Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 23:14:43

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Paarden
BerichtGeplaatst: 11-03-2006, 12:35:13 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-05-2005, 20:19:33
Berichten: 112
Kleintje schreef:
maar 1/5 van 500 is toch 25..
??

dus om mij te kunnen houden zou ik een paard nodig moeten hebben van 1200 kilo?


Erhm.. kleine?
500/5 (ofwel 1/5 van 500) = 100 kilo.. dus om jou +/- 60 kilotjes te dragen heb je een paard van 5 x 60 = 300 kilo nodig :)

je bent wél een schatje hoor :)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Paarden
BerichtGeplaatst: 15-03-2006, 17:14:29 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-01-2006, 13:38:57
Berichten: 473
ALs je paard nu veel op stal staat en gaat maar 3x in de week naar buiten voor een uurtje..
Wat voor dekens raad je dan aan ook bij intensief rijden?
Hoeveel beweging per dag?
Rustdagen of niet?

Iemand tips


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Paarden
BerichtGeplaatst: 15-03-2006, 19:41:39 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-03-2006, 15:41:35
Berichten: 260
Locatie: Almere
Als je paard veel op stal staat en er 3x per week uit komt voor een uurtje rijden dan heeft hj al 4 rustdagen dus zou ik hem geen extra rustdagen geven. Ik raad je trouwens aan om je paard elke dag minstens een uur beweging te geven anders worden het (vaak tenminste) van die energiebommetjes en kun je er niet meer veilig op. Over dekens heb ik geen verstand. Wij houden de paarden natuurlijk. En dragen dus ook geen dekens.

_________________
No one cares how much you know, untill they know how much you care


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Paarden
BerichtGeplaatst: 15-03-2006, 21:53:10 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 28-04-2005, 19:28:30
Berichten: 48
LaDy16 schreef:
ALs je paard nu veel op stal staat en gaat maar 3x in de week naar buiten voor een uurtje..
Wat voor dekens raad je dan aan ook bij intensief rijden?
Hoeveel beweging per dag?
Rustdagen of niet?

Iemand tips


Ik hou mijn paarden eveneens zo natuurlijk mogelijk, vind het vreselijk als paarden veel op stal staan. Die van mij staan dan ook altijd buiten, stalletje staat open dus ze kunnen zelf kiezen. Enige deken die ik heb is een zweetdeken voor mn oudste merrie, als ik naar les ben geweest krijgt ze die in de trailer naar huis altijd over..

als je zegt 3x in de week voor een uurtje naar buiten dan bedoel je alleen in de wei? Hoe vaak wordt het paard gereden/gelongeerd? Ik geef zelf altijd sowieso 1 rustdag.

Ken je het forum http://www.bokt.nl? Daar staat ook ontzettend veel info op ;)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Paarden
BerichtGeplaatst: 16-03-2006, 15:34:10 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-01-2006, 13:38:57
Berichten: 473
Alytuiere schreef:
LaDy16 schreef:
ALs je paard nu veel op stal staat en gaat maar 3x in de week naar buiten voor een uurtje..
Wat voor dekens raad je dan aan ook bij intensief rijden?
Hoeveel beweging per dag?
Rustdagen of niet?

Iemand tips


Ik hou mijn paarden eveneens zo natuurlijk mogelijk, vind het vreselijk als paarden veel op stal staan. Die van mij staan dan ook altijd buiten, stalletje staat open dus ze kunnen zelf kiezen. Enige deken die ik heb is een zweetdeken voor mn oudste merrie, als ik naar les ben geweest krijgt ze die in de trailer naar huis altijd over..

als je zegt 3x in de week voor een uurtje naar buiten dan bedoel je alleen in de wei? Hoe vaak wordt het paard gereden/gelongeerd? Ik geef zelf altijd sowieso 1 rustdag.

Ken je het forum http://www.bokt.nl? Daar staat ook ontzettend veel info op ;)


Jah deze pensionstalling kost me maar 165 eur in de maand voor een fjord en is 5 min fietsen en de anders talling vraahgt 225 euro en is 10 a 15 min fietsen...
Maar zou een paard echt vervelend hier door worden


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Paarden
BerichtGeplaatst: 16-03-2006, 16:03:14 
Offline
Admin
Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-02-2005, 11:29:47
Berichten: 3161
Locatie: Enschede
Weet je ik heb echt helemaal niks geen verstand van paarden, maar 3 keer in de week een uurtje naar buiten lijkt mij verekte weinig!
Ik moet er niet aan denken dat ik dag en nacht ergens opgesloten zit waar ik me misschien nog net kan draaien en waar ik dan heel af en toe vandaan word gehaald om een stukje te lopen en voor ik het door heb wordt ik dan weer binnen gezet. Nee dat lijkt mij persoonlijk echt vreselijk!
Zoals gezegd ik heb geen paard en ik verwacht er ook geen te krijgen, ik heb zelfs niets met paarden, maar ik vind dat als je een paard wil dat je dan ook het beste voor je paard moet willen! Veel ruimte, veel in de buitenlucht, goede voeding en verzorging, enz. :D

Ik heb een beetje mee gelezen maar het lijkt voor mij haast of je er nog niet veel van af weet. Het lijkt alsof je eerst besloten hebt dat je een paard gaat kopen en er nu pas over na gaat denken wat je er voor moet doen (wat kost het) en wat je wilt. Zo komt het in elk geval soms op mij over, maar ach doe wat dat betreft maar niets op mij uit, haha ik weet er toch niets van. :wink:

Oh enne moet je de voeding van het beestje trouwens niet mee rekenen bij de vaste lasten?! :roll:

En misschien stomme vraag (waar ik me ook eigenlijk echt niet mee hoef te bemoeien) maar hoe kun jij je als 16-jarige zo'n paard met zoveel vaste lasten veroorzaken??? Als je niet wilt antwoorden het hoeft niet, ik vroeg het me gewoon af. :oops:

_________________
Zonnige en liefdevolle groetjes,

Pluisje.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Paarden
BerichtGeplaatst: 16-03-2006, 17:36:59 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-01-2006, 13:38:57
Berichten: 473
Pluisje schreef:
Weet je ik heb echt helemaal niks geen verstand van paarden, maar 3 keer in de week een uurtje naar buiten lijkt mij verekte weinig!
Ik moet er niet aan denken dat ik dag en nacht ergens opgesloten zit waar ik me misschien nog net kan draaien en waar ik dan heel af en toe vandaan word gehaald om een stukje te lopen en voor ik het door heb wordt ik dan weer binnen gezet. Nee dat lijkt mij persoonlijk echt vreselijk!
Zoals gezegd ik heb geen paard en ik verwacht er ook geen te krijgen, ik heb zelfs niets met paarden, maar ik vind dat als je een paard wil dat je dan ook het beste voor je paard moet willen! Veel ruimte, veel in de buitenlucht, goede voeding en verzorging, enz. :D

Ik heb een beetje mee gelezen maar het lijkt voor mij haast of je er nog niet veel van af weet. Het lijkt alsof je eerst besloten hebt dat je een paard gaat kopen en er nu pas over na gaat denken wat je er voor moet doen (wat kost het) en wat je wilt. Zo komt het in elk geval soms op mij over, maar ach doe wat dat betreft maar niets op mij uit, haha ik weet er toch niets van. :wink:

Oh enne moet je de voeding van het beestje trouwens niet mee rekenen bij de vaste lasten?! :roll:

En misschien stomme vraag (waar ik me ook eigenlijk echt niet mee hoef te bemoeien) maar hoe kun jij je als 16-jarige zo'n paard met zoveel vaste lasten veroorzaken??? Als je niet wilt antwoorden het hoeft niet, ik vroeg het me gewoon af. :oops:


Ja daarom heb ik ook bestloten om hem volgend jaar te kopen en dan kan ik er nu nog goed overnadenken.
En voor die 165 euro zit er alles in voer stal bak les.

Zelf hoef ik niks te betalen mijn vriend betaalt dit voor mij dus ik hoef mij geen zorgen te maken over de kosten... :D


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Paarden
BerichtGeplaatst: 16-03-2006, 18:31:18 
Offline
Admin
Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-02-2005, 11:29:47
Berichten: 3161
Locatie: Enschede
LaDy16 schreef:
Zelf hoef ik niks te betalen mijn vriend betaalt dit voor mij dus ik hoef mij geen zorgen te maken over de kosten... :D


Misschien weer een "domme" vraag, maar... wat als het uit gaat met je vriend?

_________________
Zonnige en liefdevolle groetjes,



Pluisje.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Paarden
BerichtGeplaatst: 16-03-2006, 20:15:06 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-01-2006, 13:38:57
Berichten: 473
Pluisje schreef:
LaDy16 schreef:
Zelf hoef ik niks te betalen mijn vriend betaalt dit voor mij dus ik hoef mij geen zorgen te maken over de kosten... :D


Misschien weer een "domme" vraag, maar... wat als het uit gaat met je vriend?


Dat gaat het echt niet we hebben u al 3 jaar met elkaar en het gaat harstikke goed.. En anders zien we het dan wel weer je kunt niet of de toekomst gaan vooruit kijken :wink:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Paarden
BerichtGeplaatst: 17-03-2006, 18:37:44 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 28-04-2005, 19:28:30
Berichten: 48
hoihoi,

lijkt me verstandig om nog even te wachten met het kopen van een paard en je er echt goed in gaan verdiepen (fora, boeken, enz). 3x een uurtje per week naar buiten is ontzettend weinig, houdt er rekening mee dat een paard dan onder het zadel erg fris zal zijn en dat je een grote kans hebt op stalondeugden als weven, kribbebijten en luchtzuigen (vaak voorkomend uit verveling)

Ik heb geen idee waar je ergens woont, maar misschien kun je eerst een verzorg paard proberen. Daar leer je vaak veel van en krijg je een beetje een idee hoe het is om een paard te hebben.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Paarden
BerichtGeplaatst: 17-03-2006, 20:14:45 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-01-2006, 13:38:57
Berichten: 473
Alytuiere schreef:
hoihoi,

lijkt me verstandig om nog even te wachten met het kopen van een paard en je er echt goed in gaan verdiepen (fora, boeken, enz). 3x een uurtje per week naar buiten is ontzettend weinig, houdt er rekening mee dat een paard dan onder het zadel erg fris zal zijn en dat je een grote kans hebt op stalondeugden als weven, kribbebijten en luchtzuigen (vaak voorkomend uit verveling)

Ik heb geen idee waar je ergens woont, maar misschien kun je eerst een verzorg paard proberen. Daar leer je vaak veel van en krijg je een beetje een idee hoe het is om een paard te hebben.


Jah ik heb al een paard keer een verzorgpaard gehad maar ik kan niet onder leiding iets doen van een ander absoluut niet
Ik heb al anderel stal gevonden waar hij de hele dag naar buiten heen gaat :D


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Paarden
BerichtGeplaatst: 17-03-2006, 23:27:03 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-03-2006, 15:41:35
Berichten: 260
Locatie: Almere
LaDy16 schreef:
Alytuiere schreef:
hoihoi,

lijkt me verstandig om nog even te wachten met het kopen van een paard en je er echt goed in gaan verdiepen (fora, boeken, enz). 3x een uurtje per week naar buiten is ontzettend weinig, houdt er rekening mee dat een paard dan onder het zadel erg fris zal zijn en dat je een grote kans hebt op stalondeugden als weven, kribbebijten en luchtzuigen (vaak voorkomend uit verveling)

Ik heb geen idee waar je ergens woont, maar misschien kun je eerst een verzorg paard proberen. Daar leer je vaak veel van en krijg je een beetje een idee hoe het is om een paard te hebben.


Jah ik heb al een paard keer een verzorgpaard gehad maar ik kan niet onder leiding iets doen van een ander absoluut niet
Ik heb al anderel stal gevonden waar hij de hele dag naar buiten heen gaat :D


Maar ook een paard dat wel de hele dag buiten staat en dus voldoende bewegingsruimte heeft (ik neem aan dat hij dan in de wei staat?) is erg fris onder het zadel als je hem dan maar 3x per week een uurtje rijd. Toen ik mijn verzorgpony net had reed ze ook maar 3x per week een uurtje. De rest van de week stond ze in het land. Ik heb een half jaar elke keer weer met haar moeten "vechten" Nu gaat het inmiddels prima. Je moet het zo zien: Jij hebt elke dag vakantie je hoeft niks behalve eten, slapen, lekker in de zon zitten spelen etc. Kortom alleen maar dingen doen die jij wilt en geen dingen die een ander wilt. Dan in eens na 2 dagen lekker vrijheid te hebben gehad staat er iemand voor je neus die neemt je mee, bind je vast stopt je onder de douche en laat je vervolgens een uur lang kei en kei hard werken. Ik zelf zou strontchagerijnig worden en dat word je paard ook. Dus wil je echt het beste voor hem dan zorg je dat hij elke dag een uur beweging krijgt. En dat kan dus ook longeren zijn, spelen met jou etc. En dan kan een rustdag per week natuurlijk absoluut geen kwaad.

_________________
No one cares how much you know, untill they know how much you care


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Paarden
BerichtGeplaatst: 18-03-2006, 09:39:50 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 01-01-2006, 19:36:12
Berichten: 638
kun je je paard geen weidegang bieden als je weinig rijdt? Gewoon 24 uur per dag op het land, of eventueel nog s'avonds op stal. Toen ik mn paard al 24 uur per dag op stal had staan voor een kleine week (wel 2 uur per dag rijden) was het al een groot drama :shock: :) maar het ligt ook erg aan het paard, sommige paarden hebben gewoon veel meer beweging nodig om hun energie kwijt te raken. Hoewel natuurlijk alle paarden naar buiten moeten kunnen een paar uurtjes per dag


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Paarden
BerichtGeplaatst: 18-03-2006, 10:35:39 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-01-2006, 13:38:57
Berichten: 473
littleSunshine schreef:
kun je je paard geen weidegang bieden als je weinig rijdt? Gewoon 24 uur per dag op het land, of eventueel nog s'avonds op stal. Toen ik mn paard al 24 uur per dag op stal had staan voor een kleine week (wel 2 uur per dag rijden) was het al een groot drama :shock: :) maar het ligt ook erg aan het paard, sommige paarden hebben gewoon veel meer beweging nodig om hun energie kwijt te raken. Hoewel natuurlijk alle paarden naar buiten moeten kunnen een paar uurtjes per dag


Jah klopt maar ik geef hem maar 1 a 2 dagen een rustdag en toch hoor ik van mensen dat een paard fijner is om te rijden als hij elke dag naar buiten gaat..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Paarden
BerichtGeplaatst: 18-03-2006, 12:46:25 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 28-04-2005, 19:28:30
Berichten: 48
@Belbe dat ligt naar mijn idee echt aan het paard. Mijn oudste paard kan ik maanden lang in de wei laten staan dan opzadelen en wegrijden, geen probleem, ze zal niet fris zijn oid. Daarnaast zou ze ontzettend chagerijnig worden als ze iedere dag een uur moest werken. Zij heeft gewoon 1 a 2 rustdagen nodig en veel afwisseling, dus de ene keer gewoon een kwartiertje wandelen en de andere keer een uur rijden of een bosrit. Maar het is inderdaad zo dat wanneer je een paard weinig rijdt je je programma daar wel op aan moet passen en niet gelijk een uur keihard laten werken.
Als ik naar mn jongste merrie kijk, die moet wel iedere dacht zeker een uur aandacht hebben maar ik hoef echt niet langer dan een half uur echt hard te werken, want dat kan ze mentaal nog niet aan.

Veel afwisseling in wat je met je paard doet, contact met andere paarden en lekker iedere dag een paar uur de wei in en zeker goed kijken naar wat je paard zelf aangeeft nodig te hebben.

@ Lady16 Als je iets niet onder leiding van een ander kan doen wordt het erg lastig met lessen e.d. met je paard. En naar mijn idee moet je bij een verzorgpaard eerst onder leiding leren hoe de eigenaar het wil en dan is het toch de bedoeling dat je het zelfstandig kunt...


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl