Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 09:30:15

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Cameraman uit Goirle omgekomen.
BerichtGeplaatst: 12-08-2008, 20:23:20 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2006, 08:58:51
Berichten: 2131
Locatie: Bij Eeyore in zijn hutje
Zelf zat ik midden tussen die familie van hem, mijn vader was bij de schoonbroer van hem en zijn zonen waren aan het zwemmen in het zwembad waar ik werk. Het had toch wel enige invloed op me, om er nu redelijk dichtbij te staan dat iemand in een oorlogsgebied omkomt, niet omdat het familie van mij is want dat is het niet. maar omdat ik die familie zo meegemaakt heb toen ze het te horen kregen. Ik heb er ook nog wel een paar tranen omgelaten..

GORI - RTL Nieuws-cameraman Stan Storimans (39) uit Goirle is bij een Russisch bombardement op de stad Gori in Georgië gedood. Correspondent Jeroen Akkermans raakte gewond aan zijn been.
Stan Storimans deed samen met de verslaggever in Georgië verslag van het conflict tussen Rusland en Georgië om Zuid-Ossetië. Stan Storimans laat een vrouw en twee kinderen achter.



Minister Maxime Verhagen van Buitenlandse Zaken heeft de Russische ambassadeur in Den Haag ontboden. De ambassadeur moet opheldering komen geven over de dood van cameraman Stan Storimans uit Goirle.


Stan Storimans. (Foto: ANP)

Ontzetting
In een verklaring liet de minister weten met ontzetting kennis te hebben genomen van de dood van de Goirlese cameraman. Verhagen condoleert de familie en zegt in mei nog met Stan Storiman te hebben gesproken in Afghanistan . Hij noemde hem zojuisteen professional en een bijzonder sympathieke man.

Storimans was een zeer ervaren cameraman. Hij werkte al ruim twintig jaar als cameraman en had sinds 2000 zijn eigen audiovisueel bedrijf Storicam Mediaproducties in Goirle. Eerder werkte hij ook in oorlogsgebieden als Afghanistan en Irak en filmde hij de verschrikkingen van de tsunami op Sri Lanka. Eind dit jaar zou er een boek uitkomen over zijn persoonlijke ervaringen.

Verslagenheid
Op de redactie van RTL heerst grote verslagenheid. Volgens topman Bert Habets, was Storimans een zeer geliefde collega. Het overlijden van de cameraman is voor RTL aanleiding om de jaarlijkse presentatie van de RTL-programma's in Baarn te schrappen. Omroep Brabant hoofdredacteur Henk Lemckert heeft namens de omroep zijn medeleven betuigd aan de redactie van RTL-Nieuws.


Stan Storimans. (Foto: ANP)

De Nederlandse Vereniging van Journalisten (NVJ) heeft geschokt gereageerd op de gebeurtenissen in Georgië dinsdagmorgen. Samen met de Nederlandse Ambassade in Georgië en met het ministerie van Buitenlandse Zaken stelt de NVJ een onderzoek in naar de dood van cameraman Stan Storimans uit Goirle. Verder bekijkt de organisatie welke maatregelen er getroffen kunnen worden om de in Georgië werkende journalisten bescherming te kunnen bieden.

Condoleance
De eerste steunbetuigingen stromen binnen op het online condoleanceregister dat is geopend voor de in Georgië omgekomen cameraman Stan Storimans uit Goirle. Dinsdagmorgen kwam Storimans om een leven bij een bombardement op de stad Gori.

Op deze website staan vooral steunbetuigingen aan de nabestaanden van Storimans te lezen.



Bron : http://www.omroepbrabant.nl/?news/10370 ... +in+Georgië+omgekomen.aspx

_________________
"One can't complain.I have my friends.Someone spoke to me only yesterday."

Eeyore


Laatst gewijzigd door Moby op 12-08-2008, 21:32:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 12-08-2008, 21:24:26 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2006, 16:14:24
Berichten: 1710
Locatie: Eindhoven rockcity!
Gecondoleerd.
Ik weet dat het misschien ongepast is om te zeggen, maar hij is wel in het zadel gestorven.
Om daar naar toe te gaan om onafhankelijke persbeelden te verkrijgen is niet iets wat iedereen doet.
Respect.

_________________
ParAgnost.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 12-08-2008, 21:32:00 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2006, 08:58:51
Berichten: 2131
Locatie: Bij Eeyore in zijn hutje
Klopt, ben ik wel met je eens, maar toch het is wel vreselijk voor de familie...

_________________
"One can't complain.I have my friends.Someone spoke to me only yesterday."

Eeyore


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 12-08-2008, 21:48:07 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
wat een schok... ik hoorde het toen ik thuis kwam...
ik heb begrepen dat hij anderen na de explosie van een eerste bom probeerde te redden en toen zelf bij de tweede heenging..

mijn mond is stil...

wat een held...

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-08-2008, 19:36:05 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-10-2005, 11:06:10
Berichten: 409
Locatie: delft zuid holland
ik vind het niets meer erger dan al die andere "getallen" die je op het journaal hoort over doden en gewonden in verre landen.

als je al 20 jaar risico's opzoekt om er zogenoemd "onafhankelijk" verslag van te doen vind ik wel dat ie het lang uitgezongen heeft.

zonde? ja zoals elke zinloze dode.

held? voor mij absoluut niet. dan eerder dom.

ik wil trouwens niemand beledigen door dit te zeggen trouwens, dus niet gelijk in de gordijnen... tis mijn mening erover en ik resprecteer ook de mensen die er anders over denken no hard feelings

_________________
ach deze weg dan al belopen?

dan ligt elke andere open! :)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-08-2008, 21:26:12 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2006, 16:14:24
Berichten: 1710
Locatie: Eindhoven rockcity!
Hm, ik heb liever een waardeloze mening over iemand die zichzelf niet meer kan verdedigen die hem het voordeel van de twijfel geeft in plaats van een waardeloze mening die hem dom noemt.
En als je niemand wilt beledigen ga je toch een behoorlijk eind door hem dom te noemen.

_________________
ParAgnost.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-08-2008, 21:55:39 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-10-2005, 11:06:10
Berichten: 409
Locatie: delft zuid holland
jammer dat je het zo ziet.. maar ik kan t wel begrijpen.. vooral jammer dat je het een waardeloze mening noemt want t is toch echt m'n mening. nogmaals excuses als ik mensen beledig, dat is namelijk niet de strekking van mijn post.

_________________
ach deze weg dan al belopen?



dan ligt elke andere open! :)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-08-2008, 23:23:30 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
wederom quote ik J. Stalin:

Citeer:
One death is a tragedy; a million is a statistic.


ben ik het zo roerend mee eens... het is wederom een kwesitie van persoonlijke verbintenis die het leed erger maakt dan dat het 'statistisch' zou moeten zijn...

veel mensen denken:
"get a scence of proportion!"

the hitch hikersguide to the galaxy heeft (zoals mijn trouwe bijbel altijd heeft) een passend citaat.

The Total Perspective Vortex, in the fictional world of Douglas Adams's The Hitchhiker's Guide to the Galaxy, is allegedly the most horrible torture device to which a sentient being can be subjected. Located on Frogstar World B, it shows its victim the entire unimaginable infinity of the universe with a very tiny marker that says "You Are Here" which points to a microscopic dot on a microscopic dot.

The machine was originally invented by one Trin Tragula in order to annoy his wife. Because she was forever nagging him for having no sense of proportion, he decided to invent something that would show her what having a sense of proportion really meant. Unfortunately the shock of being placed in the Vortex destroyed her brain, but Trin Tragula's grief was tempered by the knowledge that he had been right and she had been wrong. The Total Perspective Vortex had proved that in an infinite universe the one thing sentient life cannot afford to have is a sense of proportion. (bron: wikipedia)

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 14-08-2008, 09:51:41 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2006, 16:14:24
Berichten: 1710
Locatie: Eindhoven rockcity!
Hoezeer meningen ook meningen kunnen zijn, ze kunnen nog veel meer waardeloos zijn dan mening. Aan de andere kant, dat is die van mij ook.
Maar goed, ik dacht dat Vogon poetry het meest gruwelijke martelvoorwerp was.
But I digress.

_________________
ParAgnost.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 14-08-2008, 09:59:05 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
nee, vogon poetry wordt helemaal niet als bekende martelmethode benoemd maar als "the third worst poetry in the Universe" de total perspective vortex is absoluut het grootste martelmateriaal :)

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl