Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 12:50:23

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 25-07-2008, 15:04:47 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-03-2006, 15:41:35
Berichten: 260
Locatie: Almere
Vaneela schreef:
Kinderen weten niet met dieren om te gaan! Ongeacht welk dier! Ze geven het beest veel onzekerheid!


Sorry maar hier ben ik het niet mee eens. Kinderen zijn puur, en kunnen van daar uit vaak juist heel goed met dieren om gaan.
Ik had een paard (hij is 5 jaar geleden overleden). Dat paard had een traumatische ervaring achter de rug en was bang en beet dus naar mensen die te dicht in de buurt kwamen. Het was mij al heel vaak gebeurd dat mensen (bijna) werden gebeten. En ik vroeg mensen dus ook altijd om zelf uit de buurt te blijven maar om vooral ook hun kinderen bij zich te houden. Ik kon mijn paard niet vertrouwen dacht ik.
Tot er een keer een meisje was die niet luisterde en toch mijn paard even ging aaien. Toen ik daar achter kwam rende ik er naar toe om het meisje te 'redden'
MAAR mijn paard viel het kind helemaal niet aan. Hij was juist lief. Oortjes opzij, geheel ontspannen en dat kind maar aaien. Ik ben er toen achter gekomen dat hij juist voor volwassen mensen bang was maar dat kinderen om de een of andere reden wel tot hem door konden dringen!

_________________
No one cares how much you know, untill they know how much you care


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-07-2008, 15:12:45 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
belbe, ik geloof dat Vaneela bedoelt dat (zeer jonge) kinderen niet om kunnen gaan met beesten die een stuk kleiner zijn dan zijzelf zoals katten, konijnen en knaagdieren. hun feine motoriek is nog niet goed genoeg ontwikkeld en daarnaast bestaat het besef niet dat zij het dier wellicht pijn zouden kunnen doen met hun handen.

met grotere beesten zoals stevige honden, pony's en paarden is het een ander verhaal. een paard knuffel je niet zo gemakkelijk dood, noch kan een kind het been van een paard breken (of iets dergelijks)

wat een mooi verhaal van jou paard trouwens.

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-07-2008, 15:15:28 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-03-2006, 15:41:35
Berichten: 260
Locatie: Almere
truitje schreef:
belbe, ik geloof dat Vaneela bedoelt dat (zeer jonge) kinderen niet om kunnen gaan met beesten die een stuk kleiner zijn dan zijzelf zoals katten, konijnen en knaagdieren. hun feine motoriek is nog niet goed genoeg ontwikkeld en daarnaast bestaat het besef niet dat zij het dier wellicht pijn zouden kunnen doen met hun handen.

met grotere beesten zoals stevige honden, pony's en paarden is het een ander verhaal. een paard knuffel je niet zo gemakkelijk dood, noch kan een kind het been van een paard breken (of iets dergelijks)

wat een mooi verhaal van jou paard trouwens.


De fijne motoriek ontwikkel je anders al vanaf de 5de maand. Dus tegen de tijd dat kind en dier zich voor elkaar gaan intresseren zal dat wel los lopen. Verder kan Vaneela dat idd wel bedoelen, maar ze zegt zelf ongeacht welk dier.

Een paard doodknuffelen kan best trouwens als het paard ligt ;) maar een paard zal zich niet dood laten knuffelen denk ik :)

_________________
No one cares how much you know, untill they know how much you care


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-07-2008, 15:36:34 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
ja, ze schreef inderdaad ongeacht welk dier. daar ben ik het ook niet echt mee eens.

inderdaad bégint de ontwikkeling van de fijne motoriek op 5 maanden maar hij is pas klaar met ontwikkelen rond het 10e-12e jaar. een zeer jong kind kan misschien wel in zijn handen klappen maar hij is niet in staat iets zachtjes te liefkozen. meestal gaat het zo van:

RAM... hand op het koppie, vuist maken met het haar in je hand, oja, ik had mamma haar hand zien bewegen, laat ik dat ook doen.... dan met haren nog in de knuist de hand langs de rug forceren... :s

ik ben er niet echt voor om jonge kinderen met breekbare beestjes in contact te brengen... maarja, als het niet anders kan, dan in iedergeval goed in de gaten houden.

kan je een paard doodknuffelen als hij ligt??? :shock: jeetje... dat wist ik niet

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-07-2008, 18:22:37 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-01-2005, 21:26:29
Berichten: 339
Locatie: Hilversum
Ook paarden zijn niet te vertrouwen hoor! Zelfs bij volwassenen niet! Al is het paard nog zo lief leuk en aardig er kan een moment komen waarop het beest zo erg schrikt of een rare beweging maakt wat tot een ernstig ongeluk kan lijden ongeacht het beest het niet zo bedoeld had!

Een paard heeft misschien een wat stevigere bouw en zal dat hardhandigheid van een kind niet zo snel voelen maar toch is het oppassen geblazen. Hij kan het kind wel omver lopen al zou hij dit niet zo bedoeld hebben en het zal in de regel ook niet zo snel gebeuren dat een paard op of over een mens heen stapt bewust! Maar toch gebeurd het,..

Maar wat ik ook bedoel te zeggen is dat mensen vaak te paniekerig reageren als een beest en kind samen in één buurt zijn. Het beest word vast gezet, het kind kan vrij los bewegen (ik zal niet zeggen dat je het kind vast moet binden,..) maar het dier voelt zich daar door bedreigd omdat hij geen schuil mogelijkheid kan vinden. Het kind zal onbewust hardhandig met het dier zijn en doordat het beest geen kant op kan zal hij zichzelf moeten verdedigen!

Mijn ervaring is toch dat beesten en kinderen niet goed gaan zonder ouderlijke begeleiding en vooral niet als het beest vast zit en geen kant op kan! Onbewust is zo'n kind toch hardhandig tegen over het beest, wat misschien niet kwaadbedoeld is maar het toch anders over komt op het dier. Zelfs met grotere beesten. Kan genoeg vertellen over mijn ervaringen tijdens mijn stages (ik volg opleiding dierhouderij,..)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl