Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 10:44:36

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 04-10-2007, 18:40:25 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-09-2006, 12:32:42
Berichten: 1639
Locatie: dorpje in de noord oost polder
http://www.depers.nl/Binnenland/?ID=107483


:shock: geen woorden voor :shock:

_________________
Vergeet wie je dacht te zijn, en accepteer wie je bent. (Dalai Lama)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-10-2007, 19:02:15 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 28-12-2005, 10:43:19
Berichten: 2370
Locatie: Noord-Holland
Daar zijn zeker geen woorden voor. Ze worden gelijk over een kam gescheerd..

_________________
Weglopen van de waarheid is weglopen van jezelf.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 05-10-2007, 17:32:29 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-03-2006, 12:30:12
Berichten: 3056
Locatie: Zuidwolde
Wtf :shock: Godverjezus, waar slaat dat op!

_________________
The beauty of a rose cannot be taken away by the fact that it's imperfect.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 06-10-2007, 08:12:32 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-03-2007, 22:15:15
Berichten: 290
Locatie: dreischor
Dit is zo onaceptabel
Zo Zwak Zo heb er niets meer over te zeggen
GWn zo iets doe je niet
ik zeg toch ook neit van jij moet dood omdat je een rotkop heb ??
Slaat Nergens Op

xxx

_________________
:hart: love u...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 06-10-2007, 12:30:00 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2006, 16:14:24
Berichten: 1710
Locatie: Eindhoven rockcity!
Waarom slaat het nergens op?

Want in tegenstelling tot het menselijk "ras"(zo iets bestaat namelijk niet) zijn de dieren ingedeeld in rassen uitgaande van uiterlijke kenmerken.
Iemand die mij twee dieren kan tonen die beiden tot een ander ras behoren maar er wel exact het zelfde uitzien krijgt van mij mijn kopie van Zwaarden paarden en ziektekiemen van Jared Diamond. En een bosje bloemen.

Het punt is dus dat dieren énkel ingedeeld worden volgens uiterlijke kenmerken. Ook de menselijke onmogelijkheid om zich in de gedachtengang van dieren te verplaatsen lijkt hier totaal vervaagd. Opmerkingen als "ik zeg toch ook neit van jij moet dood omdat je een rotkop heb ??" zijn hier een voorbeeld van.
Het stoot mij zo vaak tegen de borst dat mensen nog altijd denken dat dieren het zelfde zijn als mensen en ook zo denken/reageren/handelen.
We kunnen ons nu eenmaal niet in dieren verplaatsen, laat staan in onze eigen soort.

Dus, wat hebben we nu? Dieren ingedeeld in uiterlijke kenmerken en het idee dat we ons niet in deze dieren kunnen verplaatsen.
Ga je mee naar Afrika? Figuurlijk dan.
In Afrika zijn leeuwen. Leeuwen eten vlees. Als leeuwen honger hebben gaan ze op jacht. Leeuwen doden dan hun prooi en eten deze prooi op.
Leeuwen zijn territoriaal ingestelde dieren. Dat betekent dat ze hun gebied afbakenen en ook zullen verdedigen. Iemand die dat territorium betreedt zal dan ook problemen krijgen. De mens kan zich niet verplaatsen in een dier. Het heeft dan ook niet de mogelijkheid om ongetraind territoria te herkennen. Wat als resultaat is dat af en toe iemand opgegeten wordt.
Daarom zijn leeuwen ook niet geschikt als huisdier. Daarom worden ze lekker op de savannes van Afrika gehouden en niet gezellig uitgelaten op een goede zondagochtend met zo'n apparaat waarmee je balletjes over een grotere afstand kan gooien dan met je arm(trebuchet avant la lettre zullen we maar zeggen(maar ik dwaal af)).
Terug naar Nederland waar men zich gelukkig prijst dat er geen leeuwen zijn.
Maar wel honden. Onvoorspelbare, agressieve honden die rastechnisch ingedeeld zijn als Pitbull. Deze dieren kunnen nog zo lief zijn, maar konijntjes worden het nooit.

Dus wat doe je dan als er mensen ernstig tot dodelijk verwond raken door deze dieren? Je verzint er iets op.
De wet(of eigenlijk regeling) RAD.
Helaas zijn honden nogal geil. Ze neuken alles wat los en vast zit(incluis mijn been verdomme) en zijn niet bepaald monogaam. Waardoor rasvervaging optreedt.
Dus, wat doe je dan? Juist, zekerheid nemen.
Als ik een Leeuw met een Tapir kruis kan het nog zo'n lammige goedzak zijn, maar het is nogsteeds half Leeuw. En je kan er nooit helemaal zeker van zijn dat de Leepir niet op een dag opstaat met een slecht humeur en een kind dood bijt. Eveneens met pitbulls.

Goed, aangezien ik nu overkom als een mix van Hitler en Skeletor die alle honden als de rattenvanger van Hamelen wil meeslepen naar de diepste krochten van kamp Auswitch, doe je ding dierenliefhebbers!
Laat mij van gedachten veranderen. :D

_________________
ParAgnost.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 06-10-2007, 18:00:47 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2006, 16:14:24
Berichten: 1710
Locatie: Eindhoven rockcity!
Ok! Het punt van kleinere honden is dat ze ook niet zo veel kaakkracht hebben en de verwondingen niet al te zwaar zijn. Ongeveer het zelfde effect als worden aangevallen door een maniak met een punaise en een maniak met een kapmes die ongeveer even dik is als mijn portemonnee.
Feit is nu eenmaal dat honden happen, en dat we niet altijd weten waarom.
Een, uit de geschiedenis gebleken, zeer nuttige functie van honden. Zij het niet dat kinderen een trager ontwikkelingspatroon vertonen ten opzichte van honden. En ze dus niet snel genoeg bij te brengen is dat niet iedere hond uit elkaar getrokken kan worden alsof het een Dribbel album is.
Dus, wat nu.

Aangezien ik tegen het afmaken van kinder... nee, niet liegen. Er zijn aardig wat principiële bezwaren tegen het afmaken van kinderen. Dus dat gaat binnen nu en drie jaar niet gepraktiseerd worden.
En aangezien er een hoop mensen zijn die het best met honden kunnen vinden is het massaal afmaken van de beestjes ook geen humane(hehe...) optie.
Het punt is dus dat honden en kinderen niet echt tof samen gaan.
Natuurlijk kunnen kinderen en honden goed samengaan, maar meestal is de hond dan van pluche, heeft een vuist in zijn achterwerk en luistert naar de naam Samson.

En nu komt het crux, op wat voor gronden is bepaald of die pitbull beesten agressiever zijn of niet?
Heeft iemand daar een link over of wat cijfers of zo?
Want anders wordt het een beetje een pro-hond versus ik-zou-nog-liever-mijn-lid-in-een-stopcontact-stoppen-dan-een-hond-aaien topic.

_________________
ParAgnost.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 06-10-2007, 18:46:21 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 28-12-2005, 10:43:19
Berichten: 2370
Locatie: Noord-Holland
Paul schreef:
En nu komt het crux, op wat voor gronden is bepaald of die pitbull beesten agressiever zijn of niet?
Heeft iemand daar een link over of wat cijfers of zo?
Want anders wordt het een beetje een pro-hond versus ik-zou-nog-liever-mijn-lid-in-een-stopcontact-stoppen-dan-een-hond-aaien topic.


Nou, ik kan zeggen, dat je meestal in de krant leest dat het pitbulls zijn die mensen aanvallen. Het kan natuurlijk zijn dat ze het niet vertellen als een ander ras mensen aanvalt, maar je leest het altijd over pitbulls. Automatisch ga je wel die honden een beetje mijden, ook al zijn ze niet allemaal agressief. Ik weet dat het geen reden is om die honden af te maken, dat recht hadden ze niet op die site uit de beginpost.

Ik wil even zeggen dat ik het eens ben met set. Waar komt dat gedrag vandaan? Met honden waarvan ze bekend staan agressief te staan, vind ik dat ze een baas moeten hebben die ze aankan.

Maar de meeste honden hebben gewoon een heel lief karakter. heb zelf een hond gehad en die deed geen vlieg kwaad.

_________________
Weglopen van de waarheid is weglopen van jezelf.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 06-10-2007, 19:43:49 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-03-2006, 20:49:43
Berichten: 4321
Locatie: Oldenzaal
Paul. Ik maak op uit je reacties dat honden worden gescheiden door hun uiterlijk. Dat is zo. Maarrrr... Honden hebben karakter. Een goed karakter, of een slecht karakter, of er tussenin. Daarom zou er nooit een Friese Stabij (mijn ouwe hond ;) ) als drugshond worden gebruikt, laat staan als politiehond. Daar zijn ze gewoon niet goed voor. Dat komt door het karakter van de hond. Deze honden staan bekend om hun ontzettend lieve karakter en trouw. Net zoals Jack Russels bekend staan om hun hyperactiviteit en Dobermanns en Pitbulls bekend staan als aggressief. Dit is hun karakter. Natuurlijk kan er best een uitzondering zijn, en kan een dobermann gigantisch lief en trouw zijn. Dat zit er alleen niet snel in.

Dit ligt natuurlijk ook aan de manier van opvoeden. Een hond kun je opvoeden als agressieve waakhond, of als trouwe vriend van je kinderen. Maar een dobermann zal nooit compleet te vertrouwen zijn bij een kind, en een Friese Stabij zal nooit te vertrouwen zijn bij een drugscontrole. Dat komt door het karakter, door hoe de hond in elkaar zit.

Ik ben het met Paul eens dat honden die deels pitbull zijn, afgemaakt moeten worden. Liever een dooie hond, dan een dood kind doordat de pitbull werd onderschat.
Maar ik ben het ook deels met Set eens. Er mogen best eens wat persoonlijkheidstesten bij een pitbull-achtige worden gedaan. Deze kunnen veel helderheid brengen.
Aan de andere kant vind ik dat, als iemand een hond koopt, deze persoon weet wat voor vlees hij/zij in de kuip haalt. Het zou slim zijn om een goeie stamboom van een hond te hebben die ook maar iets van een pitbull weg heeft, of anders gewoon voor een andere hond te kiezen. Je wéét dat, als er inspectie komt, je hond wordt afgemaakt als het een pitbull achtige is. En je wéét ook dat er minstens 100 andere honden zijn die ook bij jou en je omgeving passen, die niets van een pitbull weg hebben. En die zijn allemaal even lief.
Tuurlijk, het is je eigen keuze. En als je graag een pitbull achtige in huis wil halen, gaat uw gang. Accepteer dan alleen wel de gevolgen.

Nu lijkt het net of ik honden niet zo graag mag. Even terzijde: Ik heb een hond gehad, vanaf mijn eerste jaar. Dat beestje was mijn aller, allerbeste vriend. Ik hield echt heel veel van het beestje. Meer dan ik eigenlijk dacht, want ik heb echt wel een traantje weg gepinkt toen hij na 17 jaar bij mij te zijn een spuitje moest. Het was een echte vechter, maar met 3 tumoren en alles versleten wat versleten kon zijn, konden we het niet over ons hart verkrijgen om hem nog verder te laten lijden.
Nu is het bijna een jaar geleden, en ik mis hem nog steeds vaak.

Dus, ik haat geen honden, en als ik mag kiezen, dan neem ik zo weer een hond. Maar geen pitbull achtige. Hoe lief hij ook mag zijn, ik wil het risico niet nemen dat 1 of andere hoge pief hem bij mij afneemt.

_________________
Heb uw naaste lief, want dat ben ik!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-10-2007, 08:36:58 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 28-12-2005, 10:43:19
Berichten: 2370
Locatie: Noord-Holland
Set schreef:
geintresseerde_16 schreef:
Ik wil even zeggen dat ik het eens ben met set. Waar komt dat gedrag vandaan? Met honden waarvan ze bekend staan agressief te staan, vind ik dat ze een baas moeten hebben die ze aankan.


Ehm.. niet eens met wat?

Lees nog eens over, ben het wel met je eens :wink:.

En ja de baas moet de hond aan kunnen ja, maar ik geloof dat er ergens in het stukje stond dat fokkers mensen goed moeten inlichten, dat mensen cursussen moeten volgen etc?

Je leest in de krant misschien alleen van pitbulls/rottweilers etc etc. Maar je leest wel meer in de krant wat zeer éénzijdig belicht word. Daar is het media voor, maar dat concept ga ik je hier niet uitleggen.


Ik begrijp wat je bedoeld. Maar lees dat stukje wat je gequote heeft nog eens over, ben het namelijk wel met je eens :wink:.

_________________
Weglopen van de waarheid is weglopen van jezelf.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-10-2007, 13:38:27 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 28-12-2005, 10:43:19
Berichten: 2370
Locatie: Noord-Holland
:P Geeft niks hoor, het is al goed.

_________________
Weglopen van de waarheid is weglopen van jezelf.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-07-2008, 11:56:56 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-03-2006, 15:41:35
Berichten: 260
Locatie: Almere
LveL schreef:
Kleine kids drijven hem vaak tot wanhoop met irritante plagerijtjes waardoor hij zo af en toe eens goed uithaalt, en ja dan ligt het weer aan de hond.


In dit geval ligt dat niet aan de hond nee. Maar hoe vaak ligt het ook wel gewoon aan de hond? Als ik op straat loop, en ik loop dus langs iemands voortuin, en ik word zomaar gebeten aan wie ligt het dan? Die hond stond in de tuin, en ik loop langs. Ik keek geen eens. Sorry hoor maar dan was dat gewoon een agressieve hond. Dat lag dus echt wel aan die hond! En zo ken ik nog veel meer voorbeelden.

_________________
No one cares how much you know, untill they know how much you care


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-07-2008, 17:34:43 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2006, 16:14:24
Berichten: 1710
Locatie: Eindhoven rockcity!
Ongetwijfeld waar... maar zou er ook een wet zijn waarbij we de baasjes mogen afmaken dan? (y)

_________________
ParAgnost.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 12-07-2008, 14:04:46 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
alle honden naar Korea!!! voedselprobleempje minder en ik hoef niet in die smerige drollen meer te staan...

nee, even serieus...
ik denk.. nee ik weet dat sommige honden zodanig doorgefokt zijn dat zij niet alleen lichamelijke misvormingen krijgen die klachten veroorzaken (neem bijvoorbeeld de ademhaling bij de stompneuzen) maar ook dat de karakters misvormen.

mij lijkt het niet meer dan logisch dat als een 'ras' als volledig vals te bestempelen is... en daarmee bedoel ik dat 9 op de 10 honden van dat 'ras' vals blijkt te zijn vanaf puppietijd... dit ras uiteindlelijk beter niet meer gefokt kan worden...

echter... bewijs maar eens dat een ras volledig vals is. mijn baas heeft een Doberman pincher (je weet wel, die slanke bruinzwarte honden) zonder gecoupeerde staart/oren. en deze hond is een schat! (uit mijn mond is dat het allergrootste compliment waartoe ik in staat ben als het honden betreft)

dus ja het ligt aan de baas hoe de hond uit de stront komt.

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 12-07-2008, 22:14:47 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-03-2006, 15:41:35
Berichten: 260
Locatie: Almere
LveL schreef:
Dit schreef ik ook Belbe:

Verder is het bewezen dat ze meer aanleg hebben tot defensief en gevaarlijk agressief gedrag

Sommige honden hebben aanleg om agressiever te zijn dan een ander ras hond. En dat baasjes een belangrijke rol spelen bij de opvoeding blijkt wel uit het feit dat je van de liefste hond een agressief en gevaarlijk beest kunt maken.

Groetjes LveL


Jaa ik zie het nu staan. Sorry dan heb ik weer eens te gehaast gereageerd!

_________________
No one cares how much you know, untill they know how much you care


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-07-2008, 12:27:26 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-01-2005, 21:26:29
Berichten: 339
Locatie: Hilversum
Ik heb hier een hond in huis die 5 jaar lang gemarteld is,.. dag in dag uit,.. elk jaar weer een ander gezin en elk jaar weer een marteling,... Ook is er vastgesteld dat hij behoorlijk in de war geschopt is (zijn botten staan niet goed meer maar door een goeie spier ontwikkeling weet hij zich goed staande te houden en loopt en speelt hij als een jonge hond!)

Duidelijk is dat mensen gewoon niet weten wat ze doen als ze een hond in huis nemen,... Tis verdorie een Engelse Cocker waar normaal gesproken geen greintje kwaad in zit,..
Ik ben het beest gaan halen vanwege het feit dat ik zoiezo al veel ervaring heb met dit ras en ik het niet nodig vond dat hij afgemaakt werd,..
In het begin zat ik echt met mijn handen in het haar omdat hij behoorlijk agressief was en echt werkelijk alles aanviel, zelfs mij! Maar door hem veel aandacht en training te geven is de hond 100% omgedraaid, alleen doordat mijn moeder niet goed weet hoe zij met honden om moet gaan blijft er een onzekere factor voor hem en blijft hij grommen als er mensen in huis komen, niet dat hij aanvalt zeker niet maar hij laat wel even zijn tanden zien vooral naar mannen,..
Maar door positief te trainen is dit allemaal veel minder geworden en is het een trouwe hond die voor je door het vuur gaat als het moet!
Kinderen moet hij ook niks van hebben maar ben ik erbij en ga erbij zitten gaat het goed ze kunnen gewoon spelen en hij gaat in zijn mand liggen. Me nichtje ging eens bij hem in de mand liggen en hij accepteerde het zolang ze maar lief en rustig deed, MAAR onder mijn toezicht!

Kinderen weten niet met dieren om te gaan! Ongeacht welk dier! Ze geven het beest veel onzekerheid! En vooral het feit dat mensen het beest vastzetten en het kind vrij rond laten lopen geeft het het beest onzekerheid en weten ze nie goed wat ze moeten doen.
Kinderen doen vaak dingen ook al zegt de papa of mama van niet doen vaak doen ze het toch! Maar toch mag je een kind en een dier nite alleen in een kamer laten ook al zijn ze nog zo lief het kind kan 1x knipperen en het is al gebeurd!

Mijn tante had vroeger altijd een konijntje zo lief als ik weet niet wat! Mijn nichtje word geboren en later speelt zo ook met dit konijn maar zo ruw en zo hard dat het konijn is gaan bijten,.. Konijn moest weg want het had het kind gebeten en was zogenaamd vals geworden!

En wat ook zo is honden worden vaak agressief getoond,.. Door het couperen van de staart en het couperen van de oren. Daar lijkt de hond agressief door maar inwezen kan het een schat van een hond zijn! Nu ben ik blij dat dat niet meer mag in Nederland maar toch tegenwoordig worden de beesten maar overal vandaan gehaald zonder dat men echt weet wat ze in huis halen!

Ik vind gewoon je moet je van te voren goed inlezen en informeren over het ras dat je in huis wilt. Vervolgens als je echt denkt van dit is het ras wat ik wil, de hond op proef in huis nemen en goeie gedrags cursussen volgen. En niet zomaar aanmodderen met de hond!

Ik zelf heb menig papieren over gedragscursussen! Heb nu ook een cursus in Zweden afgerond tussen de wolven. En veel gedrag kan je terug vinden in je eigen hond. Door daar goed mee om te gaan kan je van elke hond een goeie hond maken. De mens is gewoon vaak een onzekere factor voor de hond waardoor de hond niet weet wat hij moet doen,.. Maar inprinciepe geld dit voor elk dier! Want jij moet laten zien dat jij de Alfa leider bent en de hond geen kans geven daar over heente gaan.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl