Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 13:28:41

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 03-03-2007, 13:50:27 
Paul, toch staat hij ernaar te wijzen, volgens mij... En ernaar te lachen.
Dus het kan ook zijn dat hij lachte om een grapje van een collega,
die over die dolfijn ging..

Mijn bedoeling van dit topic was laten zien dat mensen net zo erg kunnen zijn als beesten, en erger.
Wij zijn de meest ontwikkelde zoogdieren dacht ik zo.
Als ik een leeuw een zebra zie doodbijten word ik ook niet vrolijk..
Maar dan denk ik.. Een leeuw denkt niet na en let alleen op zijn instinct.

Ik keur het niet af dat ze, de vissers, hun geld willen verdienen aan dolfijnen.
Maar wat Flora zegt, het is NIET NODIG om ze achter een auto te hangen terwijl ze leven, het is niet nodig om ze dood te laten bloeden,
het raakte me echt tot in m'n ziel toen ik dat beest helemaal zag shaken van de pijn.
En dat maakt mij boos.
Het is niet nodig! Die electroshocks van varkens en koeien, true, maar geloof me,
dat doet toch stukken minder pijn en duurt veel minder lang dan doodbloeden.
Haal dan meteen het hart eruit!
Er staat toch bordje op de kop van zo'n beest:
Please, let me die a slow and painfull death!! ?

Sorry.. Als je hier niet even van slikt.. Dan jah.. Weet ik het ook niet meer..

Wat betreft palingen en vissers doden..
Sorry.. Daar ga ik niet op in..
Ik snap dat Nymphomaniac Phantasy zich groen en geel ergert..
Alsjeblief, houden we het een béétje op een beschaafd niveau??
Dank..
Ik wilde alleen dat dit topic positief zou uitwerken, vroeg niet voor nixx om jullie petitie..

Liefs Moni..


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-03-2007, 18:28:43 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 01-01-2006, 19:36:12
Berichten: 638
Paul schreef:
littleSunshine schreef:
die man, als ie zo nodig een dolfijn moet killen, zou het ook zonder lach op z'n gezicht kunnen doen.


Even snel een reactie ivb. met weinig tijd.
Die man kan ook gewoon lachen om een grap van zijn collega's. Mag een slager ook niet meer lachen? Of een slachtopziener als hij met zijn baan bezig is? Ik denk niet dat hij zo sadistisch is dat hij lacht omdat hij net een dolfijn van kant maakt.


nou.. neem me niet kwalijk.
dacht je dat nou echt.
hij staat te lachen om die dolfijn, maar geloof vooral de onschuld van die vent.
het spijt me voor deze reactie
x


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-03-2007, 18:47:07 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 23-12-2006, 04:38:57
Berichten: 666
Paul schreef:
littleSunshine schreef:
die man, als ie zo nodig een dolfijn moet killen, zou het ook zonder lach op z'n gezicht kunnen doen.


Even snel een reactie ivb. met weinig tijd.
Die man kan ook gewoon lachen om een grap van zijn collega's. Mag een slager ook niet meer lachen? Of een slachtopziener als hij met zijn baan bezig is? Ik denk niet dat hij zo sadistisch is dat hij lacht omdat hij net een dolfijn van kant maakt.


i agree, tis hun werk, tis nie leuk voor die beesten, maar ik zie er ook de ernst niet van in, er zijn diersoorten diebijna uitgestorven zijn, maar nu is het erg, omdat meiden houden van dolfijnen..dat is egoistisch!

mij laat het filmpje me ook wel koud, life u know.. mensen zijn jagers, zelfde als dat een leeuw een antilope opvreet en uit elkaar trekt en hem bijt, das toch ook pijnlijden?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-03-2007, 18:53:06 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-03-2006, 20:49:43
Berichten: 4321
Locatie: Oldenzaal
Daar ben ik het mee eens, Onidenisu en Paul.
Ik snap het trouwens ook wel van de tegenpartij hoor, het is nou eenmaal niet zo aardig wat ze op dat filmpje doen. Maarja, wat wil je er tegen doen? Greenpeace erop af sturen?

En ik snap sowiezo niet waarom iedereen zich hier zo op zit te winden over elkaars meningen. Het is toch eigenlijk gewoon bestwel tijdverspilling? Mensen hebben nou eenmaal verschillende meningen. En Paul kan zo misschien wel heel erg lullig en hard overkomen, maar het is echt een schat hoor. Hij heeft alleen vrij weinig met dieren.

Dit topic vind ik een beetje schelderig worden. Natuurlijk is een forum ervoor om te discusseren, maar de ondertoon op dit topic vind ik niet prettig. Ik zal verder op dit topic ook niets meer posten, dan heb ik er ook geen last meer van.

_________________
Heb uw naaste lief, want dat ben ik!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-03-2007, 19:00:17 
:|..
Ik snap niet waarom mensen erop reageren als ze toch niet willen tekenen..
Ik vroeg Niet om meningen of whatever..
Kijk en teken..
Of kijk niet en teken niet..
Of kijk en teken niet..
Of kijk niet en teken wel..
Whatever..

Wat je ertegen kan doen..? Weet ik niet, maar alle kleine beetjes helpen.

@ Dennis.. Is het egoïstisch als je als meid van dolfijnen houd..? :?
Sorry als ik die een beetje krom vind..
Ik ben als meid ook dol op honden en katten..
Is dat ook egoïstisch..?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-03-2007, 19:10:22 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-05-2006, 13:37:45
Berichten: 1046
onidenisu schreef:
Paul schreef:
littleSunshine schreef:
die man, als ie zo nodig een dolfijn moet killen, zou het ook zonder lach op z'n gezicht kunnen doen.


Even snel een reactie ivb. met weinig tijd.
Die man kan ook gewoon lachen om een grap van zijn collega's. Mag een slager ook niet meer lachen? Of een slachtopziener als hij met zijn baan bezig is? Ik denk niet dat hij zo sadistisch is dat hij lacht omdat hij net een dolfijn van kant maakt.


i agree, tis hun werk, tis nie leuk voor die beesten, maar ik zie er ook de ernst niet van in, er zijn diersoorten diebijna uitgestorven zijn, maar nu is het erg, omdat meiden houden van dolfijnen..dat is egoistisch!

mij laat het filmpje me ook wel koud, life u know.. mensen zijn jagers, zelfde als dat een leeuw een antilope opvreet en uit elkaar trekt en hem bijt, das toch ook pijnlijden?


onidenisu waarom zou je egoistisch zijn als je om andere dieren en wezens geeft? ben je egoistisch als je deze wereld wil bewaren voor verdere generaties? weet wat je zegt! waarom zou je niet om dieren mogen geven?? en dat meiden van dolfijnen houden is een vooroordeel die je een beetje snel getrokken hebt!

_________________
Love is a Verb!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-03-2007, 19:23:30 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 23-12-2006, 04:38:57
Berichten: 666
Karjava schreef:
onidenisu schreef:
Paul schreef:
littleSunshine schreef:
die man, als ie zo nodig een dolfijn moet killen, zou het ook zonder lach op z'n gezicht kunnen doen.


Even snel een reactie ivb. met weinig tijd.
Die man kan ook gewoon lachen om een grap van zijn collega's. Mag een slager ook niet meer lachen? Of een slachtopziener als hij met zijn baan bezig is? Ik denk niet dat hij zo sadistisch is dat hij lacht omdat hij net een dolfijn van kant maakt.


i agree, tis hun werk, tis nie leuk voor die beesten, maar ik zie er ook de ernst niet van in, er zijn diersoorten diebijna uitgestorven zijn, maar nu is het erg, omdat meiden houden van dolfijnen..dat is egoistisch!

mij laat het filmpje me ook wel koud, life u know.. mensen zijn jagers, zelfde als dat een leeuw een antilope opvreet en uit elkaar trekt en hem bijt, das toch ook pijnlijden?


onidenisu waarom zou je egoistisch zijn als je om andere dieren en wezens geeft? ben je egoistisch als je deze wereld wil bewaren voor verdere generaties? weet wat je zegt! waarom zou je niet om dieren mogen geven?? en dat meiden van dolfijnen houden is een vooroordeel die je een beetje snel getrokken hebt!



weet wat ik zeg? lees dan je eigen tekst nog eens.

jullie zijn egoistisch omdat, als het spinnen waren het niet gepost werd, en daarom zijn jullie egoistisch.. dan keken jullie er niet naar om, want dat zijn toch maar vieze beestjes, als je echt een dierenliefhebber ben, geef je om elk dier, zelfs de ranzigste insecten..


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-03-2007, 19:32:42 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-05-2006, 13:37:45
Berichten: 1046
ik val je er neit op aan wie zegt trouwens dat ik spinnen erg vind? en wie is jullie aangezien ik een jongen ben?

nogmaals ik val je niet aan ik zet je aan het denken

_________________
Love is a Verb!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-03-2007, 19:37:22 
Ik heb dit topic geopent.. Nadat ik mailtje kreeg, NOGMAALS.
Toevallig.
Ik heb geen filmpjes van andere beestjes, maar ik wil ze best opzoeken voor je..
Onidenisu, waarom zeg jij dat ik geen filmpjes van andere beestjes zou plaatsen?
Njah, leave it.
Generalisatie en vooroordelen enzo..

Nympho, slotje dan maar..? :lol:
Mensen die anderen graag zien lijden [overhaaste conclusie] en Toch willen responden,
zonder dat dit overigens mijn doel was..
"Verpesten" de boel dan weer..

Ik hou het voor gezien...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-03-2007, 20:45:35 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 23-12-2006, 04:38:57
Berichten: 666
Chocolatica schreef:
Ik heb dit topic geopent.. Nadat ik mailtje kreeg, NOGMAALS.
Toevallig.
Ik heb geen filmpjes van andere beestjes, maar ik wil ze best opzoeken voor je..
Onidenisu, waarom zeg jij dat ik geen filmpjes van andere beestjes zou plaatsen?
Njah, leave it.
Generalisatie en vooroordelen enzo..

Nympho, slotje dan maar..? :lol:
Mensen die anderen graag zien lijden [overhaaste conclusie] en Toch willen responden,
zonder dat dit overigens mijn doel was..
"Verpesten" de boel dan weer..

Ik hou het voor gezien...


how childish


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-03-2007, 20:54:32 
Again, mag er een slotje op? :)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-03-2007, 01:10:34 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 01-01-2006, 19:36:12
Berichten: 638
ach ja
gooi dr een slot op joh
weg van de minste weerstand.



Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-03-2007, 11:25:58 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 19-02-2005, 22:09:36
Berichten: 313
Ik heb dit filmpje niet bekeken, en dit ben ik ook niet van plan. Mensen zijn wat dit betreft echter behoorlijk hypocriet. Er worden dagelijks velen koeien, kippen enz. gedood op manieren die waarschijnlijk niet meer humaan zijn, allemaal voor ons 'genot'. Iedereen weet dit, maar velen willen toch hun stukje vlees op het bord.

Een dergelijke petitie is een absoluut goed gebaar, maar het is naar mijn mening hulpzamer om te stoppen met het eten van vlees.

Hier een link naar de de docu Earthlings (1,5 uur). Waarschijnlijk vergelijkbaar met het filmpje uit de eerste post, echter deze docu gaat over dierenleed in zijn algemeen. Ik heb hem niet verder dan 20 min kunnen kijken. Ik zou graag willen vragen aan onidenisu en anderen met een soortgelijke mening, om deze docu te bekijken.

http://video.google.com/videoplay?docid ... earthlings

@ onidenisu
Goh, de harteloosheid in jouw woorden verbaasd mij op een forum als deze. Denk je nou echt dat het relativeren helpt om dit rechtvaardiger te maken? Ik blijf me verbazen hoe iemand zo kan praten over een ander wezen. De mens heeft de keuze om een andere weg te kiezen, de leeuw heeft dit niet. Het feit dat de mens altijd al heeft gejaagd is ook geen argument om dit (op gruwelijke wijze) te blijven doen. Tenzij jij denkt dat de mensheid op dit punt is gestopt met evolueren.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-03-2007, 13:16:17 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2006, 16:14:24
Berichten: 1710
Locatie: Eindhoven rockcity!
Tuurlijk, gooi er een slotje op.
Sluit je ogen voor rede van andere mensen en probeer niet met argumenten, maar met dwangmiddelen je gelijk te houden.
Het maakt mij niet uit, loop gerust weg.
Maar ik vind het laf.

_________________
ParAgnost.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-03-2007, 13:48:05 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 28-10-2006, 14:39:25
Berichten: 138
Locatie: Hogwarts..
Het slotje erop hoeft voor mij niet,
Ik bedoel ; Een discussie is nooit weg gelegt..
En dan ook: Ieder's mening is anders.
Niet iedereen denkt het zelfde.

maaarr..!! Ik wil toch nog een keer op paul's eerdere posts reageren.
Ik had het er met mijn vader over dat je vertelden over hier in NL over de slachthuizen.
Hijzelf, weet daar best veel vanaf en hij vertelde ook..
Dat toen ik hem vertelde dat jij had gezegt dat de koe nog een keer door het hoofd geschoten werd omdat er mis geschoten was, dat is alleen maar om hem uit zijn lijden te verlossen.

Dan ook, hier in Nederland word absoluut NIET zo wreed omgegaan met de dieren. Ze worden eerst gedood, en DAN PAS open gesneden.
Maar niet levend achter een wagen gehangen zodat ze daar bebloed aankomen en niet eens doodgemaakt worden maar gewoon open gesneden worden waardoor ze dan nog weet ik veel hoeveel minuten pijn lijden en dan pas doodgaan.

En dan nog, Hier in de visserij, worden ze gedood en DAN PAS opengesneden..
Chocolatica wilden alleen maar aangeven hoe cruel en gemeen er met de beesten omgegaan word. En of wij daar toe bereid zijn om te tekenen.
Zij heeft namelijk nooit gevraagt om je comment te geven als je niet wil tekenen.
Dat neemt niet weg, dat door dit soort filmpjes geen discussies ontstaan.
Zoals nu.

En toch, vind ik, dat in NL minder cruel om wordt gegaan met dieren als daar..
Want wat daar gebeurd, is gewoon afschuwelijk.
En ik praat niet goed wat hier in nederland gedaan word, want dat zal vast ook niet allemaal koek en ei zijn.
Maar bij LANGE NA NIET zo als daar.

Ik blijf erbij, dat een slot erop, niet de uitkomst is..
Dat is het vermijden van een discussie punt, die toch mensen aan het denken zet over het filmpje.
Het is goed om te discuseren.. Maar, zorg ervoor dat je niemand gaat aanvallen ofzo..
Het moet WEL discuseren BLIJVEN..

En, Als je niet wil tekenen voor dat met de dolfijnen, is dat jou eigen mening.. Maar verwacht niet dat andere het je in dank afnemen..

Kusje,
Sam..

_________________
* It's really good to hear your voice.
Sayin' my name, It sounds so sweet..
Comin' from the lips of an angel,
Hearin' those words..
It makes me weak. <3
Never wanna say goodbye..


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl