Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 19:37:29

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 25-07-2011, 15:02:04 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 09-12-2007, 22:27:21
Berichten: 185
Locatie: Hasselt - België
mensenrechten:

China: onderdrukking van advocaten neemt toe :

De Chinese overheid heeft een reeks maatregelen in het leven geroepen die het werk van advocaten danig hindert. Het verdedigen van mensenrechtendossiers is bijzonder moeilijk - en vaak ook gevaarlijk- geworden. Dit zegt Amnesty International in een nieuw rapport.

Het rapport Against the Law-Crackdown on China's Human Rights Lawyers Deepens beschrijft hoe de overheidscontrole op advocaten de laatste twee jaar en vooral de laatste maanden enorm is toegenomen.

De vrees voor een “Jasmijnrevolutie” geïnspireerd door de Arabische lente heeft sinds februari geleid tot de opsluiting van opposanten, mensenrechtenactivisten en bloggers.

Advocaten die werken rond vrije meningsuiting, vrijheid van religie en landrechten worden geviseerd.

“Mensenrechtenadvocaten worden steeds vaker de mond gesnoerd. Hun licenties worden ingetrokken, ze worden getreiterd, ze worden ontvoerd en zelfs gefolterd”, zegt Karen Moeskops, directeur van Amnesty International Vlaanderen.

Elk jaar worden juristen in China onderworpen aan een officiële doorlichting door lokale autoriteiten of zogezegd onafhankelijke beroepsverenigingen. Advocaten die gevoelige dossiers op zich nemen, zoals mensenrechtencases, krijgen vaak een negatieve beoordeling waardoor hun licentie ingetrokken wordt.

Wanneer de jaarlijkse controles en het intrekken van licenties de advocaten onvoldoende afschrikken, grijpen de Chinese autoriteiten naar meer drastische middelen. Mensenrechtenschendingen en zelfs overtredingen van de eigen Chinese wetgeving worden daarbij niet geschuwd.

Op meer dan 204.000 advocaten in China zijn er slechts een paar honderd die het aandurven om op mensenrechtendossiers te werken. De meeste advocaten bezwijken onder de druk, intimidatie en het geweld.

In 2009 en 2010 werden er nieuwe regels van kracht die advocaten verbieden bepaalde cliënten te verdedigen. Sindsdien is het hen ook verboden om met de media te spreken over hun werk of over misbruiken in de rechtbank. Het is eveneens veel eenvoudiger geworden om advocaten te vervolgen voor een vage misdaad zoals het “aanzetten tot subversie” of “staatsondermijnend gedrag”.

Door deze nieuwe maatregelen vinden bepaalde mensen heel moeilijk een advocaat. Mensen die vervolgd worden omdat ze lid zijn van officieuze religieuze groepen zoals de spirituele beweging Falun Gong bijvoorbeeld. Andere slachtoffers zijn Tibetaanse en Oeigoerse demonstranten, mensen die onder dwang hun huis hebben moeten verlaten of activisten die het overheidsbeleid met betrekking tot natuurrampen of voedselveiligheid in vraag stellen.

Ook individuen die gefolterd of illegaal opgesloten werden door de staat slagen er niet in om zich te laten verdedigen in de rechtbank. Een ander voorbeeld zijn terdoodveroordeelden die vervolgd worden op basis van bewijsmateriaal dat verkregen werd door foltering.

“Het repressieve beleid van de overheid zorgt ervoor dat advocaten het niet meer aandurven om gevoelige dossiers op zich te nemen. Enerzijds beperkt dit de toegang van heel wat Chinezen tot gerechtigheid en anderzijds kunnen politici en ambtenaren ongestraft mensenrechtenschendingen plegen”, zegt Karen Moeskops.

Bronvermelding:
http://www.hulporganisaties.be/artikels ... t-toe-.htm

_________________
Falun Dafa
Een krachtige methode voor het verfijnen van lichaam en geest


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-07-2011, 19:12:03 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-08-2009, 20:09:36
Berichten: 553
Locatie: Antwerpen
Verbaast me niks eerlijk gezegd.

_________________
Je kunt geen probleem plukken als een bloem, die je dan beschouwt los van haar omgeving, van haar historische bron, van haar diepe wortels.

Han Suyin


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-07-2011, 18:52:54 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
nee, niets nieuws... maar ik vind dat je daardoor niet kunt stellen dat het minder schokkend hoeft te zijn.
Wat schokkender is, is dat mensen op een gegeven moment niet meer reageren op dit soort nieuws.
Op het moment dat mensen het nieuws niet meer 'heftig' gaan vinden gaat er iets goed fout maar goed, dat zeg ik... :roll: .. tss, en wie ben ik..

Ik schrik elke keer weer opnieuw als iemand vermist wordt, een kind wordt dood gereden, een overval wordt gedaan op een supermarkt. Allemaal zaken die bijna dagelijks in het nieuws gemeld worden... Toch, ik schrik er elke keer weer even erg van.

:| :| :|


Vond het mooi, vorig jaar werd google nog geweigerd door de chinese overheid.
De chinezen hebben toch google erdoorheen kunnne drukken met toegang tot alle WWW sites ( incl. die over boeddhisme en de dalai lama).

De chinse overheid is hier woedend over geworden en heeft volgens mij nog altijd grote strijd met internet gigant google. Weet niet hoe dit allemaal is afgelopen maar zelfs de vrijheid van de bevolking om over evenveel informatie als andere landen te kunnen beschikken wordt 'gecontroleerd' en beperkt.

Kennis is macht. En macht is in de ogen van de chinese overheid altijd een soort alleen recht geweest voor adel en hoger geplaatsten. Geen wonder dat ze angst hebben voor minder hoog geplaatsten die over kennis beschikken.

Ik vind china nog altijd één erg mooi land met een enorm rijke historie aan geweldige en verschrikkelijke gebeurtenissen. Het blijft me fascineren, dat sowieso...

liefs, binnenspiegel...

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-07-2011, 03:44:03 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 09-12-2007, 22:27:21
Berichten: 185
Locatie: Hasselt - België
Ja, het is weer typisch China... Het is echt wel schandalig dat advocaten en Verdedigers van het Recht zelf te maken krijgen met vervolging door de Chinese Communistische Partij in de vorm van royement, opsluiting, slaag, marteling en ballingschap. Toch zijn er ondanks de vele risico’s advocaten doorgegaan met het verdedigen van deze groepen onschuldige mensen, en hebben dagelijks hun werk voortgezet om het recht hoog te houden en te zoeken naar een snel einde van deze wrede vervolgingen. Ik heb echt bewondering voor deze paar honderd advocaten (van de 24.000) die het aandurven om op mensenrechtendossiers te werken.

Meer over de vervolging van advocaten en verdedigers van het recht kan je hier lezen:
http://www.faluninfo.nl/vervolging/mens ... igers.html

_________________
Falun Dafa
Een krachtige methode voor het verfijnen van lichaam en geest


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 16-08-2011, 15:54:35 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-04-2007, 18:25:42
Berichten: 25
Ik blijf dit steeds verschrikkelijk vinden. Op youtube al weerzinwekkende beelden gezien over de gemartelde beoefenaars.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-11-2011, 17:14:40 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Ik vind het pijnlijk om te zien hoe de Chinese overheid op Kafkaiaanse wijze het individu monddood kan maken. China ként geen mensenrechten. Zo simpel is het. Punt uit. Schokkend? Ja, dat is het zeker, maar feitelijk loopt China gewoon een dikke eeuw achter op het Westen en doet het nu datgene wat wij allemaal destijds dankbaar gedaan hebben.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl