Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 11:33:10

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Politieke crisis België
BerichtGeplaatst: 26-05-2011, 18:34:19 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Een hele goede oplossing eigenlijk Natascha. België onder voogdij van Europa. In ieder geval als tijdelijke oplossing tot er over wellicht een jaar of 2 misschien 3 opnieuw verkiezingen gedaan kunnen worden. Maar dan is nog de vraag, kun je met zo'n voorstel ergens in doordringen?

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Politieke crisis België
BerichtGeplaatst: 26-05-2011, 18:40:18 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-08-2009, 20:09:36
Berichten: 553
Locatie: Antwerpen
Citeer:
België onder voogdij van Europa. In ieder geval als tijdelijke oplossing tot er over wellicht een jaar of 2 misschien 3 opnieuw verkiezingen gedaan kunnen worden.

Ik zie het meer als iets blijvend. Dat België de eerste staat van Europa wordt waar (vele) later andere landen op volgen, omdat Europa uiteindelijk toch een verenigde staten van Europa wil worden.

Citeer:
Maar dan is nog de vraag, kun je met zo'n voorstel ergens in doordringen?

Je zou een grote achterban moeten vinden + dat je brieven moet schrijven naar belangrijk politici op Belgisch en Europees niveau. Natuurlijk zou dit idee dan veel verder moeten uitgediept worden.

_________________
Je kunt geen probleem plukken als een bloem, die je dan beschouwt los van haar omgeving, van haar historische bron, van haar diepe wortels.

Han Suyin


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Politieke crisis België
BerichtGeplaatst: 30-05-2011, 19:01:18 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 02-05-2009, 17:17:44
Berichten: 283
Natascha schreef:
En toen kwamen we op het idee om België onder voogdij van Europa te plaatsen.
Het zou een oplossing kunnen zijn voor België maar ik denk dat z'n maatregel veel te vroeg is voor de EU. Die 60% aan wetgeving is ook heel geleidelijk uit het zicht van de camera's en heel subtiel ingevoerd. Als men nu op dit moment van België een eu staat zou maken dan zullen buiten de Belgen zelf vele andere mensen heel hard op de Europeaanse rem gaan trappen. De Belgen zullen het gevoel hebben de hun land wordt afgenomen. Alle anti EU partijen krijgen een grote hoeveelheid menutie om te gebruiken in hun anti EU campagnes. En partijen die nu nog voor zijn zouden dan ook nog wel eens het gevoel kunnen krijgen dat het te snel gaat. Evenals nieuwe lidstaten.

Daarnaast kunnen je je afvragen of de mensen bij de EU er zelf al wel klaar voor zijn. Men krijgt dan namelijk in eens met "het volk" te maken terwijl ze "het volk" al die jaren juist zorgvuldig hebben gemeden.

Wat wel een mogelijk optie zou zijn is dat er bemiddelaars van buiten België gaan helpen bij het herstellen van de situatie. Net zoals de diverse pogingen om het Arabisch-Israëlisch conflict op te lossen. Dit zou best een EU delegatie kunnen zijn. Maar zoals je al bij het midden-oosten conflict ziet moeten beide partijen wel bereid zijn om tot een oplossing te komen anders blijft het alsnog jaren lang door modderen.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Politieke crisis België
BerichtGeplaatst: 30-05-2011, 21:17:23 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-08-2009, 20:09:36
Berichten: 553
Locatie: Antwerpen
Citeer:
Het zou een oplossing kunnen zijn voor België maar ik denk dat z'n maatregel veel te vroeg is voor de EU. Die 60% aan wetgeving is ook heel geleidelijk uit het zicht van de camera's en heel subtiel ingevoerd. Als men nu op dit moment van België een eu staat zou maken dan zullen buiten de Belgen zelf vele andere mensen heel hard op de Europeaanse rem gaan trappen.

Daar zou je eens groot gelijk in kunnen hebben.

Code:
Wat wel een mogelijk optie zou zijn is dat er bemiddelaars van buiten België gaan helpen bij het herstellen van de situatie. Net zoals de diverse pogingen om het Arabisch-Israëlisch conflict op te lossen. Dit zou best een EU delegatie kunnen zijn. Maar zoals je al bij het midden-oosten conflict ziet moeten beide partijen wel bereid zijn om tot een oplossing te komen anders blijft het alsnog jaren lang door modderen.


Ja, dat is ook al eens geopperd, ik weet alleen niet waarom dat niet is gebeurd. Het ziet er niet gemakkelijk uit. Ik denk alleen wel dat België gematigder is dan Palestina-Israël, om maar een voorbeeld te noemen. Je zou dan toch denken dat zo'n bemiddelaar in België een gunstig effect zou moeten hebben. Misschien moet België leren toegeven dat ze het niet meer weten en effectief hulp vragen. Alleen gebeurt dat niet en ik denk dat het uit angst is om de touwtjes uit handen te verliezen, maar ze vergeten wel dat ze met de toekomst van het volk spelen op deze manier.

_________________
Je kunt geen probleem plukken als een bloem, die je dan beschouwt los van haar omgeving, van haar historische bron, van haar diepe wortels.

Han Suyin


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Politieke crisis België
BerichtGeplaatst: 07-07-2011, 20:18:24 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-08-2009, 20:09:36
Berichten: 553
Locatie: Antwerpen
Nieuwe update

Maandag had Elio Di Rupo ( diegene die normaal premier zou/zal? worden, nu formateur dus) zijn nota voorgelegd die als basis zou moeten dienen voor een regeringsvorming. Het was enigszins gewaagd, had wat dubbele bodems en voor elks wat wils. Vandaag donderdag 7/7/2011 konden de 9 partijen zeggen of ze ermee akkoord gingen of niet. Helaas pindakaas zei NVA (Nieuwe Vlaamse Alliantie) een duidelijke nee. Alle ander partijen hadden een ja of een ja, maar.... Dit zou geen probleem zijn, ware het niet dat NVA de grootste partij is in Vlaanderen. Andere partijen zeiden dan, laten we dan maar met acht proberen, maar dit zal ook niet het geval zijn, want CD&V wil niet in een regering stappen zonder de NVA. Hun stelling is als we zonder de NVA gaan praten zijn we een vogel voor de kat. Hiermee bedoelt hij dus dat de FDF ( Waals nationalistische partij) zijn wil gaat doorvoeren ten nadelen van de Vlamingen.

Voor de zoveelste keer weet niemand weer wat er nu moet gebeuren... een regering is nog niet in zicht..

_________________
Je kunt geen probleem plukken als een bloem, die je dan beschouwt los van haar omgeving, van haar historische bron, van haar diepe wortels.

Han Suyin


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Politieke crisis België
BerichtGeplaatst: 07-07-2011, 22:42:36 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-03-2007, 19:08:40
Berichten: 2998
Locatie: Noord Holland
Na zo lange periode zal je kunnen zeggen dat jullie opnieuw moeten gaan stemmen. Aan de andere kant zal dat ook weer het vertrouwen schaden (in hoeverre dat nu nog niet gebeurt is dan).

_________________
De weg naar het licht, is de weg naar jezelf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Politieke crisis België
BerichtGeplaatst: 08-07-2011, 16:59:17 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-08-2009, 20:09:36
Berichten: 553
Locatie: Antwerpen
Ik geloof niet dat nieuwe verkiezingen zin heeft, want uiteindelijk zijn het toch dezelfde partijen die aan de onderhandelingstafel komen te zitten. Als het nu niet lukt zal het ook niet lukken met nieuwe verkiezingen.

De vraag die ik me nu serieus stel is wat er nu eigenlijk gaat gebeuren met België en gaan we ten prooi vallen aan de ratingbureaus.. die kans acht ik reëel.

_________________
Je kunt geen probleem plukken als een bloem, die je dan beschouwt los van haar omgeving, van haar historische bron, van haar diepe wortels.

Han Suyin


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Politieke crisis België
BerichtGeplaatst: 21-07-2011, 09:38:33 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-08-2009, 20:09:36
Berichten: 553
Locatie: Antwerpen
Nieuwe update ,

20 juli,

CD&V heeft verklaard dat ze willen mee onderhandelen met de nota dat de Franstalige PS heeft voor gelegd. Eerste moest de PS de nota aanpassen over de splitsing van BHV (Brussel Halle Vilvoorde), niet dat dat werkelijk iets veranders is, maar CD&V stond onder druk van de Franstalige en de andere Vlaamstalige partijen (uiteraard de NVA niet meegerekend die juist heeft geweigerd om mee te gaan onderhandelen.)

Veel Vlaams nationalisten zullen teleurgesteld zijn dat CD&V mee doet aan de onderhandelingen, anderen zullen juist weer opgelucht zijn dat er eindelijk iets gebeurd en we toch een stapje dichter zijn bij het vormen van een regering. Let wel op, er gaan onderhandelingen gestart worden, maar er is nog geen regering.

Ik zelf heb mijn twijfels over heel die situatie, rationeel weet ik dat we een regering nodig hebben om niet ten prooi te vallen aan ratingbureaus en te eindigen als Griekenland. Anderzijds gevoelsmatig zit het me niet lekker, ik vind het weer de zoveelste toegeving aan Wallonië en het spijt me dat ik het zeg, de Waalse politici zetten ons in het zak waar we bij zitten. Ja je hoort het, ik wantrouw hen heel erg. En ik vraag me nu al af, met wat gaan ze nu ons weer in't zak zetten..

We zullen zien wat er nu gaat gebeuren. Volgens de suikerklontjes hebben we dit jaar nog een regering ;)

Een positieve noot voor Wallonië, moest België ooit splitsten dan ziet de Marine Le Pen van het Front national (Frankrijk) Wallonië als Frans departement wel zitten.

Zie eens hoe lief onze buurlanden wel zijn ;)

_________________
Je kunt geen probleem plukken als een bloem, die je dan beschouwt los van haar omgeving, van haar historische bron, van haar diepe wortels.

Han Suyin


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Politieke crisis België
BerichtGeplaatst: 11-10-2011, 17:18:55 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 21-07-2009, 20:22:38
Berichten: 216
Hoi

Had ik nu begrepen dat er een regering aan het vormen is.

Gr gedachtenkracht


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Politieke crisis België
BerichtGeplaatst: 11-10-2011, 17:32:51 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-08-2009, 20:09:36
Berichten: 553
Locatie: Antwerpen
Ja, dat heb je goed begrepen.

Ze zijn door de zwaarste struikelblokken geraakt.
Nu is het nog een kwestie van het sociaal economische te doorbijten en met welke partijen ze nu een regering willen vormen.

_________________
Je kunt geen probleem plukken als een bloem, die je dan beschouwt los van haar omgeving, van haar historische bron, van haar diepe wortels.

Han Suyin


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Politieke crisis België
BerichtGeplaatst: 30-07-2012, 07:45:41 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 21-07-2009, 20:22:38
Berichten: 216
Natascha schreef:
Ja, dat heb je goed begrepen.

Ze zijn door de zwaarste struikelblokken geraakt.
Nu is het nog een kwestie van het sociaal economische te doorbijten en met welke partijen ze nu een regering willen vormen.



Hoi

Mooi dat we nu terug kunnen kijken op een goed resultaat.
Belgie staat nu goed in Europa.

Gr gedachtenkracht


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Politieke crisis België
BerichtGeplaatst: 30-07-2012, 18:54:00 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-08-2009, 20:09:36
Berichten: 553
Locatie: Antwerpen
We staan inderdaad goed in Europa.

Niet dat ik blij ben met al de keuzes die ze gemaakt hebben, maar goed, dat is nu zo.
Ik vind persoonlijk dat wij in een politiek interessante tijd leven. Europees gezien.

_________________
Je kunt geen probleem plukken als een bloem, die je dan beschouwt los van haar omgeving, van haar historische bron, van haar diepe wortels.

Han Suyin


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl