Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 19:10:34

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: eurocrisis of eurokans?
BerichtGeplaatst: 17-09-2011, 15:41:57 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-04-2011, 14:58:26
Berichten: 14
Locatie: Leiden
Hallo, ik heb deze week een ideetje uitgewerkt over het oplossen van de financiele crisissen die momenteel de aktualiteiten domineren en ben benieuwd wat jullie hiervan vinden. vind je het een goed stukje, voel je vrij om het door te sturen naar anderen.

groetjes, Lakshmi.


Eurocrisis; crisis? Of kans!

Tegenwoordig lees je overal over de eurocrisis, bezuinigingen, schulden, leningen, etc…
Stort europa of misschien zelfs de hele westerse wereld in een financiele crisis of niet?
Het probleem is natuurlijk dat we een monetair systeem hebben. Wil je alle crisissen die met geld te maken hebben oplossen is dat heel simpel. Schaf het monetaire systeem af en zet een ander systeem op. Weg met al het geld is weg met alle schulden, geen kans meer dat landen failliet gaan, er hoeft nooit meer bezuinigd te worden en belasting betalen is verleden tijd. Wat een steun zou je hiervoor krijgen als politieke partij. Een systeem waarbij niemand ooit nog belasting hoeft te betalen.

Fictie?? Of een eenvoudige keuze?

Dit is mijn idee voor een nieuw systeem dat het monetaire perverse systeem kan vervangen en de crisis doet oplossen in het niets.

Er is op deze planeet voldoende vruchtbare grond om voor iedereen voedsel te kunnen produceren. Ook kunnen er voldoende bakstenen worden gemaakt om iedereen een dak boven het hoofd te geven en met duurzame energie is de energiehoeveelheid oneindig, wat genoeg is voor iedereen. Mensen moeten dus gemotiveerd worden om te werken voor het in stand houden van een fatsoenlijke samenleving. Momenteel gebeurt dit door geld rond te pompen, waarbij je geld krijgt voor arbeid of goederen, wat je dan weer omruilt voor andere arbeid of goederen.
Dit kan echter ook zonder geld met een eenvoudig pasjessysteem. Hierbij is mijn voorstel een systeem met 4 verschillende soorten pasjes.
Pasje 1: het bronzen pasje: voor werklozen
Pasje 2: het zilveren pasje: voor part-timers, werklozen door ernstige handicap en ouderen
Pasje 3: het gouden pasje: voor full-timers
Pasje 4: het platina of diamanten pasje: voor mensen die erg veel voor de samenleving betekenen, bijvoorbeeld grote ondernemers, volkshelden, whatever.

Belangrijk punt: ALLES IS GRATIS
Mensen met een bronzen pasje kunnen een huis krijgen vergelijkbaar met wat nu sociale huurwoningen zijn. Kunnen onbeperkt met het openbaar vervoer en kunnen in de supermarkt alles halen bij de bronzen afdeling aangevuld met 3 produkten per week uit de zilveren afdeling en 1 uit de gouden afdeling. Op de bronzen afdeling liggen alle basisprodukten als groenten, fruit en de krant. Op de zilveren afdeling de wat luxere produkten als chocola en tijdschriften. Op de gouden afdeling de hele luxe als kant en klaar maaltijden voor de hard werkende full-timers.
Bronzen pasjes mogen eens per jaar op vakantie met vliegtuig in europa of mogen 3 jaar opsparen voor een intercontinentale vakantie.

Zilveren pasjes kunnen om de 5 jaar een tweedehands autootje uitzoeken, shoppen in de supermarkt ook vrij op de zilveren afdeling met 3 produkten per week van de gouden afdeling.

Zo hetzelfde bij de gouden pasjes en de platina pasjes kunnen overal onbeperkt gebruik van maken en mogen wonen in een grote luxe villa.

Met andere woorden, hoe “hoger”je pasje des te meer je gebruik kan maken van alles wat er te verkrijgen is. Een full-time pasje levert dus een erg relaxed leven op met mooi huis, eigen autootje, regelmatig op vakantie waarheen je wilt, etc…., wat dus motiveert om te werken en zo de samenleving in stand te houden.

Onderwijs wordt natuurlijk ook gratis, maar je zou er de beperking aan kunnen stellen dat mensen na 6 jaar studie alleen mogen doorstuderen als ze een zilveren pasje hebben. Oftewel een part-time baan gaan zoeken zodat ze ook produktief worden voor de samenleving.

Met dit systeem kan nog steeds alles geproduceert worden wat er nu geproduceert wordt, al zullen er bepaalde banen komen te vervallen. Zoals alle banen die met geld te maken hebben. Ben je meteen van de perversiteiten af die het kapitalistische systeem heeft voort gebracht.

Verder moeten er afspraken gemaakt worden wat wordt gezien als baan en wat niet. Bv: is prostitutie een baan voor een gouden pasje? Dit houdt in dat iedereen gratis en onbeperkt een prostituee kan bezoeken. Ik denk ja, want dat kan het aantal zedenmisdrijven doen afnemen, maar dit is bijvoorbeeld een punt waar in de politiek om gestreden kan worden. Hebben ze daar ook nog wat te doen.

Verder is het noodzaak dat zoveel mogelijk landen meedoen, want als jouw land geen geld meer heeft kan je moeilijk op vakantie naar een land dat nog wel een monetair systeem hanteert. Lukt dit voor dat het hele systeem in elkaar klapt, of wachten we daarop?

Ook een bijkomend gevolg is dat grondstoffen en voedsel niet meer gaan naar de hoogste bieder, maar naar de meest behoeftigde. Landen zullen dus een lijst met export produkten en een lijst met import produkten moeten inleveren bij een overkoepelende organisatie die vervolgens kijkt welk land waar zijn goederen heenstuurt.

Ik zie geen enkele reden waarom zo’n systeem niet zou kunnen werken. Alles kan in principe doorgaan zoals nu, zolang je beroepen erkent als beroep en er een pasje aan verbind. Verder kan je met je pasje sparen voor produkten uit een hogere categorie. Voorbeeld: een bronzen pasje heeft recht op een standaard-tv, maar als ze bv 20 jaar geen nieuwe halen mogen ze een 3D tv uit de gouden categotrie ophalen.

Natuurlijk moeten er voor dit systeem ook regels komen wat er bij welk pasje hoort en hoe je iets luxere artikelen kan verkrijgen door je consumptie te beperken zoals in het tv voorbeeld, maar de basis van het idee ziet er aardig uit vind ik.

Verder staan er geen gegevens op het pasje, anders dan je ID gegevens. De rest staat in een computersysteem zodat er niet met het pasje zelf gekloot kan worden. Eventueel komt zelfs je foto op een schermpje als je boodschappen ofzo doet, zodat gecontroleerd kan worden dat je niet het gouden pasje van iemand gejat hebt, omdat je zelf een triest bronzen pasje bezit.

Ik denk dat als we in het westen dit systeem opzetten de rest van de wereld snel zal overstappen op dit systeem aangezien ze anders niet meer kunnen handelen met het westen, wij hebben nl. geen geld meer. Op deze wijze zal dus in redelijk snel tempo iedereen wereldwijd voorzien worden van voedsel en basisvoorzieningen. Mooi gevolg lijkt mij.

Vervolgens moet er nog iets bedacht worden om stoute mensen te straffen. Een geldboete opleggen werkt niet meer natuurlijk. Wat je echter wel kan doen is mensen een taakstraf opleggen zoals nu ook al gebeurt. Maar dan geen lullige 20 uur voor het in elkaar slaan van een bushokje. Het vernielen van een bushokje resulteert bv in 2 maanden full-time werken bij iets wat op dat moment belangrijk is voor de samenleving, zonder upgrade naar gouden pasje natuurlijk.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: eurocrisis of eurokans?
BerichtGeplaatst: 17-09-2011, 16:14:54 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-09-2011, 12:08:34
Berichten: 615
Wat heb je daar goed over nagedacht zeg. Ik denk dat iedereen het met mij eens is dat er heel wat goeds in zit... het klinkt geweldig.
Of je het er in deze tijd doorheen zult kunnen krijgen, weet ik niet...

Ikzelf heb al tijden iets soortgelijks in mijn hoofd...maar ben iets minder sterk in zoiets verwoorden....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl