Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 17:59:17

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 07-10-2009, 10:13:35 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-03-2006, 20:49:43
Berichten: 4321
Locatie: Oldenzaal
Ik moet zeggen dat ik het filmpje niet eens heb afgekeken. Niet omdat ik het zo zielig vind, maar meer omdat ik daar mijn tijd niet mee wil besteden. Heb je ooit Animal Planet gekeken? Daar zie je al die pet rescue programma's, dat is ook zielig. En de manier waarop ganzenlever wordt gemaakt, hoe koeien worden geslacht, hoe kuikentjes worden gesorteerd, hoe struisvogels worden gevokt, hoe witte tijgers worden gestroopt, hoe varkens worden vervoerd, hoe zeehondjes worden geknuppeld, hoe vis wordt gefileerd, hoe kippen worden onthoofd...

Er zijn zoveel dingen wat zielig is, daar ga ik niet aan beginnen. Die discussie is eindeloos: wat mag wel, wat mag niet?

Deze discussie is ook eindeloos, deze mensen hebben een baan en dat is toevallig dolfijnen vangen en doodmaken. Denk eens verder, deze mensen hebben een baas die het vieze werk niet wil opknappen. Mensen moeten ook hun geld verdienen voor hun familie en kinderen.

En ik geniet na al dat nadenken over dieren slachten nog steeds van mijn biefstukje hoor. :)

_________________
Heb uw naaste lief, want dat ben ik!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 08-10-2009, 09:44:09 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Dus omdat het eindeloos is, besteed je dan maar aandacht aan helemaal niets? :|

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 08-10-2009, 10:31:43 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Aan cirkelredenaties heeft niemand iets, het is dan ook niet verstandig je er in een te mengen. Wat dat betreft is de conclusie van Dreamer correct.

In dit soort gevallen moet men een keuze maken, erover discusseren heeft geen zin. (Alhoewel het natuurlijk altijd vermakelijk kan zijn :) ) Het is vergelijkbaar met het discusseren over de vraag of paars gemaakt is van blauw met rood of rood met blauw.

Dit hoeft echter niet te betekenen dat mensen die denken zoals ik of Dreamer helemaal geen aandacht aan dingen geven. Alleen aan andere dingen die wel nut zouden kunnen hebben als zij zich ermee bezig houden.

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 08-10-2009, 21:42:06 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-03-2006, 20:49:43
Berichten: 4321
Locatie: Oldenzaal
Juist, Trui!

Ik ben op het moment in Engeland, lekker bezig met mijn minor, ik ben aan het studeren, op kinderen aan het passen, heel veel overhemden aan het strijken..

Dooie dolfijnen passen gewoon niet zo goed in mijn dagelijkse bezigheden.

Alle gekheid op een stokje.
Ik houd me wel degelijk bezig met charity, ik ben een lid en grote fan van Stichting Safe, een stichting georganiseerd door studenten van Windesheim (daar studeer ik). Ik doneer iedere maand 2 euro en heb vele studenten overgehaald dit ook te doen. Ze hebben op het moment 3 projecten lopen in Azie en Afrika en ze pakken onder andere kinderprositutie aan. Dit met hele positieve gevolgen en ik ben blij dat ik daar deel van mag uitmaken. Ze hebben afgelopen jaar 40.000 euro over deze projecten mogen verdelen. De projecten worden overigens ook uitgevoerd door studenten.
Normaal ben ik geen lid van goede doelen, maar toen ik dit vorig jaar hoorde was ik gelijk verkocht.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik me wel degelijk bezig hou met liefdadigheid en mijn deel van "de wereld een stukje beter maken". Persoonlijk vind ik dit een ontzettend dankbaar project en daarom doneer ik aan kinderen van 11 die hun lichaam moeten verkopen en niet aan dooie dolfijnen.

Je kunt je nou eenmaal niet met alles bezig houden, en voor mij gaan mensen voor dieren.

_________________
Heb uw naaste lief, want dat ben ik!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 12-10-2009, 08:41:51 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
truitje schreef:
Dit hoeft echter niet te betekenen dat mensen die denken zoals ik of Dreamer helemaal geen aandacht aan dingen geven. Alleen aan andere dingen die wel nut zouden kunnen hebben als zij zich ermee bezig houden.

Dat weet ik ook wel :wink: Dat is precies wat ik ermee bedoelde, je moet gewoon keuzes maken, je kan niet iedereen helpen. Bij elke stap erop letten of je geen beestje doodtrapt, lijkt mij geen fijne manier van leven. Dan help je die beestjes, maar jezelf niet :P Ik vind het juist mooi dat iedereen ervoor kiest iets anders te doen voor de wereld, ook al is dat soms heel indirect of subtiel...

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 18-10-2009, 20:41:24 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-02-2008, 15:32:45
Berichten: 164
Locatie: Hulst,Zeeland
we waren weer heerlijk off-topic bezig. (Foei foei :O stoute kinders :P )
Tevens planten dolfijnen zich ook voort. (raar maar waar , ahum)
Al kan iets nog zo bedreigd zijn of niet, afgeslacht wordt het toch wel, is het niet door de ene persoon dan wel door de ander, het stoppen lukt je toch niet.

_________________
De liefde is niet ingetogen. De liefde is uitbundig en schaamteloos.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 05-11-2009, 19:25:55 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-10-2009, 22:56:30
Berichten: 392
anoniem13 schreef:
littleSunshine schreef:
ziekelijk.

wat ontiegelijk ziek...


valt toch wel mee?


hoezo valt wel mee
keel opensnijden en langzaam dood laten bloeden die beesten leden pijn en ze leefden nog toen ze bruut werden weggesleept
dan vind ik ook ziek echt ziek

_________________
als een schip over de kim zeilt...
is het niet weg...
je kunt het alleen niet zien.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 05-11-2009, 19:29:09 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-10-2009, 22:56:30
Berichten: 392
Anoniem schreef:
Indeed Flora, @ Paul.. Die koe die jij zoveel nuttiger vind,
wordt simpel afgeslacht door een kogel, in de westerse landen dan toch.
Okay, misschien zijn er mensen op deze aardkloot die dolfijnenvlees berefijn vinden om te eten,
maar ookal wil je ze dan eten...
Ik zou ze niet eens meer willen eten als ik deze manier van doden zou weten!
Sowieso eet ik ze niet daar nie van :oops:
Maar snap je m'n punt..?
Mensen worden gemarteld, vaak onterecht..
Wat doen deze dolfijnen fout? Ze leven en zwemmen..
Zitten verder niemand in de weg toch?
Net als de andere diersoorten die Flora net noemde..

Ik zie het nut er niet van in om ze zoveel pijn te doen.
Met een simpele kogel zijn ze ook dood..
En dan kun je zeggen, das te duur, maar ik meen me andere dingen te herinneren..
Waar ze ook kogels genoeg hadden..
No offence ofzo..

Anyhoe! Everyone who signed, thanq! (=
More?
I want mooore :P

ik heb getekend. ik zou graag willen dat deze manier van killen stopt

_________________
als een schip over de kim zeilt...
is het niet weg...
je kunt het alleen niet zien.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 06-11-2009, 22:30:03 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
angel26 schreef:
hoezo valt wel mee
keel opensnijden en langzaam dood laten bloeden die beesten leden pijn en ze leefden nog toen ze bruut werden weggesleept
dan vind ik ook ziek echt ziek



Ga eens kijken op de (amerikaanse) site van PETA... Dan kom je erachter dat het andere vlees ook op een vergelijkbare manier wordt geslacht...
Ik zeg niet dat ik het goedkeur. Ik vind het alleen opvallend dat als het om mooie lieve schattige dolfijnen gaat iedereen BOE! en BAA! roept en dat er geen topic wordt gestart met de titel: Can you hear the ugly featherless indoor chickens cry? of: Can you hear the choking manraised tuna cry?

Maar dat punt had ik al gemaakt

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 06-11-2009, 23:00:21 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-02-2008, 15:32:45
Berichten: 164
Locatie: Hulst,Zeeland
truitje schreef:
angel26 schreef:
hoezo valt wel mee
keel opensnijden en langzaam dood laten bloeden die beesten leden pijn en ze leefden nog toen ze bruut werden weggesleept
dan vind ik ook ziek echt ziek



Ga eens kijken op de (amerikaanse) site van PETA... Dan kom je erachter dat het andere vlees ook op een vergelijkbare manier wordt geslacht...
Ik zeg niet dat ik het goedkeur. Ik vind het alleen opvallend dat als het om mooie lieve schattige dolfijnen gaat iedereen BOE! en BAA! roept en dat er geen topic wordt gestart met de titel: Can you hear the ugly featherless indoor chickens cry? of: Can you hear the choking manraised tuna cry?

Maar dat punt had ik al gemaakt


Waarom heb jij altijd gelijk ? :P
Sorry..maar het is inderdaad wel zo :)

_________________
De liefde is niet ingetogen. De liefde is uitbundig en schaamteloos.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 06-11-2009, 23:52:22 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Ik heb niet altijd gelijk, als je zin hebt om mijn mijn 1809 berichten na te lezen zal je te weten komen dat er een of twee misverstandjes tussen zitten :P :wink:

*grins*

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-11-2009, 19:25:50 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-10-2009, 22:56:30
Berichten: 392
truitje schreef:
angel26 schreef:
hoezo valt wel mee
keel opensnijden en langzaam dood laten bloeden die beesten leden pijn en ze leefden nog toen ze bruut werden weggesleept
dan vind ik ook ziek echt ziek



Ga eens kijken op de (amerikaanse) site van PETA... Dan kom je erachter dat het andere vlees ook op een vergelijkbare manier wordt geslacht...
Ik zeg niet dat ik het goedkeur. Ik vind het alleen opvallend dat als het om mooie lieve schattige dolfijnen gaat iedereen BOE! en BAA! roept en dat er geen topic wordt gestart met de titel: Can you hear the ugly featherless indoor chickens cry? of: Can you hear the choking manraised tuna cry?

Maar dat punt had ik al gemaakt

het gaat mij niet perse om het feit dat het dolfijnen zijn (idd je hebt gelijk dat er meerdere diersoorten zo bruut afgeslacht worden) ik keur het sowiezo niet goed als wat voor dier dan ook zo aan zijn einde moet komen
dus ik zou hetzelfde zeggen voor kistkalveren, elektrocutie van varkens, etc

_________________
als een schip over de kim zeilt...
is het niet weg...
je kunt het alleen niet zien.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 12-11-2009, 15:48:49 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 06-11-2009, 11:20:15
Berichten: 547
Locatie: Nijmegen
Ik had in Nagoya ooit een dolfijnsushi en een zee-egelfiletje gekregen, ontzettend lekker en verfrissend!

_________________
We are everything you want others to be


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-11-2009, 19:11:20 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-03-2006, 20:49:43
Berichten: 4321
Locatie: Oldenzaal
:lol:

_________________
Heb uw naaste lief, want dat ben ik!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-11-2009, 19:47:16 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-11-2009, 20:02:48
Berichten: 291
Ik ben zelf vega
En ik ben ook nog eens ene dieren vriend. Ik heb het filmpje niet eens gekeken omdat ik het niet aan kan. en nee dat is geen grapje.Dan word ik zo woedent en verdrietig. Mischien zou ik zelfs huilen.
Mijn stem he je. Dit moet niet kunnen. En nee ik heb dit niet allen met dolfijnen. Maar met elk dier. Varkens vis koe of olifant. geen enkel dier verdient een freeselijke dood.

_________________
Wij mensen zijn net als kleine kinderen met blokken.
We bouwen een toren gooien hem plat.
En maken een nieuwe mooiere en hogere toren.

Auteur: God


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl