Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 18:30:41

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 07-10-2009, 14:10:27 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
wie heeft dit 'zware boek'gelezen... en kan hier een mening over geven,,

ikzelf heb hem hele global gelezen al die ingewikkelde woorden en 100de namen, en plannen pff werd er moe van...
ik denk dat het bij die kerel allemaal te veel naar zijn hoofd stijgt, hij heeft mischien universele waarheden over bewustzijn /zelfrealisaties en groei en onvoorwaardelijke liefde,, maar volgens mij is die kerel opgegaan in een soort nachtmerrie waar hij van geloofd dat hij tegen moet vechten...

_________________
Leven en laten leven


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-10-2009, 17:57:23 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 02-05-2009, 17:17:44
Berichten: 283
Ik heb het boek niet gelezen. Maar na wat gegoogle zie ik dat Marcel een complot denker is.

Nu weet ik zelf dat er vele dingen gebeuren welke de meeste mensen niet voor mogelijk houden en dus ook niet zullen geloven maar de verhalen die veel complot denkers als Marcel verkondigen zijn zeer slecht onderbouwde ideeën en soms gaat het gewoon om klinkklare onzin. Een van de meest merkwaardige dingen van complot denkers vindt ik persoonlijk dat ze roepen dat de "schaduw regering" angst zaait en dat dat niet goed is. Maar vervolgens zaaien ze zelf nog vele malen meer angst bij de mensen die geloven in hun verhalen... En de oplossing die ze hebben die gaan ook nergens over. Wat geblaat over hulp van aliens of van universeel bewustzijn enz. Het klinkt als een religie met een nieuw jasje eromheen. Kan in mijn ogen dus alleen maar leiden naar meer ellende net als alle andere religies dat hebben gedaan.

Let wel, ik zeg hier niet dat aliens niet/wel bestaan en dat er geen verborgen agenda's zijn in de politiek! Er zit wel een kern van waarheid in maar het grootste deel van de verhalen zaaien twee dracht, angst en paniek. En zijn gebaseerd op gedachten spinsels en niet op gedegen onderzoek.

Gewoon goed opletten wat er om je heen gebeurd maar zeker zeer kritisch blijven zal je meer op leveren dan de sprookjes van deze lieden zomaar overnemen. Denk ook aan de lieden van Niburu en wanttoknow.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 08-10-2009, 19:36:13 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-03-2007, 19:08:40
Berichten: 2998
Locatie: Noord Holland
Geert kimpen heb hier een interessant artikel over.
Heb hem nog niet helemaal gelezen.
Mocht je hem willen lezen, hij staat in het tijdschrift Spiegelbeeld van September.

Wat hij over dit onderwerp iig zegt is dat hij dezelfde vraag wil stellen.
Worden wij wakker? Wakker uit deze collectieve angst en doemscenario's, wakker uit de complottheorieën en zo nog een aantal dingen.
Ben het zelf nog aan het lezen, zal van de week anders wel wat posten als ik alles heb gelezen (en begrijp)

Groetjes Jelle

_________________
De weg naar het licht, is de weg naar jezelf.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl