Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 00:19:39

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Straffen in Nederland
BerichtGeplaatst: 09-01-2010, 21:22:31 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-10-2009, 22:56:30
Berichten: 392
julia daar ben ik het niet mee eens.
als je de bak indraait is dat niet voor niets(denk je nu echt dat ze die tv enkel en alleen voor het nieuws gebruiken)ik vind dat een cel moet bestaan uit de primaire behoeften
zoals een wc, wastafel en in het geval van een isoleercel een douche(zoals in amerika dus)
je kunt daar ook bepaalde privilege's verdienen zoals een baantje en evt boeken
ze krijgen ook 1 x per week bezoek(privilege) dan horen ze ook gnoeg over de buitenwereld
enne als de straf voorbij is, helpt de reclassering ze weer opweg naar een plekje in de maatschappij.
het zal hoe dan ook moeilijk blijven omdat ze achtervolgd worden door hun strafblad werkgevers kunnen erom vragen, en je krijgt ook geen bewijs van goed gedrag meer.
maar ik vind dat heb je jezelf aangedaan.
wie zijn billen brand moet op de blaren zitten

_________________
als een schip over de kim zeilt...
is het niet weg...
je kunt het alleen niet zien.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Straffen in Nederland
BerichtGeplaatst: 10-01-2010, 04:40:47 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-08-2008, 19:26:18
Berichten: 570
Locatie: Heerlen
Citeer:
enne als de straf voorbij is, helpt de reclassering ze weer opweg naar een plekje in de maatschappij.
het zal hoe dan ook moeilijk blijven omdat ze achtervolgd worden door hun strafblad werkgevers kunnen erom vragen, en je krijgt ook geen bewijs van goed gedrag meer.
maar ik vind dat heb je jezelf aangedaan.
wie zijn billen brand moet op de blaren zitten


dus als je straf voorbij is, wordt je de rest van je leven nog verder gestraft door je verleden? Hoe ethisch verantwoord is dat eigenlijk?

ik ben overigens nog nooit in een gevangenis geweest dus ik weet ook niet hoeveel (if any) 'luxe' er is. basisbehoeften lijkt me handig om te hebben, en een soort van contact met de maatschappij/buitenwereld (bezoek of tv or whatever) lijkt me handig om totale vervreemding van de maatschappij te voorkomen, zodat je na het uitzitten van je straf niet wereldvreemd de wereld weer tegemoet gaat. Er is een beeld van gevangenissen in Nederland dat ze te 'luxe' zouden zijn. Dat lijkt me vreemd, maar zoals gezegd ik ben nooit in een gevangenis geweest.

_________________
-Your task is not to seek for love, but merely to seek and find all the barriers within yourself that you have built against it.
-Every situation, properly perceived, becomes an opportunity to heal.
-Nothing real can be threatened. Nothing unreal exists.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Straffen in Nederland
BerichtGeplaatst: 10-01-2010, 04:58:11 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-08-2008, 19:26:18
Berichten: 570
Locatie: Heerlen
dit vond ik nog:

Het dagelijks leven in een Nederlandse gevangenis

Gedetineerden worden in Nederland geplaatst in een gevangenis met het regime dat het beste bij hen past. Dit kan in vijf gradaties, variërend van extra zwaar beveiligd tot 'open'. In de normaal beveiligde gevangenis heeft iedere gevangene een cel, die 's nachts op slot gaat. Eten wordt in de cel bezorgd en opgegeten. 's Ochtends en 's avonds brood, lunch is warm. Dit wordt vaak door plaatselijke cateraars bereid en heeft de reputatie niet altijd even goed te zijn. Er zijn in Nederland ook gevangenissen met een eigen keuken: enkele gedetineerden maken daar (onder leiding van professionele koks) het eten voor de anderen klaar. Gedetineerden kunnen niet elke dag kiezen of ze aardappel of rijst, wit brood of bruin brood willen. Dat moeten ze opgeven als ze de gevangenis binnenkomen, en dat veranderen gaat niet zomaar.

De dag wordt grotendeels gevuld met arbeid, wat wel verplicht is in de gevangenis maar niet in het huis van bewaring. Dit doen veel meeste gedetineerden overigens liever dan alleen in de cel zitten. Het bescheiden loon dat hiermee verdiend wordt (€ 0,75 per uur), wordt op een rekening bijgeschreven waarmee men inkopen kan doen in de inrichtingswinkel of de huur van de televisie betaalt. Ook kunnen mensen van buiten geld "doneren" als ze op bezoek komen, met behulp van een speciaal apparaat. Zendingen van buiten worden soms geweigerd: onder meer vibrators, zaklantaarns en telescopen worden uit cellen geweerd. Na het werk en de lunch is er ruimte voor een paar uur recreatie, waarbij ook contact met medegevangenen mogelijk is. Onder de recreatie vallen twee keer per week een uur sport en elke dag een uur luchten.

bron wikipedia.

_________________
-Your task is not to seek for love, but merely to seek and find all the barriers within yourself that you have built against it.
-Every situation, properly perceived, becomes an opportunity to heal.
-Nothing real can be threatened. Nothing unreal exists.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Straffen in Nederland
BerichtGeplaatst: 10-01-2010, 12:26:11 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
@angel26: Eigenlijk heeft Teun het al een beetje gezegd wat ik ook vind... Het idee dat mensen hun hele leven voor een fout moeten worden bestraft vind ik namelijk een beetje scheef. Als het vergrijp zo erg is, geef ze levenslang. Als dat niet zo is, krijgen ze een kortere gevangenisstraf, wat dus al aangeeft dat het na die straf de bedoeling is dat iemand normaal kan functioneren in de maatschappij en dat er vooral geen herhaling plaatsvind van het vergrijp.
Bezoek of televisie.. Tsja, ik heb het idee dat veel gevangenen helemaal niet zoveel bezoek krijgen (maar dit is alleen het idee, haven't got a clue of het echt waar is :wink: ) In ieder geval zijn er natuurlijk een aantal waarbij dat het geval is, en vind ik dat je ze de kans moet geven dan in ieder geval het nieuws te kijken. Andere amusementsprogramma's mogen van mij ook best, maar misschien niet altijd of te vaak. Ik bedoel, ze lezen toch ook boeken? Dat is toch ook amusement? Ik weet dat er in sommige gevangenissen een gemeenschappelijke ruimte bestaat (iig altijd in kindergevangenissen) om het sociale van alle mensen een beetje te behouden. Je verandert tijdens je gevangenisstraf, hopelijk positief, maar met teveel eenzaamheid kan dat ook negatief zijn. Zo'n gemeenschappelijke ruimte waar bijvoorbeeld spelletjes worden gespeeld of samen tv gekeken, helpt mee om een positieve draai te geven aan het sociale. NIET omdat iedereen die gevangenen zo lief vind en graag wil dat ze heel veel tv kijken!

Een heel verhaal, maar wat mijn punt is... Ik vind dat gedetineerden niet ineens een omslag zouden moeten maken naar een leven met vrijwel niks. Dat geeft gewoonweg niet de effecten die je wilt. Na een straf zou iemand weer gemakkelijk in de samenleving moeten kunnen worden geplaatst. Je zou een heleboel geld kunnen storten in de 'nazorg', maar waarom moeilijk doen als 't makkelijk(er) kan?

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Straffen in Nederland
BerichtGeplaatst: 10-01-2010, 12:28:01 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Ohja, over dat stukje van Teun over het eten..
Van die ex-gedetineerde heb ik toen gehoord dat het eten in zijn gevangenis echt verschrikkelijk was. Er was wel genoeg, maar alles was door elkaar gegooid, teveel doorgekookt, enzovoort. Het was daarom ook een zaak om echt geld te gaan verdienen om bijvoorbeeld fruit te kopen in de gevangeniswinkel (lang doorgekookte groenten verliezen nogal wat vitamines etc), om gezond en op kracht te blijven.

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Straffen in Nederland
BerichtGeplaatst: 10-01-2010, 12:46:21 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-10-2009, 22:56:30
Berichten: 392
ik ben nog niet geheel overtuigd, maar je zet me wel aan het denken, julia

_________________
als een schip over de kim zeilt...
is het niet weg...
je kunt het alleen niet zien.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Straffen in Nederland
BerichtGeplaatst: 10-01-2010, 20:21:54 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
angel26 schreef:
ik ben nog niet geheel overtuigd, maar je zet me wel aan het denken, julia

:) Je hoeft het natuurlijk ook niet met me eens te zijn... Maar over een andere kant nadenken is altijd goed.
Nog een vraagje: ben je zelf wel eens in een gevangenis geweest? Mijn ervaring is namelijk dat ik voordat ik dat heb gedaan, ik er ook ongeveer zo over dacht. Maar vooral door die ex-gedetineerde die zijn verhaal heeft verteld, ben ik anders tegen straffen aan gaan kijken.

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Straffen in Nederland
BerichtGeplaatst: 10-01-2010, 20:41:56 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-10-2009, 22:56:30
Berichten: 392
Julia schreef:
angel26 schreef:
ik ben nog niet geheel overtuigd, maar je zet me wel aan het denken, julia

:) Je hoeft het natuurlijk ook niet met me eens te zijn... Maar over een andere kant nadenken is altijd goed.
Nog een vraagje: ben je zelf wel eens in een gevangenis geweest? Mijn ervaring is namelijk dat ik voordat ik dat heb gedaan, ik er ook ongeveer zo over dacht. Maar vooral door die ex-gedetineerde die zijn verhaal heeft verteld, ben ik anders tegen straffen aan gaan kijken.


nee ik ben nog nooit in een gevangenis geweest, wel heb ik een keer een rondleiding gehad op het Pieter Baancentrum in utrecht(mijn toenmalige schoonmoeder werkte daar en er werd een familiedag georganiseerd.)
maar dat is een psychologisch onderzoekscentrum voor gedetineerden om te bepalen wat voor straf ze krijgen.maar dat centrum zie ik niet echt als een normale gevangenis

_________________
als een schip over de kim zeilt...
is het niet weg...
je kunt het alleen niet zien.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Straffen in Nederland
BerichtGeplaatst: 11-01-2010, 01:34:54 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Over het PieterBaancentrum heb ik wel 'ns een documentaire gezien geloof ik, tijdens maatschappijleer...
Is t zo dat ze daar beslissen of je wel of niet voor rede vatbaar was tijdens het delict? Ik kan me dat herinneren uit die docu, maar weet t niet helemaal meer... Ik geloof dat ze 2 personen volgden die absoluut niet ontoerekeningvatbaar verklaart wilde worden, ook al zou hun straf daardoor hoogstwaarschijnlijk verminderen. Een beetje ironisch wel, en ook heel logisch eigenlijk... Blijkbaar willen mensen liever meer gevangenisstraf dan behandelingen met een psycholoog. Alles om maar niet voor gek verklaard te worden..
Maar goed, dat is dus meer een soort tussenopvang, als ik t me goed kan herinneren? Maar wel gesloten, neem ik aan? Ze kunnen daar niet weg, toch?
Ik vraag me af hoe de kamers er daar dan uitzagen...

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Straffen in Nederland
BerichtGeplaatst: 11-01-2010, 13:07:12 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-10-2009, 22:56:30
Berichten: 392
Julia schreef:
Over het PieterBaancentrum heb ik wel 'ns een documentaire gezien geloof ik, tijdens maatschappijleer...
Is t zo dat ze daar beslissen of je wel of niet voor rede vatbaar was tijdens het delict? Ik kan me dat herinneren uit die docu, maar weet t niet helemaal meer... Ik geloof dat ze 2 personen volgden die absoluut niet ontoerekeningvatbaar verklaart wilde worden, ook al zou hun straf daardoor hoogstwaarschijnlijk verminderen. Een beetje ironisch wel, en ook heel logisch eigenlijk... Blijkbaar willen mensen liever meer gevangenisstraf dan behandelingen met een psycholoog. Alles om maar niet voor gek verklaard te worden..
Maar goed, dat is dus meer een soort tussenopvang, als ik t me goed kan herinneren? Maar wel gesloten, neem ik aan? Ze kunnen daar niet weg, toch?
Ik vraag me af hoe de kamers er daar dan uitzagen...


dat doen ze daar idd.

gedetineerden hebben een cel waar ze slapen en per afdeling een gemeenschappelijke ruimte waar ze kunnen recreeren.
verder is er een bibliotheek waar ze boeken kunnen lenen
een ruimte waar ze dingen kunnen maken.
er is een winkeltje waar wat levensmiddelen te koop zijn.
er zijn een soort hokjes waar ze bezoek kunnen ontvangen.
er is een gymzaal en buiten een ruimte waar ze kunnen luchten.

ze zitten daar opgesloten idd ze kunnen niet weg

zo'n onderzoek duurt gemiddeld 6 weken.

_________________
als een schip over de kim zeilt...
is het niet weg...
je kunt het alleen niet zien.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Straffen in Nederland
BerichtGeplaatst: 11-01-2010, 20:40:25 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Ik ben wel blij dat er gevangenissen en strafmaatregelen zijn.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl