Julia schreef:
Je kunt dit soort dingen ook teruglezen op de site van de stemwijzer, weet ik toevallig.
Daar staat van elke partij wat ze van de standpunten in de stemwijzer vinden. En 1 van de standpunten is precies deze, die hier wordt aangehaald. En op de sites van de partijen zelf natuurlijk ook, maar dan is het even zoeken.
Dankje, ik zal het even opzoeken.
bartb schreef:
Iedereen heeft ze eige energie! Deze energie zit dus ook in de organen. Als je dus een transplantatie krijgt, krijg je toch andermans energie in je lichaam!
Hoe zit dit dan als je ei of vlees eet? Er worden ook vaak organen gegeten.
Bartb schreef:
"Ja maar daarmee verleng je misschien wel iemand anders ze leven". En vervolgens loopt iedereen maar te zeuren dat de mens te oud wordt, daardoor de zorg weer teveel gaat kosten etcetcetc. Is het wel de bedoeling dat we alsmaar langer gaan leven en de hele aardbol overnemen?
(..)
Broertje van een maat van me had ook 2donorlongen gekregen, binnen een week of 2weken ging ie dood(14jaar oud) omdat ze lichaam de longen begon af te stooten.
Ik snap het niet helemaal. Je betwijfelt het of mensen wel donorlongen moeten krijgen, omdat het leven misschien niet verlengd moet worden, maar dan heb je het over een kennis van veertien? Veertien is toch heel erg jong!
bartb schreef:
Dus vraag k me af, kan iedereen wel zomaar een donororgaan ontvangen zonder hier problemen door op te lopen?
Sowieso kan niet iedereen die organen ontvangen. Je moet wel een bepaald bloedtype hebben en ja, soms gaat het fout zoals bij het broertje van die vriend van je. Dat het niet elke keer lukt, is geen reden om het niet te doen. Zolang de hoop er maar is.