Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 20-04-2024, 12:19:33

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Natuurgeweld.
BerichtGeplaatst: 11-03-2011, 11:53:27 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2010, 15:31:13
Berichten: 1507
Locatie: Helmond
Hello. :(

Slecht nieuws,
er is een aardbeving en een tsunami bij Japan.
In Noord-Oost Japan en in Zuid-Japan. daar is het te doen.

Ik kwam net op mn iPod, keek even op Twitter, en meteen stond overal:
#PrayForJapan #Aardbeving #zeebeving #Tsunami

Ik keek bij andere Twitteraars en vond een YoutubeVideo, waarin ook nog werd verteld dat er een Orkaangevaar is voor verschillende landen,
Waaronder Rusland, de Filippijnen, en Indonesie.
Volgens deskndigen kwam de orkaan morgen aan bij deze landen.
Heeft dit misschien iets te maken met de Aarde?
Jah, Natuurlijk. maar ook op een andere manier,
dat de aarde nog steeds terugvecht. dit doet ze dus met Natuurrampen en Natuurgeweld,
Misschien heeft de Aarde het wel erg gemunt op Japan, in 2008 was hier nog een Aardbeving.
Wat is jullie mening hierover?


-Laten we allemaal maar gaan bidden dat het snel ophoud-

_________________
'Trouble to Make, Problems to solve.'


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Natuurgeweld.
BerichtGeplaatst: 11-03-2011, 14:33:59 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
1) Zou je je bericht in een ander kleurtje willen zetten dan dat felle blauw :p

2) Er zijn inderdaad steeds meer verschijnselen van natuurgeweld. Maar vergeet niet, in de oertijd was het heel gebruikelijk dat er aardbevingen waren, dat er veel natuurgeweld was. Wellicht niet door de afbreuk van de ozonlaag, maar vergeet niet, de aarde leeft natuurlijk. Het is geen zwevende tijdbom, maar alles in de natuur leeft. Wellicht hebben we zodanig de wereld uit balans gehaald, dat het natuurlijke klimaat terug wil keren naar de eerdere tijden.

Maar hoe zou het zijn met het aantal aardbevingen in de 16e, 17e 18e en 19e eeuw? Als we dat zouden kunnen vergelijken en een juiste trentlijn kunnen trekken, dan zouden we wellicht meer te weten kunnen komen.

Maar voor nu, moge ze snel herstellen van deze ellende en het ergste mogen worden voorkomen.

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Natuurgeweld.
BerichtGeplaatst: 11-03-2011, 15:11:31 
Offline
Nimf
Nimf

Lid geworden op: 21-12-2004, 17:43:28
Berichten: 861
Locatie: Amsterdam
Matthijs schreef:

Maar hoe zou het zijn met het aantal aardbevingen in de 16e, 17e 18e en 19e eeuw? Als we dat zouden kunnen vergelijken en een juiste trentlijn kunnen trekken, dan zouden we wellicht meer te weten kunnen komen.

Maar voor nu, moge ze snel herstellen van deze ellende en het ergste mogen worden voorkomen.


Rampen zijn er altijd al geweest. Dit is een inimini ramp vergeleken bij de afgelopen eeuwen.
Zie voor groot overzicht:
http://translate.google.nl/translate?hl ... _disasters

That's the way nature works.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Natuurgeweld.
BerichtGeplaatst: 11-03-2011, 19:26:10 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2010, 15:31:13
Berichten: 1507
Locatie: Helmond
Natuurlijk dacht ik wel dat aardbevingen van altijd waren,
Nog steeds heb ik het gevoel dat ze nu erger en meer zijn ;)

_________________
'Trouble to Make, Problems to solve.'


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Natuurgeweld.
BerichtGeplaatst: 11-03-2011, 19:27:25 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
ClygonGravity schreef:
Natuurlijk dacht ik wel dat aardbevingen van altijd waren,
Nog steeds heb ik het gevoel dat ze nu erger en meer zijn ;)


Ik snap je gevoel wel. Het lijkt ook of alles een beetje tegelijk komt he. Maar ik denk eerder dat het gewoon aan de natuur ligt ;).

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Natuurgeweld.
BerichtGeplaatst: 11-03-2011, 19:38:15 
Offline
Nimf
Nimf

Lid geworden op: 21-12-2004, 17:43:28
Berichten: 861
Locatie: Amsterdam
ClygonGravity schreef:
Natuurlijk dacht ik wel dat aardbevingen van altijd waren,
Nog steeds heb ik het gevoel dat ze nu erger en meer zijn ;)


Als je niet naar de feiten wilt kijken, dan is dat inderdaad jou keuze natuurlijk.

Groeten,
Thierry


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Natuurgeweld.
BerichtGeplaatst: 12-03-2011, 00:44:45 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-03-2006, 12:30:12
Berichten: 3056
Locatie: Zuidwolde
Dit was inderdaad even schrikken..

Wat ik me afvraag is of dit niet net zo'n hype wordt als bij die tsunami van een aantal jaren terug. Dat was even overal in het nieuws, en ineens was het weg terwijl het herstellen daar doorging.

Vond het zo mooi om te zien dat de Japanse minister-president een buiging maakte voordat hij het podium opliep om te praten :D

_________________
The beauty of a rose cannot be taken away by the fact that it's imperfect.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Natuurgeweld.
BerichtGeplaatst: 12-03-2011, 13:35:26 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Moon-Pearl schreef:


Vond het zo mooi om te zien dat de Japanse minister-president een buiging maakte voordat hij het podium opliep om te praten :D


Jij dacht: Respect bro! :lol:

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Natuurgeweld.
BerichtGeplaatst: 12-03-2011, 16:16:22 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 08-01-2011, 21:52:19
Berichten: 518
Locatie: Noord-Brabant
http://www.youtube.com/watch?v=wxQsLLOYC7Q&feature=player_embedded

Ik zat dit filmpje te kijken en vlak er na hoorde ik het van de ramp in Japan. Ik zie inderdaad ook een stijgende lijn in het aantal (en de grootte) natuur"rampen".
Ik geloof niet in het hele gebeuren rond 2012, maar kan wel geloven dat mensen een verband tussen het natuurgeweld en 2012 trekken.
Iemand heeft ooit tegen mij gezegd dat Moeder Natuur zo zijn manieren heeft om de wereld bevolking uit te dunnen op het moment dat ze denkt dat er te veel zijn. En ik vind dit een goede uitspraak.
Ik leef mee met alle nabestaanden en de mensen die in onzekerheid zitten, want dit wens je niemand toe, maar af gezien van alle narigheid zijn het wel fantastische beelden en fotos

_________________
I don't paint dreams or nightmares...

I paint only my version of reality!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Natuurgeweld.
BerichtGeplaatst: 15-03-2011, 09:55:16 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-03-2006, 12:30:12
Berichten: 3056
Locatie: Zuidwolde
Ik wil graag mijn excuses aanbieden. Dit is geen hype, dit is een ramp..

Er is nu straling vrijgekomen uit de kerncentrales. De mensen die binnen een straal van 30 km zitten (geloof ik) hebben dezelfde lading radioactiviteit gekregen als ze mogen krijgen in drie jaar tijd...
Bah, ik vind het zo erg.. :(

_________________
The beauty of a rose cannot be taken away by the fact that it's imperfect.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Natuurgeweld.
BerichtGeplaatst: 15-03-2011, 12:57:34 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
Ja.. het is allemaal erg dubbel.. misschien dat ik ook daardoor zo'n heftige en gemixte gevoelens ervaar als ik beelden zie van de ramp gebieden...

Aan de ene kant voel ik altijd een kick als ik iets van een orkaan of enorme golven zie op filmpjes. Je voelt je dan als mens zo nietig en precies op je plek... moedertje natuur aan de top en jij als mens bent een miertje die het maar moet doen met wat hij tegenkomt...

Aan de andere kant voel ik inmens verdriet. Ik zie de mensen met doodsangst in hun ogen zoeken naar hun vermiste geliefden en ken zelf die angst maar al te goed. Je bent letterlijk lam geslagen, voelt je armen en benen niet meer en bent compleet leeg van binnen... Je hebt de kracht om te lopen niet eens meer... Ik heb echt met dikke tranen over mn wangen de beelden van de overstromingen en aardbevingen in nieuw zeeland gekeken. Een deel van mijn famailie woont in dat gebied. Zij hebben geluk gehad, hun huis is volgens nederlandse standaard gebouwd ( heeft de zus van mijn oma zelf laten bouwen). Hun huis had alleen een scheur aan de zijgevel...Verder had niemand iets overgehouden van de aardbeving...pfew...

Ik zelf denk dat dergelijke natuur rampen altijd al hebben plaatsgevonden, maar misschien zijn de gevolgen groter omdat wij mensen ons steeds meer op vaste plekken zijn gaan vestigen. Van oorsprong zijn mensen nomaden die telkens weer op nieuwe plekken zich hebben gevestigd.

Ook waren er toen nog geen kern reactors e.d. hooguit wat houten plankjes van hutten die weggevaagd werden... Voor de grotere steden geld dat deze voor het grootste deel uit gebakken klei bestonden ( de meeste beschavingen hebben zich rondom de evenaar gevestigd vanwege het gunstige klimaat. hier was klei bakken ook veruit het makkelijkst door de zon).

Dus ik denk dat met name de impact groter is nu dan een paar duizend jaar geleden...

Heel veel liefs, warmte en licht gewenst aan iedereen om deze rampen te verwerken...

binnenspiegel...

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Natuurgeweld.
BerichtGeplaatst: 17-03-2011, 14:29:57 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-03-2011, 18:10:12
Berichten: 2508
Locatie: Zutphen
bij mij is het idem dito.

trouwens weer terug op de ramp/hype.
ik heb al gehoord dat er in nederland jmmr genoeg geen grote tv of radio actie komt
dus dan moeten de mensen zelf maar wat verzinnen en het overmaken aan de hulporganisaties Bijv. het rode kruis.

ik wens ze het beste plus ik wens vooral mensen die in de kerncentrale werken kracht om zo n kernramp te voorkomen. (ik denk dat het zwaarst hebben. want ze weten dat ze zichzelf opofferen.....)

_________________
"Alles in dit universum beïnvloed elkander..."


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl