Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 19:42:51

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 01-03-2007, 22:14:50 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2006, 16:14:24
Berichten: 1710
Locatie: Eindhoven rockcity!
Flora schreef:
Hey Paul, je hoeft niet meer om een dolfijn te geven dan om een koe; het gaat er in dit geval (ook) om hóé zo'n dier aan zijn/haar einde komt...


Zijn keel wordt doorgesneden en ze laten hem leegbloeden.
Is dat erger dan de electrische schok die soms niet voldoende is om een varken te doden in nederland? Of een (roestvrij)stalen pin door het hoofd van een koe wat soms herhaaldelijk overgedaan moet worden omdat een cruciaal deel van de hersenen gemist worden?
Is het bijeendrijven van dolfijnen anders dan het vervoer van varkens opeengestapeld in een vrachtwagen zodat de eersten al dood zijn voordat ze bij het slachthuis komen? Of erger dan koeien die in zo'n slecht geventileerde vrachtwagen vervoerd worden dat ze van hun stokje afgaan door hun eigen winden(dit is geen flauwe opmerking)?
Dit gebeurt dagelijks in nederland, maar toch blijft iedereen trouw hun vlees eten(waarvan ik ook overigens).

Citeer:
Hangt voor jou de waarde van een dier af van wat het je oplevert/wat jij er aan hebt?
En dan zeg ik ook nog: deze actie gaat toevallig over dolfijnen. Er zijn ook actie's voor zeehonden, panda's, én dieren in de bio-industrie.
p.s. fijn om te weten dat die bonsai-katjes nep zijn :) phew!


Het klinkt misschien raar, grof en onverdedigbaar maar inderdaad. De waarde van een dier hangt bij mij grotendeels(!) af van wat ík er aan heb.
Maar is dat wel zo raar? Slaan wij niet vliegen en insecten dood omdat ze ons niets anders bieden dan ongemak en last?

Chocolatica schreef:
Okay, misschien zijn er mensen op deze aardkloot die dolfijnenvlees berefijn vinden om te eten,
maar ookal wil je ze dan eten...
Ik zou ze niet eens meer willen eten als ik deze manier van doden zou weten!
Sowieso eet ik ze niet daar nie van :oops:
Maar snap je m'n punt..?

Ik hoop dat ik je eetlust niet bederft heb.

Citeer:
Mensen worden gemarteld, vaak onterecht..
Wat doen deze dolfijnen fout? Ze leven en zwemmen..
Zitten verder niemand in de weg toch?
Net als de andere diersoorten die Flora net noemde..


Een koe ook niet. Maar toch wordt hij opgegeten. Wat betreft zeehonden en panda's, deze worden veelal beschermd, wat een heel ander plaatje geeft van deze dieren. Ook de bio-industrie, maar dat is weer een heel ander verhaal.

Citeer:
Ik zie het nut er niet van in om ze zoveel pijn te doen.
Met een simpele kogel zijn ze ook dood..
En dan kun je zeggen, das te duur, maar ik meen me andere dingen te herinneren..
Waar ze ook kogels genoeg hadden..
No offence ofzo..


Doet de keel doorsnijden dan zoveel pijn? Zelfs nu nog liggen wetenschappers over elkaar over dit onderwerp. Maar even vaak wordt er geoordeeld dat deze manier zelfs minder pijn doet dan bovengenoemde manieren. Maar, daar is men dus nog niet uit.
Een simpele kogel is overigens zo simpel niet. Weet je dat het enorm moeilijk is om met een enkele kogel(geen hagel of zo) iets dood te krijgen? Naast het feit dat kogels niet gebruikt worden(zal ik een flauwe kogelbiefstuk-grap maken? Nee he?).
Oorlogsdiscussie gaat voor mij even te ver van het topic af, maar daar zou je een punt hebben. Waren het niet dat oorlog complete economieen om zeep helpt(omdat deze zo duur zijn).

Nog even, ik wil hier niemand beledigen of zo. Een hoop vrienden van mij zijn vegetarisch, en enkelen zijn zelfs lid van greenpeace. Ik persoonlijk hou niet van dieren, maar dat betekent niet dat ik er niet om geef.
Enkel, voor mij zijn de beweegredenen anders.

_________________
ParAgnost.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 01-03-2007, 22:25:11 
Ikke snap..
Ik persoonlijk hou helemaal niet van pijn.
Voor mezelf niet, maar voor een ander ook niet..
Dus voor beesten ook niet.. (=


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 01-03-2007, 22:53:55 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 01-01-2006, 19:36:12
Berichten: 638
ik zie ze lachen

ik zie die gast lache die zojuist die strot van die dolfijn doorsneedt.
ik krijg zijn om een mes diep in ze keel te steken op precies dezelfde manier, en dan staan lachen terwijl die doodbloedt. ik zou me doodlachen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 02-03-2007, 10:32:25 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-03-2006, 20:49:43
Berichten: 4321
Locatie: Oldenzaal
littleSunshine schreef:
ik zie ze lachen

ik zie die gast lache die zojuist die strot van die dolfijn doorsneedt.
ik krijg zijn om een mes diep in ze keel te steken op precies dezelfde manier, en dan staan lachen terwijl die doodbloedt. ik zou me doodlachen


Dat is toch best grof.

_________________
Heb uw naaste lief, want dat ben ik!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 02-03-2007, 16:48:07 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 23-12-2006, 04:38:57
Berichten: 666
littleSunshine schreef:
ik zie ze lachen

ik zie die gast lache die zojuist die strot van die dolfijn doorsneedt.
ik krijg zijn om een mes diep in ze keel te steken op precies dezelfde manier, en dan staan lachen terwijl die doodbloedt. ik zou me doodlachen



thats how i know you :D :hart:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 02-03-2007, 16:51:19 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 01-01-2006, 19:36:12
Berichten: 638
dreamerkaren schreef:
littleSunshine schreef:
ik zie ze lachen

ik zie die gast lache die zojuist die strot van die dolfijn doorsneedt.
ik krijg zijn om een mes diep in ze keel te steken op precies dezelfde manier, en dan staan lachen terwijl die doodbloedt. ik zou me doodlachen


Dat is toch best grof.


wat is daar mis mee.
wat grof is: wat die ***** doet, dat is pas grof.
en wat je nu van me quote is gewoon mijn mening, en iets wat ik zou uitvoeren als ik bij hem in de buurt stond.
ik hoop dat het nog eens gebeurt,

Edit: Let op je taalgebruik a.u.b. Groeten Nymphomaniac Phantasy


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 02-03-2007, 16:54:54 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 23-12-2006, 04:38:57
Berichten: 666
littleSunshine schreef:
dreamerkaren schreef:
littleSunshine schreef:
ik zie ze lachen

ik zie die gast lache die zojuist die strot van die dolfijn doorsneedt.
ik krijg zijn om een mes diep in ze keel te steken op precies dezelfde manier, en dan staan lachen terwijl die doodbloedt. ik zou me doodlachen


Dat is toch best grof.


wat is daar mis mee.
wat grof is: wat die k*nkerlijer doet, dat is pas grof.
en wat je nu van me quote is gewoon mijn mening, en iets wat ik zou uitvoeren als ik bij hem in de buurt stond.
ik hoop dat het nog eens gebeurt,


hmm ben et er nie zo mee eens..
want hun moeten toch ook eten?
en als het paling's zijn zit niemand te zeiken, en als ze dolfijnen vangen is t opeens erg? tis hun werk, als k nix anfders had en t verdiende goed zou ik het ook doen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 02-03-2007, 16:56:28 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 01-01-2006, 19:36:12
Berichten: 638
onidenisu schreef:
littleSunshine schreef:
dreamerkaren schreef:
littleSunshine schreef:
ik zie ze lachen

ik zie die gast lache die zojuist die strot van die dolfijn doorsneedt.
ik krijg zijn om een mes diep in ze keel te steken op precies dezelfde manier, en dan staan lachen terwijl die doodbloedt. ik zou me doodlachen


Dat is toch best grof.


wat is daar mis mee.
wat grof is: wat die k*nkerlijer doet, dat is pas grof.
en wat je nu van me quote is gewoon mijn mening, en iets wat ik zou uitvoeren als ik bij hem in de buurt stond.
ik hoop dat het nog eens gebeurt,


hmm ben et er nie zo mee eens..
want hun moeten toch ook eten?
en als het paling's zijn zit niemand te zeiken, en als ze dolfijnen vangen is t opeens erg? tis hun werk, als k nix anfders had en t verdiende goed zou ik het ook doen


hahahhaha fucking hard :hart:
maar ik zou het nooit doen, ik vind het wreed ik doe zulke dingen liever bij mensen dan nog, als bij dolfijnen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 02-03-2007, 18:14:13 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2006, 16:14:24
Berichten: 1710
Locatie: Eindhoven rockcity!
littleSunshine schreef:
wat is daar mis mee.
wat grof is: wat die k*nkerlijer doet, dat is pas grof.
en wat je nu van me quote is gewoon mijn mening, en iets wat ik zou uitvoeren als ik bij hem in de buurt stond.
ik hoop dat het nog eens gebeurt,


Er is niets mis met grofheid.
Maar jou mening is wat dat betreft niet veel beter dan die van die dolfijnen-visser. Hij doet het ook maar om zijn gezin met kinderen te onderhouden, heb je daar weleens over nagedacht?
Dat je die man persoonlijk iets aan wilt doen, zelfs wilt doden. is in mijn ogen verderfelijker dan iemand die dolfijnen vist voor zijn geld.
Natuurlijk is het te begrijpen dat je zo'n reactie krijgt, in eerste instantie. Maar dat maakt hem niet minder grof(waar an sich niets mis mee is). ;)

_________________
ParAgnost.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 02-03-2007, 18:49:46 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 28-10-2006, 14:39:25
Berichten: 138
Locatie: Hogwarts..
Getekend..!!
ABSOLUUT!..

ooww.. Tis echt te Cruel!!..

Kan er echt zoo pissed off om worden!!
Ik heb zelfs voor 1 seconde mn handen voor mn ogen geslagen..
Afsluwelijk gewoon..!! *Boos gezicht*

Kusje..

*leest net van paul*

Nou, het spijt me paul.. maar ik vind je echt harteloos..
Als ZO'N filmpje je KOUD laat,, ben je echt.. *speachless..*
Echt he..!!
T spijt me zwaar, maar, naja.. na mijn mening.. Moet iedere gezond nadenkend mens toch wel even tekenen..
En ik denk niet dat ik de enige ben, want naast mij zit een vriendin die er PRECIES t zelfde over denkt..

Tis om een goed doel.. en voor die koeien en varkens en waar je t over hebt, zijn OOK acties tegen.. kijk maar is op internet ;)

xxxxX

_________________
* It's really good to hear your voice.
Sayin' my name, It sounds so sweet..
Comin' from the lips of an angel,
Hearin' those words..
It makes me weak. <3
Never wanna say goodbye..


Laatst gewijzigd door wings_of_fantasy op 02-03-2007, 19:37:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 02-03-2007, 19:29:48 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2006, 19:08:10
Berichten: 317
Locatie: Overijssel
Citeer:
Zijn keel wordt doorgesneden en ze laten hem leegbloeden.
Is dat erger dan de electrische schok die soms niet voldoende is om een varken te doden in nederland?


Paul, ik zeg niet dat dat erger is! Wat mij erg trof is dat er een dolfijn lag te schudden, naar mijn idee enorm te lijden... dat is wreed vind ik, en geen kwestie van slechts 'een keel doorsnijden en leeg laten bloeden' (waar heb ik het over?! :shock: ) En daarom heb ik de petitie getekend.
Je zou ook kunnen zeggen; goed filmpje om mensen tot actie te bewegen! Want er zijn natuurlijk heel veel dieren, maar ook mensen, volkeren, bossen enz enz die zo'n petitie kunnen gebruiken.

En dat geldt ook voor hoe er in de Nederlandse vleesindustrie gewerkt wordt. Daarom ben ik lekker vegetariër! :D En ik vang vliegen met een bekertje en laat ze buiten los.
Een beetje hypocriet ben ik dan ook wel weer, want ik sla wel muggen dood én draag leren schoenen.

En wat die vissers betreft, als je zegt (wat ik ook voel als ik dat filmpje kijk) dat mag niet, en het gebeurt toch, dan zit je alleen jezelf enorm op te winden, want daar waar dat gebeurt, verandert er niks door! En met het risico dat ik nu zweverig ga klinken :P zou je ook kunnen zeggen: ze weten niet anders. Misschien gaat het van vader op zoon, en vinden ze op die manier omgaan met dieren van kinds af aan normaal. Zou je ze daarom zoiets aan moeten doen wat LittleSunshine voorstelt? Ideaal zou zijn om ze eens een flinke knuffel te geven denk ik, haha :wink:

Groetjes Flora

_________________
Geen paniek! Niets is onder controle.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 02-03-2007, 22:27:47 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 01-01-2006, 19:36:12
Berichten: 638
Paul schreef:
littleSunshine schreef:
wat is daar mis mee.
wat grof is: wat die k*nkerlijer doet, dat is pas grof.
en wat je nu van me quote is gewoon mijn mening, en iets wat ik zou uitvoeren als ik bij hem in de buurt stond.
ik hoop dat het nog eens gebeurt,


Er is niets mis met grofheid.
Maar jou mening is wat dat betreft niet veel beter dan die van die dolfijnen-visser. Hij doet het ook maar om zijn gezin met kinderen te onderhouden, heb je daar weleens over nagedacht?
Dat je die man persoonlijk iets aan wilt doen, zelfs wilt doden. is in mijn ogen verderfelijker dan iemand die dolfijnen vist voor zijn geld.
Natuurlijk is het te begrijpen dat je zo'n reactie krijgt, in eerste instantie. Maar dat maakt hem niet minder grof(waar an sich niets mis mee is). ;)


die man, als ie zo nodig een dolfijn moet killen, zou het ook zonder lach op z'n gezicht kunnen doen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 02-03-2007, 22:36:40 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-02-2005, 13:15:59
Berichten: 2199
Locatie: DownByTheRiver Baby!
Okay,
Aangezien er mensen zijn die zich niks aantrekken van de rode kleine lettertjes onder een post,
dan maar zo.

Nog een keer grof taalgebruik in dit topic,
en hoe spijtig ook voor de petitie,
want het is een goed doel,
maar dan gaat er een slotje op.

Begrepen allemaal?
Duidelijk zo?

Klachten, op- of aanmerkingen hierover graag via pb,
naar MIJ, niet in het topic zelf.

Powermoderator Nymphomaniac Phantasy

_________________
Give me a piece of paper,
I'll write my whole live for you down...
I think I'll return an empty page,
But don't throw it away,
It's still my life..

http://www.NymphomaniacPhantasy.punt.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-03-2007, 10:54:06 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-05-2006, 13:37:45
Berichten: 1046
vlees eten is niet slecht alleen als je weet hoe die dolfijnen worden behandeld ze worden levend achter een auto gehangen en maar lekker door rijden dat is tog ziek leg je ze levend op de grond neer en snij je hun keel door waarom kunnen mensen dit nou doen

waar moet het toch heen met deze wereld

*getekend*

_________________
Love is a Verb!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-03-2007, 11:39:15 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2006, 16:14:24
Berichten: 1710
Locatie: Eindhoven rockcity!
littleSunshine schreef:
die man, als ie zo nodig een dolfijn moet killen, zou het ook zonder lach op z'n gezicht kunnen doen.


Even snel een reactie ivb. met weinig tijd.
Die man kan ook gewoon lachen om een grap van zijn collega's. Mag een slager ook niet meer lachen? Of een slachtopziener als hij met zijn baan bezig is? Ik denk niet dat hij zo sadistisch is dat hij lacht omdat hij net een dolfijn van kant maakt.

_________________
ParAgnost.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl