Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 12:49:44

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 04-03-2007, 19:55:33 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 19-02-2005, 22:09:36
Berichten: 313
Je maakt het allemaal een stuk ingewikkelder dan het is paul. Het is in onze westerse samenleving inderdaad bijna onmogelijk om volkomen juist te leven. Ik vraag mijzelf ook af tot hoever je moet gaan om juist te leven. Anders kan je al je bezittingen verkopen voor een goed doel. Maar dit zie ik inderdaad niemand doen. En dit is volgens mij ook niet de bedoeling. Er is niets mis mee om in een beetje luxe te leven.

Het beste zou zijn om zo te leven dat je anderen zo min mogelijk benadeeld. Dit hangt af van je situatie, en er is dus niets hypokriets aan wanneer je jezelf en anderen maar niet voor de gek houdt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-03-2007, 20:03:02 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Interessante discussie, kgeloof alleen niet dat jullie eruit komen :wink:

Ik vind het filmpje vreselijk en ik heb dan ook meteen getekent.
Ben zelf vegetarier, maar ik draag af en toe wel leer. Ik eet eieren, dierlijke producten (behalve vlees dus) en voor mijn levensstyle zullen er vast ooit wel is een paar dieren mishandelt worden..

Natuurlijk kan je niet helemaal leven zodat je iedereen gelukkig en tevreden houdt. Dan heb je zelf namelijk geen leven. (Iedereen trapt wel is op een mier oid). Je kan nooit elk dier redden, zeg maar.

Maar ik eet dus geen vlees, en is het niet zo dat alle beetjes helpen? Is het niet zo dat als je iig iets doet, het altijd wel een beetje zal helpen?
Ik vind alle dieren even belangrijk, maar ik zal toch sneller een spin doden dan een dolfijn. Gewoon omdat ik dat niet zou kunnen. Maar toch vind ik het allebei even erg.

Maar goed, heel verhaal. Mn punt is gewoon dat je altijd wel iets voor dieren kan doen, hoe weinig het ook is. Want alle beetjes helpen, toch?

Liefs,
Julia

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-03-2007, 20:11:02 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2006, 16:14:24
Berichten: 1710
Locatie: Eindhoven rockcity!
Alle beetjes helpen inderdaad. En ik schets ook een onmogelijke situatie(ik ben ook niet gek als ik iemand uitdaag ;)), maar het punt is dus dat je maar tot zo ver iets kan doen en wilt inleveren.
Niet dat je dan een slecht persoon bent, maar gewoon omdat je als mens het zelf ook zo goed mogelijk wilt hebben(is een volkomen natuurlijke reactie trouwens).
En als ik naar de laatste reactie van Rens kijk kan ik me daar erg goed in vinden. Erg goed omschreven ook.

Enfin, doe gewoon netjes je best zoals je kan. Dan komt misschien niet alles goed, maar het kan absoluut geen kwaad. :D

(hoe een dolfijnendiscussie kan transformeren naar een discussie over het wel en wee van de wereld)

EDIT: Julia, je hoeft ook niet altijd uit een discussie te komen, net zo min als dat er winnaars zijn bij een discussie. Ik vind het al erg verfrissend om mijn mening te uiten en daar reacties op te krijgen.

_________________
ParAgnost.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-03-2007, 20:28:30 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2006, 19:08:10
Berichten: 317
Locatie: Overijssel
Mee eens, met Rens, Julia en Paul :D

_________________
Geen paniek! Niets is onder controle.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-03-2007, 22:08:17 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 28-10-2006, 14:39:25
Berichten: 138
Locatie: Hogwarts..
Flora schreef:
Mee eens, met Rens, Julia en Paul :D


Don't Get that..

hoe kun je 't eens zijn met hun als ze alle 3 een andere en tegengestelde mening hebben :$..

kusje..

_________________
* It's really good to hear your voice.
Sayin' my name, It sounds so sweet..
Comin' from the lips of an angel,
Hearin' those words..
It makes me weak. <3
Never wanna say goodbye..


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 05-03-2007, 07:38:57 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2006, 19:08:10
Berichten: 317
Locatie: Overijssel
Niet echt Wings of Fantasy, volgens mij zeggen ze (we) allemaal dat alle beetjes helpen, en dat de vraag nog wel is hoeveel je op wilt geven (en zoals Julia ook schrijft; hoeveel je op kunt geven; want er schijnen b.v. monniken te zijn die bij elke stap opletten of ze niet op een insect gaan staan... :shock: )

Liefs Flora!

_________________
Geen paniek! Niets is onder controle.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 05-03-2007, 14:09:42 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2006, 16:14:24
Berichten: 1710
Locatie: Eindhoven rockcity!
We hebben verschillende meningen over hoe te helpen, maar allen zijn we het eens dat we ons best moeten doen óm het een en het ander te helpen. :)

_________________
ParAgnost.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 06-03-2007, 10:59:37 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-03-2006, 12:30:12
Berichten: 3056
Locatie: Zuidwolde
AAAAAAAAAAAAAAH ik heb wel eens filmpjes van dierenmishandeling gezien, maar dit slaat echt alles :shock: :cry:
Ik heb direct getekend, en mijn moeder ook.

_________________
The beauty of a rose cannot be taken away by the fact that it's imperfect.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 31-05-2009, 00:17:41 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-11-2008, 22:02:46
Berichten: 61
Locatie: Terneuzen
Dit is gewoon vreselijk!

Ik was 2 jaar geleden op een internationaal scouting kamp, en daar was ook een food festival. Echt gruwelijk wat sommige landen serveren! En dat vinden ze dan ook normaal.

Ik kan het al niet aanzien dat ze een koe slachten, en het idee dat je een koe op eet, maar dit slaat echt alles!

_________________
Geluk kan je delen door het te vermenigvuldigen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 29-06-2009, 00:24:55 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-06-2009, 20:39:59
Berichten: 91
Ik hoop dat de dolfijnen een nieuw leven krijgen in de hemel
En ik weet cker dat ze dat zullen krijgen ook.

Deze @#$%^&* jappanners en soortgelijke mensen krijgen geen
retourtje maar een enkeltje hel.

Ok ze willen vlees, de dolfijnen zien er smakelijk voor hun uit.
Ze kunnen de dolfijnen toch ook een klein miezerig spuitje geven waardoor ze gaan inslapen ?

Ze mogen blij zijn dat ze in japan zijn en niet hier in Nederland.
Ik zou al deze personen #$%^&* en #%$$#%^&

Maar goed je kunt kwaad niet met kwaad bestrijden.
Ik word gewoon woest en verdrietig gelijk als ik naar dit filmpje kijk.

Wat bezielt in vredes naam deze mensen ???





<erg late reactie :roll: >

_________________
Laat je door niemand wijsmaken dat je iets niet kan !!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 17-08-2009, 10:15:38 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16-08-2009, 20:55:54
Berichten: 19
Dolfijnen zijn zooo lieff ^^ ben echt dol op dolfijntjes! :mrgreen: maar dit filmpje is egt verschrikkelijk! dat mensen zoiets kunnen doen :shock: !


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-09-2009, 09:30:11 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-02-2008, 15:32:45
Berichten: 164
Locatie: Hulst,Zeeland
@ Terraniux :
Een spuitje geven ? Natuurlijk doen ze dat niet , dan komt die stof in het vlees , en dan is het vlees niet meer goed , etc etc.

En ook Mel doet mee met de petitie :!:
Even niet over dolfijnen..maar over walvissen..Ik weet niet of iemand ooit Whale wars of Discovery heeft gezien?
Die mensen die de walvisjagers proberen tegen te houden met z'n allen..Dat vind ik nou eens prachtwerk! Dat soort mensen moeten we meer hebben.
(dus inderdaad , alle beetjes helpen!)

Ik ben trouwens van plan om , zo gauw ik uit huis ben , vegetariër te worden , ik heb al verschillende pogingen gedaan, zonder resultaat. Zal wel iets te maken hebben met de opvoeding.

De mensen kunnen er tegenwoordig inderdaad wat van met puppies koken en dergelijke. Een tijd geleden las ik nog iets op waarmaarraar geloof ik dat een tienermeid de kat van haar huisgenootje in de magnetron (of oven) had gestoken omdat ze niet van katten houd .. o_O

Ik ben nog steeds van mening dat als dieren op een gruwelijke wijze gedood worden, dat ze dat heus wel eens met de persoon in kwestie mogen doen.

En tja..Japanners..het blijft een raar volkje.

_________________
De liefde is niet ingetogen. De liefde is uitbundig en schaamteloos.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-10-2009, 17:57:11 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-03-2006, 20:49:43
Berichten: 4321
Locatie: Oldenzaal
Citeer:
En tja..Japanners..het blijft een raar volkje.


Citeer:
Deze @#$%^&* jappanners en soortgelijke mensen


Citeer:
Ze mogen blij zijn dat ze in japan zijn en niet hier in Nederland


Wat zijn we weer lekker generaliserend.. Jullie stemmen vast Wilders?
Jeetje, dit is je reinste racisme, echt waar. Je ziet toevallig 3 of 4 Japanners en dolfijn slachten en het hele volk (en geloof me, er wonen best veel mensen in Japan!) is gelijk kut en vies en raar en, zoals eerder gezegd, **&@#&#.

Overal wonen slechte mensen op de wereld, ook in Nederland hoor. En dan bedoel ik niet de Japanners die toevallig in Nederland wonen.

Hou je de volgende keer een beetje in, alsjeblieft. En dat zeg ik niet als mod maar als gewoon lid. Je kunt ook eerst nadenken voordat je iets zegt. Dit kan best veel mensen kwetsen.

Stelletje kaaseters.

_________________
Heb uw naaste lief, want dat ben ik!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-10-2009, 20:15:10 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Nee geen leuk filmpje om te kijken maar kan iemand mij uitleggen hoe dit anders is dan bijvoorbeeld de tonijnvangst of welke andere visvangst dan ook?
En die vissen laten ze doorgaans gewoon stikken. Ook geen leuke dood.

Is het omdat dolfijnen schattig zijn en tonijn niet? Of omdat dolfijnen over een bepaald soort intelligentie beschikken?

Hmz... ik zie geen verschil om eerlijk te zijn.

En de generalisaties die hier net werden gemaakt zijn inderdaad werkelijk bizar. cooto's Dreamer for pointing it out.

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 06-10-2009, 21:13:31 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-06-2009, 20:39:59
Berichten: 91
DreamerKaren schreef:
Citeer:
En tja..Japanners..het blijft een raar volkje.


Citeer:
Deze @#$%^&* jappanners en soortgelijke mensen


Citeer:
Ze mogen blij zijn dat ze in japan zijn en niet hier in Nederland


Wat zijn we weer lekker generaliserend.. Jullie stemmen vast Wilders?
Jeetje, dit is je reinste racisme, echt waar. Je ziet toevallig 3 of 4 Japanners en dolfijn slachten en het hele volk (en geloof me, er wonen best veel mensen in Japan!) is gelijk kut en vies en raar en, zoals eerder gezegd, **&@#&#.

Overal wonen slechte mensen op de wereld, ook in Nederland hoor. En dan bedoel ik niet de Japanners die toevallig in Nederland wonen.

Hou je de volgende keer een beetje in, alsjeblieft. En dat zeg ik niet als mod maar als gewoon lid. Je kunt ook eerst nadenken voordat je iets zegt. Dit kan best veel mensen kwetsen.

Stelletje kaaseters.



Zo bedoel ik het niet.
TUURLIJK zullen er wel aardige japanners zijn met een goed hart, maar als je die jappen ziet die dolfijnen aan het martelen zijn , dan wil je DIE jappen in het filmpje , die aan het martelen zijn, iets aan doen. 't was gewoon een schrik / eerste reactie van mij.

Als je goed leest, vertel ik ook in mijn post : Maar goed, je kunt kwaad niet met kwaad bestrijden.
Zeg nou eens eerlijk wat was jou allereerste reactie op het filmpje ? Boos / Verdrietig of allebei ?

Ik ben me van geen kwaad bewust....

En trouwens ik hou niet eens van kaas :P , haha
Hopelijk snap je het nu.

Gr Terraniux

_________________
Laat je door niemand wijsmaken dat je iets niet kan !!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl