Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 01:28:11

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 01-06-2010, 17:34:52 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 21-07-2009, 20:22:38
Berichten: 216
Oproep



Nu of nooit: spiritualiteit van het hart in de Tweede Kamer…



Bij de komende verkiezingen van 9 juni voor de Tweede Kamer doet dit jaar ook de spirituele Partij voor Mens en Spirit mee. Deze partij pleit voor een politiek vanuit het hart, en wil onder andere opkomen voor een ander onderwijs, voor alternatieve geneeskunde en voor een menselijke(r) zorg.

De Partij voor Mens en Spirit vroeg mij (Hans Stolp) als lijstduwer voor deze partij. Een lijstduwer is iemand die niet zelf de politiek in gaat, maar die probeert zoveel mogelijk aandacht te vragen voor de partij en stemmen te werven. Ik heb dat aanbod aanvaard en sta dan ook, zoals dat voor lijstduwers de gewoonte is, op de laatste (de 40e) plaats van lijst 14: de Partij voor Mens en Spirit.



De lijstaanvoerder van lijst 14 (ofwel de nr. 1 van deze lijst) is Lea Manders, een bijzondere vrouw: zie haar foto op de website van de partij, www.mensenspirit.nl



Het moet toch mogelijk zijn dat voor het eerst een vertegenwoordigster vanuit de spirituele wereld haar intrede doet in ons Parlement. Dat zou een nieuwe en belangrijke stap zijn in de verdere uitgroei van de spirituele beweging!

Iemand vroeg mij, waarom ik eigenlijk koos voor de Partij voor Mens en Spirit voor de komende verkiezingen. Er werd meteen bij gezegd dat mijn antwoord kort moest zijn... Daarom heb ik het zo geformuleerd:

De spirituele beweging heeft zich nu zo ver ontwikkeld dat zij op de drempel staat van een nieuwe tijd: nu zal zij op alle terreinen van het leven voor omvormingen gaan zorgen. Zo zal zij niet alleen de biologische en biologisch-dynamische landbouw ondersteunen, maar ook de alternatieve gezondheidszorg ondersteunen en mogelijk maken. Ze zal niet alleen een andere vorm van onderwijs gaan ontwikkelen, waarin centraal staat wat het kind nodig heeft om zich te kunnen ontplooien tot een warm, open en liefdevol mens, maar ook een andere rechtspraak, waarin vergelding meer en meer plaats gaat maken voor vergeving. Bovendien zal zij een andere, universele religie gaan ontwikkelen en mogelijk maken: die van het innerlijke weten en het hart.

Om dit alles te kunnen realiseren, is het belangrijk ook de politiek serieus te nemen om daar gehoor te vinden. Voor het eerst lijkt het mogelijk dat een spirituele politieke partij nu ook daadwerkelijk zijn intrede zal maken in ons parlement om daar te werken aan de zo noodzakelijke transformatie van onze samenleving. Daarom steun ik de Partij voor Mens en Spirit van harte! Doet u mee?



Als jullie mee willen helpen bij deze poging om ook in de politiek aandacht te vragen voor spiritualiteit, zouden jullie dan de komende weken dit bericht zoveel mogelijk door willen geven aan bekenden en vriendinnen/vrienden? Samen sterk!!!



Ik reken op jullie!



Hans Stolp Partij voor Mens en Spirit, lijst 14





PS: GEEF DIT BERICHT ZOVEEL MOGELIJK DOOR!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 01-06-2010, 17:52:00 
Ik zou er best op willen stemmen, graag zelfs!
Maar helaas ben ik nog (lang) geen 18 dus heb ik nog geen stemrecht.
Succes met de partij en ik duim voor jullie tijdens de verkiezingen!!!

X :kiss:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 01-06-2010, 19:54:04 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Sorry, maar ik ga niet op deze partij stemmen.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-06-2010, 02:33:02 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
In één woord mijn vergelijking: Communisme.

Onderbouwing: prachtig idee maar volledig en totaal onrealistisch en niet werkbaar.

REALISME MENSEN!!

Dromen is heerlijk maar dat moet in bed gebeuren. Hebben we in minimaal 2000 jaar nog niet kunnen bewijzen dat de mens egoïstisch en egocentrisch is? Het maakt een zeer groot deel uit van ons bestaan, ook bij de heren en dames die achter dit politiek belang staan. Deze partij druist zover tegen de natuurlijke impulsen in dat het tot falen lijkt opgezet. Jammer maar helaas.

Daarnaast hoort spiritualiteit thuis in het hart en NIET IN DE POLITIEK! (M.I.)

-edit-
Het wordt nog erger:
Citeer:
maar ook een andere rechtspraak, waarin vergelding meer en meer plaats gaat maken voor vergeving.


Niet alleen staat het Nederlandse rechtssysteem als een van de zachtste en meest vriendelijke rechtssystemen te boek, ook geven wij de laagste en minst ingrijpende straffen. Vergeving?! Er is geen tijd voor vergeving! Eer dat zij begint te verwerken is de verkrachter van mijn pupil alweer op straat...
Ik zeg niet dat het harder moet worden, maar zachter dan dit en je zou een Marc du Troux op de vingers slaan en zeggen "foei zeg! dat mag je nu niet meer doen!"
Citeer:

"Bovendien zal zij een andere, universele religie gaan ontwikkelen en mogelijk maken: die van het innerlijke weten en het hart."


Het humanisme bestaat al en hoeft niet opnieuw uitgevonden te worden
Er is nog veel meer waar ik op in zal gaan maar dit is minimaal waard:
:-| :-|

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-06-2010, 06:01:51 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Leuke post.
Waar ik overigens wel benieuwd naar ben is de bron waarin vermeld wordt dat het Nederlandse rechtssysteem relatief als erg vriendelijk gezien wordt. Kun je die opvissen?

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-06-2010, 12:11:17 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Ja hoor, even zoeken (duurt mss even, is een poosje geleden)

Nog niet gevonden, wel een leuk artikel over de (on)zin van strenger straffen

http://www.bonjo.nl/component/content/a ... affen.html

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-06-2010, 14:27:09 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2010, 15:31:13
Berichten: 1507
Locatie: Helmond
wat zijn de plaanen van deze partij?

stel dat ze winnen, zal dan heel nederland veranderen in een land waar heel erg veel aandacht word gegeven aan het spirituele?

dat dokters worden vervangen door mensen die een spirituele geneeskunde gebruiken voor mens en dier?
en dat er in plaats van ploitie mensen er paragnosten komen?

is dat k=hun bedoeling of willen ze alleen maar wat meer aandacht voor het spirituele.
ik wil wel op ze stemmen maar ik heb geen stemrecht,
en ik snap ook het doel niet van hun.

_________________
'Trouble to Make, Problems to solve.'


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-06-2010, 19:07:26 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 02-05-2009, 17:17:44
Berichten: 283
Ik sluit mij volledig aan bij Kiro en grotendeels bij truitje (ik zie het stukje communisme niet).

Zodra spiritualiteit wordt opgelegd vanuit de overheid wordt het beperkt door de visie van de overheid en verliest het onmiddellijk zijn kracht. Spiritualiteit hoort van iemand zelf te zijn en overeen te komen met het denkbeeld dat iemand zelf heeft van spiritualiteit. Daarom betekend spiritualiteit voor iedereen wat anders en dat moet vooral zo blijven. Dat is tenminste hoe ik erover denk

Verder zou ik wat meer willen weten over de opmerkingen van Hans Stolp. Dus mocht iemand ze kunnen beantwoorden dan zou ik je zeer erkentelijk zijn.

Citeer:
De spirituele beweging heeft zich nu zo ver ontwikkeld dat zij op de drempel staat van een nieuwe tijd

Onderbouwing? En als deze bestaat wat is er dan nieuw aan de nieuwe tijd?

Citeer:
Bovendien zal zij een andere, universele religie gaan ontwikkelen en mogelijk maken: die van het innerlijke weten en het hart.
Als ik naar de geschiedenis van religie kijkt klinkt dit levensgevaarlijk. Daarnaast ben ik voor een scheiding van kerk en staat. En innerlijke weten impliceert dat er ook uiterlijk weten is. Hoe doe je dat? Uiterlijk weten.

Citeer:
Voor het eerst lijkt het mogelijk dat een spirituele politieke partij nu ook daadwerkelijk zijn intrede zal maken in ons parlement
Dit is al mogelijk sinds men zelf een partij mag oprichten en mag deelnemen aan verkiezingen dus dit argument snap ik niet, mede omdat het ledenaantal ook geen blijk geeft van daadkracht om in het parlement te komen. http://www.mensenspirit.nl/News.aspx/2010/5/21/1000-leden-gehaald

Naast dit alles nog even wat over Hans Stolp.... met extra aandacht voor zijn esoterische boeken lijst. Esoterische boeken komen in mijn idee niet echt overeen met een open en "spirituele" samenleving. http://nl.wikipedia.org/wiki/Hans_Stolp

En nog wat over de lijsttrekker die ons land dus door de economische "crisis" zou moeten loodsen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Lea_Manders I rest my case.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-07-2010, 09:24:20 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 21-07-2009, 20:22:38
Berichten: 216
Ben je tevreden met de uitslag van de verkiezingen.
En hoe zie je dit in de toekomst?


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl