Dat kan Amanda.
(Even reageerend op haar visie, maar dit deze post is ook een reactie betreft de stelling en andere reacties van dit topic...
)
Maar ik ben er ook tegen als het om medicijnen gaat.
Want als puntje bij paaltje komt, gaat het alsnog om het belang en overleving van de mens!
Hebben de mensen ooit aan de dieren gevraagd of ze zich willen op offeren om vele duizende mensen te redden?
Ik dacht het niet...
Zowiezo... we eissen zowiezo al zo verschikkelijk veel van de aarde.
Betreft de bomen kap, water vervuiling, dieren slachten, en ga zo maar door.
Het respect is er compleet af, en het is allemaal massa groei/productie/slachting aan de lopende band.
And what's worse... het stopt ook niet... de mens blijft maar uitbreiden.
Meer natuur (flora, founa, en dieren) verdwijnen... meer urban jungle en de geweldige moderne samenleving (infrastructuur enz.) neemt de plaats in.
Nee... sorry... gebruik dan maar mensen om medicijnen op te testen.
Ik heb wat showcases gelezen over van muizen tot paarden wat voor "ontschuldige" tot aan wrede testen er worden uitgeoefend om medicijnen testen.
Mensen gebruiken alles maar om zich heen voor hun eigen doel der overleving en prettig leven.
Echt lax.
Als er een dier om komt is er niks aan de hand, maar owee als er een mens in gevaar is.
Dan springen mensen met apparatuur, en andere resources, en soms zelfs hun eigen leven volledig in de bres.
(Nu doen sommige mensen dat ook wel voor dieren, want dat heb ik kunnen bewonderen met een big smile op Animal Planet.)
Maar als puntje bij paaltje komt, vindt ik dat dieren alsnog minder waardig worden behandeld vergeleken met de mens.
"Er zijn duizende ratten, en het is ongedierte."
So what?
Hetzelfde zou ik zeggen van de mens als ik vanuit de ruimte dit vreemde tweevoeters ras zou observeren:
"Er zijn duizende mensen, en het is ongedierte! Kijk eens wat ze met de planeet doen en zelfs elkaar! En ze planten zich doelloos instinctief (wat nou mensen zijn bewust en intelligent!?) voort, ook al gaat het ten koste van hun omgeving en balans met de planeet!"
Bij deze mijn iets langere uitleg dan de gemiddelde poster hier waarom mijn gevoel en visie "NEE VERDOMME NEE!" tegen dierproeven zegt.
...En kom nou niet aan met moreele kwesties betreft of ik vlees eet, of wat voor matriaal betreft kleding ik draag, want daar trap ik niet in!
Been there, done that!
Mijn visie is uiteraard te beargumenteren, maar dat is waarom dit ook MIJN mening is en MIJN visie.
Niks meer, niks minder...
Wolf