lijden te boven te komen is om ook afstand te doen van het genot. Vivekananda


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Dierproefvrij!
BerichtGeplaatst: 23-05-2005, 12:52:55 
Offline
Admin
Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-07-2004, 00:23:54
Berichten: 1882
Locatie: Enschede
Tjsa, voor de één is het een wreedheid en voor een ander niet. Dat is slechts hoe je er tegenaan kijkt.

_________________
Brutalen hebben de halve wereld, niet-brutalen de andere helft.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Dierproefvrij!
BerichtGeplaatst: 23-05-2005, 13:12:28 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-03-2005, 22:57:10
Berichten: 206
Locatie: Amersfoort
Citeer:
Dat is slechts hoe je er tegenaan kijkt.


Klopt, ik zette het ook alleen maar neer omdat ik dacht dat jij aangaf met het quoten van het stukje van SB dat niet overeenkomt met waarom volgens jou de meeste mensen vegetarisch zijn. Dus ik vulde het even aan dat SB dit ook zegt.
Toch zou de reden dat het slecht is voor het lichaam een zeer goede reden zijn om te stoppen met het eten van vlees ed. Is het lichaam immers niet de (tijdelijke) tempel van de ziel en mag het daarom als dusdanig behandeld worden??

Shanti, edger

_________________
De enige manier om het lijden te boven te komen is om ook afstand te doen van het genot. Vivekananda


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Dierproefvrij!
BerichtGeplaatst: 23-05-2005, 13:21:41 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-03-2005, 22:57:10
Berichten: 206
Locatie: Amersfoort
Even een aanvulling op mezelf.

Citeer:
Quote:
Dat is slechts hoe je er tegenaan kijkt.

Klopt,


Ik dacht er nog even over na en zie zat mijn reactie op de quote dat: "Tjsa, voor de één is het een wreedheid en voor een ander niet. Dat is slechts hoe je er tegenaan kijkt", maar gedeeltelijke klopt want is het niet zo dat we allemaal diep van binnen weten wat wreed is en wat niet, wat liefde is en wat niet.

Om Shanti Om, edger

_________________
De enige manier om het lijden te boven te komen is om ook afstand te doen van het genot. Vivekananda


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Dierproefvrij!
BerichtGeplaatst: 23-05-2005, 14:13:56 
Offline
Admin
Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-07-2004, 00:23:54
Berichten: 1882
Locatie: Enschede
edger schreef:
zou de reden dat het slecht is voor het lichaam een zeer goede reden zijn om te stoppen met het eten van vlees ed


Mwhao, ik vind het lekker en blijf het dus ook eten. Voor mij is het geen wreedheid. Zo zie jij het, en misschien anderen ook. Ook is het niet slecht voor mijn lichaam. En ook ga ik gewoon naar de 'hemel' als ik vlees eet. Anders zou het daar een stuk minder druk zijn :D

Maar goed, dit is én blijft een oneindige discussie ...

_________________
Brutalen hebben de halve wereld, niet-brutalen de andere helft.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Dierproefvrij!
BerichtGeplaatst: 23-05-2005, 14:56:54 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-03-2005, 22:57:10
Berichten: 206
Locatie: Amersfoort
Citeer:
Mwhao, ik vind het lekker en blijf het dus ook eten. Voor mij is het geen wreedheid. Zo zie jij het, en misschien anderen ook. Ook is het niet slecht voor mijn lichaam. En ook ga ik gewoon naar de 'hemel' als ik vlees eet. Anders zou het daar een stuk minder druk zijn Very Happy


Ik heb niet gezegd dat ik het wreed vind (citeerde de woorden van een ander), wel dat het me pijn doet.

Verder gaat iedereen naar de 'hemel' maarja dat is ook maar een tussenstation..

Citeer:
Maar goed, dit is én blijft een oneindige discussie ...


Misschien wel, mischien niet.... misschien is het wel de vraag in hoeverre je durft om bewust te zijn....

Iedereen draagt zijn steentje bij
Op zijn of haar manier
En samen bouwen we het huis
Van liefde en licht.

also very happy

edger

_________________
De enige manier om het lijden te boven te komen is om ook afstand te doen van het genot. Vivekananda


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Dierproefvrij!
BerichtGeplaatst: 23-05-2005, 19:38:56 
Ik ken er niet echt bij dat mensen vlees lekker vinden :roll: Je hebt het misschien nodig maar lekker hmmmmm. Ik heb vlees nooit echt lekker gevonden ik at de laatste tijd aleen maar koevlees dat is redelijk te eten maar om nu te zeggen dat vlees lekker is. Ik geniet meer van vers fruit en verse groenten, en dat is ook nog beter ook ik bedoel toen ik nog wel vlees at voelde ik me heel erg schuldig, ik deed mee aan dierenleed, ik kreeg het op een gegeven moment ook gewoon niet weg omdat ik met het idee zat dat ik een dierenbeul was! En dat was ik inweze ook omdat ik gewoon een dier aan het eten was!! Ik voelde me afschuwelijk echt vreselijk gewoon! Ik zou nu nooit meer zo wreed zijn en een dier eten!!
maar vlees lekker nee, je eet het omdat er voedingstoffen inzitten die je nodig heb maar die ken je ook uit andere dingen halen maar lekker hoe ken je vlees nu lekker vinden :? Dan ben je ook niet tegen dieren doden...


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl