Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 12:18:21

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: klimaatveranderingen
BerichtGeplaatst: 19-06-2009, 12:36:16 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 19-02-2005, 22:09:36
Berichten: 313
troubledboy88 schreef:
Citeer:
Je ken niet ontkennen dat er een verandering plaats vind momenteel, of het nou door de mens komt of niet. Dat we er nu over spreken als een klimaatsverandering komt omdat relatief snel plaats vind. Dat het al eerder is gebeurt is geen tegen argument.


ten eerste, ik ontken helemaal niks

ten tweede, hoe weet jij dat de huidige klimaatverandering relatief snel plaats vindt? ik bedoel, heeft de moderne mens dit al eens eerder meegemaakt, waaruit men die conclusie kan trekken? misschien ging het 110.000 jaar geleden wel net zo, toen de laatste ijstijd begon. de volgende ijstijd is al een paar duizend jaar te laat en alles wat nu aan klimaatverandering gebeurd is een voorbode. ongeacht of we nog lang genoeg als soort bestaan (ik denk het niet) om deze nog mee te maken, de geschiedenis herhaalt zich zelf en zal dat weer doen

Ik bedoelde het niet aanvallend :-) En ja, je hebt gelijk dat ik niet met zekerheid kan zeggen dat deze verandering relatief snel is. Maar als er een verandering plaatsvindt welke zich duidelijk laat merken in een enkel mensenleven, dan kan je -vind ik- wel zeggen dat het een vrij snelle verandering is. Dat de Aarde in het verleden al veel vaker door dergelijke veranderingen is gegaan staat niet ter discussie. Een gebeurtenis welke niet is gepland, zoals een ijstijd, kan ook nooit 'te laat' zijn. Het is waar dat de Aarde door bepaalde cycli gaat, maar deze hebben altijd een standaard fout van enkele procenten, vaak meerdere eeuwen of millennia. Net zo min als ik kan zeggen dat deze verandering relatief snel is, kan jij niet zeggen dat de verandering een voorbode is.

We weten er wat dat betreft nog té weinig vanaf. En dat er verandering plaatsvindt is duidelijk. Het enige wat we kunnen doen is beter met de Aarde en elkaar omgaan, en dan wordt vanzelf zichtbaar wat het effect is.

_________________
Joy is the key


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: klimaatveranderingen
BerichtGeplaatst: 19-06-2009, 15:04:43 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 02-05-2009, 17:17:44
Berichten: 283
oceansoul schreef:
Hoi Allemaal,

Ik zou graag willen weten wat jullie vinden van de klimaatveranderingen.
Denk je dat het zo moet zijn? Dat de aarde gezuiverd wordt? En wat vinden jullie ervan dat de mensen nu pas bereid zijn om beter met het milieu om te gaan? (live earth alert dag)
Er had toch al veel eerder een belletje moeten gaan rinkelen. Ik vraag me dus af of alle maatregelen die nu genomen gaan worden wel helpen.
Natuurlijk zal het wel iets bijdragen, maar naar mijn idee moeten die veranderingen gewoon plaatsvinden..

San

Ik zal nu even een wat minder kort door de bocht antwoord geven ten opzichte van mijn vorige bericht.

Het klimaat staat nooit stil en zal ook nooit stil gaan staan dus het klimaatveranderingen verhaal uit de media en van Al Gore is de grootste bangmakerij en draagt niet bij tot een aanpassing van het gedrag van mensen. Hoogstens krijgt al Gore weer wat extra zakgeld om nutteloze milieubelastende spullen mee aan te schaffen.

Het klimaat volgt volgens mij net zoals vele andere dingen een golfbeweging. Doordat het nu een stuk warmer gaat worden veranderen allerlei zaken in het klimaat waardoor het uiteindelijk weer kouder gaat worden. Is het koud geworden dan wordt het uiteindelijk weer warm enz enz. Het is nu waarschijnlijk de eerste keer dat de wetenschap dit fenomeen goed kan meten waardoor het nu een hot item is. Over 100 jaar zullen ze er denk ik wel achter zijn dat de golfbeweging in vrijwel alles naar voren komt en dit heeft dus niets te maken met de Al Gore/Klimaateranderingen bangmakerij.

Ik ben het wel met je eens dat wij als mensheid vele malen beter met het milieu om moeten gaan dan dat we nu doen. Doen we dat niet dan maakt dit voor de aarde niet heel veel uit want ook hier geld weer de golfbeweging. De mensheid zal dus flink inkrimpen als we op deze manier doorgaan en dan is de aarde weer een stuk schoner. Dit is geen leuke gedachte voor ons als mens maar het gaat in de toekomst wel gebeuren.

Zou je de toekomstige inkrimping willen afremmen dan is het zaak dat de westerse maatschappijen onmiddellijk beginnen met consuminderen waardoor eigenlijk het kapitalisme voor een groot deel in elkaar dondert. Dit is uiteraard erg vervelend voor de werkgelegenheid maar ik denk dat het de enge manier is. Als je nu eens om je heen kijkt in welke enorme hoeveelheden alle producten worden gemaakt dan kan dat nooit lang goed gaan. Lossen we dit probleem als mensheid niet zelf op dan doet de aarde dit voor ons(golfbeweging). Overigens ga ik er helaas van uit dat de aarde het probleem zelf gaat oplossen omdat de mensheid van zichzelf hebzuchtig/begeerlijk is. In de oude tijd had de mens dit nodig om te overleven tegenwoordig werkt het keihard tegen ons.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: klimaatveranderingen
BerichtGeplaatst: 19-06-2009, 21:10:24 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 09-06-2009, 21:17:37
Berichten: 77
Locatie: Appelscha
@ rens

ik ben helemaal niet boos hoor, ik ben alleen niet echt goed of subtiel in discussies, dus zodoende :D


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl