Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 23:13:21

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Stakingen
BerichtGeplaatst: 01-12-2011, 17:47:42 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-08-2009, 20:09:36
Berichten: 553
Locatie: Antwerpen
Op 2 december is er in België nationale staking.

Nu gaan we eindelijk een regering hebben, hebben de vakbonden besloten (nog voor dat er een akkoord was) om een nationale staking te organiseren.

Ik merk dat ik er eigenlijk wat lastig van wordt. Je kunt denken, hoezo? het is toch om de zwakkeren in de maatschappij te beschermen. En dat zal ook deels wel zo zijn, anderszijds is het ( in mijn ogen) pure misbruik van macht.

Een staking kost het land handenvol geld. In tijden van crisis valt dat te missen als kiespijn.

Sociale zekerheid moet er zeker zijn, daar ben ik 100 % voorstander van, maar het moet wel in verhouding staan. In mijn ogen kan het bijvoorbeeld niet zijn dat je na 10 jaar werkloosheid dezelfde vergoeding krijgt als in begin van je werkloosheid.

Ik vind wat de vakbond doet, niet opbouwend.

Maar misschien kijk ik te streng. Ik ben benieuwd hoe jullie naar stakingen kijken.
Wanneer is het terecht, wanneer niet?


Groetjes

Ikke

_________________
Je kunt geen probleem plukken als een bloem, die je dan beschouwt los van haar omgeving, van haar historische bron, van haar diepe wortels.

Han Suyin


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Stakingen
BerichtGeplaatst: 01-12-2011, 18:51:04 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-01-2009, 11:43:33
Berichten: 3556
Locatie: Zuid-Holland
Stakingen in Griekenland vind ik niet terecht, wat een stel aanstellers bij elkaar zeg.

Ikzelf vind de stakingen van NS hier in Nederland bijv. wel terecht. Als je gaat kijken welke lijnen er moeten worden geschrapt en hoeveel minder treinen er rijden als er wordt bezuinigd op het ov. Natuurlijk moet er overal bezuinigd worden, maar het ligt wel aan de hoeveelheid. Een sector moet de klap kunnen opvangen en wanneer ze dat niet kunnen vind ik dat ze recht hebben om te staken.
Beetje vaag omschreven, maar ik heb zelf helemaal geen ervaring met werken en zeker niet in een sector, dus ik weet ook niet precies hoe en wat.

_________________
Chatpromo

[Tut] 17:57: Vrouwen...
[Tut] 17:57: Labiele wezens
[Misoyama] 17:57: idd Tut
[Misoyama] 17:57: jij snapt t kerel
[Butterfly12] 17:57: hahaha
[Tut] 17:57: Ja he
[Tut] 17:58: Wij mannen, wij zijn anders


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Stakingen
BerichtGeplaatst: 04-12-2011, 10:50:30 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-08-2009, 20:09:36
Berichten: 553
Locatie: Antwerpen
Citeer:
Stakingen in Griekenland vind ik niet terecht, wat een stel aanstellers bij elkaar zeg.


Waarom niet?

Ik zou juist denken dat het wel terecht is. De bevolking wordt daar echt wel genaaid. De uitkeringen worden kleiner (zelfs gehalveerd bij bepaalde uitkeringen), de belastingen hoger, de lonen worden bevrozen en er vallen veel ontslagen. De regering, onder druk van Europa, stort zijn bevolking nog in grotere armoede. Elke dag geraken er steeds meer mensen dakloos, omdat ze een huur of lening niet meer kunnen afbetalen. Er zijn mensen die zich bewust laten besmetten met HIV om toch maar een betaalbaar toegang te hebben tot de gezondheidszorg. Dan denk ik dat het toch al ver gekomen is. En ja, ze hebben een corrupte regering, maar wat daar nu aan het gebeuren is, is onmenselijk. Dat mensen dan op straat komen en gaan protesteren vind ik eigenlijk niet meer dan logisch

Citeer:
Ikzelf vind de stakingen van NS hier in Nederland bijv. wel terecht. Als je gaat kijken welke lijnen er moeten worden geschrapt en hoeveel minder treinen er rijden als er wordt bezuinigd op het ov. Natuurlijk moet er overal bezuinigd worden, maar het ligt wel aan de hoeveelheid. Een sector moet de klap kunnen opvangen en wanneer ze dat niet kunnen vind ik dat ze recht hebben om te staken.
Beetje vaag omschreven, maar ik heb zelf helemaal geen ervaring met werken en zeker niet in een sector, dus ik weet ook niet precies hoe en wat.


Ja, dat probleem kennen we hier in België ook. De vraag is dan hoeveel haalt die staking dan werkelijk uit? Heeft die staking dan wel nut. Ja, natuurlijk is het een manier om ongenoegen te uiten, maar wat willen ze ermee bereiken? Gaat de NS of de NMBS dan zijn plannen wijzigen? Ik trek dat serieus in twijfel.

_________________
Je kunt geen probleem plukken als een bloem, die je dan beschouwt los van haar omgeving, van haar historische bron, van haar diepe wortels.

Han Suyin


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Stakingen
BerichtGeplaatst: 05-12-2011, 11:04:02 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
In principe moet íedereen meebetalen en dus moet ook íedereen wat inleveren. Het zeit nu eenmaal zo. Maar het feit dat er al stakingen werden aangekondigd vóór er een nieuwe regering was, dat is van den zotte. Dan vraag je inderdaad om problemen.

Staken doe je uit onvrede, tuurlijk, maar bedenk ook wat het met zich teweeg brengt. Zeker in deze tijden is het gewoon onverstandig.

Neem ook eens als voorbeeld die occupy kampen. Die mensen ''staken'' ook min of meer. De meesten die er zitten hebben toch al geen werk. Ze staken als het ware omdat ze ontevreden zijn over de regelingen die hun treffen. In plaats van werk te gaan zoeken, gaan ze op een plein zitten. Kom op nou!

''One man can make a difference.'' Natuurlijk is het eenmaal lastig om als individu op te gaan vallen in de grote mensenmassa, maar het zijn er ook zat mensen uiteindelijk gelukt. Doe dat dan liever dan een potje te gaan staken. Neem actie en ga niet het tegenovergestelde doen.

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Stakingen
BerichtGeplaatst: 06-12-2011, 18:05:16 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Staken kan een nuttig middel zijn om lucht te geven aan de 'volkswoede' (iets wat we anno 2011 volgens mij te weinig kennen of toelaten). Dat neemt niet weg dat staken in de allereerste plaats onvervalst egoïsitsch is. Als men het hele land stante pede plat wil leggen bij de eerste de beste, met bloed, zweet en tranen verkregen beslissing van een halfbakken regering in een politiek gezien halfbakken land terwijl er economische nood aan de man is, is naar mijn bescheiden mening totaal van de pot ger*kt. :P Sociaal gezien hebben de Belgen, en zeker de Vlamingen, toch al wéínig te klagen, maar staken doen ze om het even.

Dat het Griekse volk echter massaal zou gaan staken, dát verdient denk ik zondermeer mijn zegen. Waarom? Simpel: het land wordt misschien belabberd bestuurt. Waarom zou je belasting betalen als je weet dat het toch in de zakken van goudgraaiers terecht komt? Waarom zou je meer gaan betalen voor je brood en groentes, terwijl er tijden lang teveel geld is gepompt in defensie (wegens de aartsvijand Turkije)? Als ik in zo'n land woonde, dan zou ik wellicht graag voor het parlementsgebouw verschijnen, en mogelijk zelfs met méér dan alleen een goede slogan.


@ Matthijs:
Citeer:
Neem ook eens als voorbeeld die occupy kampen. Die mensen ''staken'' ook min of meer. De meesten die er zitten hebben toch al geen werk. Ze staken als het ware omdat ze ontevreden zijn over de regelingen die hun treffen. In plaats van werk te gaan zoeken, gaan ze op een plein zitten. Kom op nou!
Mensen die de hele week werken hebben gewoon geen tijd om een tentenkamp op te slaan voor het gemeentehuis. Logisch toch? Bovendien doen zij misschien wel wat jij en ik ook zouden moeten doen: je mond opentrekken tegen de regering om principiële redenen, ongeacht of je nu een gevulde portemonnee hebt of niet.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Stakingen
BerichtGeplaatst: 07-12-2011, 22:36:43 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Is dat occupy nog bezig dan? Want dan bereiken ze inderdaad weinig.

Ot:
Staking hebben geen effect op mij (gelukkig).
Over stakingen in het algemeen vind ik het jammer dat je dan het volk de klos maakt omdat de regering niet wil toegeven. Maar helaas zie ik ook geen andere oplossing.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl