Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 12:42:14

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: gepest kind krijgt taakstraf
BerichtGeplaatst: 21-06-2009, 14:29:34 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-03-2007, 19:08:40
Berichten: 2998
Locatie: Noord Holland
Goede dag,

Ik hoorde laatst een verhaal over een jongen die jaren lang er gepest werd.
Toen hij op een gegeven moment weer uitgescholdde werd over zijn * moeder brak er een figuurlijk draadje.
Hij werd woest en gaf die pestkop een klap die er verwondingen aan over hield.
Toen dit bij de politie kwam kreeg de gepestte een taakstraf plus een strafblad.
En aangezien sinds kort de regel opgeheven is dat als je 18 word je van je strafblad af bent, heb die jongen dus zijn hele leven een -naar mijn inzien- een onterecht strafblad.
Dit is natuurlijk harstikke nadelig voor het zoeken van een baan etc.

De pestkop vond het overgens wel goed zo, hij wou er niks aan doen.
hij wou dus niet naar de politie toe en zeggen dat het eigenlijk zijn schuld was...

Zo zie je maar, de wereld zit soms vreemd inelkaar. en al helemaal in nederland heb ik soms het idee.
Door zo situatie als dit! Maar ook dat er gewoon een Pedo-partij de politiek in kan.

_________________
De weg naar het licht, is de weg naar jezelf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: gepest kind krijgt taakstraf
BerichtGeplaatst: 21-06-2009, 23:29:23 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-06-2009, 20:39:59
Berichten: 91
Inderdaad. De wereld zit soms vaag/raar in elkaar.
Zal ik eens even heel eerlijk zijn ? Ik had precies het zelfde gedaan als de jongen ,maar dan niet te. Ook al zijn ze nog zo vervelend, er zijn grenzen.

Hij had beter gewoon de pestkoppen met rust kunnen laten en samen met politie/school over praten



>>>>>>> Kwaad kun je niet met kwaad bestrijden <<<<<<<<<<<<

_________________
Laat je door niemand wijsmaken dat je iets niet kan !!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: gepest kind krijgt taakstraf
BerichtGeplaatst: 22-06-2009, 11:18:27 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Geweld kan niet, in welke situatie dan ook. Is mijn mening.

Weetje Jelle, ik ben het best met je eens. Maar het is niet zo makkelijk in de praktijk, om in elke situatie te beoordelen of de verdachte schuldig is of niet, en vooral of hij/zij het verdient een straf te krijgen.

Kortom, waar trek je de grens...?

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: gepest kind krijgt taakstraf
BerichtGeplaatst: 22-06-2009, 18:08:48 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-03-2007, 19:08:40
Berichten: 2998
Locatie: Noord Holland
De grens is natuurlijk lastig te trekken,
Maar wat ik vooral erg vind, is dat de politie/justitie er niet een beetje begrip voor heeft.
Natuurlijk is geweld nooit de oplossing maar beeld je eens in in die jongen.
Elke dag gepest worden, en dan ook nog eens over je familie gaan schelden.
Bij mij ligt het igg gevoelig als er iemand over familie scheld.
En al helemaal als ze me broertje belachelijk maken omdat hij licht verstandelijk gehandicapt is.
En je kan er met school over praten, maar die doen er echt niks aan, hooguit de pestkop een keer aanspreken en dat is het.
En daarbij is het voor het gepeste kind een moeilijke stap om hier over te praten en naar een docent toe te stappen.

Ik moet nu denken een een film: Klass
Volgens mij een Deense.
Gaat ook over een jongen die gepest word.
Als er op een gegeven moment iemand het voor hem opneemt word die ook gepest.
En op een gegeven moment nemen zei het heft in handen, en gaan met wapens de school in.

_________________
De weg naar het licht, is de weg naar jezelf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: gepest kind krijgt taakstraf
BerichtGeplaatst: 25-06-2009, 19:11:49 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Voor ieder mens geldt dat er een grens is aan wat hij kan hebben. Iedereen breekt vroeg of laat onder bepaalde omstandigheden en onder bepaalde druk. Als het er op aankomt blijken we tot zeer veel in staat.
Het lijkt mij niet onlogisch te stellen dat het morele keurslijf sléchts een stukje kunstmatige menselijkheid is, en dat het rennen, schreeuwen, slaan en graaien niet minder menselijk is. Iemand veroordelen omdat hij een keer door het lint gaat, komt neer op het veroordelen van de menselijke natuur.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: gepest kind krijgt taakstraf
BerichtGeplaatst: 25-06-2009, 22:58:30 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Truitje = advocaat van de duivel.

Oorzaak, aanleiding, motief. Allen enkel hoogstens 'verzachtende omstandigheden'
Misdrijf is misdrijf tenzij het geen misdrijf is.

End of story.

Wat betreft dit verhaal is dat niet anders.

Citeer:
Hij werd woest en gaf die pestkop een klap die er verwondingen aan over hield.


Was dit een klap met een loden pijp of een klap met de vlakke hand? Dat maakt uit bijvoorbeeld.

Wat betreft de verandering in de regel rondom jeugdstrafrecht: heb je hier een bron voor? (echt benieuwd!) Ik ben al mijn bronnen nagegaan en volgens mij geld nog steeds dat:

Als een kind onder de 16 jaar een strafbaar feit pleegt dit 'aangetekend' wordt maar weggevaagd raakt op het 18e levensjaar. Als de dader 17-18 jaar is kan de rechter beslissen hem als volwassene te berechten (mits de misdaad zwaar genoeg is) ergo een blijvend strafblad te geven. (Het geval schijnt te zijn bij dit voorbeeld)

Vraag is dus:
Hoe oud was de dader?
Hoe ernstig was het misdrijf?

Verder mijn eigen menig:

NIETS! maar dan ook NIETS rechtvaardigt mishandeling! Noch het feit dat je je onzeker voelt noch het feit dat je je bedreigd voelt.

advocaat van de duivel is klaar met spreken

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: gepest kind krijgt taakstraf
BerichtGeplaatst: 26-06-2009, 09:20:45 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Citeer:
Misdrijf is misdrijf tenzij het geen misdrijf is.
Lol. Dan kun je ophouden met praten op het moment dat ik stel dat het géén misdrijf is. :P

Citeer:
Was dit een klap met een loden pijp of een klap met de vlakke hand? Dat maakt uit bijvoorbeeld.
Dat is inderdaad een heel belangrijk punt in deze.

Citeer:
NIETS! maar dan ook NIETS rechtvaardigt mishandeling! Noch het feit dat je je onzeker voelt noch het feit dat je je bedreigd voelt.
Volgens je morele code die vervat zit in het Nederlandse strafrecht, inderdaad.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: gepest kind krijgt taakstraf
BerichtGeplaatst: 06-07-2009, 19:05:52 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-05-2009, 14:13:18
Berichten: 1046
Locatie: Groningen
hip we hebben een advocaat van de duivel ^^
-----
ergens is het wel goed maar ergens ook weer oneerlijk/slecht

_________________
๏๏ ๏̯͡๏ 。◕‿◕。 ツ ಠ_ಠ


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: gepest kind krijgt taakstraf
BerichtGeplaatst: 08-07-2009, 13:09:39 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
nou ik had waarschijnlijk het zelfde gedaan als die jongen
maja dat ben ik
soms kan ik ook echt mn woede niet meer onderdrukken
en als je al zolang gepest word, nou dan begrijp ik wel dat je het op den duur zat ben
ik vraag me idd ook af waarmee die geslagen is, hand of een voorwerp?
als het met de hand is, vind ik het heel overdreven dat die meteen een strafblad enzo heb gekregen, beetje sneu

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: gepest kind krijgt taakstraf
BerichtGeplaatst: 08-07-2009, 13:59:18 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-03-2007, 19:08:40
Berichten: 2998
Locatie: Noord Holland
Ik zal wat meer informatie vragen aan me pa en ma van wie ik het verhaal heb gehoord, alleen zijn die 3 uur geleden vertokken met me broertje op vakantie dus het is eventjes wachten :P

_________________
De weg naar het licht, is de weg naar jezelf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: gepest kind krijgt taakstraf
BerichtGeplaatst: 08-07-2009, 14:02:14 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Mishandeling (en zeker zware mishandeling) is niet iets wat zomaar weg gaat als er een zogenaamde 'reden' voor is.

Het lijkt mij bijzonder onwaarschijnlijk dat deze jongen slechts een klap heeft uitgedeeld en wil daarom nog steeds weten waar dit (inmiddels oude) nieuwtje vandaan komt.
En al was het één klap, als die klap hersenletsel als gevolg heeft kan het alsnog als zware mishandeling opgenomen en zal het ook als zodanig worden behandeld.
Wel moet men in dit geval rekening houden met het feit dat er een aanklacht moet worden ingediend om te vervolgen. Anders zou de dader nooit zijn veroordeeld. Een overactieven moeder/vader kan in dit geval veel invloed hebben gehad.

Ik ben het met iedereen eens dat er een punt is waarop iemand kan breken maar is dat een zogenaamde 'vrijbrief' om de ander fysieke en mentaal letsel aan te doen?

Als ik de volgende keer iemand een poeier op zijn kop geef kan ik dan ook gewoon zeggen: "Ja, sorry hoor, maar hij was de druppel" en kom ik er dan mee weg? Ondanks verregaande verwonding?

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: gepest kind krijgt taakstraf
BerichtGeplaatst: 08-07-2009, 14:38:02 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-03-2007, 19:08:40
Berichten: 2998
Locatie: Noord Holland
Nog een vergelijkbaar verhaal wat mijn vader zelf heb meegemaakt (is docent)
Bijna het zelfde verhaal, jongen word gepest, op schoolfeest bast de bom en geeft de pestkop een klap.
Deze pikt dat niet en geeft hem een klap terug.
De rest van de avond zat me vader met die jongen bij de 1e hulp en de tandarts.
Het is dat hij een soort plaatje achter zijn tanden heeft anders lagen die er uit.
Ik weet niet hoe het verder is afgelopen, me vader had er niks meer van gehoord.
Ik hoop dat die gepeste jongen een klacht indiend. maar aan de andere kant staat hij niet sterk omdat hij de eerste klap uitdeelde...

_________________
De weg naar het licht, is de weg naar jezelf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: gepest kind krijgt taakstraf
BerichtGeplaatst: 15-07-2009, 00:43:45 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 08-07-2009, 22:51:11
Berichten: 9
Veel mensen hier zeggen dat geweld niet de oplossing is?
Jullie waren vroeger zeker die pestkoppen of zijn nooit gepest.
Weetje wat het doet met je als je je hele godgansende leven word gepest?
Niet 1minuut niet 1x maar wel 100x op een dag een heel jaar lang?

Ik ga het gevoel proberen te beschrijven;
-Je voelt je een nietsnut
- Je voelt alsof je niemand bent.
- Je voelt of je er niet mag zijn/niet bij mag horen.
- Je bent eenzaam. (want docenten helpen je niet hoor , want het is MAAR pesten)
- Je voelt je erg breekbaar, waardoor je nog meer gepest word.
- Je denkt dat je niets goed zou doen.

Dit kan allemaal lijden tot trauma's, pschygische problemen.
Ga alle moorden met pistolen in een school maar na(allemaal doorgedraaide gekken die vroeger heel erg gepest waren op school en het leven niet meer zin zitten hierdoor)
Nou, is een klap voor ze kop dan zo erg? is het zo erg dat je 5dagen hoofdpijn heb?
Of is het erger als je je hele leven moet schuilen voor anderen altijd maar bang bent, je een NIETSNUT bent. Het leven niet waardig vind?
Pesten word gezien als geweld! en pesten doet meer pijn dan een klap op je achterhoofd met een stalenstang geloof mij!

Pesten kan lang en kort duren ligt aan je lont(je). Als jij haren op je tanden heb zullen ze je niet pesten. Heb je dit niet ben je in deze maatschappij niets.
Geweld heeft bij mij geholpen(al ben ik er niet trots op), maar dit was de enige oplossing als je geen uitweg meer zit, het word een dierlijk instict.
Een kat kan lief zijn , zorg niet dat je hem klem zet in een hoek , want je hebt verse wonden!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: gepest kind krijgt taakstraf
BerichtGeplaatst: 15-07-2009, 08:15:12 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Beste Wittebloem,

Denk niet dat je de enige bent op de wereld die gepest wordt (of is geweest). Je doet aannames die je niet kan onderbouwen en ook dat kan pijn doen.
Ik ben mijn leven lang gepest totdat ik besefte dat ik in princiepe niets met hen te maken had. Dat mijn persoonlijkheid niet afhing van hun gedrag. En ja, pesten kan vreemde dingen met je doen maar het rechtvaardigd nooit tegengeweld.

Je zegt dat geweld jou geholpen heeft maar zegt daarna dat je er niet trots op bent, hoe kan het dan hebben geholpen?

Wat nu als je het wel zou toestaan dat men iemand koekie mag slaan als diegene jou maar genoeg psychische schade heeft aangedaan. Dan zou er geen einde meer zijn aan het geweld. Want wat is "genoeg" psychische schade? en hoe wil je bewijzen dat je op dat niveau zit? Voor je het weet beroept eenieder zich op die redenatie.

Mijn (overegens zeer christelijke) oma zij altijd: "oog om oog, iedereen blind"
en ik sluit me daar bij aan.

Pas verder op met uitspraken zoals deze:
Wittebloem schreef:
Jullie waren vroeger zeker die pestkoppen of zijn nooit gepest.


Gr. Leonie

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: gepest kind krijgt taakstraf
BerichtGeplaatst: 15-07-2009, 09:13:53 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 08-07-2009, 22:51:11
Berichten: 9
Ik had gewoon even poep aan liefde en licht geven , alles komt weer naar boven van vroeger al die kwaadheden. Ik snap niet dat mensen dat kunnen zeggen.*zucht*


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl