Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 20:45:30

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: gepest kind krijgt taakstraf
BerichtGeplaatst: 15-07-2009, 09:28:19 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Dat mensen wat kunnen zeggen?

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: gepest kind krijgt taakstraf
BerichtGeplaatst: 15-07-2009, 12:36:44 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-08-2008, 19:26:18
Berichten: 570
Locatie: Heerlen
ik herken je gevoelens wittebloem, been there. maar ik heb nooit geweld gebruikt, alleen mentaal tegen mezelf. wat tot een zware destructieve depressie leidde. maar ik heb mijn boosheid en agressie door meditatie en analyse en gedichten geuit, niet door geweld. en ik zou dan eerder nog kiezen om fysieke woede te uiten op een boksbal of in een sport.

geweld lost niks op namelijk.

Citeer:
Of is het erger als je je hele leven moet schuilen voor anderen altijd maar bang bent, je een NIETSNUT bent. Het leven niet waardig vind?


ik zie dit als gedachten in mezelf, en daarom om een verantwoordelijkheid bij mezelf om daar in te duiken en het op te lossen. niet door het buiten mezelf te leggen en alle woede op een persoon te projecteren en al helemaal niet met fysiek geweld.

dat zelfonderzoek en en zelf ook uitkomen heeft me alleen maar sterker gemaakt, heeft me meer inzicht in mijn denken gegeven, en meer zekerheid over wie ik ben (of denk te zijn). het is een interessante maar zware en soms confronterende weg, maar wel de moeite waard.

blijf bij jezelf, en ben jezelf.

greetingzzzz

_________________
-Your task is not to seek for love, but merely to seek and find all the barriers within yourself that you have built against it.
-Every situation, properly perceived, becomes an opportunity to heal.
-Nothing real can be threatened. Nothing unreal exists.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: gepest kind krijgt taakstraf
BerichtGeplaatst: 17-07-2009, 11:43:31 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-03-2006, 12:30:12
Berichten: 3056
Locatie: Zuidwolde
Teun schreef:
blijf bij jezelf, en ben jezelf.

Mooi gezegd! Helemaal mee eens, hoewel dit voor mijn oude klasgenootjes juist een reden was om me te gaan pesten. Dan is natuurlijk de vraag in hoeverre je daaraan toegeeft, ik bijt nu bijvoorbeeld veel meer van me af dan dat ik altijd deed. Ik zat op de basisschool met zes andere meiden in dezelfde groep, dat waren de personen waar ik mee om ging omdat ik anders alleen was, en dat wilde ik niet.
Nu was het pesten niet zo ernstig in de zin van, klappen uitdelen, veel geweld gebruiken. Het was vaak mentaal geweld. Kattig meidengedrag en zo. De middelbare school was dan ook een revolutie. Daar werd ik namelijk wel geaccepteerd zoals ik was.

Wanneer je gepest wordt, breekt dat je zelfvertrouwen. Dat weten we volgens mij allemaal. Het is dan ook niet zo raar dat pesters dan gewoon doorgaan, je bent immers een makkelijk prooi. Ik ben wel benieuwd wat er voorafgegaan is aan het incident met die jongen; heeft iemand iets tegen hem gezegd waardoor hij weer iets van zelfvertrouwen kreeg of is er inderdaad iets in hem geknapt?

Ik merk wel dat pesten op de middelbare school veel ernstiger is dan op de basisschool. Dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar dat is mijn ervaring ermee :) Ik zie veel vaker dat mensen op de middelbare school er soms hele ernstige dingen aan overhouden dan mensen op de basisschool. Dan nog vind ik het zeer onterecht dat deze jongen er een aantekening op zijn strafblad aan overhoudt. En kunnen anderen er niets van zeggen? (ik ben niet zo thuis in het rechterlijke gedeelte, dus verbeter me maar als dat nodig is :))

Beetje een rommelig stukje.... Ik kom niet helemaal uit mijn woorden, maar ik hoop dat het een beetje duidelijk is :lol:

_________________
The beauty of a rose cannot be taken away by the fact that it's imperfect.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: gepest kind krijgt taakstraf
BerichtGeplaatst: 17-07-2009, 15:25:36 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Citeer:
blijf bij jezelf, en ben jezelf.
Hier wil ik graag een opmerking maken. Als iemand een ander een toek op de snoet geeft, is die dan niet zichzelf? Beantwoord die niet aan zichzelf? En is het bij jezelf blijven per definitie wel het moreel/spiritueel goede?

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: gepest kind krijgt taakstraf
BerichtGeplaatst: 18-07-2009, 03:13:53 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-08-2008, 19:26:18
Berichten: 570
Locatie: Heerlen
met blijf bij jezelf bedoelde ik kijk naar je eigen emoties en hoe je wilt reageren, in plaats van uit woede in de emotie die woede te projecteren op een ander door geweld te gebruiken. als je merkt dat die woede aanwezig blijft of kun je ook een sport doen om die energie in kwijt te raken. geweld lijkt me nooit de juiste manier.

als iemand iemand anders slaat is die wel zichzelf, maar reageert de emotie, als je dus vooraf bij jezelf kunt zien wat er in je gebeurt (emotioneel, gedachtentechnisch) hoef je niet vanuit je woede te reageren. Je hebt namelijk altijd de keuze.

en bij jezelf blijven alsin kennis hebben van wat er allemaal in je gebeurt qua gedachten/emoties/reacties vind ik (en dan spreek ik voor mezelf natuurlijk) wenselijk.

_________________
-Your task is not to seek for love, but merely to seek and find all the barriers within yourself that you have built against it.
-Every situation, properly perceived, becomes an opportunity to heal.
-Nothing real can be threatened. Nothing unreal exists.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: gepest kind krijgt taakstraf
BerichtGeplaatst: 20-07-2009, 00:30:15 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Amen

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: gepest kind krijgt taakstraf
BerichtGeplaatst: 11-04-2011, 10:26:36 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 13-05-2010, 19:34:03
Berichten: 58
Locatie: België
wel,

vaak heb je wel enkele leraren (die als je geluk hebt ook nog kunnen luisteren), maar die mensen kunnen ten eerste niet alles zien
ten tweede is het feit dat je 'je handje laat vasthouden' door een leraar over langere periode soms ook een reden om gepest te worden omdat je zegt dat het je raakt door iemand erbij te betrekken.
Mensen raken het beu om naar je te luisteren en die mensen kunnen zich vanuit hun positie als leraar niet alles veroorloven (naar collega's en directie toe).

Het is heel moeilijk om niet op te vallen als je jezelf bent aangezien je verplicht bent binnen bepaalde lijnen te kleuren. Doe je dit niet, dan val je er op allerlei mogelijke manieren uit. En ja, die jongen was zichzelf, maar als men effectief luistert én onderneemt dan komt de uiting van zijn zelf, over die dingen er niet op die manier. Hij liet zich immers gelden op de enige andere manier waarop de andere nog luisterde: fysieke pijn.

Simpel is pesten niet omdat ze allebei niet naar elkaar luisteren, zowel de pester als de gepeste niet (dit schrijf ik als iemand die gepest is).

Het leven is op sommige dagen moeilijker als je binnen sociale activiteit van je klas geweerd wordt, men bekijkt je in het beste geval als een vreemde vogel.
Stel je eens: bij L.O. nooit een partner, bij groepswerk zelden gekozen, na-schoolse activiteiten met iemand uit je klas: forget-it, niemand die je vertelt dat je iets miste toen je ziek was (als ze je al missen). Als de directeur ineens de regel uitvaardigd dat je in de agora moet blijven tijdens de pauze voor de goede vrede (als dat geen uitgesproken isolement is). En toen sloeg ik zelfs niemand, dat heb ik slechts 1 keer gedaan toen ik niet anders kon: er stonden minstens 50 man om me heen die me wilden slaan en toen sloeg ik diegene die me wou aanvallen (met de grootste mond) een bloedneus. Ik zei : Wil iemand nog iets zeggen? Daarna wrong ik me tussen de massa door en snelde naar de directie. En dat als meisje. Staan ze je te stalken voor de poort? geen probleem: de mensen van het secretariaat gleuren toch mee vanachter een gordijn, zij vertellen alles achterna wel. Snap je wat rust, geweldloosheid en eigenwaarde in zulk een context betekenen? Het kost discipline en EIST je energie op.
Simpel, als je elke dag worstelt met je rechtvaardigheidsgevoel.

Nu vang ik mensen op school op, die zich in een moeilijke context bevinden. Dat geeft kracht. Je ziet iemand die niet sprak ineens binnen de maand een kleindialoog voeren.

De onrechtvaardigheid die je voelt heeft wel degelijk een grote uitlaatklep nodig, zonder barst je.
Buig als bamboe in de storm. Ik heb mijn buiging in bovenstaande gevonden.

Hoewel geweld niet rechtvaardig is gebeurt het dat een klein een noodoplossing is die meer geweld vermijdt. (had ik gewoon eender wie een bloedneus geslaan, dan had ik 50 man ineen moeten slaan (of zij mij) en bovendien: de leiders stonden 2 rijen verder aan de zijkant).

meestal is eromheen dansen echter beter.

_________________
Can you feel alive today? ---omnia neocelt


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: gepest kind krijgt taakstraf
BerichtGeplaatst: 11-04-2011, 21:05:38 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Goede boxers kunnen dansen.

Ik vind dat je een mooie uitleg geeft Raven!

"Dansen is bidden met de benen; marcheren is vloeken met de voeten."
~Wim Kan~

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: gepest kind krijgt taakstraf
BerichtGeplaatst: 12-04-2011, 12:03:42 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
Ik denk dat het ook 'n lastig iets is.. pesten..

Allereerst, ik ben wel eens gepest vroeger maar dat duurde nooit lang ( gewoon een stomme uitdrukking waar ik zelf ook om kon lachen en één keer ook een mep verkocht aan een jongen die aan me zat, zn vriendjes op een afstandje toekijkend... terwijl ik hem heeel duidelijk had gezegd dat hij zijn handen thuis moest houden) ik heb mezelf geleerd dat als het me niet meer zinde dan kregen ze het op hun bordje terug en was de kous af...

Verder is het een kwestie denk ik ook van: "Hoe goed kun jij als kindje al je grenzen aangeven?" Ik heb geleerd als kindje al over me heen te laten lopen. Mijn moeder was absoluut niet gevoelig voor mijn grenzen en mijn behoeften, mijn vader had het ook te druk met zichzelf en zn werk en broer en zus waren een stuk ouder dan mij dus daar begin je als puppy ook niet zoveel tegen... De eerste sociale ervaringen doe je toch op in je gezin en neem je mee naar andere situaties. Pesten is in kern eigenlijk opzettelijk over de grenzen van iemand aders gaan, het zij fysiek het zij verbaal en voor de hele creatieve pestkoppen zullen er vast nog andere manieren zijn...

Ik denk dat ik als we de eerste dreumes krijgen hem of haar bewust wil maken van wat hij/ zij goed vind of niet en hoe hij/ zij dat op een stevige manier duidelijk kan maken ZONDER DAARBIJ FYSIEK TE WORDEN... want dan is het in mijn ogen al te laat. Pesten begint al veel eerder dan bij slaan. Dat zit hem in kleine dingen als even te lang aankijken, of letterlijk in de ruimte van iemand te komen.

Maar ook om het goed verwoord te krijgen is voor veel kinderen lastig. kinderen zitten nog erg sterk in het non verbale stuk en zijn veel sterker gericht op het energetische niveau waarin informatie wordt uitgewisseld. Ik kan me zelf nog herinneren dat ik pas als een situatie voorbij was ik precies wist wat ik wilde zeggen...daar heb ik nu geen last meer van...haha.. :mrgreen:

liefs, binnenspiegel...

pesten is nooit goed...

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl