Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 17:28:50

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Dierenproeven!!
BerichtGeplaatst: 14-01-2005, 16:32:19 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 27-12-2004, 11:28:25
Berichten: 104
Locatie: Zuid Holland
Hoe denken jullie hierover??
Ik vind dat het nie mag!! Al die arme dieren die getest worden en heel veel dieren gaan er dood aan dat vind ik gewoon nie normaal. Ik let er dus ook op wat ik koop ik ben lid van Yves Rocher das allemaal plantaardig.
Maar zoals Dove Palmolive en Andrélon zijn nie dierproefvrij.... nu ik het weet zal ik het ook nooit meer kopen!!
Hoe denken jullie erover??
Geef jullie mening :P

Ps: Ik wou een Poll maken maar zo te zien ken dat hier nie... jammer wou kijken hoeveel procent er tegen dierproeven zijn....

_________________
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Dierenproeven!!
BerichtGeplaatst: 14-01-2005, 16:35:33 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-11-2004, 20:40:36
Berichten: 1174
Locatie: Hoeksche Waard
Ik ben er ook absoluut tegen.
Als het om make up gaat dan.
Want medicijnen testen, kan ik mee leven.
Omdat er een aantal dieren het niet overleven, maar er wel duizenden mensen en dieren mee te redden zijn.
Mits er echt geen andere mogelijkheid is natuurlijk ;)
Want het moet wel zo min mogelijk!!

_________________
"Jij ziet dingen die er niet zijn," zei hij.
"Er zijn dingen die jij niet ziet," dacht ik.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Dierenproeven!!
BerichtGeplaatst: 14-01-2005, 16:51:57 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2004, 16:15:55
Berichten: 2718
Locatie: krommenie
Dierenproeven.. hier word ik dus gewoon weg misselijk van. Om onschuldige dieren gewoon puur gif te geven om te kijken hoe ze erop reageren.. om muizen zeep ofzo op te smeren kijken of er geen toevallig uitslag op zit... GETVER. Degeen die dat doen zijn geen mensen meer maar nog lager dan dieren!

Ehm.. ben er dus op tegen...

liefs rogue

_________________
Begin de dag met een liedje, begin de dag met een lach, wie vrolijk is in de morgen die is het de hele dag.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Dierenproeven!!
BerichtGeplaatst: 14-01-2005, 17:22:44 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 27-12-2004, 11:28:25
Berichten: 104
Locatie: Zuid Holland
Rogue schreef:
Dierenproeven.. hier word ik dus gewoon weg misselijk van. Om onschuldige dieren gewoon puur gif te geven om te kijken hoe ze erop reageren.. om muizen zeep ofzo op te smeren kijken of er geen toevallig uitslag op zit... GETVER. Degeen die dat doen zijn geen mensen meer maar nog lager dan dieren!

Ehm.. ben er dus op tegen...

liefs rogue


Das duidelijke taal!!
Ben het helemaal met je eens!!

_________________
Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Dierenproeven!!
BerichtGeplaatst: 14-01-2005, 18:00:56 
Offline
Admin
Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-07-2004, 00:23:54
Berichten: 1882
Locatie: Enschede
Ik ben donateur van Proefdiervrij, lijkt me dus duidelijk :D

_________________
Brutalen hebben de halve wereld, niet-brutalen de andere helft.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Dierenproeven!!
BerichtGeplaatst: 14-01-2005, 18:29:36 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 27-12-2004, 11:28:25
Berichten: 104
Locatie: Zuid Holland
ReVi schreef:
Ik ben donateur van Proefdiervrij, lijkt me dus duidelijk :D


wat houd dat precies in donateur ik hoor het wel vaker... is dat dat je af en toe geld stort op hun rekening om hun te steunen??

_________________
Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Dierenproeven!!
BerichtGeplaatst: 14-01-2005, 20:16:36 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-12-2004, 21:57:28
Berichten: 626
Locatie: Hoogvliet
ja zoiets, een donateur doneert, aan die stichting, om het proberen tegen te gaan :D


ikzelf ben er ook tegen, vooral omdat ik het erg zielig vind,
op school moest ik een opdracht erover doen, freselijk!!! ik heb op bepaalde websites gezien wat ze met die dieren doen,,
echt niet normaal gewoon,
ik vind dat dieren/alle levende wezens gelijk staan, dezelfde rechten enzo, dus zij hebben netzogoed het recht om te leven, netals mensen, anders mogen mensen dat ookniet vind ik)klinkt hard :D maar zo is wat ik erover denk :P :D


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Dierenproeven!!
BerichtGeplaatst: 14-01-2005, 20:19:08 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2004, 16:15:55
Berichten: 2718
Locatie: krommenie
is net zoiets als donateur van wereld natuur fonds greenpeace of natuur monumenten... :wink:

liefs rogue

_________________
Begin de dag met een liedje, begin de dag met een lach, wie vrolijk is in de morgen die is het de hele dag.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Dierenproeven!!
BerichtGeplaatst: 14-01-2005, 22:48:28 
Offline
Admin
Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-07-2004, 00:23:54
Berichten: 1882
Locatie: Enschede
Precies. Eèn keer in de zoveel tijd schenk je een bedrag aan zo'n vereniging/stichting.

http://www.proefdiervrij.nl

_________________
Brutalen hebben de halve wereld, niet-brutalen de andere helft.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Dierenproeven!!
BerichtGeplaatst: 14-01-2005, 22:54:45 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-12-2004, 21:57:28
Berichten: 626
Locatie: Hoogvliet
die site ken ik :lol: daar heb k zoveel gelezen erover, voor mn schoolopdracht,, ik vind het gewoon erg, ze kunnen ook robots gebruiken enz.. heb k ergens gelezen, of vrijwillige mensen gebruiken, etc..:P


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Dierenproeven!!
BerichtGeplaatst: 14-01-2005, 23:28:46 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-11-2004, 20:40:36
Berichten: 1174
Locatie: Hoeksche Waard
Ja maar hoe staan jullie dan tegenover de proeven voor medicijnen??
Dus die zowel op mensen als dieren worden getest? Of alleen op mensen óf alleen op dieren??
En tegenover bijvoorbeeld studenten diergeneeskunde die oefenen op dode dieren om zo te leren genezen en de bouw, anatomie e.d. van dieren te leren kennen??
In België worden daarvoor bijvoorbeeld dieren uit het asiel die niet meer geplaatst kunnen worden ingeslapen.

Begrijp mij niet verkeerd, ik gebruik ook proefdiervrije make up (als ik dat gebruik, en dat is niet vaak :D). Maar wat medicijnen betreft kijk ik er toch anders naar....

_________________
"Jij ziet dingen die er niet zijn," zei hij.
"Er zijn dingen die jij niet ziet," dacht ik.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Dierenproeven!!
BerichtGeplaatst: 15-01-2005, 02:09:07 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2004, 18:58:20
Berichten: 760
Locatie: Zuid-Holland
Dat kan Amanda.
(Even reageerend op haar visie, maar dit deze post is ook een reactie betreft de stelling en andere reacties van dit topic...;))

Maar ik ben er ook tegen als het om medicijnen gaat.
Want als puntje bij paaltje komt, gaat het alsnog om het belang en overleving van de mens!

Hebben de mensen ooit aan de dieren gevraagd of ze zich willen op offeren om vele duizende mensen te redden?
Ik dacht het niet...

Zowiezo... we eissen zowiezo al zo verschikkelijk veel van de aarde.
Betreft de bomen kap, water vervuiling, dieren slachten, en ga zo maar door.
Het respect is er compleet af, en het is allemaal massa groei/productie/slachting aan de lopende band.
And what's worse... het stopt ook niet... de mens blijft maar uitbreiden.
Meer natuur (flora, founa, en dieren) verdwijnen... meer urban jungle en de geweldige moderne samenleving (infrastructuur enz.) neemt de plaats in.

Nee... sorry... gebruik dan maar mensen om medicijnen op te testen.
Ik heb wat showcases gelezen over van muizen tot paarden wat voor "ontschuldige" tot aan wrede testen er worden uitgeoefend om medicijnen testen.

Mensen gebruiken alles maar om zich heen voor hun eigen doel der overleving en prettig leven.
Echt lax.
Als er een dier om komt is er niks aan de hand, maar owee als er een mens in gevaar is.
Dan springen mensen met apparatuur, en andere resources, en soms zelfs hun eigen leven volledig in de bres.
(Nu doen sommige mensen dat ook wel voor dieren, want dat heb ik kunnen bewonderen met een big smile op Animal Planet.)

Maar als puntje bij paaltje komt, vindt ik dat dieren alsnog minder waardig worden behandeld vergeleken met de mens.
"Er zijn duizende ratten, en het is ongedierte."

So what?
Hetzelfde zou ik zeggen van de mens als ik vanuit de ruimte dit vreemde tweevoeters ras zou observeren:
"Er zijn duizende mensen, en het is ongedierte! Kijk eens wat ze met de planeet doen en zelfs elkaar! En ze planten zich doelloos instinctief (wat nou mensen zijn bewust en intelligent!?) voort, ook al gaat het ten koste van hun omgeving en balans met de planeet!"

Bij deze mijn iets langere uitleg dan de gemiddelde poster hier waarom mijn gevoel en visie "NEE VERDOMME NEE!" tegen dierproeven zegt.

...En kom nou niet aan met moreele kwesties betreft of ik vlees eet, of wat voor matriaal betreft kleding ik draag, want daar trap ik niet in!
Been there, done that! ;)
Mijn visie is uiteraard te beargumenteren, maar dat is waarom dit ook MIJN mening is en MIJN visie.
Niks meer, niks minder...

Wolf

_________________
--- http://www.cmdforum.nl ... Een forum betreft alles over communiceren met dieren en meer! ---


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Dierenproeven!!
BerichtGeplaatst: 15-01-2005, 10:00:29 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-11-2004, 20:40:36
Berichten: 1174
Locatie: Hoeksche Waard
Heel duidelijk en ik ben het ook wel met je eens.
(ja, daar komt ze weer, haha)

Máár medicijnen worden gelukkig tegenwoordig steeds meer op mensen getest. Behalve medicijnen bestemd voor dieren. Maar dat zijn maar een paar dieren. En met succesvolle (wat natuurlijk ook niet altijd is) kunnen er misschien wel duizenden, miljoenen gered worden.... Denk aan peniciline of antibiotica.
Kijk, ik praat het nog steeds niet goed. Ik vind het vreselijk wat er met dieren gebeurd, alleen om de mens beter en mooier te maken.

Ik heb ook trouwens nog geen antwoord op mijn vraag op het oefenen van studenten diergeneeskunde ;)

_________________
"Jij ziet dingen die er niet zijn," zei hij.
"Er zijn dingen die jij niet ziet," dacht ik.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Dierenproeven!!
BerichtGeplaatst: 15-01-2005, 10:53:25 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 29-12-2004, 14:48:04
Berichten: 39
Locatie: Hoek van Holland
Ik heb een keer in het dijkzigt ziekenhuis moeten werken,waar ik op de verdieping kwam waar dierenproeven werden uitgevoert,als je ziet hoe daar varkentjes levend worden opengesneden en wat er allemaal in aapjes word gespoten.
Is erg om te zien.
Zou moeten worden verboden,degenen die er toestemming voor geven zouden eens zo moeten worden behandeld :wink:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Dierenproeven!!
BerichtGeplaatst: 15-01-2005, 11:19:22 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-01-2005, 08:55:39
Berichten: 121
Locatie: rotterdam
ik ben er zeer tegen
tegen proefdieren voor cosmetica als voor medicijnen.
ze hebben genoeg proeven gedaan die info heeft opgeleverd men weet hues nu wel wat er aan de hand is. ook kunnen ze het bij mensen die ziek zijn en er is maar een middel nog maar dat moet getest worden kunnen ze dat ook bij de mens doen die dat vrijwillig wil omdat als het niet werkt of niet doen toch doodgaan en dit de enige manier mogelijk zou zijn (hmm ik hoop dat jullie deze zin snappen)
de mensen zijn dan denk ik zo wanhopig en zien een laatste poging om te genezen en wie zegt dat als het bij dieren wel werkt het bij de mens ook werkt de dieren en de mensen zijn heel verschillend ze reageren overal anders op :s
marietjuh

_________________
geniet van al het mooie om je heen er zijn zoveel wonderen die gebeuren. kijk om je heen en luister naar je hart en je zal prachtige dingen beschouwen


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl