Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 01:41:15

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 24-05-2009, 19:15:13 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 19-02-2005, 22:09:36
Berichten: 313
Citeer:
Het is bijna zover, per 28 juni 2009 moet iedereen die een nieuw reisdocument aanvraagt twee vingerafdrukken inleveren. Dit gaat volgens de richtlijnen van de EU waarin staat dat elke lidstaat zijn reisdocumenten met vingerafdrukken moet voorzien.

Nederland loopt hierin behoorlijk voor vergeleken met andere lidstaten. Het Verenigd Koninkrijk is pas een proef gestart met een nieuw paspoort en in Duitsland had de overheid na massaal protest tegen de vingerafdrukken deze verplichting optioneel gemaakt.

Naast de richtlijn te volgen, doet Nederland er nog een schepje bovenop. Niet alleen komen deze vingerafdrukken op de RFID-chip in je paspoort, maar ze komen ook in een centrale landelijke database. Een meerderheid van de Tweede Kamer was voor het wetsvoorstel om politie en justitie toegang te geven tot de vingerafdrukken van alle Nederlanders. Nederland is daarmee uniek, aangezien geen enkel ander land toegang heeft tot de vingerafdrukken van al haar inwoners.

Of je blij moet zijn met deze ontwikkeling is de vraag. Zo heeft een hacker op afstand paspoortchips weten te kopiëren zonder dat de drager het merkte, bleek uit een rapport van de Europese Commissie dat identiteitsbewijzen waardeloos zijn in de strijd tegen het terrorisme, en bekritiseerde een ex-MI5 baas de "waardeloze" identiteitsbewijzen.


Wat vinden jullie hier nu van? Ik moet zeggen dat ik er wel een beetje van schrok toen ik dit las (terwijl het natuurlijk al lang bekend is). Het kwam niet zozeer als een verrassing dat we deze kant opgingen, maar dat het al zo snel gebeurt wel. Als we er zeker van konden zijn dat de overheid een eerlijke, en rechtvaardige instantie was, welke het menselijk welzijn ten harte neemt en besluiten neemt vanuit 'liefde', dan zou dit wellicht een stuk minder groot 'onderwerp' zijn. Echter, ik heb sterke twijfels bij de eerlijkheid, en 'goede intenties' van de overheid. We leven in een angstklimaat, en daar wordt, bedoeld of onbedoeld, gebruik van gemaakt om dit soort maatregelen in te voeren. Mensen die bang zijn, of die hun 'goede leventje' willen beschermen, die de status quo willen behouden, zullen dit soort maatregelen aanmoedigen. Echter, ik ben van mening dat geen enkel mens het recht heeft om mij, en anderen, in steeds extremere vormen, in de gaten te houden. Het is simpelweg moreel gezien niet juist. Bovendien twijfel ik sterk aan de doeltreffendheid van dergelijke maatregelen, en heb ik meer het idee dat het symbolisch is bedoeld om mensen meer en meer onder controle te krijgen. Want hoe je het ook went of keert, het opvoeren van controle over de maatschappij is het eindoel. Natuurlijk, het is 'bedoeld', zo zeggen ze, tegen criminelen, om ons veiliger te maken. Echter, is het juist om 17 miljoen mensen hiermee op te scheppen, de meerderheid zonder kwade bedoelingen? De maatschappij wordt niks gevraagd. Een indringende beslissing als deze zou toch zeker een referendum waard zijn?

Wordt onze angst hierdoor niet slechts aangewakkerd? Het wordt ons toch duidelijk gemaakt dat we minder veilig zullen zijn als dit niet wordt ingevoerd. We willen te veilig leven. Alles moet geregeld worden, het liefst zonder dat wij de verantwoordelijkheid dragen. Het maakt het leven wellicht oppervlakkig gezien makkelijker, maar ik denk niet dat we er gelukkiger door worden. De mens hoort niet in een (maatschappelijke) kooi te leven, waarin ons doen en laten wordt beoordeeld en veroordeeld. De kooi is nu nog grotendeels onzichtbaar, op een paar camera's hier en daar na, maar steeds duidelijker wordt het. Traject controle dwingt men om 120 km/h te rijden, ja wellicht beter, maar is die inperking van onze vrije wil gezond? Steeds meer zullen we ons beperkt voelen omdat er mensen kijken en ons beoordelen. We moeten ons kunnen uiten, we moeten vertrouwen worden gegeven, we moeten leren zien dat totale veiligheid niet mogelijk, en zelfs niet wenselijk is.

Menig zal nu denken dat ik overdrijf, of zelfs denken dat, zelfs al is dit waar, dat ze de overheid genoeg vertrouwen schenken om het toe te staan. Echter, ik schrijf dit grotendeels vanuit mijn gevoel, dat dit soort 'controle' van bovenaf, niet juist is. Maar zelfs wanneer je kijkt naar feitelijke gebeurtenissen, kan je zien dat de controle steeds verder toeneemt, en indringender wordt. In Londen wordt je in elke straat, meerdere malen gefilmd. In Amerika (en waarschijnlijk overal), worden mensen wettig toegestaan, afgeluisterd. Rechten worden ons langzaam ontnomen, zonder dat men het doorheeft. Waarschijnlijk is dit slechts het topje van de ijsberg. Het probleem is dat men dit niet serieus neemt, men gelooft niet dat dit zal gebeuren, en men ziet niet wat de overheden proberen te doen. We sluiten onze ogen, en houden vooral onze mond om niet gek te worden gevonden. Begrijpelijk ergens, en ik weet ook niet wat ik hiertegen zou kunnen doen. Maar een eerste stap zou toch zijn beseffen dat wat er gebeurt niet juist is.

_________________
Joy is the key


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-05-2009, 20:54:43 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
ik denk niet dat je overdrijft hoor!
Die Identificatiedwang de de laatste tijd over de wereld gaat doet mij nog het meeste denken aan nazi-duitsland. Ik wordt er ziek van.
Daarboven wordt de identificatieplicht ook nog eens misbruikt door de politie voor andere doeleinden. Om te kotsen. Maarja, je kan het niet níet doen he?! dusss...

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-05-2009, 21:16:50 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Ik denk dat dit niet te vermijden was.. Maar ik ben het met je eens over het referendum. Dit is wel een issue bij heel veel mensen, een inbreuk op hun privacy, en daarom belangrijk genoeg om de mening van heel het volk te weten.

Ik ga er later nog wel op in, nu slapen ^^

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-05-2009, 21:51:06 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-01-2009, 11:43:33
Berichten: 3556
Locatie: Zuid-Holland
Doet me denken aan wat mijn natuurkunde docent maandag zei. "Nog even en ze gaan iedereen chippen."
Verder heb ik weinig te melden. :p

_________________
Chatpromo

[Tut] 17:57: Vrouwen...
[Tut] 17:57: Labiele wezens
[Misoyama] 17:57: idd Tut
[Misoyama] 17:57: jij snapt t kerel
[Butterfly12] 17:57: hahaha
[Tut] 17:57: Ja he
[Tut] 17:58: Wij mannen, wij zijn anders


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-05-2009, 10:50:51 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 19-02-2005, 22:09:36
Berichten: 313
Dat zit er dik in. Het wordt al gedaan op kleine schaal, maar het is slechts een kwestie van tijd voordat het gangbaarder wordt. Het is natuurlijk handig, "but who watches the watchers?"

_________________
Joy is the key


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-05-2009, 11:37:32 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
De koninklijke famillie schijnt gechipt te zijn op geheime plaatsen in het lichaam zodat er tijdens een ontvoering niet zomaar een arm wordt afgehakt om minder traceerbaar te zijn...

Ik weet echter niet of dat inderdaad waar is :roll:
En de mensenchip wordt al gebruikt in Amerika. dat is zeker weten waar :)

http://www.zdnet.nl/techzone.cfm?id=39854

Only in America :|

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-05-2009, 11:42:22 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-01-2009, 11:43:33
Berichten: 3556
Locatie: Zuid-Holland
Nou.. Hopelijk gaan ze dat niet in Nederland invoeren zeg. o.o Alleen al die naalden! Brr..

_________________
Chatpromo

[Tut] 17:57: Vrouwen...
[Tut] 17:57: Labiele wezens
[Misoyama] 17:57: idd Tut
[Misoyama] 17:57: jij snapt t kerel
[Butterfly12] 17:57: hahaha
[Tut] 17:57: Ja he
[Tut] 17:58: Wij mannen, wij zijn anders


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl