Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 14:22:32

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Pakistan Vs Haiti
BerichtGeplaatst: 27-08-2010, 10:36:18 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-03-2006, 20:49:43
Berichten: 4321
Locatie: Oldenzaal
Ik vraag me af hoe jullie over het volgende onderwerp denken. Ik heb in de NRC next al verscheidene artikelen gelezen over de overstromingen in Pakistan en hoeveel hulp die mensen nodig hebben. Deze hulp krijgen ze niet en wordt nauwelijks aangeboden.

Nu dacht ik, en deze gedachte had ik al eerder, maar na gisteren werd het echt heel duidelijk: waarom geven mensen geen geld?

Toen Haiti werd getroffen door die aardbeving stond giro 555 al open toen er nog niet eens bekend was hoeveel slachtoffers er gevallen waren. De media stond op zn kop, televisieshows die geld inzamelden, de overheid die het bedrag verdubbeld, mensen die hun spaargeld overmaken naar 555... Voor Pakistan was er de twijfel of het gironummer wel geopend moest worden omdat dat meer geld zou kosten dan opleveren!

Reacties van mensen zijn ondermeer: "Pakistan? Niet geinteresseerd", of, "Overstromingen? Hadden ze maar dijken aan moeten leggen. Eigen schuld, dikke bult". Gisteren in het korte nieuws was er nog even aandacht voor de geldstand van 555, nu ruim 16 miljoen euro. Dit bestaat vooral uit kleine giften. Mensen zetten zich niet in voor grootscheepse acties. De eindstand voor Haiti bestond uit 83 miljoen euro. Een redelijk verschil, als je het mij vraagt.

Eergisteren hoorde ik toch plots voor het eerst dat de media (tv en radio) er ineens aandacht aan gaan besteden. Goh jongens, nu al?

Mensen hebben blijkbaar wel geld over voor mensen in nood in Haiti, maar niet voor mensen in nood in Pakistan. Is dit omdat dit land veel minder positief in de media wordt behandeld? Daar kan de bevolking toch niets aan doen? En die worden de dupe van deze acties.

Ik ben vorig weekend op Lowlands geweest. Kaartjes kosten 155 euro, muntjes om daar te eten en te drinken 2,50 per stuk. Mensen zuipen zich daar dronken in Mojito's. Als mensen, en het grootste gedeelte daar zijn studenten, daar zoveel geld aan uit kunnen geven, waarom kunnen ze dan niet 2 coctails minder drinken en een euro of 10 overmaken naar 555?

Nu vraag ik me af hoe jullie hierover denken. Ik ben erg benieuwd! Hebben jullie gedoneerd? Waarom (niet)?

_________________
Heb uw naaste lief, want dat ben ik!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Pakistan Vs Haiti
BerichtGeplaatst: 28-08-2010, 16:46:53 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Als er net een grootschalig drama is geweest, dan gaat er doorgaans veel minder aandacht naar het volgende drama. De energie is op, de tijd ontbreekt om weer zo'n thema uit te melken en geldinzamelacties te houden. Dat was ook het geval met die grote tsunami in de Indische Oceaan een paar jaar terug: drama te over, maar toen een poosje later een immense aardbeving Pakistan op zijn kop zette hoorde je daar weinig over.

Sneu maar waar.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Pakistan Vs Haiti
BerichtGeplaatst: 29-08-2010, 09:16:47 
Ik denk dat het dubbel is.

Sommige bevolkingsgroepen in Pakistan accepteren geen hulp van buitenuit. In de vorm van voedsel of artsen.
En ik denk dat heel veel mensen het idee hebben van: Pakistan = deel van Taliban.

Ik heb zelf geen geld overgemaakt, maar dat heb ik ook niet gedaan bij Haïti. Dus aan mij zullen ze het verschil niet merken.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Pakistan Vs Haiti
BerichtGeplaatst: 31-08-2010, 09:36:46 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 09-12-2007, 22:27:21
Berichten: 185
Locatie: Hasselt - België
Waterkristal schreef:
Het overgrote deel van het geld komt niet aan in Pakistan. Dat is wel gebleken bij de ramp van de Tsunami. Daarom geven mensen geen geld meer.


Persoonlijk denk ik ook dat dit de grootste factor is waarom mensen niet meer zo snel geld geven wanneer er een natuurramp is.

_________________
Falun Dafa
Een krachtige methode voor het verfijnen van lichaam en geest


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Pakistan Vs Haiti
BerichtGeplaatst: 31-08-2010, 23:09:33 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-03-2007, 19:08:40
Berichten: 2998
Locatie: Noord Holland
Volgens mij las ik ergens dat er nog geen 1% van het opgehaalde geld van giro 555 voor Haïti is uitbesteed.
Ik was opzoek naar een bron maar heb dit helaas niet kunnen vinden, zal morgen ff wat beter googlen :)

Verder was het dacht ik toch zo dat Pakistan geen hulp van buitenaf wou?
Dacht dat ik zoiets op het nieuws hoorde.

Wat ik overigens erg krom vind:
Me pa wou naar Haïti toe (nog steeds), maar hij moet de reis zelf betalen!
Dan is er zoveel geld opgehaald en nu word er (bijna) niks mee gedaan... Echt krom..
Of hij nog heen gaat weet ik niet, hij heeft contact gehad met een instantie en probeert een sponsor te zoeken.
Het staat nu wel een beetje op een laag pitje, maakt niet uit want de wederopbouw duurt jaren (dus hij heeft nog ff de tijd).

Groetjes Jelle

_________________
De weg naar het licht, is de weg naar jezelf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Pakistan Vs Haiti
BerichtGeplaatst: 13-11-2010, 08:51:13 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-07-2010, 11:18:28
Berichten: 907
Locatie: België
kijk alle geldacties dienen meestal voor om de werknemers daarvan te betalen.. daarom dat er zo weinig overblijft

_________________
Kennis is Macht Maar Om Kennis Te Krijgen Heb Je Macht Nodig

Het grootste probleem wat (niet) opgelost kan worden is de mens zelf

het mooiste geschenk dat je kan geven is hoop :)

Het moeilijkste voor de mens is voorgoed afscheid nemen van personen die hij graag heeft

Actie is gelijk aan Reactie


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Pakistan Vs Haiti
BerichtGeplaatst: 21-11-2010, 23:20:55 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Dat is toch ook weer logisch?
Ik zeg niet dat ik het eens ben met sommige hoge salarissen van dat soort instanties... Maar je moet er toch zelf niet van achteruit gaan (= in dit geval, geen salaris krijgen), van andere mensen helpen?

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Pakistan Vs Haiti
BerichtGeplaatst: 22-11-2010, 08:46:03 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-07-2010, 11:18:28
Berichten: 907
Locatie: België
Julia schreef:
Dat is toch ook weer logisch?
Ik zeg niet dat ik het eens ben met sommige hoge salarissen van dat soort instanties... Maar je moet er toch zelf niet van achteruit gaan (= in dit geval, geen salaris krijgen), van andere mensen helpen?


men noemt vrijwilligerswerk toch werk zonder loon?

en dat er 85miljoen euro opgebruikt word aan organisaties die haïti normaal gezien moet helpen

kijk 50miljoen euro is al voldoende om haïti beetje opnieuw te bouwen, maar hebben we resultaat gezien

nee dus ;)

_________________
Kennis is Macht Maar Om Kennis Te Krijgen Heb Je Macht Nodig

Het grootste probleem wat (niet) opgelost kan worden is de mens zelf

het mooiste geschenk dat je kan geven is hoop :)

Het moeilijkste voor de mens is voorgoed afscheid nemen van personen die hij graag heeft

Actie is gelijk aan Reactie


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Pakistan Vs Haiti
BerichtGeplaatst: 29-11-2010, 19:14:01 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Dat is juist mijn punt... Van vrijwilligerswerk alleen kan je ook niet leven.
Dus moeten er (in ieder geval een gedeelte van de) werknemers worden betaald.

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Pakistan Vs Haiti
BerichtGeplaatst: 30-11-2010, 10:23:39 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-07-2010, 11:18:28
Berichten: 907
Locatie: België
als we rekenen is 15miljoen euro genoeg om heel de organisatie te betalen met een loon van 1500euro daarmee kan je al ongeveer 100.000 mensen betalen

dus nederland schonk toch 85miljoen

15miljoen min 85miljoen = 60miljoen dat is voldoende om al 40.000 huizen te bouwen 2grote ziekehuizen 5brandweerkazernes en 1museum 15 voedselplaatsen. dat kan je allemaal bouwen met 60miljoen

maar zien we verbetering? nee..

_________________
Kennis is Macht Maar Om Kennis Te Krijgen Heb Je Macht Nodig

Het grootste probleem wat (niet) opgelost kan worden is de mens zelf

het mooiste geschenk dat je kan geven is hoop :)

Het moeilijkste voor de mens is voorgoed afscheid nemen van personen die hij graag heeft

Actie is gelijk aan Reactie


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Pakistan Vs Haiti
BerichtGeplaatst: 30-11-2010, 14:53:58 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-03-2007, 19:08:40
Berichten: 2998
Locatie: Noord Holland
Brotherhood schreef:
als we rekenen is 15miljoen euro genoeg om heel de organisatie te betalen met een loon van 1500euro daarmee kan je al ongeveer 100.000 mensen betalen

dus nederland schonk toch 85miljoen

15miljoen min 85miljoen = 60miljoen dat is voldoende om al 40.000 huizen te bouwen 2grote ziekehuizen 5brandweerkazernes en 1museum 15 voedselplaatsen. dat kan je allemaal bouwen met 60miljoen

maar zien we verbetering? nee..


Dat museum doet het em...

Maar ff serieus, dat bouw je echt niet voor 60 mil hoor.

_________________
De weg naar het licht, is de weg naar jezelf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Pakistan Vs Haiti
BerichtGeplaatst: 03-12-2010, 20:44:43 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-07-2010, 11:18:28
Berichten: 907
Locatie: België
het moet niet zo moderne zijn zoals die van ons maar toch genoeg om sommige zieken kunne helpen of noodsituaties kunne oplossen

_________________
Kennis is Macht Maar Om Kennis Te Krijgen Heb Je Macht Nodig

Het grootste probleem wat (niet) opgelost kan worden is de mens zelf

het mooiste geschenk dat je kan geven is hoop :)

Het moeilijkste voor de mens is voorgoed afscheid nemen van personen die hij graag heeft

Actie is gelijk aan Reactie


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl